111tilføjet af

18.000kr eft. skat er ikke nok, send mere!

Sad lige og læste om de passive på eb.dk
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1194256.ece
Selv en udbetaling på næsten 20.000kr om måneden for at lave intet er ikke nok. Ok, de bor også i 127kvm hus, har 3 hunde, bil, ryger, ...
Ja det er dyrt at være fattig - spoiler alert; det er det også for os andre og vi skal endda betale for jer også.
tilføjet af

Det turde være indlysende, det ikke er nok

- hvad er dit problem? Har din kugleramme en anden kulør?
tilføjet af

Min kugleramme strejker også...

18.000 netto? Hvordan kan det ikke være nok? Og hvad får dig, Dulkis, til at synes at det er mindre end man kan klare sig for?
Det ville være rent slaraffenland for mig at få sådan et beløb udbetalt. Jeg er en af de spader som var i arbejde, men prioriterede at få skaffet noget klatgæld ud af verden, fremfor at melde mig ind i en Akasse.
Man må da have en ret stor gæld, med stort personfradrag tilfølge, for at kunne få så meget af sine dagpenge udbetalt?
Jeg spørger fordi jeg ikke ved bedre?
tilføjet af

Samlevende pensionister får 5000kr/md hver

Hvordan kan det være nok, hvis 18.000 kr ikke er nok ?
tilføjet af

Det er hvad jeg har og jeg bor alene

i lejlighed.
Når studiegæld, el, varme, husleje, billån, forsikringer er betalt er der kun til et middelmådigt forbrug.
Jeg turde ikke tænke på hvis to voksne og to børn skulle leve for min indtægt.
Så ja, de er ludfattige og jeg kan hverken få ondt i røven over de beløb de får eller være misundelige over deres liv.
Det er beskæmmende med den egoisme og smålighed og konstant have travlt med at hakke nedad på den sociale rangstige som har bredt sig som et stort brunt tæppe af tyndskid over den danske befolkning.
Dumme, smålige, simple og ude af stand til at skue ud over egen næsetip. Sådan er der desværre mange af landets friværdiludere der er.
tilføjet af

Det er jo heller ikke sikkert, at det er

Men det er jo så to mennesker m 5000 til hver.Sommetider m mulighed for bolig- og varmetilskud, ældrecheck etc. Her der der fem mennesker om 18000.
tilføjet af

Hold da op!

Hvor er det SKRÆKKELIGT for den fattige familie! Tænk de overhovedet vil være bekendt at kalde dem fattige! Jeg har fandeme færre penge end de har, og tænk at ville udstille sig selv som sådan nogen sølle stakler. Skodderne hober sig op i askebægret, og hvorfor i alverden har de tre hunde hvis de ikke har råd? Og hvorfor skriver de at de er fire mennesker der skal leve for de penge, når datteren er 18 år? Så har hun sgu da sin egen indtægt. Forstår heller ikke hvorfor de bor i et hus, er det ikke godt nok med en lejlighed? Jeg kan godt lide de får betalt ferierne, det er altså heller ikke alle os andre der har råd til ferie. Måske de hellere skulle finde en der kunne hjælpe dem til at prioritere pengene lidt anderledes, for hvis de tror de er fattige, er det da vist gået helt galt for dem.
tilføjet af

Ja...

Og efter jeg har betalt billetterne i biografen, ferien på 3 uger, nye smykker og møbler hver måned, og 3 nye biler, er det heller ikke meget jeg selv har tilbage. Er det ikke synd for mig?
tilføjet af

har du læst artiklen?

de har godt tusind kr til forbrug til hver mand. Det står dig frit for at søge feriehjælp😉
tilføjet af

Nej de har 18.000kr

Hvordan de bruger dem er deres problem. 600kr/dag.
tilføjet af

Mine kære vælgere

Jeg sender mere, stem på mig. Jeg bygger gode ghettoer, og blander jer med en masse kulturel import, og så sætter jeg skat på alt hvad du kan forestille dig, så du alligevel ikke har råd til noget som helst og stadig er en fattigrøv, men de hårdt arbejdende folk som selv tjener penge - de bliver også fattige. Vi skal jo være lige.
tilføjet af

