9tilføjet af

321.000km?

Hej
Jeg har fundet en Toyota Corolla, fra 94 til 12000kr. Nysynet.
Det er en rigtig fed bil, med stort anlæg, tonede ruder, 17" alu børger med sprit nye dæk.
Problemet er så, at den har kørt 321.000 km.
Umiddelbart synes jeg det lyder af meget, men jeg ved helt ærligt ikke så meget om det.
Er det et skidt køb?
tilføjet af

Syntes også det lyder af meget

men har hørt at corolla'er ikke er til at slide op,så motormæssigt skulle den kunne klare 200000 km mere vil jeg tro,12000 vil jeg tro er et fair køb hvis den er nysynet 2 år til syn,kig på motoren se om der synlige tegn på den lækker eller har lækket olie,hvordan ser motorrummet ud køleren m.v.,hvis det hele ligner noget der er ved at irre dernede,har den nok ikke fået den nødvendige vedligeholdelse,men stadig 12000 er ikke galt,kan altid købe en ombytningsmotor,hvis der et problem.
tilføjet af

Tja

Ja, det er virkelig meget den har kørt.
Men hvis du kun vil give 12000 for din bil, så kan denne være et ligeså godt bud som mange andre.
En bil til 12000 er et sats hvis man ikke ved noget om biler.
Men spring ud i det hvis du bryder dig om bilen.
Uantset hvad i den prisklasse du vælger, så risikerer du at der er et eller andet galt. Men du forventer vel heller ikke det store til den pris..
tilføjet af

Jeg ved at

jeg købte en fiat til 3000 kr og omregistering 500 kr. Så kan jeg jo selv smide anlæg i til 9000 kr...
321.000 km ER meget. Og så er 12.000 kr for meget. Få hjælp til at få set bilen rigtig efter.ss
tilføjet af

Meget men

Det er selvølgelig meget den har kørt.
Men mit spørgsmål går vel også mere på hvad erfaring i andre har med Corolla og antal kørte km.
Jeg ved ikke så meget om biler, men har vel sådan styr på det grundlæggende...ellers kender jeg i hvert fald nogen der har styr på det.
Min sidste bil var fra 92, med 300.000 km på bagen. Så jeg kender da lidt til gamle biler hehe.
Jeg er selvfølgelig forberedt på at der vil komme et eller andet, sådan er det vel altid med gamle biler.
tilføjet af

...

Mener også jeg har hørt at Toyota generelt kan holde til en del km...
tilføjet af

hej

hej
320000km for en corolla er ikke noget problem. lig mærke om den ryger når du giver den gas. gør den ikke det og den ellers lyder sund behøver du ikke være nervøs for og købe den. og 12000kr er en fornuftig pris.. har haft mange biler der har kørt over 300000km og der har ikke været noget med dem har endag haft en der havde gået knap 500000km vel og mærke toyotaer. så spring du bare på den. de køre ganske forhuftig. har haft godt 20 corollaer og 10 af andre mærker og jeg er mekaniker så ved lidt om hvad jeg snakker om..
har set biler der var værere end dem jeg har haft som havde kørt over 400000km allerede ved 150000km. så det kommer meget and på hvordan den er behandlet.
en toyota motorer køre nemt 600000km uden større rep på motoren hvis den er behandlet ordenligt og serviceret.
ar du flere spørgsmål så bare skriv
h
tilføjet af

av fingerer

mest pgv alu børge sænket dit dat ....den har fået tæsk
find en anden alle er til at prutte med tag evt en erfaren mekaniker med på råd
tilføjet af

Kilometer siger ikke ret meget

- Det afhænger af hvordan motoren er kørt. Hvis den f. eks har været brugt som taxa så kan de sagtens have kørt 600.000 km, men motoren har det fint da den altid har været varm.
Derimod tante odas bil, som har kørt 60.000 kan være i rigtig skidt stand, når den ku har kørt til bageren om søndagen. En motor har på ingen måder godt at korte ture, den skal blive driftsvarm.
Det afhænger da også af om det er diesel eller benzin. Diesel kan holde til langt mere end benzin. (kilometer mæssigt, hvis de er kørt rigtigt)
Men du siger så der er stort anlæg, tonede ruder og store alu fælge. For mig lyder det som en "brian type" har haft den. Hvilket godt kunne tyde på den er blevet "skudt af" før den var rigtig varm. Noget som en motor har rigtig rigtig skidt af. samme med hjulspin etc.
Du kan eventuelt få lvet en kompressionstest af den. og se hvor tæt motoren er. Dette afslører noget om stempler/cylinder tilstanden.
Men igen, kilometer siger ikke ret meget, mere hvordan den er blevet kørt.
ps. Jeg arbejder som Mekaniker, så skulle da mene jeg ved hvad jeg snakker om🙂
tilføjet af

røg?

Tak for svaret...
Hvad betyder det hvis det ryger lidt når man giver gas...?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.