11tilføjet af

Åh åh min mobil virker ikke

Jeg har virkelig et problem.
Min mobil virker ikke og jeg har en anelse om hvorfor, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det.
Jeg har en Nokia med et Callme abonnement. Jeg er ved at få flyttet mit abonnement fra Callme til Telenor.
Telenor har netop sendt mig et simkort så jeg straks kom til at sætte i telefonen. Jeg har tastet pukkode og pinkode.
I min iver læser jeg ikke det vedlagte brev fra Telenor om, at jeg ikke skal bruge simkortet, før de har fået overført mit telefonnummer fra Callme til dem.
Og nu virker altså ingen af mine SIMkort.

Hvad gør jeg? Jeg kan ikke bruge min telefon hverken med Callme eller Telenorabonnemet. Når jeg tænder telefonen med Callme abonnementet, så når jeg ikke længere end til at taste dato og tid ind. Men displayet låser der. Jeg kommer ikke videre end det og så slukker telefonen bare.
What to do? Skal jeg evt bare vente på at Telenor får overført mit nummer eller?
tilføjet af

ja nemlig

Da du har valgt at være for hurtig er det sådan det er blevet og der er sikkert ikke så meget at gøre ved det.
(personlig forstår jeg godt nok ikke du har valgt at skifte til telenor, men det skal jeg jo ikke bvlande mig i hvis du elsker regninger der er dyrere).
I ventetiden kan du evt. købe dig et taletidskort
tilføjet af

Ja whatever

sådan kan det jo gå.
Jeg har altid haft meget billigere regninger hos Telenor, så derfor skifter jeg.

Kan man beholde sit nummer med et taletidskort og har jeg nu "ødelagt" begge SIMkort?
tilføjet af

Valgt at være for hurtig??????

I er så moraliserende herinde nogen gange, at man tror det er lyv
tilføjet af

Ro på

Jeg har selv prøvet det samme.
Min telefon gik kold, men det var fordi den lige skulle bruge noget tid på at opdatere.
Jeg lod den ligge i tyve minutter og bagefter virkede den.
Prøv bare at lade den ligge
tilføjet af

rigtigt

men der findes adskillige eksempler at det kan tage op til 4 døgn. det er et spørgsmål om selskaber, jeg ved ikke lige hvordan det er mellem de selskaber.
Ja jeg synes det er et dårligt bytte du har gjort, men vi har jo alle vores favoritter. Jeg brugte sonofon og telenor som i dag er samme selskab gennem mange år, det var mest fordi jeg er meget i Norge og der er telenor det fremherskende.
En dag jeg sad og tjekkede mobilproser fandt jeg ud af at telenor faktisk er det næstdyreste selskab. jeg fandt en udbyder i DLG og har sparet næsten 75% af min regning på telefon væk ved at skifte til dem og mit forbrug er altså det samme
tilføjet af

Det kan være du er lige så "heldig" som jeg var

mit nummer "forsvandt" mellem Telenor og Call me.
Mærkelig måde at prøve at fastholde kunder.
Det blev fundet igen efter 8 mnd, så du skal bare væbne dig med tålmodighed.
Telenor har ikke styr på ret meget.
tilføjet af

Sejt

Nu var det sikkert trådstarteren du gerne ville have svaret og ikke mig, men det er da sejt at du har sparet så meget.
Jeg tror også det har noget at gøre med, hvad ens forbrug er.
Til mit forbrug er selvhenter hos Telenor feks. det billigste. Men hvis jeg ændrede i mit forbrug kunne jeg sagtes forestille mig, at et andet selskab ville være billigere.
tilføjet af

Det forekommer, der er noget de har styr på

Jeg lavede samme stunt, men havde en anden telefon jeg kunne ringe fra så jeg ringede til dem og så aktiverede de det for mig samme dag. Det var en lørdag og deres gratis nummer er 80 292929
tilføjet af

It works

Den virker igen. Det hjalp at lade den tænke sig om et stykke tid. Jubiii🙂
Tak for svar. God weekend
tilføjet af

Tak for rådet

Det er godt at vide at der er den service🙂
Min er heldigvis begyndt at fungere igen, det er virkelig dejligt.🙂
tilføjet af

For hvordan skulle man dog

Kunne undvære sin telefon !!!😮😖.. HELE ens verden styrter jo sammen😮 Oh Ve!!![:*(] ... Ironien er nok lidt tyk her, men i forstår sikkert.. 😉😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.