Du kan være sikker på

at de er blevet set i kortene, inden de fik tildelt ferierejserne. Det kan da godt være, at de kunne spare noget ved at leje noget andet. Så skal man også lige betale fraflytningsudgifter, og depositum/tre mdrs leje det nye sted. Fattige har ikke råd til den slags "investeeringer," det er derfor det siges at være dyrt at være fattig.
Man må håbe, at manden kan få noget uddannelse - og et job senere!
tilføjet af

Kan du så også lige

skaffe ham manden et job? Så stemmer jeg sgu alligevel på dig
Hvem sku nu have troet det!
tilføjet af

Idioterne er så snotdumme

at man kun kan væmmes over deres ynkelighed. Sikke nogle klovner.
tilføjet af

Naturligvis

Vi kan altid bruge flere ligefolk i partiet.
Jeg opretter et skånejob - han skal jo ikke slides ned.
tilføjet af

tjae lidt mindre kan også gøre gavn

hvor meget tro du f. eks. at Stein Bagger har at leve for når individet har afsonet sin dom. Måske bliver han forsørget af hans roKKer venner
tilføjet af

Stein

skaffede gode lønninger til alle sine IT chiefs, vi deler ud af mønterne uden at producere noget, ren socialdemokratisme.
tilføjet af

Jo ved du nu hvad

...
Troede da ikke at en mand købte nye smykker til sig selv hver måned.
tilføjet af

Øh?

hvordan afgør du det? Eller det er måske et spsm om, at man godt må træde på alt, hvad der ligger på jorden? Det lærte jeg også som barn, men jeg er vokset fra det siden😉
tilføjet af

Nye offentlige stillinger

er faktisk mere borgerlig politik efterhånden😃
tilføjet af

Og viasat

Du har ret - i dette tilfælde er der i høj grad tale om prioritering. Måske.
MEN: Viasat kan afbestilles, vovserne aflives eller noget - men derfor er det ikke sikkert de har penge til udbetalingen på en ny lejlighed eller istandsættelse før flytning - så det kan kommer over i en lejlighed eller hus der ligger tættere på offentlig transport så de kan slippe af med bilen.
Og hvordan det der med vovserne osv. vil påvirke kvinden er ikke til at sige.
Det er nemt at gøre sig til dommer, men jeg tror det kræver at man sidder i situationen for at sætte sig ind i det. Så jeg er sgu ligeglad.
tilføjet af

Du kan vel læse

- et er to voksne, der TILSAMMEN får det beløb og de skal forsørge 5 personer med det. De synes nok også det var slarafenland, hvis det var det beløb de fik hver i sær eller de bare hver især får det du får.
- Jeg ville nok sige, jeg ville gøre noget ved boligudgiften. Den burde ikke være så høj på de kanter, men alt andet lige, så er det dæleme ikke meget, der er at slå til Søren med (det er han sikkert glad for) Det kan ikke hænge sammen med knapt 5000 om måneden til den husstand.
tilføjet af

Så må du jo gange og dividere

- 5K pr næse siger du? Her har du så fem personer, det må jo være 5x5. Det giver 25 på min kugleramme, men de får kun 18. Med dine rimelighedsanskuelse ville de have 7000 mere om måneden at leve for.... se se så begynder det jo at ligne noget i stedet for det 4700 de har.... er det lige svært hele rækken ned monstro?
tilføjet af

Har du det?

- har du mindre end 38,50 om dagen?`Så må du kunne levere masser af indlæg under sparetips.
tilføjet af

Gud fader i skuret

- det forstås hvorfor økonomien i familierne er ude i uføret. Sikke regneevner du har.
tilføjet af

Men råd til tobak og Viasat

Samt tre hunde som æder for en bondegård.
Sikken en pattebarnsartikel. Journalisten er sikkert Sfer med det ringe niveau.
tilføjet af

Jeg regner ikke

jeg refererer blot artiklens indhold.
Idioterne får 18000kr pr måned gratis og de er stadig utilfredse.
tilføjet af

Holder de op med at være fattige

Hvis du tager de ting væk du ikke mener de skal have eller føler de sig bare endnu fattigere?
Holder man op med at være fattig, fordi man ikke foretager sig andet end at spise og sove? Tror du ikke det er din opfattelse af "fattig" der er lidt indskrænket?
tilføjet af

Du minder om KIM LARSEN

I sin tid da han proklamerede at gutterne i Gasolin inkl. ham selv kun hævede hvad der svarede til en specialarbejders løn.
Det var fuldstændig korrekt, men han overså det var til lommepenge.
tilføjet af

