78tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Nu er jeg blevet spurgt mange gange om Jehovas Vidner; hvor har de skrevet, at Dinosaurus er 12.000 år gamle (6.000 år / på Adams tid), altså 3.00 eller 5.000 år gamle da Adam blev skabt og altså et sted mellem 9.000 - 12.000 år gamle; fossiler, som vi finder dem i dag, men som på Adam og Evas tid var sprællevende.
Var Dinosaurus i en tidsperiode på 6.000 år i Adams levetid, rungede og gungede hen over Adams Paradis eller har de overhovedet eksisteret og er disse fossiler ikke bare noget Videnskaben finder på?
Jeg er også blevet spurgt om hvor jeg overhovedet har læst disse omtalt, hvorhenne - og om det altså er noget Jehovas Vidner har beskæftiget sig med (underforstået, at "det er nok noget jeg digter").
Det er Bjarne der bl.a. spørger i spøgefuldhed og spot på mine vegne sammen med [strike]tumpen[/strike] ftg i lyset af, at ham der kalder sig for "sand kristen"? tror på milliarder af år gamle Dinoer, medens altså deres "sande og eneste "Gud godkendte" religion; verdensimperiet af den eneste sande religion", Vagttårnet tror og underviser og trykker milliarder af bøger og blade hvor de fortæller det stik modsatte altså, at Dinosaurus på Adams tid kun var omkring 4.000 - 5.000 år gamle..
Ikke, at det er sandt ”hvad de skriver” (Jehovas Vidner er nemlig notoriske løgnere og svindlere med alt hvad de foretager sig og her på debatten er de ægte kloner tilstede), men sandt at de skriver det.
Jeg vil nu bevise, at jeg ved mere om Jehovas Vidner end I. Kan du modbevise det jeg skriver så bøjer jeg mig.
w61 6/15 378-9 The Seventh Day-A Sabbath of Rest ***
The number seven is used frequently in the Bible and carries with it the thought of completeness. The Popular and Critical Bible Encyclopedia points out that the root for the Hebrew word for seven suggests “the idea of sufficiency, satisfaction, fullness, completeness, perfection, abundance.” Thus there being seven days of the creative week indicated completeness or perfection.
Since the seventh creative day has proved to be thousands of years in length, nearly 6,000 years having elapsed since Adam’s creation, and since Bible prophecy proves that we are living in the time of the end of this wicked system of things immediately preceding the restful 1,000-year Kingdom reign of Christ, it is reasonable to conclude that this great rest day would be complete with 7,000 years.
The 1,000-year reign of Christ would logically be included in this 7,000-year rest day of God.

This means the seventh creative day is in itself a week of 1,000-year days. Because Jehovah’s name will be vindicated during this time and his purposes for the earth and for man completely fulfilled, the day is sacred. His blessing of it will be manifested in the 1,000-year reign of the Messiah.
That God’s rest day consists of seven 1,000-year days was also observed by some Jewish rabbis several hundred years ago. In 1626 Henry Ainsworth quoted one of them in his Annotations upon the First Booke of Moses Called Genesis as saying:
“If we expound the seventh day, of the seventh thousand of years, which is the world to come, the exposition is, and he blessed, because in the seventh thousand, all souls shall be bound in the bundell of life . . . so our Rabbins of blessed memory, have sayd in their commentarie; God blessed the seventh day, the holy God blessed the world to come, which beginneth in the seventh thousand (of years).”
________________________________________
The world to come is the 1,000-year reign of the Messiah, a fitting climax to the symbolic week of 7,000 years that make up man’s existence on earth during God’s rest day.
It will bring to mankind rest from slaving toil and from the bondage of sin.
Thus we see God’s use of the perfect number seven.
The creative week consisted of seven days that were made up, not merely of hours, but of 7,000 years each.
This means that each creative day was, within itself, a week of 1,000-year days.
Following this master pattern, the nation of Israel was given a symbolic week of one-year days, with every seventh year being a sabbath rest for the land. This brings us down to the literal week of seven days, the seventh day of which was a sabbath in the nation of Israel. It was logical, therefore, that the fourth commandment should make reference to the great creative week of which the literal week is a small replica.
Citat fra Vagttårnet slut og det var så den første løgnehistorie.
_____________________________________________________________

Her kommer så den anden løgnehistorie fra Vagttårnet:
*** w67 7/15 446-7 The Removal of Mankind's Chief Disturber ***
According to the Bible timetable, man’s history on earth has been nearly 6,000 years. Adam was created in 4026 B.C.E., which means that six thousand years of human history end about the fall of 1975 C.E. We are in the great 7,000-year rest day of God, starting at the time he rested after the creation of Adam and Eve. There are, therefore, a thousand years left to run.
Without Satan and his demons to disturb mankind it will indeed be a restful time. It will be like a sabbath. In a way it will be a sabbath within a sabbath. The last thousand years of God’s great seven-thousand-year rest is a special sabbath over which the Son of man will be Lord.—Matt. 12:8.
Citat fra Vagttårnet slut.
_____________________________________________________
Nu kommer den tredje løgnehistorie fra Vagttårnet.
*** w68 5/1 267-8 Understanding Time a Help to True Worshipers ***
The word day can refer to a longer period of time. At 2 Peter 3:8 we are told: “One day is with Jehovah as a thousand years and a thousand years as one day.” An even longer period of time than that can be embraced by the word, for Exodus 20:11 declares: “For in six days Jehovah made the heavens and the earth, the sea and everything that is in them, and he proceeded to rest on the seventh day.”
This refers to the creative periods of time, each of which, judging by the seventh, appears to be 7,000 years long.
However, there is an even longer period of time that can be attached to the meaning of the Bible word day, one that includes all of the creative days together. Genesis 2:4 states: “This is a history of the heavens and the earth in the time of their being created, in the day that Jehovah God made earth and heaven.” So the word as used in this sense apparently covers a time period far longer than each creative day.
Slut på tredje løgnehistorie fra Vagttårnet. (det er værre end jeg havde forestillet mig)
______________________________________________
fjerde løgnehistorie fra Vagttårnet.
*** w87 1/1 30 Questions From Readers ***
Second, a study of the fulfillment of Bible prophecy and of our location in the stream of time strongly indicate that each of the creative days (Genesis, chapter 1) is 7,000 years long.
It is understood that Christ’s reign of a thousand years will bring to a close God’s 7,000-year ‘rest day,’ the last ‘day’ of the creative week. (Revelation 20:6; Genesis 2:2, 3)
Based on this reasoning, the entire creative week would be 49,000 years long
(7,000 years is no longer found in recent publications or the Insight on the Scriptures. Now says “thousands of years in length,” an indeterminate period.)
______________________________________________________
femte løgnehistorie fra Jehovas Vidner:
Guds skrifter er gavnlige og inspirerede 1990, udgivet af Jehovas Vidner.
……………….. kommer vi til året 4026 f.v.t. som året for Adams skabelse, der måske fandt sted i efteråret, idet året i de fleste gamle kalendere begyndte om efteråret.
Hvad med videnskabens påstande om at der har levet mennesker på jorden i hundredtusinder eller endog millioner af år?
Ingen af disse kan bevises ud fra skrevne beretninger fra disse ældgamle tider, sådan som Bibelens begivenheder kan. Den fantastiske alder man tillægger „det forhistoriske menneske“ er baseret på antagelser der ikke kan bevises.
Faktisk rækker den pålidelige verdslige historie og dens kronologi kun få tusind år tilbage.
Jorden har undergået mange forandringer og omvæltninger; for eksempel har den verdensomspændende vandflod på Noas tid i stort omfang bragt uorden i klippelag og fossile aflejringer, hvilket har gjort alle videnskabelige dateringer forud for Vandfloden i høj grad tvivlsomme.
I modsætning til menneskers modstridende hypoteser og teorier appellerer Bibelen til fornuften gennem sin klare, harmoniske beretning om menneskets oprindelse, og sin omhyggeligt dokumenterede skildring af Jehovas udvalgte folks historie.
Jehovas Vidners ”fornuftige” bog: Guds skrifter er gavnlige og inspirerede 1990
_____________________________________________________
sjette løgnehistorie fra Jehovas Vidner:
The JW book "Let God Be True" (1946) says;
that each of the seven days of creation was 7,000 years long. And that since Adam was "created toward the close of the sixth day, he was put on earth toward the end of 42,000 years of earth's preparation." (p. 155)
Siger Jehovas Vidner
______________________________________________
April 1, 1968, Watchtower. syvende løgnehistorie af Jehovas Vidner:
"According to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 B.C.E., likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation." (April 1, 1968, Watchtower) Gen.1:27
Siger Jehovas Vidner
____________________________________
Questions From Readers *** ottende løgnehistorie fra Jehovas Vidner
In ancient Israel a cycle of 49 years was followed by a Jubilee year (50th year). Does that Jubilee correspond to the period following God?s creative week of 49,000 years?
Because the number 49 occurs in both cases, it might seem that the Jubilee would foreshadow the time following the end of a creative week of 49,000 years.
But for mankind in general who receive God?s approval, what occurred during Israel?s Jubilee corresponds more with what will occur during the Millennium, ”the last thousand years of such creative week, not what follows after that week. Consider the basis for this:
First, the Mosaic Law required that every seventh year be a sabbath for the land; crops were not to be sown, cultivated, or harvested. After the seventh Sabbath year (the 49th year), there came a special Jubilee year, the 50th year.
It was a sabbath during which the land was again to rest. More importantly, liberty was proclaimed. Hebrews who had sold themselves into slavery were freed from indebtedness and servitude. Also, hereditary land was returned to families who had been forced to sell it. So the Jubilee was a time of release and restoration for the Israelites.? Leviticus 25:1-46.
Second, a study of the fulfillment of Bible prophecy and of our location in the stream of time strongly indicate that each of the creative days (Genesis, chapter 1) is 7,000 years long.
It is understood that Christ?s reign of a thousand years will bring to a close God?s 7,000-year ?rest day,? the last ?day? of the creative week. (Revelation 20:6; Genesis 2:2, 3) Based on this reasoning, the entire creative week would be 49,000 years long.
Noting the similarity in numbers, some have compared the 49 years of the ancient Jubilee cycle to such 49,000 years of the creative week. Reasoning this way, they have thought that Israel?s Jubilee (50th) year should prefigure, or foreshadow, what will come after the end of the creative week.
However, bear in mind that the Jubilee was particularly a year of release and restoration for people. The creative week largely relates to the planet Earth and its development. But with regard to the outworking of God?s purpose for man on earth, the globe itself has not been sold into slavery and thus is not in need of liberation.
It is mankind that needs that, and humans have existed, not for 49,000 years, but for about 6,000 years.
The Bible shows that some time after Adam and Eve were created, they rebelled against God, thus coming into captivity to sin, imperfection, and death. According to Romans 8:20, 21, Jehovah God purposes to liberate believing mankind from this slavery. As a result, true worshipers on earth "will be set free from enslavement to corruption and have the glorious freedom of the children of God."?See also Romans 6:23.
While the small group selected to be taken to heaven have had their sins forgiven from Pentecost 33 C.E. onward and thus already enjoy the Jubilee, the Scriptures show that the liberation for believing mankind will occur during Christ?s Millennial Reign.
That will be when he applies to mankind the benefits of his ransom sacrifice. By the end of the Millennium, mankind will have been raised to human perfection, completely free from inherited sin and death. Having thus brought to an end the last enemy (death passed on from Adam), Christ will hand the Kingdom back to his Father at the end of the 49,000-year creative week.?1 Corinthians 15:24-26.
Consequently, for believing mankind with earthly prospects, the liberation and restoration that marked the Jubilee year in ancient Israel will find a fitting parallel during the coming Millennial Sabbath. Then liberation and restoration will be experienced. That will be under Christ?s rulership, "for Lord of the sabbath is what the Son of man is."?Matthew 12:8.
Siger Jehovas Vidner.
__________________________________________________
Jehovah's Witnesses: 46,026 BCE niende løgnehisatorie fra Jehovas Vidner
The JW book "Let God Be True" (1946) says;
…..that each of the seven days of creation was 7,000 years long. And that since Adam was "created toward the close of the sixth day, he was put on earth toward the end of 42,000 years of earth's preparation." (p. 155)
And since "ccording to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 B.C.E., likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation" (April 1, 1968, Watchtower), we know that the universe was created in 46,026 BCE.
Siger Jehovas Vidner
_____________________________________________
Kommentar:
Nu ved jeg ikke hvor mange løgnehistorier I vil elske, I der bekender Jehovas Vidner, I der bekender Vagttårnet og beskylder os Kristne for at følge Guds modstander Satan?
I er, de Satans løgnere der modstår Guds Hellige ånd. Det er hvad I er.
Her på debatten bliver vi Kristne beskyldt for alt muligt og I ”troll`e) der optræder her, men ikke har nogen kundskab eller kendskab til ”sandheden”, man har valgt løgnen fra Vagttårnet, kunne I ikke gøre jer selv den tjeneste i det mindste, at stille spørgsmål til det nonsens Jehovas Vidner fortæller jer?
Man kan altså ikke bilde folk ind, at dinosaurus er 6000 år gamle (på Adams tid og altså mindre end 12.000 år); og samtidig bekende at de er millioner af år gamle.
Ét er løgn og ét er korrekt.
Platoon
PS. Nu ved så også du det, dig der kalder dig for Bjarne, militær computerekspert, altså før du blev Jehova Vidner groopie.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Kommer der en forklaring, der er forstålig?
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, men du har givet din sjæl bort. Knæl ned på dine knæ og bed Gud give dig indsigt.
http://www.first-jump.com/?q=mod_videokul_&s=our%20lady%20of%20fatima
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, men du har givet din sjæl bort. Knæl ned på dine knæ og bed Gud give dig indsigt.
http://www.first-jump.com/?q=mod_videokul_&s=our%20lady%20of%20fatima
Platoon

