27tilføjet af

10.000-12.000 hjemløse i DK som ingen synger for

Men det er måske ikke særlig interessant?
Det er kvalmene som de kendte forsøger at promovere sig på irakersagen, mens ingen overhovedet så meget som gider pippe for de hjemløse.
tilføjet af

Og ikke af egen fri vilge

Og kan kun sige at nej det raver ikke en person, kommunerne /politikerne er så ligeglade at man tror det er løgn. Jeg kæmpede i to år med at få en boli igen da jeg blev "jagtet" ud ag min by med min søn på 3 år på det tidspunkt, og de eneste vi fik at vide var at nu skulle jeg blive voksen og seliviseret og selv finde en løsning på mit problem, og ellers farvel og tak.
tilføjet af

De må besætte en moske, så skal du bare se!

Omvendt stilling, men måske at det vil virke 😉
tilføjet af

Jamen det er

da ikke iorden, og enig i der skal orden i det. Meeeen... det vil ikke sige at man ikke kan bekymre sig om andre udsatte grupper.
Jeg synes det er kvalmende at du kan finde en undskyldning for ikke at hjælpe mennesker på det grundlag.
tilføjet af

Ingen bekymrer sig om de hjemløse

Og det jeg vil sige med mit indlæg er, at de kendte udelukkende promoverer sig selv på en meget omtalt sag.
Hvis journalisterne valgte at skrive spalte op og spalte ned om de hjemløse, så ville de kendte også gerne synge for dem. De gør det udelukkende for at promovere sig selv.
At man så har så lidt empati, at man vælger at "kæmpe" for 280 mennesker, men 12.000 andre ligger i rendestenen, viser jo bare, at man er fuldkommen uden helhedssyn.
tilføjet af

hmm

Det er sgu ikke en undskyldning men er konstatering, der er sgu forskel
tilføjet af

Det er det sædvanlige

Vi har nogle institutioner, som vi er nødt til at anerkende. Gør vi ikke det, er vi jo ikke ægte demokrater. En af disse institutioner behandler asyl-anmodninhger. De har på proffesiionel vis vurderet de omtalte irakeres situation, og eventuelle fare ved at vende tilbage til Irak. De er blevet afvist på et sagligt grundlag. Herefter burde de være sendt hjem uden forsinkelse.
Men det kan naturligvis ikke tilfredsstille diverse sangere og andre såkaldte "kunstnere". Næh - kan de komme til at promovere sig selv ved at stå og bræge et eller andet imod systemet, så er det lige vand på deres mølle. Men tag ikke fejl: De vil da skide på irakkerne. Det kunne have været en hvlken som helst anden gruppe, der var kommet i mindre tal. Tænk blot på Christiania, Ungdomshus m.m. Aldrrig så snart er der en mindretals-gruppe, der har det "slemt" før parnasset griber chancen til at vræle løs og på den måde sikre et stabilt cash-flow ind på bankkontoen.
tilføjet af

Ikke enig..

i at sammenligne de ting. Man promoverer ikke sig selv fordi man viser sin uenighed i en poltisk beslutning. Det er enhvers ret og pligt at gøre det man kan.
Hvad har du gjort?
tilføjet af

det er tydeligt

at du ved meget lidt om det at være kunstner.
tilføjet af

det er eget ansvar

at sørge for sig selv - og sit barn! hvad *^&%^$&%@# fik dig til at tro at du sku ha barn du ikke ka' tage vare på?
Sikke engang selvmedlidenhed -pyyh.
tilføjet af

Og nu føler du dig rigtig klog ik?

