5tilføjet af

13.2000 flere arbejdsløse

Beskæftigelsen er faldet med 13.200

Beskæftigelsen er faldet med godt 13.000 fuldtidsansatte fra 3. til 4. kvartal 2004. Det viser de seneste tal fra Danmarks Statistik

/ritzau/ - 10:15 - 24. feb. 2005

Antallet af ledige steg markant med 13.200 fuldtidsansatte fra 3. kvartal til 4. kvartal sidste år.
Det viser de seneste sæsonkorrigerede tal fra Danmarks Statistik.
________________________________________________
Regeringen siger hele tiden, at der er kommet flere i arbejde, men hvem er det så?
tilføjet af

1.188.000 flere

Tjah der er kommet 1.188.000 flere i arbejde efter at jeg læste dit indlæg (overskriften "en million-trehundrede og totusinde) i indlægget er der et nul mindre end i overskriften.
De fyrede slagteriarbejdere, fabriksarbejder og fiskerenes lave kvoter er nok svære at gøre noget ved uanset hvem der sidder i regering. En ufaglært der kan det samme som 2 kinøjsere har ikke meget fremtid i Dk.
Ingeniørerne klarer sig godt, faktisk nærmer vi os en reel mangel på kvalificerede ingeniører, men folk vil jo hellere læse til socialteapeuter, biologer og andre offentlige stillinger. Det er jo ikke de stillinger som vi skal have flere af, da de belaster statsbudgettet.
Jeg selv syntes da også at det er spændende at se om regeringens plan holder vand, nu har de haft 4 år og er selvfølgelig ikke nået så langt men til næste regeringsskifte syntes jeg nok at de burde have fået styr på socialkammeraternes rod, ellers er jeg også skuffet.
Mvh Jacob
tilføjet af

Hov regnefejl selv

Hmmm. godt gået i iver efter at hakke i din lille tal fejl tavede jeg selv talfejl. Det er kun 118.800 færre arbejdsløse til forskel mellem overskriften og indlægget.
Dumme-dumme ingeniør, det var en glemmefejl.
Mvh Jacob
tilføjet af

med den stigende arbejdsløshed

bliver det svært for regeringen at holde skattestoppet. Flere skal have dagpenge eller bistandshjælp. Og hvad med de langtidsledige, som har været arbejdsløs i lang tid, de risikere, at miste dagpengeretten efter 4 år, hvis de ikke kan finde ordinært arbejde uden løntilskud. Og bistandsklienter kommer i tvangsaktivering, og får en løn på 11.00 kr. i timen. Det kan man hverken leve eller dø af.
Det går ufattelig godt i Danmark. Var det ikke det, som Poul Schluter sagde det, da han var statsminister, og hvor arbejdsløsheden også var høj i 1980'erne.
Gud bevare Danmark
tilføjet af

Hvor læser du dog hende?

Hvor læser du dog hende? Hvordan du kan få et fald i beskæftigelsen til at være et fald i arbejdsløsheden? Det er vel nærmest 2 modsatrettede størrelser.
tilføjet af

Også arbejdsløse ingeniører!

Hej Jacob,
Nu kan jeg jo se på det hele at du ideologisk præget. At der er noget der er arbejdsløse, ja det er jo bare folks egen skyld, da de har valgt den forkerte uddannelse.
Nu vil jeg så lige fortælle dig, at jeg selv er nyuddannet civilingeniør og arbejdsløs. Jeg kommer ofte i vores fagforening (IAK) og jeg kan godt love dig, at der også er trænge tider for ingeniør. Så, måske skulle du se lidt bort fra det ideologiske og kigge lidt på realiteterne i stedet for. For arbejdsløsheden stiger og stiger - og dette skyldes ikke at folk ikke vil arbejde!!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.