At tilbede afguder er ikke kristen. tvært i mod.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Er du ved at forsøge dig med Jehovas Vidners mindcontrol? Det er lige som om vi er 12.000 år borte fra dinosaurus, ik` ?
Nu begynder du at fjerne focus fra det du ikke forstår til noget du ikke ved noget om. du er måske blevet bildt noget ind, men du ved ikke hvad du snakker om.
Tag at sætte dig ind i tingene før du udtaler dig.
http://www.youtube.com/watch?v=Ja5JqnLKZQ4
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jehovas Vidner vil nu straks benægte, forsværge og lyve.
ftg vil ikke deltage i debatten, for han har intet at bidrage med andet end "Jeg tror på Vagttårnet", hvilket jeg lige har bevist at han ikke gør.
Ham der kalder sig for "sand Kristen"? vil skrive: "Platoon, nu er du psykisk udfordret". Han tror foriøvrigt ikke på Vagttårnet.
Ha, ha, ha, jeg tog imod "udfordringen", men fik at vide, at jeg hellere skulle skrive noget Bjarne kunne forstå.
I er nogle værre nogen, er I ikke?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Læg nu lige mærke til, at de ”hoveder” der har forsøgt at stille mig til vægs og mener (Bjarne) ”at have sat mig skakmat” og han (Bjarne) har ”set flere give uimodsigelige indlæg jeg ikke har kunne ”magte”/ ”; og intet har at sige til?
Jo, for resten Bjarne mente her; ”skriv noget man kan forstå”???? (Kommer der en forklaring, der er forstålig?/ citat Bjarne).
Jeg vil nu bare sige a) at uanset hvilken ”forklaring” eller b) bare det at citere hvad ”Verdensimperiet af den eneste sande religion” skriver i milliarder af bøger og blade; forstår Bjarne det ikke (og det gør de andre Jehovas Vidner heller ikke) for ellers ville de juble, at jeg citerer deres bøger og blade, men I tror ikke selv på det.
______________________________________________
Hvis det nu var mig, ville jeg være glad, at nogen ville citere og tro de ”bøger og blade” jeg skriver og jeg ville føle mig i samhørighed med disse, men når jeg citerer Jehovas Vidners egne skriverier, bliver medlemmerne af denne ”verdensomspændende religion” meget vrede.
Nu handler det om ”sværhedsgrad” og jeg er naturligvis ked af, hvis dette har været for svært. Derfor vil jeg forenkle det lidt og kun citere de ”væsentlige” ting.
1) Dinosaurus er 12.000 år gamle (6.000 år / på Adams tid), altså 3.00 eller 5.000 år gamle da Adam blev skabt og altså et sted mellem 9.000 - 12.000 år gamle; fossiler,
2) ham der kalder sig for "sand kristen"? tror på milliarder af år gamle Dinoer,
3) medens; Vagttårnet tror og underviser og trykker milliarder af bøger og blade hvor de fortæller det stik modsatte altså, at Dinosaurus på Adams tid kun var omkring 4.000 - 5.000 år gamle..
4) w61 6/15 378-9 The Seventh Day-A Sabbath of Rest *** Since the seventh creative day has proved to be thousands of years in length, nearly 6,000 years having elapsed since Adam’s creation, and since Bible prophecy proves that we are living in the time of the end of this wicked system of things immediately preceding the restful 1,000-year Kingdom reign of Christ, it is reasonable to conclude that this great rest day would be complete with 7,000 years.
The 1,000-year reign of Christ would logically be included in this 7,000-year rest day of God.
5) The creative week consisted of seven days that were made up, not merely of hours, but of 7,000 years each. w67 7/15 446-7 The Removal of Mankind's Chief Disturber ***, man’s history on earth has been nearly 6,000 years. Adam was created in 4026 B.C.E., which means that six thousand years of human history end about the fall of 1975 C.E.
6) w68 5/1 267-8 Understanding Time a Help to True Worshipers *** 7,000 years long.
7) *** w87 1/1 30 Questions From Readers *** each of the creative days (Genesis, chapter 1) is 7,000 years long.
It is understood that Christ’s reign of a thousand years will bring to a close God’s 7,000-year ‘rest day,’ the last ‘day’ of the creative week. (Revelation 20:6; Genesis 2:2, 3)
Based on this reasoning, the entire creative week would be 49,000 years long.
8) Guds skrifter er gavnlige og inspirerede 1990, udgivet af Jehovas Vidner. året 4026 f.v.t. som året for Adams skabelse, der måske fandt sted i efteråret, idet året i de fleste gamle kalendere begyndte om efteråret.
Faktisk rækker den pålidelige verdslige historie og dens kronologi kun få tusind år tilbage
9) "Let God Be True" (1946) says; 42,000 years of earth's preparation." (p. 155)
10) "According to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 B.C.E., likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation." (April 1, 1968, Watchtower) Gen.1:27
11) Questions From Readers; God?s creative week of 49,000 years? - the entire creative week would be 49,000 years long. - and humans have existed, not for 49,000 years, but for about 6,000 years. - While the small group selected to be taken to heaven.
12) "Let God Be True" (1946) says we know that the universe was created in 46,026 BCE.
________________________________________________________
Nu sker dette mærkelige fænomen, at man skulle jo nu mene, at der var lagt op til en seriøs debat, men det sker ikke. Hvorfor ikke det?
Fordi det er så pinligt for disse Jehovas Vidner, specielt her på debatten; at de først lyver, så bedrager de, så digter de alt muligt ind i de indlæg jeg og andre skriver for efterfølgende at bruge deres løgnehistorier til et argument, men det er ikke andre, men dem selv der har brygget løgnehistorierne sammen. Jeg har i hvert fald ikke sagt ét eneste ord der ikke er sandt, som jeg ikke kan bevise og i dette tilfælde citere fra Vagttårnet.
Her er imidlertid chancen for en ærlig og seriøs debat fordi jeg har citeret deres egne bøger og blade, men hvad sker?
Intet, absolut intet. Som jeg har skrevet før; Jehovas Vidner tror end ikke på deres egne bøger og blade. Hvorfor ikke? Fordi det er nonsens og fordi deres religion og Rigssale og ”stævner” har at gøre med selskabelig samværs klub hvor de er enige om; at alle andre ikke er rigtig kloge og er falske Kristne, hvorimod de selv er sande Kristne og det koger de så suppe på i årtier.
Faktum er, at de ikke aner hvad det er de taler om.

Man kan altså ikke bilde folk ind, at dinosaurus er 6000 år gamle (på Adams tid og altså mindre end 12.000 år); og samtidig bekende at de er millioner af år gamle.
Ét er løgn og ét er korrekt.
_____________________________________________________________
Hvad nu? Jo, man kan jo spørge sig selv om ”hvorfor det nu er så vigtigt, at komme med disse falske påstande, at
a) universet ”kun” er: Let God Be True" (1946) says we know that the universe was created in 46,026 BCE. Universet blev altså skabt I år 46.026BCE og her skal så tillægges “resten af Guds hviledag, som så er + 2.000 år + de resterende få år siden 1914, som altså udløb i 1975 så – hvis du lægger 46.026 år sammen (det er Jehovas Vidner udregning) sammen med 1914 år (fra Jesu tid) får du 47.940 år.
Du kan nu se, at allerede ”dengang” troede man, at ”alt ville være afsluttet” i 1975 for hvis du lægger de sidste
år til, til deres udregning 46.026 BCE, Universets skabelse, kommer du til 1975 og der er så (heldigvis) lige
plads til de 1000 år, ”tusindårsperioden” hvor Jesus skal regere jorden og vupti, de 49.000 år er nu gået og
Jehovas Vidner har endnu engang vist sin sandfærdighed til glæde for 250 milliarder opstandne mennesker.

b) at, planeten Jordens design “kun” er 42.000 år + i dag, ”resten af ”den syvende dag”, altså sammenlagt 48.990 år, fordi vi jo nødvendigvis må give lidt tid inden det store slag Harmagedon sker og vi er jo sådan set ligeglade med om Gud bruger et par år mere eller mindre. Det er jo trods alt en stor ting der skal ske.
c) Hvem kan man nu takke for disse informationer? Ja, tak ikke mig for jeg er blot en læser af Vagttårnet; tak ham der kalder sig for ”sand kristen”? fordi han jo siger, at han taler sandt og vi andre taler løgn.
Tak ham der kalder sig for ftg fordi han tror, at han har fortalt os hele sandheden og intet andet end sandheden
og det jeg har skrevet her er hans forklaring, sande tro og det han har sværget evig troskab til at fastholde og
tro på; hvad ”det styrende råd” end måtte finde på at skrive.
Nogen gange det ene og nogen gange det andet og hver gang er det altså sandheden, som vi Kristne ikke forstår, men det forstår Jehovas Vidner meget bedre.
d) tak ham der kalder sig for Bjarne; en sand klon der både skider i sin egen rede Folkekirken, samtidig med at han sviner den (og de andre medlemmer) til og i samme åndedrag lovpriser Jehovas Vidner for deres store indsigt i alting. Det er hvad man så kan kalde ”sandheden om alt ting”.

e) Tak alle de andre Jehovas Vidner der stumme af forbavselse over Vagttårnets store guddommelige indsigt har forklaret dem om det alt sammen; ”sandheden om alt ting” og nu sidder i ”Venteskuret” og venter på ”bussen” der skal køre dem derhen ”hvor ingen ved hvor”. Det er så pinligt og nedvurderende af den menneskelige intellekt, at ord ikke er nok.
_____________________________________________________________
Hvad du nok ikke regne med er, at dette er vigtigt, ”at kunne regne den ud”, disse 7.000 år lange skabelsesdage (nu også hele Universet) fordi Jehovas Vidners eneste berettigede eksistensgrundlag er, at ”regne ud hvornår Gud udsletter alle andre mennesker end Vagttårnets Organisation medlemmer”.
Den udregning har de været i gang med siden 1884 og den er ikke slut endnu.
_
Jeg siger ikke, at der ikke er store problemer i verden, men ligesom under ”world war ll” hvor Jehovas Vidner var ”neutrale” også i forholdet til Jødeforfølgelsen i Nazi Tyskland, således er de også neutrale i dag.
De har faktisk indtaget den rolle, at hele verden kan godt (skal helst) gå til grunde for dem, for de vil ikke gøre noget for denne onde verden.
Jesus sagde: ”Gå ind i verden og gør godt imod de onde mennesker”. Citat slut.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Kommer der en forklaring? og helst i kortfattet form.

