33tilføjet af

20.000 i dusør for at skaffe et job

ja det er sørme sandt. En ung kvinde stod i dag frem i Godmorgen Danmark på TV2 og sadge at frustrationen over at hun ikke kunne få arbejde havde fået hende til at udlove en dusør.
Så fik Dammark da set en ledig der ikke var sådan en 'tabertype' som mange mener alle ledige er pr. definition.
Flot gået, stærk kvinde.
Hatten af herfra.
tilføjet af

ledig med 20000 i lomme

det da god at væfre ledikg jeg arbejde og har ik 20000
tilføjet af

tsk tsk

er det hvad du kan komme med?
Kunne jo være hendes kæreste/forældre/banklån ikke sandt?
Din pessimsime og kynisme er malplaceret.
tilføjet af

De er nok ikke tjent ved at være ledig - skal du se

men er det egentlig ikke en rigtig dum kommentar?
tilføjet af

Ledig i 2 år

Og jeg har også 2.000 kr i lommen, jeg har lært at være sparsom.
tilføjet af

Italienske tilstande...

Så ender det nok med at vi skal af med 100.000 Kr.
for at få et job...sådan har det været i Italien i mange år det er der mange præster der har tjent på ! det kan blive en meget lukrativ forretning...jeg syntes ikke det er en fed idee fordi alle mulige plattenslagere kan tage røven på folk.
Men jeg kan da godt forstå kvinden...men ?
Har du penge kan du få, har du ingen, må du gå.
Det er noget fis efter min mening !
tilføjet af

penge under bordet !

det ender med at arbejdsgiverne vil have penge under bordet for at give, lige netop dig, det ledige job..den der byder højst får jobbet.
tilføjet af

Ja bestemt

det er ikke en særlig god tendens at de ledige er kommet så langt ud at de vil tage penge med for at få et job.
tilføjet af

men tilgengæld

må det være lidt af en lussing til alle de der mener at der er masser af arbejde og at de ledige bare er nogle dovne nasserøve ;-)
tilføjet af

Ja....men

I liberalismen hellige navn ,er jeg nervøs for at det passer lige i øjet på regeringen, at folk betaler sig til et job !
Så står dem uden penge med et endnu større problem!
Så vil man sige : de kan ikke få et job, fordi de ingen dusørpenge har !
Det system med at " betale" for et job findes i mange andre lande og har gjort mangen en mor fattig..for at få sine børn i arbejde.
Hvis Kontanthlælpsmodtagere, dagpengemodtagere,fleksjobbere, studenter,skal til at betale 20.000 kr. for at få et job som kassedame eller rengøringsass.eller andet, så er jeg gået.
tilføjet af

Pas på

Med at sige noget negativt om de ledige, og nævnt heller ikke at du har job!
Så får du nemlig alle de sure ledige på nakken, anført af Tomas, silverfox, dulkis mfl.
Forsat god vind
tilføjet af

Vi er helt enige i...

at det er et skråplan og en glidebane vi ikke skal ud på.
Netop derfor er det vigtigt at så mange ledige som muligt er aktive og ikke bare med at søge arbejde.
Debatter, læserbreve og evt, indmeldelse i politiske partier eller andre forennger er af yderste vigtighed.
Alene bliver vi røvrendt, sammen er vi stærke.
Tomas
http://www.myforuma.com/index.php?mforum=silverfox
http://www.mobilisering.dk/
http://www.ladk.dk/
tilføjet af

Det passer jo ikke

og det ved du godt .. kan du have en fortsat god dag uden flere sure opstød. ;-)
tilføjet af

Man skal ikke " betale" for et job..det er dumt !

Hvad så med dem der ikke kan betale ?
Stop vanviddet inden det løber helt af sporet !
tilføjet af

Læserbrev

afsendt til Eksta Bladet:
20.000 dusør for et job

Ja det lyder jo meget godt og skaber opmærksomhed, men er det godt?