Ynkeligt - og så ryger de endda

Børnene kunne sagtens komme på ferie hvis de droppede smøgerne og hundene, men så langt tænker de her 'fattige' ikke.
tilføjet af

de tænker ikke

det er derfor de aldrig er kommet videre end 9. klasse.
tilføjet af

Måske kunne idioterne finde

et billigt sted at bo. Det bør på landet ikke koste en daddel over 3-4000kr om måneden inkl vand og varme. Vi siger 4k, så har hattene ca. 13-14.000kr til forbrug. Drop rygning, hunde, og den store tvpakke.
Det er klynk udover alle grænser dét der.
Jeg væmmes over sådanne idioter. Bvadr.
tilføjet af

Skod kugleramme!!

Hej Dulkis
Hvad nytter det at man har en super de luxe kugleramme, når man er for dybt åndssvag til at bruge den? Jeg havde sgu ikke fantasi til at forestille mig at de alle skulle deles om det beløb. Jeg havde nok gjort dig, mig og alle andre en tjeneste hvis jeg havde læst den artikel som der blev linket til.
Jeg beklager overfor alle at jeg er en drønner til det med at læse links :)
tilføjet af

Det er sgu urimeligt...

Dit menneskesyn er sguda under al kritik. Desuden er der ingen der efter 31. oktober vil kunne se TV overhovedet uden den ene eller anden pakkeløsning. Jeg ved ikke om det fremgår om familien har guldpakken, eller den til 99kr om måneden.
Aflive hundene? Jeg har ikke ord til at kommentere den bemærkning.
Pris dig lykkelig over dit herlige ukomplicerede liv i Rungsted. Og, forresten. Få lige styr på dine rollinger som er på besøg i Skagen
tilføjet af

Tænk på deres naboer

Sådanne beboere trækker hele nabolagets ejendomsvurderinger ned. Ud med dem.
tilføjet af

Hvem siger jeg er en mand?

Hvorfor går du ud fra jeg er en mand, det står der da ikke nogen steder?
tilføjet af

De er ikke reelt fattige når de ryger

Stopper de med rygningen og hundeholdet er de på rette vej og får han et job må klynkeriet stoppe.
Til din oplysning havde mine forældre hverken bil, internet eller et hundeinternat, men klarede sig på to ufaglærte lønninger, og kunne alligevel købe eget hus med 4 + beliggenhed og bliver i dag flået i ejendomsskat af dine røde venner.
tilføjet af

Hvad er det du ikke fatter?

De har 18000 om måneden, men de vælger at have tre hunde, bil, viasat, hus, at ryge, og jeg ved ikke hvad! Jeg har hverken hus, bil, tre hunde, viasat, og jeg ryger ikke, og derfor har jeg mere end 38 kr. om dagen, så sælg bilen, opsig viasat, drop rygningen og giv hundene til en god familie der har råd til dem, så de kan få et ordentligt liv, det var så mit sparetip! Hvis jeg havde alle de ting de har, så jeg jeg ikke haft 38 kr. om dagen, jeg havde været i minus!
tilføjet af

Hvem minder om kim larsen?

Efter som jeg er på SU, og får ca. 4500 udbetalt, og bor i en ungdomsbolig, tror jeg godt du kan stoppe kim larsen skråt op i røven, hvor du kan høre ham spille resten af dagen!
tilføjet af

Hvad med boligstøtte

kan de ikke få det?
Hvad koster de tre hunde om måneden?
hvor stor have har de, holder de høns?
hvad kan de plante i deres have de må jo have tid nok.
Kan han ikke bruge bilen til Taxi?
Kan hundene bruges til at gå på jagt med og er der fiskevande i nærheden?
alt det kunne jo hjælpe lidt på det.
tilføjet af

fuldstændig rigtigt professionel ILP

Og de selvsamme mennesker som er ved at kaste op af forargelse over denne underskudsfamilie synes sikkert det er helt iorden at de kongelige får 10 millarder i lommepenge for at lave ingenting og rejse rundt hele året.
tilføjet af

Tjaaa

- ikke meget...griner, men godt ord igen😉 Det kan nogle gange være en hjælp at læse links - specielt fordi det ikke altid er tilfældet at trådstarteren selv har gjort det - øhhh godt nok😖
tilføjet af

Now vi are talking

- 😃
- øhhh jeg sender lige en sms til ham JEG har i Skagen... så han ikke kommer i dårligt selskab😃😃
tilføjet af