Jeg vil dog lige minde dig om at for Gud er 1000 år som 1 dag og 1 dag som 1000 år.
Forstår du egentlig hvad det betyder at værre herre over tiden.
For gud har jorden kun varet i et sekund, som er det samme som mange milliarder år.
Kan du forstå det.
Og hvis ja, så genberegn så alle dine tider.
Nu aner jeg ikke hvad Jehovas vidner har skrevet om i deres blade, som du henviser til.
Men holder vi os til biblen, kan jeg ikke lige finde dine beregninger der.
Du digter jo det hele, og giver Jehovas vidner skylden for dit makværk.
og din mening om at jeg ikke må fornærme folkekirken fordi jeg er medlem, er noget vås. Jeg har aldrig selv meldt mig ind.
Jeg kan vel også tillade mig at kritisere Danmark en gang i mellem, selv om jeg er dansker.
Det har jeg jo heller ikke selv valgt.
Men jeg har hel selv valgt at tro på det der står i biblen, efter at jeg har læst i den.
Så prøv at holde dig til den, hvis du da kender den.
Men du tror jo ikke på dens budskab, så hvorfor så egentlig debattere det med dig.
Ligegyldig hvad vi henviser til i biblen, affejer du som løgn, og så kan man jo ikke argumentere med dig.
Og ja det er nok også derfor du altid kommer til kort når man diskutere biblen.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er ikke sådan helt konkret i dine antagelser. Det er kun dine antagelser og har intet med virkeligheden at gøre.
Nej, jeg kan ikke forklare dig noget og jeg kan slet ikke forklare dig noget ”i kortfattet form”. Sig mig engang? Har du svært ved at læse og tilegne dig ”stof”?

Det virker på mig som om du overhovedet ikke forstår noget af det du læser, jeg skriver.
Jeg har overhovedet ingen problemer med "Guds tid" eller "Guds virkelighed", overhovedet ikke; men når jeg møder mennesker der er så dumme, at de for det første modsiger Bibelen og efterfølgende modsiger deres egen sekteriske religion Organisation, Vagttårnet; så synes jeg, je må blande mig især da vi befinder os på en debat.
Jeg kan så forstå, at hverken du eller Jehovas Vidner er interesseret i nogen form for debat, men kun i at lukke det nonsens ud I er kommet frem til.
Det er jo en skam, at du ”ikke aner hvad Jehovas Vidner skriver i deres blade og bøger", siden du lovsynger samme. Det er helt ”hul i hovedet”. (meget mærkeligt)
Jeg kan ikke hjælpe dig, da du åbenbart ingen formåen har i at forholde dig til en skreven tekst. Hvad i alverden du har lavet i forsvaret som comoputergeni er mig i den grad en gåde. Godt du ikke er der mere. Har du arbejdet med radar, er du lovligt (strålingsmæssigt) undskyldt.
___________________________________________________

Og nej, jeg ”digter” intet og jeg skriver intet ”markværk” og jeg ”giver ikke Jehovas Vidner skylden” for noget som helst. At citere fra deres bøger og blade er en naturlig ting og jeg kan kun opfordre dig til selv at læse Vagttårnet og anden litteratur fra Jehovas Vidner, hvis du vil "lovsynge" deres sekteriske troslære så man får det indtryk, at du er Jehovas Vidner.
Men jeg kan tydeligt se, at du/ I ikke fatter noget konkret og ikke formår at sondre sandhed fra løgn. Det kan jeg kun beklage.
Du skriver:
”Men jeg har hel selv valgt at tro på det der står i biblen, efter at jeg har læst i den. Så prøv at holde dig til den, hvis du da kender den. Men du tror jo ikke på dens budskab, så hvorfor så egentlig debattere det med dig. Ligegyldig hvad vi henviser til i biblen, affejer du som løgn, og så kan man jo ikke argumentere med dig. Og ja det er nok også derfor du altid kommer til kort når man diskutere biblen. ”
Citat bjarne slut.
_______________________________
Svar:
Helt ærligt, har du en skrue løs? Du siger du tror på Bibelen og i samme åndedrag prædiker du Jehovas Vidners sekteriske løgnelære og når jeg henviser til det de skriver og trykker skriver du, at jeg "digter det”.
Ja, jeg tror på Bibelen og kender den fra A til Å, men du kender den ikke og hvad Jehovas Vidner tror ved du så heller ikke.
Du må ha` en skrue løs; at mene, at du kan ”vise mig svære ting fra Bibelen” jeg så ”kommer til kort overfor”; når jeg diskutere med dig /du skriver os altså jer, Jehovas Vidner. (meget mærkelig konstruktion af svar).
Indtil videre har du ikke henvist til noget som helst fra Bibelen, men en del Jehovas Vidner propaganda.
Så, hvis du vil vise mig du tror på Bielen og mener du ved noget jeg ikke ved, så er du velkommen til at præsentere noget fra Bibelen for mig jeg skal tage stilling til.
Platoon
PS. Man skulle tro du var "en Fru Hansen" der skrev dine indlæg.
tilføjet af

Hvad er der galt med "en Fru Hansen ...?

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2786720-vilddyr-dinosaurus-12000-ar-gamle#2787099
Link til indlæg som jeg besvarer.

Platoon skrev:
PS. Man skulle tro du var "en Fru Hansen" der skrev dine indlæg.


[f]
Hvorfor skriver du ... "en Fru Hansen" ... lyder som mandschauvinisme i mine øre.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Den der ikke har noget at sige bruger mange ord.
Du er som sædvanligt i din narcissistiske forsvarsposition, hvor du mener dig selv værende et af de største genier verden endnu har set.
Det kan diskuteres.
Når du skriver
"Du må ha` en skrue løs; at mene, at du kan ”vise mig svære ting fra Bibelen” jeg så ”kommer til kort overfor"
Jo der er ting du kommer til kort overfor. Det har jeg vist dig, med det kendte resultat når du taber, at du begynder på dit "ha ha ha" og grove sprog.
Der er ingen tvivl om det er dig der har "skruen løs" Det hele kokser jo for dig mentalt når du taber, noget du går i spåner over. Ikke sjovt for en person der gerne vil sammenligne med Einstein, men ikke evner at bevise den aritmetiske ligning 2+2=4
Kan du huske hvordan dit ego krakelerede, og du kom med en syg forklaring, du sikkert mente skulle vise omverdenen hvor fantastisk en begavelse du er 😃
Hvad siger de om det på kolbøtte fabrikken, du frekventerer.
Nå men jeg vil stille dig overfor en opgave du er ude af stand til at løse.
Selvom det er dit eget pral det handler om.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1592349-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne#1592349

"Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand."
Det skal blive interessant at se din reaktion.
Mit gæt er du vil forsøge at gøre det enkle svært, altså nærmest svar i stil med. Det er fordi der er længere til Roskilde end på vandcykel.
Platman. Jeg lader mig ikke imponere af din pseudo-google-viden og mentale spasmer.
Du søger næsegrus beundring fra læserne.
Bevar mig vel.




Du er ikke sådan helt konkret i dine antagelser. Det er kun dine antagelser og har intet med virkeligheden at gøre.
Nej, jeg kan ikke forklare dig noget og jeg kan slet ikke forklare dig noget ”i kortfattet form”. Sig mig engang? Har du svært ved at læse og tilegne dig ”stof”?

Det virker på mig som om du overhovedet ikke forstår noget af det du læser, jeg skriver.
Jeg har overhovedet ingen problemer med "Guds tid" eller "Guds virkelighed", overhovedet ikke; men når jeg møder mennesker der er så dumme, at de for det første modsiger Bibelen og efterfølgende modsiger deres egen sekteriske religion Organisation, Vagttårnet; så synes jeg, je må blande mig især da vi befinder os på en debat.
Jeg kan så forstå, at hverken du eller Jehovas Vidner er interesseret i nogen form for debat, men kun i at lukke det nonsens ud I er kommet frem til.
Det er jo en skam, at du ”ikke aner hvad Jehovas Vidner skriver i deres blade og bøger", siden du lovsynger samme. Det er helt ”hul i hovedet”. (meget mærkeligt)
Jeg kan ikke hjælpe dig, da du åbenbart ingen formåen har i at forholde dig til en skreven tekst. Hvad i alverden du har lavet i forsvaret som comoputergeni er mig i den grad en gåde. Godt du ikke er der mere. Har du arbejdet med radar, er du lovligt (strålingsmæssigt) undskyldt.
___________________________________________________

Og nej, jeg ”digter” intet og jeg skriver intet ”markværk” og jeg ”giver ikke Jehovas Vidner skylden” for noget som helst. At citere fra deres bøger og blade er en naturlig ting og jeg kan kun opfordre dig til selv at læse Vagttårnet og anden litteratur fra Jehovas Vidner, hvis du vil "lovsynge" deres sekteriske troslære så man får det indtryk, at du er Jehovas Vidner.
Men jeg kan tydeligt se, at du/ I ikke fatter noget konkret og ikke formår at sondre sandhed fra løgn. Det kan jeg kun beklage.
Du skriver:
”Men jeg har hel selv valgt at tro på det der står i biblen, efter at jeg har læst i den. Så prøv at holde dig til den, hvis du da kender den. Men du tror jo ikke på dens budskab, så hvorfor så egentlig debattere det med dig. Ligegyldig hvad vi henviser til i biblen, affejer du som løgn, og så kan man jo ikke argumentere med dig. Og ja det er nok også derfor du altid kommer til kort når man diskutere biblen. ”
Citat bjarne slut.
_______________________________
Svar:
Helt ærligt, har du en skrue løs? Du siger du tror på Bibelen og i samme åndedrag prædiker du Jehovas Vidners sekteriske løgnelære og når jeg henviser til det de skriver og trykker skriver du, at jeg "digter det”.
Ja, jeg tror på Bibelen og kender den fra A til Å, men du kender den ikke og hvad Jehovas Vidner tror ved du så heller ikke.
Du må ha` en skrue løs; at mene, at du kan ”vise mig svære ting fra Bibelen” jeg så ”kommer til kort overfor”; når jeg diskutere med dig /du skriver os altså jer, Jehovas Vidner. (meget mærkelig konstruktion af svar).
Indtil videre har du ikke henvist til noget som helst fra Bibelen, men en del Jehovas Vidner propaganda.
Så, hvis du vil vise mig du tror på Bielen og mener du ved noget jeg ikke ved, så er du velkommen til at præsentere noget fra Bibelen for mig jeg skal tage stilling til.
Platoon
PS. Man skulle tro du var "en Fru Hansen" der skrev dine indlæg.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, jeg tror på Bibelen og kender den fra A til Å, [/quote]
jammen det tester vi da lige.
Du skriver også
[quote]1)Dinosaurus er 12.000 år gamle (6.000 år / på Adams tid), altså 3.00 eller 5.000 år gamle da Adam blev skabt og altså et sted mellem 9.000 - 12.000 år gamle; fossiler,

Vil du nu vise mig hvor i biblen det står?
Eller hvilke skriftsteder der ligger til grund for de regnestykker?
Jeg ser frem til dit svar.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Mon han ikke inders inde blot er en hedning der keder sig.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Mon han ikke inders inde blot er en hedning der keder sig.