En ledig vil give 20.000 i dusør for at få et job i Godmorgen Danmark på TV2. Dette er i mine øjne et skråplan vi ikke skal ud på i Danmark. Det system har man allerede i andre lande og her ruineres forældre i forsøg på at få et job til deres børn. Vi skal ikke tjene penge på de ledige. Der skal ikke udloves dusør for at få et job. Hvad skal alle de der er på kontanthjælp stille op mod en sådan konkurrende? Ønsker vi et Danmark, der opfører sig som et u-land, hvor ledige skal have penge med til jobsamtalerne for at blive lukket ind?
Samtidigt er dette en nu også kæmpelussing til Claus Hjort Frederiksens totalt fejlslagne beskæftigelsespolitik.
Så kære Claus Hjort, skal vi til at finde penge så vi kan komme i arbejde? I givet fald, kender du et sted en kontanthjælpsmodtager kan låne penge?
tilføjet af

Meld jer ind i Landsforeningen af arbejdsledige ..jo flere jo bedre.

LA gør et formidabelt arbejde for at stoppe dårlige aktiveringsfabrikker hvor folk arbejder på et falsk grundlag, der ikke skaffer dem et reelt fast job.
Meningen med at komme i aktivering må og skal KUN være, at få et reelt job inden for højst 3 måneder!
Vi vil ikke mere finde os I at være bundet til at arbejde for kontanthjælp eller Dagpenge i et år eller mere. 3 Mdr prøvetid og så må arbejdsgiveren ansætte vedkommende.3 mdr. er nok til at finde ud af om man er værdig til at udføre jobbet !
tilføjet af

Hallo Hallo Hallo.

Jeg gad vide hvorfor du hænger herind hvis du har et fedt job ?
Hvorfor fortæller du ikke at du har et job ?
Det må du da gerne ;-)
Hvorfor er du så bitter på folk der ikke er så heldige som dig der Har et job?
Gider du ikke lige forklare mig det ?
tilføjet af

Halli hallo

Hvem siger at jeg er bitter?
tilføjet af

...får inspiration til selv at skrive læserbreve...

Så er det gjort ;-)
Vi har lige set et eksempel på at det vi diskuterer bliver til et læserbrev til medier.
Hvis 100 skrev et læserbrev ville der komme en artikel om sagen i bladet...Jeg begynder selv at skrive nogle fra nu af.
tilføjet af

Det gjorde jeg...

Dine skriverier giver indtryk af at du er bitter eller pessimist.
tilføjet af

Ingenting

De fortsætter da bare med at have det som nu. Men det er da en rigtig god ide som du skriver at stoppe vanviddet nu. Har du nogen ideer?
tilføjet af

Tak skal du have

Jeg er stolt over at blive nævnt i den gruppe, men føler det nu lidt, som at pynte sig med lånte fjer.
Fordi man ikke selv bliver ramt, kan man godt sætte sig ind i hvad det er for et helvede de mennesker lever i.
Jeg ved du bliver ved med at blande dig her fordi du er helt så lukket som visse andre. Skulle du få et kvarter i overskud så tag et kig på det her link, så ved du sådan nogenlunde hvor du har mig.
www.mobilisering.dk okay?
tilføjet af

Helt enig

hovedløs, konkurrenceforvridende og fastholdende aktivering skal afskaffes.
Jeg er medlem af LA ;-)
Tomas
http://www.myforuma.com/index.php?mforum=silverfox
http://www.mobilisering.dk/
http://www.ladk.dk/
tilføjet af

nem tjent penge

tilføjet af

Hun ville vist

gerne arbejde indenfor sit fag!
tilføjet af

hun måske er kræsen

hvor få jeg 20000 har du adress
tilføjet af

job er joib

hit med 20000##
tilføjet af

tsk tsk

en ny virkelig seriøs debattør har meldt sig på SOL.
tilføjet af

?????

do igge få dem, før du kan stawe!
tilføjet af

du se ned på folg

du ovelejn ?!
hit me 200000 mangle dem
tilføjet af

Det er ikke mig vel

Der lover dusør.
Grow up!
tilføjet af

fortælle vem nu

fjolse adress tak
tilføjet af

Brug

hovedet.
Jeg kan se af dine indlæg at det ikke er din stærke side, men det tog mig under 1 minute at lokalisere omtalte dames hjemmeside.
tilføjet af

du ovnpå på nu?

du dyktig glad for di selkv ?
hjælp ska brug 20000
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.