10tilføjet af

År 2050 og 10 milliarder mennesker :D

Det er ikke sceince fiction. Men den rene skære virkelighed på et tidspunkt.
http://www.information.dk/206257
At vi bliver så overbefolket at det kolapser med mad bare nogenlunde ligeligt fordelt. Har du gjort dig nogen tanker for fremtiden?
Forestiller du dig hvordan dine børnebørns børn vokser op? Hvad de må døje med til den tid?
Artikelne r fra Informations fremtids-avis.
http://www.information.dk/2059
tilføjet af

tjaaa...

Jeg har aldrig troet at det var meningen at denne jord skulle være skabt til beboelse af de der 6,5millioner mennesker, som der er i dag.
Det er det der er det store problem; her ALT for mange mennesker i denne verden.
Det er så ikke så meget i den vestlige verden,f.eks er Europas befolkningstal på vej nedad, og det går stærkt!
De enorme folkerige lande som Kina og Indien, huser hver især omkring 1 milliard mennesker....totalt vanvittigt at man ikke har sat en stopper for det for længe siden!
Og i et kontinent som afrika, som ikke er beboeligt i ret mange lande(områder)bliver der født masser af børn alligevel,selvom de ingen fremtid har.. Massiv regn el tørke har altid ødelagt afgrøderne.
Det tempererede område af jorden er det mest optimale sted at leve, og her er det også småt med naturkatastrofer i forhold til de tropiske egne.
Og hvad jordens klima angår så kan det kun reddes ved at vi stopper alt ligegyldigt frådseri f.eks flyture om til den anden side af jordkloden,privatbilismen skal skæres kraftigt ned,store dieselslugende fragtskibe på verdenshavende skal også neddrosles.
Folks rejser om på den anden side af jorden forurener da også, men folk kan jo ikke leve uden en sådan rejse!For "man" føler ikke at man har oplevet noget, hvis ikke det har været med et fly til en af verdens fjerne egne!....🙁
Og så var det jo nok en idé at droppe fældningen af regnskovene!
Nej, det bedste for kloden ville være færre mennesker,færre mennesker = mindre forurening...
Jeg vil gerne selv leve mindre luxuriøst end jeg gør nu, og give afkald på noget..Jeg rejser aldrig langt væk, men lader mig nøjes med småture.Klare mig med min cykel og toget/bussen når jeg skal omkring, hvilke jeg har det meget fint med😮
Mvh
Anton Berg
tilføjet af

En go' idé..

ville det også være at få de reproduktive fattige lande til at bruge prævention, for det VIL de jo ikke! Jeg har set flere udsendelser om det fra f.eks Afrika! Fatter ikke hvorfor de ikke selv gør noget ved det, for det nytter jo ikke at blive ved med at avle børn, når der ikke er mad eller skole... De har det svært nok i forvejen, så hvorfor gøre det endnu sværere for dem selv,ved at føde SÅ mange børn..!?
Egentlig så tror jeg næppe at der vil være ca 10 milliarder mennesker i 2050!
Der er så store udfordringer i fremtiden, at det forekommer meget usandsynligt, at at den vil stige så meget.
Der bliver født færre og færre børn i den vestlige verden(og Rusland)og klimaforandringerne vil gøre mange udviklingslande ubeboelige.
Så hvis Du er enig i at verdensbefolkningen vil stige så meget, så forklar venligst hvorfor den skule gøre det!
Mvh
Anton Berg🙂
tilføjet af

Sygt, men sandt

tilføjet af

Sikke dog et indlæg

nr 2, kenyaner i kirken
Til den tid er fandeme da kun mosker.
Der er de (bib)i voldsomt overtal- de har jo ikke hjernekapacitet til at begrænse sig.
Det bliver sgu payback så det vil noget, hvis ikke hele lortet er brudt sammen inden.
Der er voldsommere vejr i vente.
Godt jeg fravalgte børn, og selv er krattet af😃😃😃
tilføjet af

Og de 5 milliarder af dem

sidder kraftedeme og spærrer for alt og alle hver eneste morgen på Køge Bugt motorvejen 🙁
tilføjet af

Klimaet kan jo vende igen

Måske om 10 år uden at vi har gjort noget væsentligt for at nedbringe forureningen.
Men det er sikkert og vist at der kommer til at ske alvorlige ting indenfor de næste 200 år. Hvis vi skal opretholde standarden og der samtidig skal ske en udvikling i Afrika op til normal standard er der hverken råstoffer eller natur nok til at bære dette, heller ikke hvis vi har 98% vedvarende og næsten gratis energi.
En arabisk sheik har bestilt den nye kæmpe Airbus til eget privat brug, den skal indrettes med luksus og vel højst flyve med 20 mennesker ad gangen, det er sådant noget ødsel der nok vil være direkte forbudt om 100 år.
tilføjet af

Menneskebestanden selvregulerende, trods alt?