Nej, så enkelt tror jeg ikke det er.
Der er ingen tvivl om han er overbevist om han er et geni, intet mindre og en legemliggjort gud (inkanation af Gud) Det skriver han nemlig selv.
Mon ikke troen/bibelen er et værktøj for ham for at bekræfte sig selv.
Om han har været et Jehovas vidne, der er blevet ekskluderet, er muligt og det tåler hans ego ikke, derfor skal der føres bevis for hans ufejlbarlige status.
Desværre for ham, har jeg stillet nogen simple spørgsmål, som får ham til at gå i spåner. Det udløser ofte en storhedsvanvids reaktion.
Desværre er han ikke til at få i tale.
Se det sidste, som han slet ikke svarer på, da han er klar over han taber.
Han vil så gerne være "noget" derfor alle de "rumbilleder" med hans kometer, planeter, sole og rumpartikler. De sidste mener han bevægede sig genne universet til jorden hvor de blev omdannet til elefanter og mennesker. Det skriver han selv implicit.
Han har forklaret han er forsker, og ved mere om den sidste Marsmission end Nasa.
Det er tvivlsomt om han har nogen eksamen i det hele taget.
Han er nok en yderst følsom person, med visse fine kvaliteter. Desværre kræver han beundring, gerne på andres bekostning. Jehovas vidner, som har gjort ham et eller andet utilgiveligt.
Som for eks ikke ladet sig imponere af alle hans teorier. Han forsøger at mobbe dig, med du har en skrue løs, ikke ved nok om biblen osv. Men mest af alt flegner han ud over du ikke er enig med ham, eller du beundrer ham.
Han har prøvet det samme overfor mig, men jeg har en vis, sikkert irriterende, måde at stille nogen spørgsmål, der afslører hans viden mest stammer fra Google.
Det har jeg haft en del sjov med. Når fjolset ikke aner hvad han skal stille op.
I stedet for bare at siger "det ved jeg ikke" der er ingen der ved alt alligevel.
En gang kaldte han sig "lille stemme" det holdt han op med, da han fik ørerne i maskinen af andre debattører.
Der var en debattør der kaldte sig Jes Heom, der om nogen kender noget til biblen.
Desværre gider han ikke skrive mere. Jeg kan love dig for der var oprør. Ham kunne ingen udmanøvrere, slet ikke vort "geni" her.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja dine tanker har også strejfet mig.
Men angående mobning, så har jeg altid ment der skal mindst to til at mobbe, og den ene skal lade det ske.
Der er ingen der kan mobbe en der ikke lader sig mobbe, så det kommer han ikke langt med.
Jeg har lige stillet ham et spørgsmål, så nu hører vi nok ikke mere til ham et stykke tid.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

I stedet for at forsøge, at forstå mit indlæg for ikke at sige Jehovas Vidners bøger og blade begynder du at fable om hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan.
__________________________________________________
"Du er som sædvanligt i din narcissistiske forsvarsposition, hvor du mener dig selv værende et af de største genier verden endnu har set.
Det kan diskuteres".
Citat fra ham der kalder sig for ”sand kristen”? slut.
__________________________________________________
Svar:
Nej, jeg er ikke i nogen ”forsvarsposition”, men jeg er i en ”angrebsposition”.
Jeg kan kun beklage din dumhed. Du kan ikke med ét eneste ord hverken forsvare din påstand, at dinosaurus angivelig skulle være millioner af år gamle, imod det faktum, at du opererer med en tidsinddeling hvor I Jehovas Vidner har sværget på, at I vil tro på alt det nonsens jeres Organisation kommer med og hvad værre er, hvis du begynder at anfægte disse tal jeg har nævn, falder hele Jehovas Vidners trosgrundlag bort.
Det er muligt du ikke synes jeg er et geni, men dit Vagttårne har altså afgjort for dig hvad du skal tro og hvad du ikke skal tro.
Så, nu har du et valg. Tro på Vagttårnet (Universet skabt på 48.890 år siden og dinosaurus inden for et åremål af 9.000 til 13.990 siden) eller tro hvad jeg har belært dig om; vi taler om milliarder og millioner af år.
Du kan ikke argumentere og derfor begynder du at spotte mig. Se, det kan du imidlertid ikke. Sandheden og den jeg er og står for kan du aldrig komme i nærheden af.
Det er fordi jeg henholder mig til Vagttårnet og andre af Jehovas Vidners bøger og blade og når du nu spotter mig er det i virkeligheden din egen religion og Organisation du spotter.
Alt hvad jeg har fremlagt både her og før er fra jeres egne bøger og blade, som du benægter.
Nej, sk du er en slagen mand. Du kan ikke selv om du gerne ville og derfor spotter du.
Jeg er bedøvende ligeglad med hvad du spotter mig med, så længe jeg taler sandt og det gør jeg altid.
Hvis jeg var så forkert på den, ville både du og andre modsige mig, men det er der ingen der hverken kan eller gør. I er meget svage. Meget.
Jeg kan sagtens tåle dine barnlige krumspring, det siger mig intet, for jeg har talt sandheden, som du ikke bekender. RIP
Platoon
PS. Med hensyn til dit plat med at stille mig opgaver; ha, ha, jeg tror du har vist nok at se til med at få læst Vagttårnet og jeres anden litteratur for at ”rette ind”.
Du vil hele tiden flytte fokus, men jeg gider ikke. Du, ha, ha, du, kan sgu ikke stille mig opgaver jeg ikke kan svare på. Ha, ha, ha, hvor morsomt.
Men svar nu på dette emne først.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jehovas Vidner her på debatten afsværger deres egne doktriner. Hvad er alternativet?
Jeg kunne godt tænke mig, at der var nogle seriøse Jehovas Vidner der kunne forklare hvorfor de der optræder her på debatten afsværger deres egen troslære og doktriner for åben skærm?
Det er jo fuldstændigt uholdbart og sindssygt, at nogen Jehovas Vidner opfører sig, som vi ser her på debatten.
Hvad er det der foregår?
Nu har jeg læst al deres litteratur og kender Organisationen fra alle ”kanter”, men det er første gang jeg møder denne totale benægtelse af deres egen Organisations lære.
Hver gang noget seriøst bliver bragt på banen, bruger disse Jehovas Vidner løgn og manipulation og mindcontrol for at afsværge deres egen tro offentligt.
Hvad i alverden er der gang i?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg er godt klar over, at jeg svarer to uvidende, men jeg skal nok oplyse dig.
Alt det I hælder ud her har intet med Jehovas Vidner at gøre og det har så heller ikke noget med Bibelen at gøre.
Det skal jeg nok komme tilbage til. Men nu dit dumme spørgsmål: du (Bjarne) vil gerne "teste" eet eller andet og skriver:
” … ja jeg tror på Bibelen og kender den fra A til Å,(Platoon)
(Bjarne) jammen det tester vi da lige.
Du (Platoon) skriver også
1)Dinosaurus er 12.000 år gamle (6.000 år / på Adams tid), altså 3.00 eller 5.000 år gamle da Adam blev skabt og altså et sted mellem 9.000 - 12.000 år gamle; fossiler,
(Bjarne) Vil du nu vise mig hvor i biblen det står?
Eller hvilke skriftsteder der ligger til grund for de regnestykker?
Jeg ser frem til dit svar.
Citat af Bjarne slut.
____________________________________________________
Svar:
For det første har du ingen mulighed for at ”teste” noget som helst. Imidlertid vil jeg svare dig sådan her:
Jeg er blevet helt på det rene med, at hverken du eller ham der kalder sig for "sand Kristen"? har nogen adkomst til hverken Jehovas Vidners bøger og blade endsige Bibelens ord.
Det næste er, at ingen af jer bekender Jehovas Vidners bøger og blade.
Et konkret spørgsmål / emne kan du ikke fastholde for du er fuldstændig i skoven.
Jehovas Vidner ”beviser”, at skabelsen af Universet er 42.000 år gammel og dinosaurus er ca. 4000 til 6.000 år gammel på Adams tid, altså, ca. 12.000 år i dag, så kan man jo ikke komme og påstå sig, som værende Jehovas Vidner; som ham der kalder sig for "sand Kristen"? påstår; at dinosaurus er millioner af år gamle.
At du ikke kan fastholde den debat er jo dit problem. Jeg har bevist hvad Jehovas Vidner tror og lærer og det var det opgaven gik ud på. du efterlyste jo "hvor Jehovas Vidner har skrevet det.
Jeg ved godt du er ligeglad og det er ikke en direkte seriøs efterlysning du søger, men blot for at om muligt jeg evt. ikke kunne svare.
Det kan jeg som du ser og hvis du vil vide hvor det står i Bibelen skal du læse mit indlæg eller blot spørge et Jehovas Vidner.
Jeg kan anbefale dig at læse Vagttårnet og Jehovas Vidners litteratur, hvis du vil vide hvad Jehovas Vidner tror på.
Her på denne debat fortæller de Jehovas Vidner der optræder her løgn og vil ikke bekende deres egen sekteriske religion.
Hvor det står henne i Bibelen? Ha, ha, ha, det er så morsomt.
Hør nu her: Hele Jehovas Vidners troslære falder til jorden med et brag dersom du / I fravælger det jeg har citeret i jeres bøger og blade.
Det kan jeg forstå du ikke ved noget om og derfor er en debat med dig umulig. Med hensyn til hvad andre debattører skriver har jeg selvfølgelig ikke noget imod; og skulle et emne jeg interessere mig for dukke op, har jeg naturligvis ingen ting imod det.
Med hensyn til atomer og molekyler og DNA og microber …
Så, mit råd til dig er:
Læs Vagttårnet og Vågn op og jeres andre bøger, så vil du være bedre rustet til at debattere med mig. Og ellers, hold dig til emnet. Det gælder bade ham der kalder sig for "sand Kristen"? og Fru Bjarne.
Platoon
tilføjet af

Hvad er der galt med "en Fru Hansen ...?

Ja, afa, det gør det.
Her på debatten diskuterer vi ikke ”emner”, men personer. Mænd vil gerne diskutere noget konkret (altså emner) medens kvinder gerne vil diskutere, noget med ”hvordan man er og hvorfor eller ej, man siger som man gør”.
Når jeg skriver ”Fru Hansen” er det fordi folk ikke melder sandt ud. Alle giver det udseende af alt muligt andet end hvad de står for og ingen bekender deres reelle ståsted, religion.
”Fru Hansen” er et pseudonym for enhver kvinde og jeg synes ham der kalder sig for Bjarne 4711 agerer som en kvinde go når ftg omtaler Bjarne som "hun", kan jeg vel også. Derfor.
Jeg har skam meget respekt for kvinder i al almindelighed, men jeg respektere mest dem der melder ud sandfærdigt og reelt.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Altså løj du igen igen.
Det står jo ikke i biblen, som du påstod.
Det var en lang forklaring, blot for den oplysning.
tilføjet af

Et kort svar ...