Det kunne man jo dengang

- Det er fint dine forældre kunne, men det var nu ikke andet end vi alle sammen kunne takket være "mine røde venner" og deres arbejderpolitik.
- Hvad kan du?
- Det første hus jeg havde kunne betales med understøttelse -- doh!! Helt med vilje.
- Man kan holde til meget, når man er "på vej" men det er ën anden sag, hvis det minder om en endestation, hvor det kun går én vej, nemlig ned af. Kunne du virkelig få ondt af deres tobak?
- Skal vi ikke vedtage en lov, der begrænser afhængighed for folk på overførselsindkomst?
- Det er sgu da synd, de skal betale ejendomsskat, når hytten kun er steget en 15 - 20 gange den pris de gav. De kan bare sælge.
tilføjet af

er lidt forvirret....

Der står i artiklen at de sidste år boede i campingvogn.
4 mennesker og 2 hunde.
Hvorfor, da de så finder sig et hus, bliver det så til 5 mennesker og 3 hunde?
Hvis man sidder hårdt i det, hvorfor anskaffer man sig så en hund mere?
Og et af børnene er flyttet hjemmefra, men så kommer der pludselig 2 børn mere til?
Hvordan skete det?
Selvfølgelig skal man tage sig af sin børn, men da det ikke er deres fælles børn, hvor er så den anden part af forældre henne?
Det er syndt for dem at de lever for så lidt.
Men jeg synes denne artikel efterlader alt for mange huller og spørgsmål til at man kan bedømme om de er fattig eller ej.
Som altid er EB journalist arbejde for elendigt.
tilføjet af

hus+bil+3 hunde

aldrig i livet ikke mer ........så må de få fingeren ud .....pis jyder 1/4 ars skat går til jylland p.a. det gider jeg sku ikke betale
tilføjet af

Sædvanlig eb journalistik

Nogle gange tvivler man på om det er uddannede journalister (selvom det skulle gøre en forskel) at de har ansat. Journalister er den mest selvfede personalegruppe der findes.
tilføjet af

måske man

skulle sætte tæring efter næring så var de ikke så fattige 😖
der er 5 mennesker, 3 hunde, stort hus og bil, hvor begge forældre ryger på kontanthjælp
tilføjet af

enig

kunne få en hund, men 3 :-O
så dyrt er jylland heller ik og måske man skulle flytte ind til byen, måske man skal undvære bilen men det bataler sig alligevel. bil er en luksus ting. Jeg synes i stedet for at pive over det manglende dyer tøj burde man som forældre snakke igennem med børnene og skolen om mobningsproblemet, men synes også det generelt er skruet så vildt i vejret i dag, at det der var normalt førhen pludselig er blevet fattigmandsgrænsen.
Ja fødevarer er blevet dyrt, men man kan stadig lave meget lækkert mad billigt, ved ikke hvorfor de beklager sig over gryderetter, måske der skulle indvesteres i en kogebog. Man kan nå langt ved at feks bage selv, og bruge meget fars, og selvom det er fars kan man meget mere end gryderetter. Vi laver selv meget med fars, og indkøber billigt bad, og jeg synes vi lever godt alligevel. man kan også med fordel holde øje med tilbud og købe større ind hvis man har fryser og plads. nogle steder kan man få godt oksekød man kan dele ud til steg eller bøffer som normalt koster over 100 kr for 3-4 stk i feks brugsen. Man kan evt tage en snak med en slagter om den slags tilbud, om større portioner.
kan måske godt forstå de ikke kan undvære internet, men flyttede man fra landet og ind til byen sparede man jo også ekstra på viasat, alt efter antenneforening (vi har selv viasat men intet andet da det var billigere end den lokale antenneforening efter dne blev solgt til yousee)
tilføjet af

stadigvæk

de er jo også i realiteten 3 mennesker. Den ældste er jo 18 år, og derfor får hun jo garanteret også penge et sted fra, eller lignende.
Jeg synes ikke man skal klage eller stille sig ud på den måde, når man har et hjemmeboende "barn" over 18 en teenager og 3 hunde.... jeg fik sgu hverken modetøj eller andet som hverken barn eller teenager. Jeg måtte selv tjene penge hvis jeg ville have den slags. Skulle man i biografen eller andet sjov var det også for egen regning. der er masser af gratis glæder, og selvom jeg også har været udsat for grov mobning, havde jeg stadig nogle venner som man godt kunne lave noget med uden det krævede penge.
selvfølgelig lever de ikke en dans på roser, men synes at de i deres tilfælde selv har været med til at sætte sig surt i det, og se at klasset er halvt tomt frem for halvt fyldt 😉
tilføjet af

det hedder BURDE

Lær dansk
tilføjet af

Hvis de er færdige

Så er der jo ingen grund til ballade, men jeg troede det handle om børnene?
Fint at du viser din misundelse over andre mht beskatning af fast ejendom. Den er vi vant til.
tilføjet af