Mon man kunne håbe at menneskebestanden er selvregulerende ligesom andre dyrearter og planter?
Eller kan man frygte at vores art er så destruktiv, at den bliver ved med at formere sig som en dødelig virus indtil alt er dødt?
tilføjet af

Selvregulerende, mon dog?

Påskeørene var førhen beklædt med skov og rigelig naturresourcer, hvis man skal tro akæologer og dem der ellers har rodet rundt i dens fortid.
De formåede at udrydde alt vegation af betydning og dø hungersdøden.
Og enkelte stammer a la mayaerne har også formået at udnytte deres områders resourcer så de måtte flytte eller dø.
Så det er skam ikke kun nu og her det foregår.
Vi har bare mere "legetøj" at lege med, som udsulter resourcer.
Men så venter vi vel bare på en virus skal komme og rydde op i os elelr vi kaster os ud i krig om de snart knappe resourcer. Og derved regulere os selv. ???
tilføjet af

Afkald

At give afkald på bil til fordel for cykel/offentlig tror jeg ikke kan gøre det.
Der skal mere til.
Bare kig i dit ( og mit) køleskab/fryser. Der kan man gøre noget så det batter. Eksempelvis oksekød.
Bare der går der u-anede mængder grønt til for at producere 1 kg kød.
Grønt der kunne have være en vegetarisk kost og dermed udnytte ressourcer bedere. (her siger jeg ikke vi skal være vegetarer, men det ville hjælpe en hel del på c02 regnskabet og forureningen der går til i produktionen.)
Og ville du gøre noget ved dit forbrug af toilet papir?😃 Der er en rigtig synder på forbrugssiden.
Færre mennesker mindre forurening. Ja.
Men hvad med den forurening der allerede ligger og tikker under os som en bombe?
I det tidligere Sovjet er der et atomanlæg. om det er i brug endnu ved jeg ikke. Men den sø de tog kølevand fra er forurenet. Det er slammet i søen der har optaget det radioaktive. Det ligger der og venter på at blive slæbt af flodvandet ud i havet.
Da søens vandstand synker og slammet også bliver tørt. Vil det i første omgang blæses rundt og kommer langt. Bare se Tjernobyl og de spise-svampene i Sverige der må destrueres for de er ikke egnet som mennesker eller dyre foder. Da de har optaget radioaktivitet nok.
Hvad så når slammet fra søen kommer ud i havet?
Som sagt-
Der er også forureningen vi allerede har skabt der lure.
tilføjet af

;-)

A -
Afrika er et land hvor deres velstand, -stammens og familiens kommer fra deres stammemedlemmer der kan hjælpe til i familien.
Det vil sige at for at forældrene kan være sikker på at blive forsørget af deres børn. (De kan nemlig ikke læsses af på det nærmeste plejehjem. ) Så er de nød til at have sønner til at eje og døtre til at producere flere arvinge.
Og det er den måde de har levet på altid.
Og den har været selvregulerende må jeg gå ud fra ind til nu. Hvor de har sultkatastrofer og krige der tvinger dem fra hus(krol, tror jeg det hedder) og hjem og levevej.
Ofte formoder jeg at de kun ser deres egen afsavn, da de ikke kender til resten af verden.
Befolkningsvæksten "plankede" jeg fra den fiktive hjememsideavis.
Men her er en fremskrivning af verdensbefolkningen.
Kilde er worldpopulation prospects og UN. de måforhåbentligt have nogle skarpe hjerner der siddetr og pusler med tal og fremtidsforskning.
http://www.udviklingstal.dk/1.htm
Kina havde jo 1-barnspolitiken. De havde vist set skriften på væggen og prøvede. Men den er sat ud af kraft nu, så Kina må forventes at sætte farten op på at producere flere små verdens-borgere der også vil have playstation, wc-papir og mcdonald.. Eller hvad?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.