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2786720-vilddyr-dinosaurus-12000-ar-gamle#2787349
Link til indlæg som jeg besvarer.

[f]
Tak for dit svar Platoon som bekræfter mig i min antagelse om mandschauvinisme.
Det virker lidt spøjst på mig, du undskylder din handling med:
... når ftg omtaler Bjarne som "hun", kan jeg vel også. ...
[???]
Svar: Nej! Det syntes jeg ikke, du kan.
FORDI ...
Når der kæmpes om, "hvis der er størst" ... vil det være ønskværdigt at kvindekønnet i denne kamp ikke bliver inddraget som mindreværdig for at ophøje sit ego.
Jeg har dog bemærket, du i en anden tråd ikke skriver "Fru Hansen" ... men Fru Bjarne ... bedre end ingenting ... og tak for det ... men Fru repræsenterer nu stadig kvindekønnet og er i mit univers stadig en nedgørelse af kvindekønnet når det misbruges, på den måde som du gør.
Jeg har forsøgt at svare kort, da tråden ikke omhandler mandschauvinisme og har derfor undladt en del kommentarer, så håber det giver mening, det jeg har skrevet.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

mener Jehovas Vidner ikke at jorden er 42.000 år gammel
7*7.000 år
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

ikke forstået
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

mener Jehovas Vidner ikke at jorden er 42.000 år gammel
7*7.000 år

Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

ikke forstået

Ja det er forstået
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Hej sbrh.
Det er ganske fantastisk hvad man kan få folk til at tro på [!]
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Hej luna,
Nu ved jeg godt, at sbrh giver den som det enestefyldige orakel her på debatten og ”elswhere”, men det er ikke helt korrekt det han skriver; sorry.
Jeg citer lige; og så kommer jeg med en korrektion (vil du ikke nok gøre mig den tjeneste at læse hele mit indlæg. Ellers kan du ikke forstå hvad ”det hele” handler om. Jeg er godt træt af al den ”gætteri” der foregår i disse debatter.):
lunar skrev: (og sbrh retter så ind, men det er ikke korrekt)
” mener Jehovas Vidner ikke at jorden er 42.000 år gammel
7*7.000 år” citat af lunar slut.
sbrh. Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
/sbrh
Citat slut.

_______________________________________________________
Min korrektion (den rigtige fremstilling):
Jo, lunar, det er helt korrekt det du skriver. Når du skriver som du gør, er det fordi det du fremfører, er lige præcis Jehovas Vidners troslære. Læg nu mærke til hvad jeg citere/henviser til.
Du får lige det berømte citat (for mange gider ikke læse en længere smøre og det er derfor folk generelt er så uvidende, man kan nemlig ikke gætte sig frem til det)
Jehovas Vidner skriver i 1968; det er jo ikke så længe siden:
……. we know that the universe was created in 46,026 BCE.___________________________________________________________________________
Nu er jeg blevet spurgt mange gange om Jehovas Vidner; hvor har de skrevet, at Dinosaurus er 12.000 år gamle (6.000 år / på Adams tid), altså 3.00 eller 5.000 år gamle da Adam blev skabt og altså et sted mellem 9.000 - 12.000 år gamle; fossiler, som vi finder dem i dag, men som på Adam og Evas tid var sprællevende.
Var Dinosaurus i en tidsperiode på 6.000 år i Adams levetid, rungede og gungrede hen over Adams Paradis eller har de overhovedet eksisteret og er disse fossiler ikke bare noget Videnskaben finder på?
____________________________________________________________________________
Jeg er også blevet spurgt om hvor jeg overhovedet har læst disse omtalt, hvorhenne - og om det altså er noget Jehovas Vidner har beskæftiget sig med (underforstået, at "det er nok noget jeg digter").
Det er Bjarne der bl.a. spørger i spøgefuldhed og spot på mine vegne sammen med tumpen ftg i lyset af, at ham der kalder sig for "sand kristen"? tror på milliarder af år gamle Dinoer, medens altså deres "sande og eneste "Gud godkendte" religion; verdensimperiet af den eneste sande religion", Vagttårnet tror og underviser og trykker milliarder af bøger og blade hvor de fortæller det stik modsatte altså, at Dinosaurus på Adams tid kun var omkring 4.000 - 5.000 år gamle..
Ikke, at det er sandt ”hvad de skriver” (Jehovas Vidner er nemlig notoriske løgnere og svindlere med alt hvad de foretager sig og her på debatten er de ægte kloner tilstede), men sandt at de skriver det.
_______________________________________________________________________
Når jeg så skriver mine indlæg her spotter og sviner ham der kalder sig for ”sand kristen”? mig til og mener, at grunden til mine ”lange” indlæg er fordi ”den der skriver lange indlæg, har ingenting har at sige”.
Det skal så ses i lyset af milliarder af bøger og blade Jehovas Vidner ellers skriver og skriver og skriver.
____________________________________________________________

Jeg vil nu bevise, at jeg ved mere om Jehovas Vidner end I (samtlige Jehovas Vidner her på debatten). Kan man modbevise det jeg skriver så bøjer jeg mig.
1) The JW book "Let God Be True" (1946) says;
that each of the seven days of creation was 7,000 years long. And that since Adam was "created toward the close of the sixth day, he was put on earth toward the end of 42,000 years of earth's preparation." (p. 155)
Siger Jehovas Vidner
____________________________________________________________
2) w61 6/15 378-9 The Seventh Day-A Sabbath of Rest *** ( altså, Vagttårnet 1961)
Since the seventh creative day has proved to be thousands of years in length, nearly 6,000 years having elapsed since Adam’s creation, and since Bible prophecy proves that we are living in the time of the end of this wicked system of things immediately preceding the restful 1,000-year Kingdom reign of Christ, it is reasonable to conclude that this great rest day would be complete with 7,000 years.
The 1,000-year reign of Christ would logically be included in this 7,000-year rest day of God.
_______________________________________

3) *** w67 7/15 446-7 The Removal of Mankind's Chief Disturber *** (altså, Vagttårnet 1967)
According to the Bible timetable, man’s history on earth has been nearly 6,000 years. Adam was created in 4026 B.C.E., which means that six thousand years of human history end about the fall of 1975 C.E.
_____________________________________________________
4) *** w68 5/1 267-8 Understanding Time a Help to True Worshipers *** (altså, Vasgttårnet 1968)
This refers to the creative periods of time, each of which, judging by the seventh, appears to be 7,000 years long.
Genesis 2:4 states: “This is a history of the heavens and the earth in the time of their being created, in the day that Jehovah God made earth and heaven.” So the word as used in this sense apparently covers a time period far longer than each creative day.
______________________________________________
5) April 1, 1968, Watchtower:
"According to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 B.C.E., likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation." (April 1, 1968, Watchtower) Gen.1:27
Jehovah's Witnesses: 46,026 BCE
And since "ccording to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 B.C.E., likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation" (April 1, 1968, Watchtower), we know that the universe was created in 46,026 BCE.
____________________________________________
6) *** w87 1/1 30 Questions From Readers *** (altså, Vagttårnet 1987)
Based on this reasoning, the entire creative week would be 49,000 years long
______________________________________________________

7) Guds skrifter er gavnlige og inspirerede 1990, udgivet af Jehovas Vidner.
……………….. kommer vi til året 4026 f.v.t. som året for Adams skabelse, der måske fandt sted i efteråret, idet året i de fleste gamle kalendere begyndte om efteråret.
Hvad med videnskabens påstande om at der har levet mennesker på jorden i hundredtusinder eller endog millioner af år?
Ingen af disse kan bevises ud fra skrevne beretninger fra disse ældgamle tider, sådan som Bibelens begivenheder kan. Den fantastiske alder man tillægger „det forhistoriske menneske“ er baseret på antagelser der ikke kan bevises.
Faktisk rækker den pålidelige verdslige historie og dens kronologi kun få tusind år tilbage.
Jehovas Vidners ”fornuftige” bog: Guds skrifter er gavnlige og inspirerede 1990
_____________________________________________________

8) God?s creative week of 49,000 years?
Questions From Readers ***

It is understood that Christ?s reign of a thousand years will bring to a close God?s 7,000-year ?rest day,? the last ?day? of the creative week. (Revelation 20:6; Genesis 2:2, 3) Based on this reasoning, the entire creative week would be 49,000 years long.
It is mankind that needs that, and humans have existed, not for 49,000 years, but for about 6,000 years.
While the small group selected to be taken to heaven
__________________________________________________

Kommentar:
Ok, så kommer vi til det sbrh skriver. (lidt ret skal han også ha` ).
Ja, jeg ved godt, at Jehovas Vidner er begyndt at fable om, at de alligevel tillægger Videnskaben en lille smule autoritet og er således begyndt at fable om Jordens mulige tilblivelse for millioner af år siden.
Men det er jo ikke det vi taler om her. Jeg forstod på dit indlæg, at det var heller ikke Universet eller Solsystemets tilblivelse du taler om.
Du skrev: ” … mener Jehovas Vidner ikke at jorden er 42.000 år gammel 7*7.000 år”. Citat lunar.
Jedg forstår godt hvad du mener:
skabelsesuge, 7 dage af 7000 år hver. Den 6. skabelsesdag også 7.000 år og derved kommer du til resultatet af 42.000 år.
(en ”hviledag” er jo netop den dag hvor der ikke bliver skabt noget)

Efterfølgende står der i Bibelen, at Gud hvilede ”efter den 6. skabelsesdag” og derved begynder så den sidste, nemlig Guds hviledag, som også er 7.000 år lang.
______________________________________________________________________
Det var sådan jeg forstod dit indlæg og det er fuldstændig korrekt. Der er ingen steder i Skabelsesberetningen der omtaler skabelsen af Universet, men i beretningen tages for givet, at Universet er der. Men tilsyneladende ”dumper” vi lige ned, midt i skabelsen af vort Solsystem.
Imidlertid står der også, at Gud satte de store himmellys på himmelen og senere, at de bliver synlige fra Jorden; i forløbet af skabelsen, men der står, at Gud skabte lys på den første skabelsesdag:
1. skabelsesdag:
3 Og Gud sagde: "Der blive Lys!" første dag.
_______________________________________________________
4. skabelsesdag: (nu er der altså gået 28.000 år)
14 Derpå sagde Gud: "Der komme Lys på Himmelhvælvingen til at skille Dag fra Nat, og de
skal være til Tegn og til Fastsættelse af Højtider, Dage og År 15 og tjene som Lys på
Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden! Og således sket det:

