11tilføjet af

3 spor på den fynske motorvej er unødvendig

og unødvendig på stor set alle andre 2 sporede også
det vil kun betyde at flere lastvognstog kan køre ved siden af hinanden og at de bilister der altid ligger i ydersporet og spærrer bare rykker ud i det nye yderspor..
Hvordan oplever du dine medtrafikanter på motorvejen over Fyn???
tilføjet af

Har du nogensinde

prøvet at kører mellem fx. Odense og Middelfart fredag eftermiddag mellem kl. 14 og 17,- hvis ja så ville du også vide at det 3. spor er meget tiltrængt.
At kører på en tre-sporet motorvej er ren fornøjelse,- det giver nemlig en helt naturlig fordeling af trfikken: inderste spor-lastbiler og folk der af princip ikke kører mere end 100. Spor 2: dem der kan finde ud af at holde den tilladte hastighed. Og spor 3: for os der kører lige en lille smule mere end det tilladte. Perfekt fordeling.
Og husk så for pokker at holde afstand !!!
tilføjet af

så prøv at køre

afstand...så prøv du at køre på mc i myldretrafik, så ska du se bilister der ikke holder afstand

de hjernedøde bilister med mobiltlf i den anden hånd, ved ikke at motorcykler skal bruge længere bremseafstand end en bil
tilføjet af

Det må man da håbe

- motorcyklisterne tager højde for...!!!
tilføjet af

Lastvognstog

At lastvognstog kører ved siden af hinanden over flere kilometer har jeg tit oplevet,enten hyggesnakker de eller også tør ham i yderbanen ikke køre stærkere for at komme foran.
Vi "småbiler" fletter trods alt hvis nogen vil hurtigere frem.
tilføjet af

desværre kører du nok ikke tit nok

på motorveje i det hele taget.
Hvis alle kørte som du beskriver, var der også mere flow nu med 2 spor, men lastbiler kører som de vil, overhaler NÅR de VIL og mange bilister kan slet ikke finde det inderste spor, men ligger konsekvent ude i det yderste og ser en lastovgn i det fjerne og tænker, må hellere blive hvor jeg er, disse bilister tænker ikke på, at den evt. lastvogn i det fjerne OGSÅ BEVÆGER SIG FREMAD, altså ligger han / hun der og har en kø bag sig, mens der i det inderste spor stort set ikke er en sjæl, med undtagelse af den lastvogn han / hun overhalede for 2 km siden
tilføjet af

på en strækning på over 15

km lå jeg bag en lastvogn i overhalingssporet, vi måtte reelt køre 130 km/t.
ringede til politiet med alle oplysninger, beskeden var at de ikke havde nogen biler i nærheden.
Men der er jo også personbiler der ikke kan finde ud af at køre uind i indersporet efter en overhaling
tilføjet af

så er vi i det mindste 2

der fletter, ellers er der mange der ikke gør.😉
tilføjet af

Åh ja

Med det tænker jeg mest på på at komme af vejen hvis jeg ser en komme drønende bagude, med måske 150 og hurtigt vil være helt oppe i r**** på mig, det gider jeg bare ikke, så hellere køre "for stærkt" for at komme forbi lastvognsrækken.
Dem der VIL frem skal altså lære at aflæse trafikken 500 meter forud, ellers giver det farlige situationer.
tilføjet af

bare helt enig

men det gør de fleste nu også - efter min mening, altså når de kører rigtig stærkt.
Desværre er der også nogle, der ikke kan finde ud af at man faktisk SKAL sætte blinklys i gang, for at vise, at man vil skifte kørebane....... de er også til fare for andre biliser, de kører med hovedet under armen.😕
tilføjet af

Er i dumme eller hvad?

FAT det dog!
Lastbiler er begrænset i hastigheden med en lovpligtig fartbegrænser!!!
Alt efter dækkenes slitage og finjusteringer, så kan den ene lastbil køre fra 0-10km/t hurtigere end den anden.
Sådan er det og sådan er det!
Basta!
Når en lastbil lægger sig ud til overhaling med kun 1km/t mere i timen end den den vil overhale, så er det for dumt af den overhalende -generelt.
Den lastbil der altså kører 1km/t langsommere har faktisk også et ansvar - nemlig ansvaret for at holde til højre og om nødvendigt at nedsætte farten for at lempe overhalingen.
Hvis flere lastbiler linder en smule på gassen i de 15 sekunder der skal til, så var der slet ikke noget der hed elefantoverhalinger.
Hvad i personbilister ikke fatter og ikke ser da i kommer langt bagfra er at optrinnet faktisk kan være startet med f.eks. 8km/t's forskel og hvor den langsomme, så midt i at blive overhalet, gudhjælpemig sætter farten op så der kun er 1km/t's forskel.
Fat det dog!!!
PS:
Og når I nu er i gang med at brokke jer på dansk, så få det oversat til Polsk, Lettisk, Litauisk, Russisk, Bulgarsk, Slovakisk, Rumænsk ...... for der er sgu snart ikke flere danske chauffører tilbage bag rattet. Ergo nytter det ikke en bønne i brokker jer på dansk henvendt til danske chauffører.
Kig for pokker på nummerpladen, nummerpladen på den trækkende del, - den der er forrest.
Danske trailere bliver slæbt rundt i hele kongeriget på kryds og tværs af åndeligt mindrebemidlede østeuropæiske ratholder der ikke fatter en brik af hvad i brokker jer over. Det er de danske chauffører der tager skraldet og balladen for de underbetalte løntrykkere.
tilføjet af

Du skriver da som du har forstand til

Jøsses en gang uvidende vrøvl.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.