5tilføjet af

VK vil bruge 500 millioner kroner på ghettoer.

Ifølge statsminister Løkke-Rasmussens åbningstale i Folketinget vil regeringen bruge 500 millioner kroner på ghettoer.
Men det er jo en fejlsætning.
Her er den rigtige: Ifølge statsminister Løkke-Rasmussens åbningstale i Folketinget vil regeringen bruge yderligere 500 millioner kroner på ghettoer.
😉
Men S og de radikale ved jo bedre!

Der ligger et trecifret milliardbeløb i velfærdsforbedring for det danske samfund og venter på at blive samlet op, i takt med at indvandrerne kommer lige så godt i arbejde som de gamle danskere. (Mogens Lykketoft J.P. 30/12 2003)
Efter min mening er flygtningene hverken nogen samfundsøkonomisk eller kulturel trussel.
Kirsten Lee (Radikale), B.T. 18/6 1990
Uanset hvad vor flygtningepolitik koster, så skal retsprincipperne fastholdes.
Kirsten Lee (Radikale) B.T. 11/7 1990
Stem DF - det er sund fornuft😃
tilføjet af

Regeringen bruger ikke en krone på ghettoer

Pengene kommer fra alle lejere i Danmark, for
de stjæler dem i Landsbyggefonden.
tilføjet af

Største spild af penge i Danmarkshistorien

Men det opdager de forhåbentligt snart før de er spildte.
tilføjet af

Hvis der skal bruges 500 millioner på at rive ghettoer ned

Hvor meget skal der så bruges for at bygge dem op igen?
hvor meget koster det at rive en bygning ned?
og hvor mange bygninger drejer det sig om?
tilføjet af

DF- usundt !

og unuanceret ! og du skelner ikke imellem flygtninge og indvandrere. Lad os slå fast, at der er plads til at give asyl til et antal personer, som på en eller anden måde er havnet i en situation hvor de ikke kan vende hjem. Det kan være af politiske, religiøse eller etniske grunde at de bliver forfulgt. Danmark er kendt for at være et humanitært land, vi skal også kunne hjælpe et antal mennesker i nød, vi kan godt klare vores part. Der hvor kæden hopper af, det er når man glemmer at fortælle disse flygtninge, hvad vilkårene er, for at være her i landet. Man glemmer det, i en misforstået overtolerance og man har berøringsangst overfor at stille de fornødne krav.
-
Nu er det jo slet ikke sikkert, at alle disse flygtninge bliver til indvandrere, mange vælger at flytte hjem, når er er mere ordnede forhold i hjemlandet og det skal de også.
-
Mht. indvandrere og efterkommere, så er der efter min mening, ikke så meget at tage fejl af, der er nogle spilleregler der skal overholdes i vort samfund og jeg kan ikke forstå, at man kan opnå statsborgerskab, hvis man ikke tilnærmelsesvis, kan opfylde de mest basale forpligtelser,hermed mener jeg, respektere vores frihedsrettigheder og lighedsprincipper. Og der foruden, holde sig ude af kriminalitet.
-
Hverken Kirsten Lee eller Mogens Lykketoft har derfor sagt noget forkert, men de har bare ikke formået, at komme med løsningsmodellen.
tilføjet af

Og tænk på miljøet

En rigtig Århus historie
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.