Følg nu lidt med

- i stedet for det der skyden med spredhagl. Hvor er relevansen i dit indlæg?
tilføjet af

Følger skam meget med

Problemet med den familie er at forældrerne ikke kan styre et simpelt budget. De ryger, har hunde og Viasat og så klager de over at barnet bliver drillet pga. hans tøj.
Det er det som sådan nogle som dig ikke kan fatte. At det handler om at prioritere og ikke bare kræve og at staten og dermed skatteyderne skal betale mere til den slags lømler.
tilføjet af

Kan man købe hus og have bil når man er på kontanthjælp?

Og hvis man har hus og bil må man sælge det
og bruge pengene før man får kontanthjælp, har jeg hørt.
Hvis de har have til huset kan de da selv dyrke deres nye kartofler og jordbær.
Hvis de boede i trailer for et år siden hvordan har de så kunne købe hus?
fremgår det ikke af teksten at de betaler over 7 tusind i husleje, eller er det afdrag?
det er svært at forstå når det ikke er forklaret ordentligt.
tilføjet af

Forkert vi får mere

samlevende pensionister får mindst 6000 kr i pension hver og de fleste har ATP foruden, vi har f.eks godt 7000 kr hver + varmehjælp + halv TV licens så tilsammen bliver det lige ved 8000 kr hver selv om vi bor i eget gældfrit hus og har en pæn opsparing, så det er fint nok.
tilføjet af

De får meget mere

De får jo også boligsikring og børnepenge, men forældrene bruger dem på bil og cigaretter samt øvrigt misbrug. Børnene får ikke det de skulle have haft for børnepengene. Stakkels de fattige forældre...ja lad os sende meget mere til deres liv.
tilføjet af

Siden hvornår...

...er det blevet et "must have" med en bil for folk der ikke skal på arbejde?
Biler koster kassen i benzin, reperationer, vægtafgifter, forsikringer, afdrag/værditab.
tilføjet af

Forskel på folk ??

Korrekt, nemlig 6038 . ATP 527. Ikke mere, for jeg har ikke haft mulighed for, før senere i mit arbejdsliv, at være med i den pulje.
Min mand det samme, men han får mere i ATP.Jeg tror, det er knapt 1000 kr.
Ingen boligstøtte, for efter den nye lov kan man ikke få nogen i en andelsbolig.
Men jeg havde ikke tænkt på Tv licensen, tak for oplysningen.
Vores formue, ja andelsboligen er naturligvis en smule værd, men vi kan jo ikke spise mursten.
Jeg finder det uretfærdigt, at naboen kan få 3000 kr i bolighjælp, men vi kan intet få bare fordi vi kom til året efter hende.
tilføjet af

Hvad er det for en lov?

Hvad er det for en lov, der giver hende 3000 i boligstøtte du ikke får?
tilføjet af

Det er da lidt en vittighed

at netop DU kalder nogen for idiot. Nu skal du da ikke få mig til at grine.
tilføjet af

Øhhh hvad for et liv?

altså uden tag over hovedet, uden tobak, uden TV, uden hund og uden bil - ja det lyder som "det gode liv". Må de slå telt op?
Vi venter spændt på flere sparetips.
tilføjet af

Tilføjer

Nu siger min mand, den kan man heller ikke få mere, kun de der hele tiden har fået kan blive ved. Det er da forskelsbehandling, der vil noget.
tilføjet af

Jamen

hvor skulle jeg vide det fra. Hun får boligydelse, men efter den nye lov kan man nye ikke få noget.
tilføjet af

Jeg er blevet lidt glemsom

Jo, i lejligheder kan man stadig få, men vi har en lille andelsbolig og så kan man ikke få boligydelse mere efter den nye lov.
tilføjet af

Hvor du skulle vide det fra?