16 Gud gjorde de to store Lys, det største til at herske om Dagen, det mindste til at
herske om Natten, og Stjernerne; 17 og Gud satte dem på Himmelhvælvingen til at lyse
på Jorden 18 og til at herske over Dagen og Natten
og til at skille Lyset fra Mørket. Og Gud så,
at det var godt. 19 Og det blev Aften, og det blev Morgen, fjerde Dag.
Dette er direkte fra Bibelen.
___________________________________________________
Kommentar:
Det er grunden til, at Jehovas Vidner skriver i " (April 1, 1968, Watchtower), we know that the universe was created in 46,026 BCE.
____________________________________________________
Nu er jeg ikke den der lader tvivlen komme den anklagede til skade, men til gavn og derfor henholder jeg mig kun til ”skabelsen af ting, i forholdet til en allerede eksisterende planet, (men det er ikke hvad der står i Bibelen, som Jehovas Vidner læser den) så jeg vil bare fremholde skabelsen af dyrene på den 6. skabelsesdag og den er stensikkert 7.000 år lang iflg. Jehovas Vidners ”bestemmende råd” og dem kan almindelige Jehovas Vidner aldrig modsige uden at afsværge deres Jehovas Vidners tro.
Det er hvad ham der kalder sig for ”sand kristen”? og hans tro følgesvend Bjarne gør og ftg dukker sig vægelsindet som han plejer og nøjes med at sige ”venlig hilsen ftg”.
____________________________________________
Man kan ikke præsentere sig som værende et Jehovas Vidner, samtidig med at man for det første undsiger Vagttårnet eller ”den tro og kloge træl” og så komme med sine egne udregninger at dyrene er millioner af år gamle. Den går bare ikke.
Det er hvad jeg har skrevet og som du kan se, er det altså direkte fra Jehovas Vidners bøger og blade og det er hvad Jehovas Vidner troslære er. Det benægter de Jehovas Vidner der optræder her på debattenog derfor
1) kender de ikke deres egen religion.
2) læser ikke deres egne bøger og blade.
3) eller, er frafaldne.
4) fornægter Jehovas Vidnedrs troslære.
5) eller begriber intet.
Det er hvad jeg har skrevet.
Platoon

PS. Nu kan jeg se, at én af mine (alias) Jehovas Vidner (Bjarne) opponenter, gider ikke dette emne mere og vil nu gerne flytte fokus. Det et typisk.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er altså en perfid menneske. Jeg vil gerne tale om det emne du peger på, men du vil ikke finde ét eneste indlæg jeg har skrevet desangående, endnu.
sk skriver: Glem nu ikke det her !
Platoon skrev:
"Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand."
Citat af sand digtning.
________________________________________
Svar:
Nej, "Platoon skrev ikke".
Nu er det altså ikke lige det emne vi taler om her og den debattør der henvises til må selv tilkendegive.
På den anden side er det jo ikke et emne der er til diskussion nu og hvorfor ham der kalder sig for ”sand kristen”? overhovedet vælger et nyt emn e kan kun være fordi han er ”færdig”.
Han formåede ikke at bevise noget af det sludder han fremkommer med og denne gang såvel som ”alle de andre gange” har han benyttet samme trick; at flytte fokus til noget helt andet end det emne vi diskutere her.
Så, min opfordring til dig er, hold dig til emnet.
Dinosaurus millioner af år gamle; påstået af ham der kalder sig for ”sand kristen”? der i virkeligheden er ”sand digtning” (fordi han altid digter alt muligt ind i emnerne, der for det første ikke har noget med debatten her at gøre og fordi han lyver om hvad folk skriver) og altså i den virkelige virkelighed, Jehovas Vidner.
Det kan næsten ikke blive mere ringe.
___________________________________________________

Nu forventer jeg, at ftg vil skriver, at det jeg har påvist ud fra Jehovas Vidners bøger og blade er 100% korrekt og at det ham der kalder sig for ”sand kristen”? udtaler sig om ikke er Jehovas Vidners sekteriske troslære.
Jeg har lovet at bevise nogle små detaljer og det vender jeg naturligvis tilbage til.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Helt ærligt Bjarne, du må altså ikke være helt normal i hovedet. Stakkels stakkels dig.
Du skriver:
Altså løj du igen igen.
Det står jo ikke i biblen, som du påstod.
Det var en lang forklaring, blot for den oplysning.
Citat Bjarne slut.
____________________________________________________________
Svar:
Bjarne, jeg undskylder dig da jeg kan se du er lidt sådan, svag i hovedet.
Hvis du kan vise mig ét eneste sted hvor jeg skriver, ”at dinosaurus er skabt for 12.000 år siden og ”beviser” det ud fra Bibelen” så er du altså klogere end jeg er.
Men hvis du kan finde et sted hvor jeg skriver, at ”Jehovas Vidner siger det”, så er du virkelig dygtig, men altså ikke klogere end jeg.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du forstår intet, absolut intet. Du snakker om alt muligt i munden på Jehovas Vidner og mener at du derved tilfører debatten nogle vigtig informationer, men det gør du altså ikke.
Tilsyneladende er jeg den eneste der tror på hvad Vagttårnet skriver og har taget det til efterretning, men når jeg så citere det sviner I jeres egne bøger og blade til og afsværger det der står i dem (det fatter jeg så bare ikke).
Det gælder både ham der kalder sig for "sand Kristen"? og den mærkelige kloning ftg og så dig.
Læg nu mærke til følgende:
Jeg tror på det der står i Vagttårnet, jeg citere det og det er jeg den eneste, der her henviser til Jehovas Vidners bøger og blade (i denne sammenhæng nu) medens I andre Jehovas mærkelige Vidner sviner det til, siger I ikke tror på det og efterfølgende skal jeg også svines til fordi jeg tror på det der står i Vagttårnet.
Ftg vil aldrig bekræfter, at ham der kalder sig for "sand Kristen"? er korrekt når han siger, at han (Jehovas Vidner) tror på, at dinosaurus er millioner af år gamle.
Ftg vil sige, at det jeg skriver er det eneste korrekte. At dinosaurus er ca. 4.000 - 5.000 år gamle på Adam (og Evas) tid.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Hej luna,
Nu ved jeg godt, at sbrh giver den som det enestefyldige orakel her på debatten og ”elswhere”, men det er ikke helt korrekt det han skriver; sorry.[/quote]

Jo Platoon, det var helt korrekt det jeg skrev!

[quote="Platoon" post=2787585]lunar skrev: (og sbrh retter så ind, men det er ikke korrekt)
” mener Jehovas Vidner ikke at jorden er 42.000 år gammel
7*7.000 år” citat af lunar slut.
sbrh. Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
/sbrh
Citat slut.

_______________________________________________________
Min korrektion (den rigtige fremstilling):
Jo, lunar, det er helt korrekt det du skriver. Når du skriver som du gør, er det fordi det du fremfører, er lige præcis Jehovas Vidners troslære. Læg nu mærke til hvad jeg citere/henviser til.
Du får lige det berømte citat (for mange gider ikke læse en længere smøre og det er derfor folk generelt er så uvidende, man kan nemlig ikke gætte sig frem til det)
Jehovas Vidner skriver i 1968; det er jo ikke så længe siden:
……. we know that the universe was created in 46,026 BCE.


Bemærk at der står at universet var skabt i 46.026 fvt., der står ikke blev skabt - hvilket gør en verden til forskel, idet man herved siger, at man ikke kender tiden eller tidspunktet for skabelsen af hverken planeten jorden eller universet.
Så sent som i september udgaven af Jehovas Vidners blad Vågn op! for 2006, siden 19, skriver man, hvilket er helt i tråd med det man skrev i 1968:
»Ifølge Bibelens indledende ord eksisterede universet, deriblandt Jorden, i umindelige tider før skabelsesdagenes begyndelse.
Geologer anslår at Jorden er omkring 4 milliarder år gammel, og astronomer beregner universet til at have eksisteret i mere end 15 milliarder år. Er disse beregninger — som i fremtiden kan blive mere præcise — i strid med Første Mosebog 1:1? Nej. Bibelen oplyser ikke hvor længe „himmelen og jorden“ har eksisteret. Videnskaben modsiger ikke Bibelen.«

/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Og hvor kan du så se det?
Faktisk er det ikke så lidt du lyver mig på.
Eksempelvis har jeg aldrig og jeg gentager lige Aldrig udtalt, mig om hvor gammel de omtalte dinosaurer er, eller hvornår de har levet.
Selvfølgelig har de levet, og selvfølgelig er de oldgamle.
Det jeg skrev var, at der helt sikkert ikke står i biblen at de er så unge, som du påstår at mene at jeg skulle tro på.
Og angående hvad jehovas vidner, skriver i deres litteratur, så aner jeg det ikke, har aldrig set det du refererer til.
Jeg har derfor to spørgsmål til dig.
Hvorfor vil du absolut lyve mig ting og holdninger på, som jeg tror du udmærket ved ikke er sandt.
Og hvor gamle tror du selv dinosaurer dinosaurerne er, og har du overhovedet set noget i biblen, jeg gentager Biblen, der hentyder det mindste til emnet.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Bemærk at der står at universet var skabt i 46.026 fvt., der står ikke blev skabt - hvilket gør en verden til forskel, idet man herved siger, at man ikke kender tiden eller tidspunktet for skabelsen af hverken planeten jorden eller universet.
Så sent som i september udgaven af Jehovas Vidners blad Vågn op! for 2006, siden 19, skriver man, hvilket er helt i tråd med det man skrev i 1968:
»Ifølge Bibelens indledende ord eksisterede universet, deriblandt Jorden, i umindelige tider før skabelsesdagenes begyndelse.
Geologer anslår at Jorden er omkring 4 milliarder år gammel, og astronomer beregner universet til at have eksisteret i mere end 15 milliarder år. Er disse beregninger — som i fremtiden kan blive mere præcise — i strid med Første Mosebog 1:1? Nej. Bibelen oplyser ikke hvor længe „himmelen og jorden“ har eksisteret. Videnskaben modsiger ikke Bibelen.«
/sbrh (citat slut)
__________________________________________________
Svar:
Nej, det står der ikke. Der står:
Universet ”blev” skabt i 46.026 fvt. og det er heller ikke korrekt, at ifølge Bibelens indledende ord eksisterede universet, deriblandt Jorden, i umindelige tider før skabelsesdagenes begyndelse.”
Der står ikke "Det var skabt", men "blev skabt". (English translations) was created = blev
skabt.
Jo, det er rigtigt nok, at selve det endelige uendelige Univers er disse milliarder af år gammel, som Vagttårnet er inde på, men det er ikke det der står i Skabelsesberetningen og det er heller ikke det der henvise til i ”det man skrev i 1968”. Skabelsesugen på 49.000 år.
I skabelsesberetningen står der nemlig, at ”i begyndelsen skabte Gud HEREN ”himmelen og Jorden”; det vil sige planeten Jorden og efterfølgende ”sagde Gud: ”der blive lys” og senere på den 4. dag skaber Gud så endelig en definition på vers 1 ang. Lyset.

Der eksisterede ikke nogen planet Jorden før 1. skabelsesdag der er 7.000 år lang iflg. Jehovas Vidner og den 4. skabelsesdag er da heller ikke milliarder af år, men kun 7.000 år iflg. Jehovas Vidner.
Så, det er korrekt hvad jeg skriver, men ikke korrekt hvad du skriver.
Altså, på den første dag skaber Gud Solen, til a lyse på Jorden, 4. skabelsesdag og der er nu gået 28.000 år.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er sgu ikke rigtig klog. Prøv lige at læse mit indlæg.
Jeg har aldrig påstået, at du har dateret dinosaurus hverken i al almindelighed eller i forholdet til Bibelen.
At du så frekventerer Jehovas Vidner og sammen med dem mener de er så og så dejlige er en anden snak.
Jeg har aldrig skrevet det du siger og defor lyver jeg ikke, men du kan åbenbart ikke læse indenad.
Du skal nonk vælge en anden debattør at snakke med, for du formår ganske simpelt ikke mine indlæg.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det er ikke hvad Jehovas Vidner skriver og det er ikke hvad der står i Skabelsesberetningen; at planeten Joden eksiterede før Solen.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Lad mig kort afrunde mit svar i denne del af tråden:
Tror Jehovas Vidner at jorden blev skabt i 40.026 fvt? NEJ!

