13tilføjet af

11. September 2001

Jeg er interesseret i at høre fra jer hvilken opfattelse i har af begivenhederne 11. September 2001? Er du den der tror Bush administrationen og folk ”bag tronen” havde en finger med i spillet eller tror du på den officielle version om at det var terrorister der angreb USA? Ser frem til at høre hvad i mener!!!
tilføjet af

Det eneste som er til diskussion;

Hvis CIA og FBI havde gjort deres arbejde ordentligt var 11. september aldrig sket.
Bushregeringen ville aldrig kunne have forhindret FBI at skride ind og holdt det hemmeligt. Det var et efterretningssvigt grundet inkompetence.
tilføjet af

Jeg har aldrig været stor fan af

konspirationsteorier.
Jeg ser konspitationsteorier som en underlig blanding af efterrationalisering og mytedannelse. Jeg tror de stammer fra en eller anden menneskelig ur-trang til at dvæle ved historier som involverer uhygge, overtro, mystik og konspirationer. Nu hvor der ikke er ret mange der længere tror på trolde og spøgelser, så finder denne trang afløb på anden vis. Så danner man konspirationsteorier om 11 september, månelandingen i 1969, at verden er styret af en hemmelig loge, at det amerikanske militær har kontakt med liv i det ydre rum, etc.
Når nu folk har denne generalle trang til uhygge, overtro, mystik og konspirationer er der naturligvis også en masse dygtige konpirationsteoretikere der står på spring til at opnå berømmelse og rigdom gennem det. Så skriver de en eller anden bog om en eller anden konspirationsteori som folk der ønsker at blive fortalt konspirationsteorier slubrer i sig.
Alt i alt så tror jeg ikke på at USA's regering selv har fiflet angrebet på WTC sammen. Ønskede de at invadere Afghanistan og erklære islamisterne krig, så havde de fundet alle mulige andre undskyldninger. De havde næppe smadret en masse vigtige arbejdspladser og dræbt en masse erhvervsstjerner midt i USA's finansielle centrum - og de havde da slet ikke ladet pentagon angribe.
Den køber jeg simpelthen bare ikke.
tilføjet af

Insiderjob er min holdning

- der er alt for mange ting de ikke vil svare på, men ellers har jeg lige set denne her video. Indlagt i en anden tråd af Gnolde2
http://video.google.com/videoplay?docid=-22872896561968 68504
- God fornøjelse. Der er til et par timers fintænkning.
tilføjet af

Sådan lidt piftede dæk og stjålet ventilgummi?

- Det ville nok få svært at få folk til at acceptere en krigserklæring på det grundlag.
- Hvorfor bygger de stationære baser i Irak?
tilføjet af

Broken link eller..?

Hey Dulkis, dit link virker tilsyneladende ikke, kan du prøve igen eller give os titlen i stedet for?
mvh.
FreeSpirit
tilføjet af

Det er vel ikke den her:

ZERO: An Investigation Into 9/11
Link: http://www.youtube.com/view_play_list?p=F35BB6FF4ABED889
tilføjet af

prøver lige

tilføjet af

Tak skal du have :)

Det var søreme pænt af dig og så er det jo på dansk he he :)
Stay strong!
tilføjet af

Bygning7

Jeg vælger ikke at tro på noget før jeg har set klare beviser, men jeg skal da gerne indrømme at jeg er noget kritisk over for myndighederne i USA, og jeg kunne godt forestille mig at der er et eller andet rivende galt med den 11. september angrebet.
Vi kan blive enige om at der er tale om terrorisme, men hvem der stod bag er så spørgsmålet.
Jeg mener det er iøjnefaldende at bygningen faktisk ikke bliver stående (altså den nederste del). Det er jo for fanden en stålkonstruktion. Og kigger man på optagelserne af det, ser det ud som om bygningen er i firt fald. Altså det man ser under professionelle nedrivninger af bygninger.

Tjek evt:
www.i11.time
tilføjet af

At stille spørgsmål

"Ønskede de at invadere Afghanistan og erklære islamisterne krig, så havde de fundet alle mulige andre undskyldninger."
Hvilke undskyldninger om man må spørge?
Uanset om det var ledere fra USA eller islamister fra Irak eller hvem fanden ellers, så var 11. sep. en oplagt mulighed for den amerikanske regering at erklære krig. Lidt lige som i slutningen af Anden Verdenskrig. Efter Japans angreb på Pearl Habour, havde amerikanerne en lyst til hævn og en god undskyldning for at kaste de to atombomber over Hiroshima og Nagasaki.
I 30'erne og 40'erne var fjenden fascisterne/nazisterne (Tyskland, Japan osv.)
Under den Kolde krig var fjenden kommunisterne (Rusland, Vesttyskland osv.)
Men efter at kommismen med murens fald er erklæret sammbrudt, ideologierne er døde, den venstlige liberale verden er sejrherrene, skal man nu bruge en ny fjende.
Huntington spår at de store konflikter i verden ikke kommer til at handle om klassekamp, men kulturkamp, og religion bliver det epokegørende.
Den nye fjende: Islamisme eller simpelthen bare islam. Efter 11. sep. bliver der fokuseret utrolig meget på islamisterne og hvor skrækkelige de er. Gennem anti-muslimsk propaganda (som DF i øvrigt er mestre i), planter man nu en ny frygt. Samtidig sætter man de borgerlige demokratiske rettigheder meget højt, og så skal man blot lægge a og b sammen for at gætte hvad der sker.
Irak-krig.
Det gjorde godt for olie-markedet... Olie er tykkere end blod i nogle menneskers øjne

"de havde da slet ikke ladet pentagon angribe. "
Har du set billederne fra Pentagon. Græsplænen er ikke så meget som blevet rørt af den såkaldte flyvemaskine, der hvor flyvemaskinen angiveligt skulle være styrtet ind i er der kun et fint rundt hul. Lidt ligesom dem man ser ved professionelle eksplusioner.
Så er der også lige det med det sidste 4. fly der styrtede ned. Da man kom derud og skulle se giraffen, var der tilsyneladende intet skrog fra flyet.
tilføjet af

hmm

jeg tror det var terro og osama bin laden der stod bag det....
kan ikke se noget logiskt i alt det andet...
tilføjet af

Logisk

Uanset hvor mange forskellige definitioner på begrebet "terror" der er, så tror jeg vi alle kan blive enige om at der var tale om terror/terrorisme. Så kan man kalde det frihedskamp eller lade vær. Men terror, jo!
Men HVEM der stod bag står bestemt ikke klart. Og der er en hel del problematikker som myndighederne aldrig har ville undersøge og fortælle om i medierne.
tilføjet af

LÆS denne

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.