Det er da en lov, som kommer dig på tværs og du bliver ved med at kalde den "den nye lov" og så er jeg spørger dig HVILKEN NY lov. Du har da alderen til at skulle magte at sætte dig ind i de love der gælder for dig, eller det er måske ikke noget du bruger?
tilføjet af

Så din nabo bor altså i lejlighed

og du bor i andelsbolig hvad har de to ting så med hinanden at skaffe og at hun er kommet et år før?
Hvis det er andelsboligloven, så gælder den for alle andelshavere og årsagen til boligstøtten er fjernet er at den har fået anden status. Den kan belånes på lige vilkår med ejerbolig og der kan som noget nyt også foretages udlæg i den. Er det den lov du mener? Du kan altså heller ikke få boligstøtte i et parcelhus.
tilføjet af

Jeg kender ikke pensionsloven

men det kan da være du kan spørge din mand hvad det er for en lov og paragraf, der siger sådan.
tilføjet af

Du er fræk

Jeg ved ikke, hvad den lov hedder. Det kan du selv finde ud af. Jeg ved bare, vi ikke kan få boligydelse efter en ny lov, der for ikke længe siden trådte i kraft. Kun de, der hele tiden har fået kan blive ved med at få boligydelse.
Boligydelse gives ellers til pensionister.
Det er da ikke relevant, hvad den hedder. Det drejer sig om boligydelse, det burde du da fatte.
tilføjet af

Er du ikke særlig godt begavet

Jeg har jo fortalt flere gange, loven kun gælder de nye pensionister. De, der hele tiden har fået kan blive ved med at få det samme beløb.
tilføjet af

Det er da det eneste rigtige for en børnefamilie

Der er da andet kørsel end arbejdskørsel og når de ydermere bor på larstyndskidsydermark, så er det billige at have en gammel kasse end bruge offentlige transportmidler. Ungerne skal vel ikke være standeret fordi du ikke kan se fornuften. Jeg holdt da bil som enlig mor. Havde jeg ikke gjort det, var vi aldrig kommet nogen steder og den blev da bestemt brugt mindst lige så meget til taxakørsel for ungerne som til arbejde. Den kostede noget benzin ja - og vægtafgift og forsikring, men så var det også det.
Og inden du fremturer. JEG har levet i det regnestykke, dit udfald er bare din fantasi.
tilføjet af

Det behøver du ikke nøjes med

Du må arbejde og du kan låne. Du har altså en anden mulighed. Mon ikke også¨du benytter dem?
tilføjet af

Vi skal langt ned af den sociale rangstige

før der er noget du kan sparke nedaf på, hva?
tilføjet af

Har jeg

skrevet man kan få støtte i et parcelhus.
Jeg fortæller min nabo, der bor i andelsbolig kan få boligsikring, efter hvad hun fortæller. Men vi kan ikke. Jeg ved ikke om hun lyver, måske. Det kender jeg så ikke noget til.
Jeg ved da godt man kan låne, det vil vi ikke.
Det vil jeg da undersøge. Men du er direkte uforskammet. Jeg har ikke skrevet noget for at fornærme dig, din heks.
tilføjet af

Så læs her

citat
Hvis man uafbrudt har modtaget boligydelse til den nuværende andelsbolig fra før 1. juni 2008, udbetales 40 pct. af boligydelsen som et tilskud, som ikke skal betales tilbage.
citat slut
Det er da forskelsbehandling, der vil noget.
tilføjet af

Den sag

tabte du. 😃😃
tilføjet af

Kniber det med at læse?

"Familien bor til leje i et misligholdt, 127 kvadratmeter stort hus, som de betaler 7000 kr. for om måneden. Plus 1200 kr. a conto for el og varme."
tilføjet af

DU SKULLE

have undersøgt sagen inden du begyndte at skælde ud. Du tåler åbenbart ikke sandheden.
Så den er på den måde, du skriver, hvordan tingene hænger sammen. Det bliver slynget ud, uden viden.
Skriver man sandheden får man at vide: Det passer ikke. På den måde kan du leve salig i din tro. Havde du spurgt pænt kunne vi have "snakket" sammen. Mormor, jeg håber ikke, du er sådan over for dine børnebørn, som over for dine medmennesker.
Jeg har kun fortalt fakta. Jeg har sagt, det er forskelsbehandling og det mener jeg.
Men du vidste ikke noget. Jeg skulle bare nakkes, fordi jeg oplyste fakta.
tilføjet af