»Ifølge Bibelens indledende ord eksisterede universet, deriblandt Jorden, i umindelige tider før skabelsesdagenes begyndelse.
Geologer anslår at Jorden er omkring 4 milliarder år gammel, og astronomer beregner universet til at have eksisteret i mere end 15 milliarder år. Er disse beregninger — som i fremtiden kan blive mere præcise — i strid med Første Mosebog 1:1? Nej. Bibelen oplyser ikke hvor længe „himmelen og jorden“ har eksisteret. Videnskaben modsiger ikke Bibelen.«

/sbrn
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Til Platoon.
Du har sikkert ret i forældede oplysninger har været fremme. Ret skal være ret.
(jeg har ikke checket, om det er fra vor litteratur eller andres, som du ofte kalder vores litteratur, men jeg lader tvivlen komme dig til gode)
Som forklaret dig utallige gange, kan oplysninger blive forældet over tid, når man indser de foregående ikke stemmer.
Du har meget meget travlt med den slags. Dig om det.
Et kendt eksempel er, der en gang blev skrevet.
"Mennesket kan ikke bevæge sig uden for jordens atmosfære"
Oplysningen blev som bekendt forældet da Juri Gargarin i 1961 foretog sin rumflyvning.
Der var også en gang mennesker troede jorden var flad.
Skal du ikke håne det Platoon?
Men ret skal være ret. Man kan gå tilbage i litteraturen og finde meninger udtrykt, som man idag tager afstand fra, nogen endda lidt latterlige.

Vagttårnet 1-12-2000
Citat:
alle kendsgerninger peger på at Jorden er milliarder af år gammel.

Vagttårnet 1-8-1989
citat:
Et strålende syn af Guds gennemførte hensigt, som han havde truffet forberedelser til på seks aktive skabelsesdage der havde strakt sig over tusinder af år

Vagttårnet 15-2-2011
citat:
Bibelen beskriver videre hvad Gud udrettede i løbet af en række skabelsesdage. Der var ikke tale om dage af 24 timers varighed, men epoker.
---
Bortset fra det Platoon, så har jeg stillet dig nogen spørgsmål, fordi du lige har pralet med du altid taler sandt.
jeg trak en ældre ting frem, som du aldrig har besvaret, fordi den klart viser du lyver og er psykisk udfordret.
Jeg vil uagtet dine indvendinger bede dig gøre dig den ulejlighed at svare/bevise hvad du skrev.
"Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand."

Jeg vil også gerne spørge dig om:
A) Mener du, at du er et geni ?
B) Mener du, at du er jævnt begavet som os andre.
Hvis du ikke svarer, tager jeg det som udtryk for, du er klar over du har en tabersag, og du er en kryster der ikke vil stå op for egne udtalelser.
En charlatan der ikke er det mindste troværdig.
Ps. det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg ikke tror du kommer i nærheden af et svar, men stikker halen mellem benene som du altid gør når du må give fortabt.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Nej, det er heller ikke korrekt.
Jehovas Vidner tror naturligvis, at Universet (planeten Jorden og solen) blev skabt for 42.000 år siden. De henholder sig nemlig til Bibelen:

Der står nemlig i 1. Mosebog kap. 1 vers 1;
I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden. 2 Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene. 3 Og Gud sagde: "Der blive Lys!" Og der blev Lys. 4 Og Gud så, at Lyset var godt, og Gud satte Skel mellem Lyset og Mørket, 5 og Gud kaldte Lyset Dag, og Mørket kaldte han Nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første Dag. Der er nu gået 7.000 år.
(Gud skaber ikke planeten Jorden før Solen i vort solsystem)
6 Derpå sagde Gud: "Der blive en Hvælving midt i Vandene til at skille Vandene ad!" 7 Og således skete det: Gud gjorde Hvælvingen og skilte Vandet under Hvælvingen fra Vandet over Hvælvingen; 8 og Gud kaldte Hvælvingen Himmel. Og det blev Aften, og det blev Morgen, anden Dag.
9 Derpå sagde Gud: "Vandet under Himmelen samle sig på eet Sted, så det faste Land kommer til Syne!" Og således skete det; 10 og Gud kaldte det faste Land Jord, og Stedet, hvor Vandet samlede sig, kaldte han Hav. Og Gud så, at det var godt. 11 Derpå sagde Gud: "Jorden lade fremspire grønne Urter, der bærer Frø, og Frugttræer, der bærer Frugt med Kærne, på Jorden!" Og således skete det: 12 Jorden frembragte grønne Urter, der bar Frø, efter deres Arter, og Træer, der bar Frugt med Kærne, efter deres Arter. Og Gud så, at det var godt. 13 Og det blev Aften, og det blev Morgen, tredje Dag.
14 Derpå sagde Gud: "Der komme Lys på Himmelhvælvingen til at skille Dag fra Nat, og de skal være til Tegn og til Fastsættelse af Højtider, Dage og År 15 og tjene som Lys på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden! Og således sket det: 16 Gud gjorde de to store Lys, det største til at herske om Dagen, det mindste til at herske om Natten, og Stjernerne; 17 og Gud satte dem på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden 18 og til at herske over Dagen og Natten og til at skille Lyset fra Mørket. Og Gud så, at det var godt. 19 Og det blev Aften, og det blev Morgen, fjerde Dag.
(Himmelen = Himmelhvælvingen; det er vort Solsystem der er tale om og her er der så gådet 28.000 År)
Citat slut.
___________________________________________________
Kommentar
Som jeg har skrevet, tales der om ”skabelsen af planeten Jorden” i forhold til Solen og ”det” betegnes som ”himmelen og jorden”. Her er ikke tale om hverken Big Bang eller selve det endelige uendelige Univers, men om vort Solsystem.
1 I Begyndelsen skabte Gud Himmelen og Jorden. 2 Og Jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over Vandene. 3 Og Gud sagde: "Der blive Lys!" Og der blev Lys. 4 Og Gud så, at Lyset var godt, og Gud satte Skel mellem Lyset og Mørket, 5 og Gud kaldte Lyset Dag, og Mørket kaldte han Nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første Dag.
6 Derpå sagde Gud: "Der blive en Hvælving midt i Vandene til at skille Vandene ad!" 7 Og således skete det: Gud gjorde Hvælvingen og skilte Vandet under Hvælvingen fra Vandet over Hvælvingen; 8 og Gud kaldte Hvælvingen Himmel. Og det blev Aften, og det blev Morgen, anden Dag.
9 Derpå sagde Gud: "Vandet under Himmelen samle sig på eet Sted, så det faste Land kommer til Syne!" Og således skete det; 10 og Gud kaldte det faste Land Jord, og Stedet, hvor Vandet samlede sig, kaldte han Hav. Og Gud så, at det var godt. 11 Derpå sagde Gud: "Jorden lade fremspire grønne Urter, der bærer Frø, og Frugttræer, der bærer Frugt med Kærne, på Jorden!" Og således skete det: 12 Jorden frembragte grønne Urter, der bar Frø, efter deres Arter, og Træer, der bar Frugt med Kærne, efter deres Arter. Og Gud så, at det var godt. 13 Og det blev Aften, og det blev Morgen, tredje Dag.
14 Derpå sagde Gud: "Der komme Lys på Himmelhvælvingen til at skille Dag fra Nat, og de skal være til Tegn og til Fastsættelse af Højtider, Dage og År 15 og tjene som Lys på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden! Og således sket det: 16 Gud gjorde de to store Lys, det største til at herske om Dagen, det mindste til at herske om Natten, og Stjernerne; 17 og Gud satte dem på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden 18 og til at herske over Dagen og Natten og til at skille Lyset fra Mørket. Og Gud så, at det var godt. 19 Og det blev Aften, og det blev Morgen, fjerde Dag.
citat slut.
__________________________
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Vågn op skriver i 2006
citat:
For det første fordi mange kreationister tror at universet, Jorden og alt liv på den blev skabt for cirka 10.000 år siden i løbet af seks dage på hver 24 timer. Men det er ikke hvad Bibelen lærer.
SK:
Ikke til at tage fejl af.

MANGE hævder at videnskaben modbeviser Bibelens skabelsesberetning. Men egentlig er det såkaldt kristne fundamentalisters synspunkter der er i modstrid med videnskaben. Det er ikke Bibelen. Nogle af disse ’kristne fundamentalister’ hævder fejlagtigt at hele det fysiske skaberværk, ifølge Bibelen, blev skabt i løbet af seks dage på hver 24 timer for omkring 10.000 år siden.
Der er imidlertid ikke belæg i Bibelen for en sådan lære
. Var der det, ville mange af de videnskabelige opdagelser som er gjort inden for de sidste hundrede år, ganske rigtigt skabe tvivl om Bibelens sandfærdighed. Et grundigt studium af Bibelen viser at det den siger, ikke er i strid med fastslåede videnskabelige kendsgerninger. Jehovas Vidner er derfor uenige med ’kristne’ fundamentalister og mange kreationister. Lad os se på hvad Bibelen virkelig lærer.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon


Er du rar at citere hvor sbrh siger det du påstår.
Jeg tvivler på, du kan læse og forstå en tekst. I så fald er det ikke første gang.
Mon ikke det her kræver en tur på kolbøttefabrikken efter nye forsyninger af psykofarmica.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det er ikke korrekt hvad du skriver.
Jehovas Vidners tro og lære er, at Skabelsesperioden på 6 + 1 skabeslsesdage er 49.000 år lange.
Den første skabelsesdag hvor Gud HERREN skaber Lys er det Solen der bliver skabt i forbindelse med Solsystemets dannelse og efterfølgende Jorden.
Der er nu iflg. Jehovas Vidner gået 7.000 år.
28.000 år senere altså d. 4. skabelsesdag afslutning, er "lyset" blevet defineret, ikke skabt, men delfineret.
når vi hen til den 6. skabelsesdag bliver dinosaurus skabt og der er gået 42.000 år iflg. Jehovas Vidner.
Resten er det samme.
Hvis ikke disse tal stammer det der med, at dinosaurus er skabt for ca. 4000 - 5000 . 6000 år på Adams tid, så ...
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Lige et tillæg
Jv skriver:
Bibelen viser at det den siger, ikke er i strid med fastslåede videnskabelige kendsgerninger.
Uanset hvad du måtte mene Platoon, så tror jeg dinosaurerne blev skabt for millioner af år siden.
Jeg er godt klar over det ikke passer dig i din lille boble af fantasier og forrykthed du lever i. Din forestilling om Jehovas vidner skal helst følge det eventyr du har skabt. 😖
Men du må indse det ikke passer.
Jeg mener jeg er pragmatisk og har fødderne på jorden. der er nogen der er mere intelligente end mig, mere vidende end mig. Men jeg beklager, du er ikke en af dem.
Jeg er godt med på du nok ikke kan forstå hvad jeg skriver, da dit ego fortæller dig noget andet. Desværre er du nødt til at acceptere ikke alle lader sig overbevise om dit geni. Der er ingen grund til at skåne dig.

Vågn op skriver i 2006
citat:
For det første fordi mange kreationister tror at universet, Jorden og alt liv på den blev skabt for cirka 10.000 år siden i løbet af seks dage på hver 24 timer. Men det er ikke hvad Bibelen lærer.
SK:
Ikke til at tage fejl af.

