6tilføjet af

1000 kontanthjælpsmodtagere tilbydes avisjob

Ja, det er vel ikke så ringe, at 1000 KHJM tilbydes fast arbejde? Spørgsmålet er så, om det er et reelt tilbud ell. rettere frivillig tvang?
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=463110/
Det fremgår af artiklen, at kun 500-1000 af Københavns Kommunes i alt 22.000 kontanthjælpsmodtagere umiddelbart er i stand til at varetage et job som avisbud - det var ikke mange! De resterende tilhører matchgruppe 4 og 5 - det er mange!!
Og så undrer jeg mig over, at dagpengemodtagere åbenbart er fredede for at blive avisbude, gad vide hvorfor?
tilføjet af

tjah

Det er de heller ikke meget længere hvis det er op til regeringen.
Men det er vel fair nok at folk der har brugt 4 - 6 år af deres liv på at få en uddannelse får andet ud af det end studielån. De kan vel i det mindste blive brugt til noget der passer lidt bedre til deres uddannelse. Ellers er det jo bare endnu et incitament for de unge til at blive siddende i sofaen. Hvis resultatet af flere års hårde studier på sultegrænsen er at man ryger ud som avisbud, så tror jeg der er rigtigt mange unge der ikke gider og det kan vi som samfund ikke tåle. De næste mange år skal vi leve på viden, idet vores lønninger og skat er for høje til at vi kan leve af manuelt arbejde. Ellers ender vi som bondesamfund (men det er jo også der regeringen får sine stemmer, så det skal nok komme). Så længe der løber tusindvis af folk rundt der aldrig har rørt en finger, så ville det vel være logisk at bruge dem istedet for de overkvalificerede der i bund og grund er hele landets fremtid.
tilføjet af

Forskellen på dagpengemodtagere og bistandsklienter

ligger bl.a i at et medlemskab af en arbejdsløshedskasse er den forsikring.
Bistandshjælpen er et sikkerhedsnet under "restgruppen".
De har slet ikke nær de samme rettigheder og får ikke de samme tilbud.
tilføjet af

nå nå

der er altså også ufaglærte der har betalt til en arbejdsløshedforsikring.
tilføjet af

Ja...

medlemsskab af en A-kasse skyldes, at man har tegnet en forsikring.
Man får mere i dagpenge end på kontanthjælp... men jeg troede faktisk, at man dybest set var ligeså 'jaget vildt' på dagpenge som kontanthjælpsmodtagere mht. job'tilbud'.
tilføjet af

ja der er

Ja sandt, men da de er ufaglærte kan de alligevel ikke bruges til andet end forfaldent arbejde.
tilføjet af

sandt

Nej de må ikke engang tage på ferie. Man skulle tro det var østtyskland før murens fald.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.