Ja du er dygtig

Folk er sgu altid så gode til at forklare hvordan andre mennesker skal være økonomiske, det kniber bare med deres egen økonomi. Iøvrig er begge forældre ikke på kontanthjælp. Det ville nok være ønskeligt om du gad læse hvad du ytre dig om.
tilføjet af

Børnepengene går sikkert til smøger

Derfor har de ikke det med i artiklen. I den anden sag med hende med slidgigt må hun også få 3000 i børnepenge fra faren. Jeg ser ikke at det er med i opgørelsen. Heller ikke børnechecken. Ingen siger jo at de lever fedt, men fattige er de ikke.
tilføjet af

Besse mormor

Du har mange ord for det samme. Selv din egen overførselsindkomst har du vel opfundet et ord for, så det ikke lyder så unyttigt og ynkeligt.
tilføjet af

Mja

jeg har da ridset et par bmw'er her og der.
tilføjet af

Kære mormor

skal du bruge en femmer?
tilføjet af

Det kan de da også!

De kan da ligeså vel arbejde og låne som jeg kan! De har sguda stadig flere penge end mig! Og hvor mange penge tror du lige man kan låne når man er på SU? Det er faktisk svært at få et lån i dag. De har selv sat sig i den situation de sidder i, de har selv valgt at bruge penge på de ting de har.
tilføjet af

Du skriver til folk

som selv er på bistand og derfor altid vil forsvare deres ligefæller.
tilføjet af

Desværre - titlen berettiger ikke

...til offentlige tilskud, men det er ski da også en fejl, nu du siger det.
tilføjet af

Har du ikke blameret dig nok?

....
tilføjet af

Slap da helt af din kegle

Er SU ikke for studerende? Og nu fortæller du mig du ikke ved hvad du kan låne - gud fader!!!!! Er du Danmarks fremtid?
FYI: Du kan låne 1400 om måneden.
tilføjet af

Uden tobak?

Er det nu frygteligt de ikke har råd til tobak? De brokker sig over sønnen ikke kan gå i mærketøj, SÅ DROP SMØGERNE! Ja det er nu engang sådan nogen ting man er nødt til at undvære, når man ingen penge har! Hvad nu hvis jeg brokkede mig over jeg kun havde 18000, og jeg havde 7 katte, drak for 1000 kr. om måneden, og købte tøj for 2000 om måneden, havde det så også været synd for mig, jeg ikke havde flere penge? Jeg ryger ikke, har ikke hund, ingen bil, bor i en rimelig billig lejlighed, og har ikke viasat, og hvorfor tror du så det? Fordi jeg ikke har råd til andet! Til din oplysning, så er der MANGE mennesker der ikke har råd til alt det de har. Og hvem taler nu pludselig om at ikke have tag over hovedet? Er du ikke klar over man kan bo i noget, som hedder en lejlighed, som er meget billigere? Er du klar over hvor mange der bor i lejlighed? Skal de så ikke også have flere penge, så de også har råd til et hus?
De kan simpelthen ikke finde ud af at prioritere pengene ordentligt, det er det der er problemet, de skal sgu nødigt sidde og brokke og beklage sig, når de vælger at fyrre penge af på sådan nogen latterlige ligegyldige ting! Er det også en rettighed, at have råd til en hund? Det er der også mange mennesker der ikke har at du ved det. Og så ligefrem tre!
Det virker som om du tror, de er nogen af dem i Danmark, der har færrest penge, men det er de altså ikke. Du kender vist ikke særlig meget til det, der er MANGE der har mindre end dem! Og tror du ikke også der er mange der ikke har en bil? Det er jo så noget af det første man er nødt til at droppe, når man ikke har råd, det ved vi andre, men det kan de åbenbart ikke finde ud af. Jeg har fx aldrig haft en bil, er det ikke synd for mig? Du skulle hellere være oppe at køre over dem der har mindre.
tilføjet af

Og du er tvunget i skole?