For du var der og kender sagen kan jeg høre. så der for kan du nu være "dommer" over for mig?
Min søn og jeg var vidner til en mand der var ved at blive stukket ned, og det var der nogen der ikke ville have jeg vidnede om, så der får fik jeg sparket min dør ind og fik en pitbull i hovedet og en pistol og fik at vide at sage jeg noget, ville jeg blive forder for den, jeg er 157 cm og vejer 44 kg, hvad skal jeg kunne gøre, hmm? og politiet sage bare der er for mange indvandre så vi tør ikke komme. er jeg selv uden om det hr dommer?
tilføjet af

buhuuuu

Nu er det sådan at de mennesker som er "hjemløse" i høj grad selv har svigtet dem selv.
Jeg synes det meget underligt at nogen mennesker skulle havne i en situation hvor ikke har noget sted at bo i DK. Enten har de spillet højt spil på boligmarkedet ellers har de ikke betalt husleje. Tænk på at vi har, kontanthjælp , dagpenge og pis og papir her i landet.
Er man blevet smidt ud af kæresten så synes jeg ikke ligefrem at man kan samligne det med at flygte fra irak hvor bomber og drab er dagligdag
typisk så er det alkoholiseret mennesker man ser sælge "hus forbi" på gaden....eller østeuropærere.
Er du hjemløs...smid bajeren og find et job og bolig.
tilføjet af

Ikke enig

En af de primære skills, man skal have for at være kunstner, er evnen til at foregive medynk og forståelse for snart sagt hvem som helst, at kunne lægge ansigtet i de rigtige bekymrede folder - og så i øvrigt være modstander af alt, hvad der har med myndigheder og styring at gøre.
tilføjet af

En hel del mere for de hjemløse, end for irakerne

Og sådan vil det fortsætte for mit vedkommende.
tilføjet af

Typisk forsiderytter

Du vil hellere hjælp 280 der kan hjælpe dem i deres eget land, men hellere vil snylte på samfundet her, end du vil hjælp dem der er her i forvejen og har brug for hjælp.
tilføjet af

er du helt væk???

samligner du folk som er hjemløse i DK med folk som er forfulgte??
jeg bøjer det lige i neon:
Hjemløs = mangler bolig
flygtning = truet på livet

Det drejer sig heller ikke om at varetage den ene frem for den anden.... man kan godt gøre begge dele.
Ang. forsiderytter..... ja og det kommer fra en som beskriver flygtninge ssledes "men hellere vil snylte på samfundet her" tsk tsk
tilføjet af

Tror du det?

Hjemløs = mangler bolig
flygtning = truet på livet
Tror du virkelig på det?
Hjemløse har ofte flere og meget værre problemer end at mangle en bolig. Uden bolig, kan du ikke få en bankkonto. Uden en bankkonto, kan du ikke få et job. Derudover har de ofte misbrugsproblemer, er måske forfulgt af en voldelig ekskæreste, eller folk de skylder penge.
Der er faktisk en enorm stor koncentration af enlige kvinder med børn, der ikke har bolig. De er flygtet fra en voldelig mand, og har absolut intet. I mange tilfælde er kvinderne der er kommet hertil på familiesammføring, og de har absolut ingen steder at gå hen. De er udstødt af familien i hjemlandet, fordi de ikke bare har accepteret volden, og de er i konstant fare når de bevæger sig på gaden i Danmark.
Flygtninge fra Irak er ikke truet på livet mere. Saddam Hussein er der ikke mere, så den undskyldning er væk. Hvis de er truet af nogen nu, så er det nok fordi de selv har begået forbrydelser mod andre mennesker, under Saddams regime - og så er det bare hjem og tage ansvar for egne handlinger.
Vi har massive sociale problemer i Danmark, især med indvandrerbander. Tror du disse probelmer blive færre af at lukke endnu flere ind?
Racismen er stignende i Danmark. Tror du det blive mindre i af at lukke endnu flere ind?
I vræler over 280 mennesker, som udmærket i er istand til at klare sig selv i deres hjemland - men det vil de ikke. Hvorfor? Fordi de hellere vil snylte på det danske samfund.
Vi har hundrede af tusinder borger i Danmark som har brug for at nogen synger for dem. Men det er jo uinteressant, for de er ikke på forsiden.
tilføjet af

Du kan ikke drage

paralleler ml. mennesker på baggrund af deres etniciet.
det svarer lidt til at sig, at hvergang en danske føder et barn ,så har vi et problem mere da denne går hen og bliver rocker i fremtiden.
mennesker er individuelle...... vidste du f.eks at udlændinge er større mønsterbrydere end danskere??
problemet er at de flygtninge som står til udvisning har været her i landet meget længe og fået børn her, taget uddannelse her, opvokset her osv.
de snakker også flydende dansk.
når man nævner dem så lyde det jo nærmest som om, at hvis de får ophold så bryder samfundet sammen, til trods for at der vælter ind med østeuropærer som ikke flygter fra noget....som desværre ikke altid har lige pæne hensigter....

