17tilføjet af

Hvad skulle 50.000 kr bruges på?

Jeg har fået en pose penge. Ikke millioner men 50.000 kr.
Det er for lidt til at betale lånene ud eller købe en ny bil, og jeg synes, jeg vil have noget sjovt/dejligt ud af dem, som jeg kan nyde længe. Men jeg kan bare ikke finde noget, hvor jeg ligesom tænker "JAAA! Dét skal det være!"
Jeg har ikke lyst til at sætte dem ind på kapitalpensionen eller lignende og jeg ved, at de bare forsvinder i det daglige forbrug, hvis ikke jeg gør et eller andet rigtig fedt for mig selv. Hvis ikke jeg benytter chancen nu, får jeg den måske aldrig igen jo.
Lad mig høre jeres ideer til, hvad I ville bruge 50.000 kr. til. Måske jeg bliver inspireret :)
tilføjet af

hvis det skal vare længe

ville jeg blot betale af på gælden, selvom du ikke har det hele.. det vill du blive glad for i lang tid, og kan måske få nedsat dit månedlige afdragsbeløb... lyder måske kedeligt, men det er det du vil kunne glædes over i længest tid🙂
men ellers ville jeg nok købe nye møbler og gulvtæpper🙂
tilføjet af

Svaret er

Send dem til mig.
tilføjet af

Hvad med

at købe en rejse til et skønt sted, hvor du så oven i købet kan købe pelse, læder, guld, diamanter eller andre luksusting meget billigere end herhjemme?
tilføjet af

Sy dem ind i madrassen

Der kan blive hårdt brug for dem hvis Du en dag ryger på dagpenge eller kontanthjælp.
tilføjet af

Prøv at...

klappe hesten lidt, indtil DU SELV kan se, hvad de skal bruges til.
tilføjet af

Afdrag på gæld.

var det en ide at betale noget mere af på din gæld,istedet for bare at klatte dem væk.
tilføjet af

For nogle år siden

-fik min kone en uventet bonus på sin daværende arbejdsplads.
Hun gav en tur til Mallorca med hele pivetøjet. De sidste par basseører afdragede vi på gæld.
Her i den kolde og mørke tid, tænker jeg ofte tilbage på den dejlige rejse.
Det sker ofte jeg siger, at kom jeg til f.eks 30 af de brede, kunne kone og unger godt pakke, for så var vi fløjet.
Så det er mit råd.
Rigtig god fornøjelse med dine 50 brede🙂
Skulle der opstå de helt store problemer med, af svide dem af, siger du bare til så smider jeg lige et kontonummer🙂🙂🙂
tilføjet af

Tag på ferie og få mere for pengene

Tag til et land hvor din valuta er mere værd og dermed øger du din købekraft af de 50.000kr og derfor kan få mere for pengene. Hvorfor klatte dine penge væk i Danmark hvor der er overpriser på alt og hvor staten stjæler størstedelen af pengene i skatter og afgifter. Næh du, udlandet er hvor du skal bruge dine penge.
tilføjet af

Det må være ærgeligt

ikke at have en hobby, en passion eller blot et par interesser man kan "brænde" pengene af på !
-
Det er faktisk et godt eksempel på, hvorfor det ofte går rigtigt galt, når folk vinder mange penge, de har simpelthen ikke et "liv" ! så vær bare glad for, at det kun er 50 kilo ! 😃
tilføjet af

Køb en værdiggenstand

Måske skulle du købe et eller andet der ikke taber værdi.
Nogel siger at specielle rolex ure er gode samleobjecter. de kan så sælges den dag du har brug for kontanter.
Eller diamanter i en ring. Je ghavde en kolega der slap ud af sit ægteskab med 90.000 sidende på fingeren. Da de skulle skilles. Han havde helt glemt hun stille og roligt havde købt den større igennem deres ægteskab.
Så det kan jo være en god ide at investere i noget der holder og kan gensælges. Der er så jo risikoen hvis de ikke kan eller bliver stjålet eller noget ligende.
Men tillykke med de dejlige stakater.
tilføjet af

Kyniske kvinder

Typisk kvinder kun at tænke på penge og materielle ting.
Kvinder har altid brugt de "bløde værdier" i deres kønskamp mod mænd.
Udstillet mænd som materialistiske dyr der kun tænker på penge, uden hjerte eller følelser.
Men sandheden er, at kvinder ikke tænker på noget som helst andet end netop penge og materiel luksus.
Kællinger -en flok hyklere hele bundtet!
tilføjet af

En af to ting

- de to ting jeg ville overveje var
1. finde det tykkeste kursted i udlandet og lade mig "indlægge" i 8 dage
2. Et Tibettæppe. Det er de smukkeste ægte tæpper der findes og jeg ville kunne nyde det hver evige eneste dag resten af mine dage.
tilføjet af

Ud i verden

Hvis det var mig ville jeg bruge alle pengene på en oplevelsesrejse til mine unger og mig. Der er flere steder i verden, jeg gerne ville opleve, og når jeg tænker på hvor mange sjove oplevelser og skønne minder vi har fra almindelige sommer- og vinterferier er jeg ikke i tvivl om, at en egentlig oplevelsesferie vil være fantastisk at have med i scrapbogen.
Jeg kunne også finde på at invitere kæresten, eller en veninde med....
God fornøjelse med drømmeriet - at dørmme om hvad pengene skal bruges til er jo en glæde i sig selv😃
tilføjet af

Nåå!!

Du kunne DOG finde på at invitere kæresten med??😮😉 ...Heldige kæreste😃
tilføjet af

Okay er det dig igen tyndtarm? ;)

Jeg ved så ike lige hvad du har ondt et vist sted af. Men at købe et eller andet af en vis værdi. Så have det liggende til man en dag skal rejse penge. Til uventet udgift. Det kalder jeg så ikke materialistik men for udseende.
Og hvis du har ondt over at omtalte kvinde havde købt sig en diamantring for egne penge. Og at eks mand ikke var obs på det. Så tag det roligt det var ham der fes af med huset. D
tilføjet af

Han er mere end velkommen

Kæresten står absolut ikke på 2. pladsen, selvom det kunne lyde sådan. Når jeg ikke nævner ham men mine børn først, så er det fordi jeg ved, at han ikke er interesseret i de rejsemål, jeg har ligende i skuffen - til den dag jeg har 50.000 kr. i overskud 😉
Han er mere til de bekvemmelige rejsemål 🙂
tilføjet af

Tillykke !!

Køb en veteranbil...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.