Ja så er det jo en anden sag, når du ikke selv har valgt. Har hun selv valgt at være på førtidspension, tror du?
tilføjet af

Du er den dummeste dreng jeg længe har set herinde

Hvad læser du, siden du får SU? Spild af penge, siger jeg bare.
tilføjet af

Du er for dum til at svare mere end en gang

Gå og læg dig.
tilføjet af

Jeg er enig

Hun er bare en ynkelig person, der forfølger alt og alle. 😉
tilføjet af

Jaja besse

så siger vi det. Du får ret og jeg er skide ligeglad.
tilføjet af

For meget fritid

og for lidt arbejde.
tilføjet af

Ha ha

Og det skulle komme fra dig. 😃
tilføjet af

Nej, hvor jeg griner

Det burde du da være den sidste til at sige. 😃
tilføjet af

Så burde de jo netop flytte

Find en billigere bolid, drop smøgerne og Viasatpakken og kom af med hundeholdet.
tilføjet af

tja

og sådan nogle mennesker som jer dør sikkert sure og ensom med de holdinger i har 😉
og hvem bliver så, som i siger "ynkelige"?
tilføjet af

du glemte

at de var også nødt til at have viasat og nerforbindelse 😉
tilføjet af

Ja...

For du har nemlig ikke noget klogt at sige, til det jeg har skrevet, for det er nemlig sandheden!
tilføjet af

Der sidder en lille dreng nede i Afrika.......

...han er fattig!
tilføjet af

og heldigvis

dør der mange hver dag af sult og andet. Tænk hvis alle overlevede.
tilføjet af

magthaverne stjæler fra gode borgere og deler ud

Sådanne taberfamilier er dyre for os andre. Magthaverne går på rov hos os så vi intet har tilbage af at arbejde og så deler de ud af byttet til håbløse dovne taberfamilier som bare burde rådne op. Jeg er så vred over at det kan betale sig at være doven og kriminel. 18.000 svarer til at tjene 45.000 og så betragtes man som velhavende.
Jeg vil være taber i mit næste liv, enten som magthaver eller bumser som denne familie.
tilføjet af

og forrest i køen på hospitalet

sådan nogle misbrugere, de render vel konstant til læge med psykiske problemer og overvægt efter at æde i overflod, og hospitalet behandler vel også deres lungecancer foran alle andre som slider og slæber for dette lortesystem.
Fuck kommunen som deler mine penge ud til sådan noget lort
tilføjet af

Tjaa, det var så

bare ikke rigtig hans dag....
Han må jo bare få sig et arbejde, den lille arbejdssky satan..
Der er jo en grund til, at mange afrikanere har så store maver og så tynde arme....?
Det er fordi, at de æder for meget og laver for lidt...LOOOOOOOOOOOOL
tilføjet af

Helt enig

Det er den eneste fordel ved brugerbetaling. Alt skraldet skal køres til lossepladsen og ikke til hospitalet.
tilføjet af

Vi beskattes til fattigdom

Der er jo en grund til at den danske velstand er faldet massivt de sidste par år og købekraften ligeså. Vi skal alle defineres ud fra den mest skod bistandsbums på drankerbænken. Tro endelig ikke at du er mere værd.
Fy for satan et land.
tilføjet af

Hvor kommer børnepengene fra mener du?

Har de fået en fremmed til at betale sådan nogle? Jeg tror, han er far til børnene. Hvad mener du, de kan få i boligsikring? Du kan jo prøve at regne det ud. Der ligger en <beregner> på borger.dk. - så fortæller du os lige, hvad resultatet var. Du har alle de oplysninger, du har brug for
Jeg venter i spænding.
tilføjet af

Find du dig et bedre land

hvor alle får et beløb at leve for og ingen behøver bo på gaden, vores købekraft er stadig enorm i forhold til for 10-15 år siden og vær bare glad for at du ikke tilhører familien, trist er det men typisk ekstra bladet det finder den slags fordi de ved at folk forarges og køber deres "l..... blad....folk elsker nemlig at få deres selvværd stivet af og dette indlæg er lige i øjet.
tilføjet af

Du har ret

Jeg må finde et land hvor de sætter pris på evner og kvalitet og ikke straffer arbejde, anstændighed, fornuft og opsparing.
tilføjet af

Generhvervelse af arbejdsevnen

Ja det kan da godt være at det er forlidt men tænk så på dem der må leve for betydeligt mere i pension mv. og dagpenge mm. 😃Der burde indføre en erhvervsskat hvor virksomhederne skulle betale til en fond hvis de afskeder nogle personer og den skulle fungere så der kom flere i arbejde efter en opsumering på erhvervs uddannelsen. Så disse personer blev bedre istand til at geneoptage deres job evner. [f]
herollen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.