Næh du... det forkommer lidt spøjst at denne gruppe iraker ikke kan få ophold. mon det fordi de er muslimer? mig bekendt har deres kristne medborger som de sad i lejer med alle fået ophold!
tilføjet af

De fleste af dem vil intet andet.

det er kendt at både socialarbejdere og kommunen - de prøver/har prøvet at hjælpe mange men ingen skal blande sig i deres, så den historie duer ikke.
tilføjet af

Du vrøvler

Hvis du ikke ved hvad det faktisk foregår på den danske musikscene så kan jeg anbefale dig at følge med på Gaffa.
Der er lavet masser af koncerter for hjemløse, både som indsamling men også som gratis FOR hjemløse - bl. a har jeg da været til koncert med "magtens korridor" - så klap du bare.
tilføjet af

Og jeg siger du tager fejl

Du har bare ikke åbne øjne og ørepropperne må sidde fast.
Det kan vi ikke hjælpe dig med, men du ville måske gerne have en støttekoncert?
tilføjet af

Ha ha go griner

Hvem er uden syn overhovedet? Vågn da op mand. 😮
tilføjet af

Nej, det er ikke kvalmende....

Jeg er alt andet end enig. Hvad med at lade halen logre med hunden? Det var okay at kunstnerne viste deres solidaritet med irakerne. Men - det ville være ligeså okay om nogen gad at skænke de hjemløse en tanke OGSÅ. Ikke enten eller, men både og!!
Lagermann
tilføjet af

Tillader mig at være uenig...

Kunstnere er ofte intellektuelle mennesker som kan se længere end til deres egen næsetip. Kunstnere kommer ud omkring og ser ting. De sidder ikke i deres lille hummer og bruger tiden på at se sig gale på en minoritet.
Kunstnere udtrykker sig, som du gør herinde, med sange og tekster. Det gør højredrejede kunstnere også. Og det er så dem der skriger i vilden sky og banker hovederne imod et eller andet. Det forklarer så måske en del.
Det handler om tankegods, og om omsorg for andre. Det handler om tolerance, og om empati. Det har kunstnere nu engang i overflod. Og det mener jeg også selv at have. Fordi jeg har oplevet ting som gør at jeg tænker på en bestemt måde.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Hvorfor ikke på rådhuspladsen?

Men stærkt fremmøde af utallige kunstnere?
Så klap du bare selv. Din skide forsiderytter
tilføjet af

Solidaritet?

Mon ikke du skulle slå det ord efter i din ordbog?
tilføjet af

Ingen bekymrer sig for de hjemløse.

Det er jo direkte løgn.
Der er forsorgshjem og herberg. Der er bla. Missionen blandt hjemløse ( i København ) , og flere andre store organisationer.Dem kunne man jo sende nogen penge til , og være med til at hjælpe de hjemløse på den måde.
De fleste mennesker vil helst have deres eget hjem , og flere boligforeninger har et stort økonomisk problem - ledige lejligheder.
Der er billigt tøj i mange genbrugs forretninger . Der er billige møbler m.m. i mange genbrugs forretninger.Der er mange væresteder med billig mad , omsorg , aktiviteter m.m.
Jeg har været ansat ved Blå kors , så dem vil jeg godt anbefale , at man hjælper på den ene eller anden måde.
Rigtig mange mennesker , der laver ulønnet frivilligt arbejde.
Så der er mange mennesker der synger for de hjemløse.
tilføjet af

skal hjemløse og fattige borgere & vælgere

og marginaliserede samt deprimerede have det bedre er politikerne nødt til at give dem uddannelse og ikke mindst almen relevant dannelse og så kan de vel få lønnet arbejde ! Og så behøvede vi måske ikke en grincard tilskudspolitik !
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.