MANGE hævder at videnskaben modbeviser Bibelens skabelsesberetning. Men egentlig er det såkaldt kristne fundamentalisters synspunkter der er i modstrid med videnskaben. Det er ikke Bibelen. Nogle af disse ’kristne fundamentalister’ hævder fejlagtigt at hele det fysiske skaberværk, ifølge Bibelen, blev skabt i løbet af seks dage på hver 24 timer for omkring 10.000 år siden.
Der er imidlertid ikke belæg i Bibelen for en sådan lære
. Var der det, ville mange af de videnskabelige opdagelser som er gjort inden for de sidste hundrede år, ganske rigtigt skabe tvivl om Bibelens sandfærdighed. Et grundigt studium af Bibelen viser at det den siger, ikke er i strid med fastslåede videnskabelige kendsgerninger. Jehovas Vidner er derfor uenige med ’kristne’ fundamentalister og mange kreationister. Lad os se på hvad Bibelen virkelig lærer.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er sgu ikke rigtig klog. Prøv lige at læse mit indlæg.
Jeg har aldrig påstået, at du har dateret dinosaurus hverken i al almindelighed eller i forholdet til Bibelen.
At du så frekventerer Jehovas Vidner og sammen med dem mener de er så og så dejlige er en anden snak.
Jeg har aldrig skrevet det du siger og defor lyver jeg ikke, men du kan åbenbart ikke læse indenad.
Du skal nonk vælge en anden debattør at snakke med, for du formår ganske simpelt ikke mine indlæg.
Platoon

Ja sådan ender enhver debat jo altid med dig.
Du ender udværlig altid med at blive sat til vægs af dine egne løgnagtigheder.
Og lige så sikkert er også dine kommentarer når du står med ryggen op af muren, "I er ikke rigtig kloge, mine indlæg er alt for geniale til at i kan forstå dem, så find en anden anden at debattere med."
Du er ynkelig ved du det, blot to enkelte spørgsmål, og det store geni er på skideren.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

[quote="Platoon" post=2787610]Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon[/quote]

Er du rar at citere hvor sbrh siger det du påstår.
Jeg tvivler på, du kan læse og forstå en tekst. I så fald er det ikke første gang.
Mon ikke det her kræver en tur på kolbøttefabrikken efter nye forsyninger af psykofarmica.

Jeg troede psykofarmaka kun virkede i folks hjerner, så hvilken glæde skulle Platmand dog kunne få det.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

[quote="sand kristen" post=2787626][quote="Platoon" post=2787610]Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon[/quote]

Er du rar at citere hvor sbrh siger det du påstår.
Jeg tvivler på, du kan læse og forstå en tekst. I så fald er det ikke første gang.
Mon ikke det her kræver en tur på kolbøttefabrikken efter nye forsyninger af psykofarmica.[/quote]
Jeg troede psykofarmaka kun virkede i folks hjerner, så hvilken glæde skulle Platmand dog kunne få det.


Næh såmænd.....
Den slags virker ikke på narcissisme.
Jeg har svært ved at forstå nogen debattører ikke selv kan indse det, når de har kvajet sig.
Som det viser sig, når man konfronterer dem med deres eget ubetænksomme nonsens de bringer til torvs.
Tag nu eksemplet med platman mener han kan bevise Jehovas vidner i vor litteratur skulle undervise og tro på en treenig gud.
Han har sikkert skrevet det i et af sine "øjeblikke" hvor indbildskheden har taget overhånd.
Læg mærke til. Alt hvad jeg beder om, er han bevise sit eget praleri.
Jeg har bedt om bevis mange gange. Han kan ikke bevise det - selvfølgelig ikke.
Ellers var jeg blevet præsenteret for det for længst.
Hvorfor kan en sådan debattør ikke selv indse idiotien/fejlen eller hvad vi skal kalde det.
Jeg er godt med på.
Den sande taler gerne om sandheden.
Løgneren dækker sig, og vil ikke tale om sin løgn.

Dummer jeg mig, og det sker, så indrømmer jeg det og beklager det.
Der er utallige eksempler.
For eks den om vagttårnselskabet blev opløst ved dom i 1918.
Hul i hovedet påstand, som selv modstandere af Jv tog afstand fra.
Påstanden var et nummer for tåbelig. Og løgn.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

[quote="Bjarne2411" post=2787637][quote="sand kristen" post=2787626][quote="Platoon" post=2787610]Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon[/quote]

Er du rar at citere hvor sbrh siger det du påstår.
Jeg tvivler på, du kan læse og forstå en tekst. I så fald er det ikke første gang.
Mon ikke det her kræver en tur på kolbøttefabrikken efter nye forsyninger af psykofarmica.[/quote]
Jeg troede psykofarmaka kun virkede i folks hjerner, så hvilken glæde skulle Platmand dog kunne få det.[/quote]

Næh såmænd.....
Den slags virker ikke på narcissisme.
Jeg har svært ved at forstå nogen debattører ikke selv kan indse det, når de har kvajet sig.
Som det viser sig, når man konfronterer dem med deres eget ubetænksomme nonsens de bringer til torvs.
Tag nu eksemplet med platman mener han kan bevise Jehovas vidner i vor litteratur skulle undervise og tro på en treenig gud.
Han har sikkert skrevet det i et af sine "øjeblikke" hvor indbildskheden har taget overhånd.
Læg mærke til. Alt hvad jeg beder om, er han bevise sit eget praleri.
Jeg har bedt om bevis mange gange. Han kan ikke bevise det - selvfølgelig ikke.
Ellers var jeg blevet præsenteret for det for længst.
Hvorfor kan en sådan debattør ikke selv indse idiotien/fejlen eller hvad vi skal kalde det.
Jeg er godt med på.
Den sande taler gerne om sandheden.
Løgneren dækker sig, og vil ikke tale om sin løgn.

Dummer jeg mig, og det sker, så indrømmer jeg det og beklager det.
Der er utallige eksempler.
For eks den om vagttårnselskabet blev opløst ved dom i 1918.
Hul i hovedet påstand, som selv modstandere af Jv tog afstand fra.
Påstanden var et nummer for tåbelig. Og løgn.

Hm, måske er manden virkelig psykisk syg, og så er det vel synd at drille ham.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg kunne godt ønske mig du bare ville tro på det der står i Vagttårnet. Så kunne du blive skånet for den ydmygelse her.
sbrh skriver.
Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
Citat af usand kommentar slut.
______________________________
Svar:
Sådan, sk. Nu er du helt på skideren. Du tror da ikke Gud skaber planeten Jorden før Gud skaber solen?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

du skriver bare dumme kommentarer hver gang sk ytre sig.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Hold nu bare kæft med al den nedgørelse af det jeg skrive.
Tror I på Vagtåtrnets udlægning eller gør I ikke. Hvornår skabte Gud dyrene? På hvilken skabelsesdag?
Hvornår skabte Gud lyset og hvad er lyset iflg. jer to idioter? og på hvilken dag?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Tror Jehovas Vidner at Gud skabte lyset (Solen) på den første dag? Svaret er Ja.
Det er utroligt, at du ikke kan finde ud af hvad det er der står i Bibelen og hvad det er Jehovas Vidner skriver.
Det må du jo selv om, men Bibelen siger klart og tydeligt, at Gud skabte Lyset = Solen i vort solsytem på den første dag.
Og så mener du, at planetn Jorden er milliarder af år gammel i henhold til Jehovas Vidners troslære? Du tror altså, at Gud skabte planeten Jorden i vort Solsystem før Gud skabte lyset = Solen?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det er ikke hvad Jehovas Vidner skriver i deres bøger og blade og tror, at Jorden angivelig skulle være milliarder af år gammel.
Jehovas Vidner skriver og tror, at Gud skabte lyset = Solen på den første skabelsesdag.
Nogen gange kan det hjælpe at læse i Bibelen og er man til Jehovas Vidner, så læs Vagttårnet.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg forstår godt din afstandtagen til Vagttårnet, men at du så sidestiller det med Bibelens skabelsesberetning, at Gud skabte dyrene på den 6. skabelsesdag hvor også Adam blev skabt så er du i direkte kollisionskurs med Vagttårnet og i same åndedrag skriver her, at de er millioner af år gamle, så er du virkelig på skideren.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er da så dum, at jeg end ikke kan få dig til at overveje det du skriver.
Du sidder jo og digter noget jeg ikke har skrevet og så mener du, at "jeg er blevet sat tilvægt"?
I en almindelig sund tankegang i en debat, må man altså citere det man siger modparten har sagt / skrevet. Kan man ikke det er det løgn det der bliver påstået og altså ikke noget med, at nogen "bliver sat til vægs".
Er der nogen der her er sat til vægs er det Jehovas Vidner og dig.
Du formår ikke, at vise nogen det du siger jeg har "beskyldg dig for". Bare kom igang og find det du vil citere.
Hold da kæft hvor er I dumme.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det du skriver giver ingen mening.
Hvad har sbrh skrevet ?
Citer det hele tak.
Hvis du vil henvise til vor litteratur om dette her, må du opgive kilden helt præcist.
Ps. Læs 1.Mosebog 1:1-
I begyndelsen skabte Gud himmelen og jorden.
2 Jorden var dengang formløs og øde og der var mørke over dybet; og Guds virksomme kraft var i bevægelse frem og tilbage over vandene.
3 Da sagde Gud: „Lad der blive lys.“ Så blev der lys.
Det er en fordel at vide hvad der står i biblen.

Jeg kunne godt ønske mig du bare ville tro på det der står i Vagttårnet. Så kunne du blive skånet for den ydmygelse her.
sbrh skriver.
Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
Citat af usand kommentar slut.
______________________________
Svar:
Sådan, sk. Nu er du helt på skideren. Du tror da ikke Gud skaber planeten Jorden før Gud skaber solen?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Du er da så dum, at jeg end ikke kan få dig til at overveje det du skriver.
Du sidder jo og digter noget jeg ikke har skrevet og så mener du, at "jeg er blevet sat tilvægt"?
I en almindelig sund tankegang i en debat, må man altså citere det man siger modparten har sagt / skrevet. Kan man ikke det er det løgn det der bliver påstået og altså ikke noget med, at nogen "bliver sat til vægs".
Er der nogen der her er sat til vægs er det Jehovas Vidner og dig.
Du formår ikke, at vise nogen det du siger jeg har "beskyldg dig for". Bare kom igang og find det du vil citere.
Hold da kæft hvor er I dumme.
Platoon


Jamen hvis du ikke kan sættes til vægs, så bevis det du skriver og praler med.
Platoon skrev:
"Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand."
Bevis det !
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det skrev Platoon ikke. bevis det
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

OK.
Du beder selv om det.
Sindssygen må være blusset op.
Nu skal du tænke dig meget grundigt om.
Det er muligt at finde steder der bekræfter du er identisk med ven.af.sandheden
og du også har kaldt dig Kosmos.
Trust me. Det kan jeg gøre. Du genbruger nemlig dine gamle indlæg 😃
Vil du påstå, du ikke er den samme person der brugte navnet ven.af.sandheden
Altså en form for skizofreni?

Det skrev Platoon ikke. bevis det
Platoon


Du skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1592349-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne/1592349?limitstart=0&limit=450#1592349

Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg vil gentage, at jeg er Platoon og ingen anden. I øvrigt er det ikke tilladt at debattere debattørerne hvem de er og hvorfor.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Tror Jehovas Vidner at Gud skabte lyset (Solen) på den første dag? Svaret er Ja.
Det er utroligt, at du ikke kan finde ud af hvad det er der står i Bibelen og hvad det er Jehovas Vidner skriver.[/quote]
Platoon, problemet her er, at du ikke kan eller vil adskille, hvad jeg skriver, hvad Jehovas Vidner tror og hvad du selv hhv selv tror og fortolker dig til, hvad Jehovas Vidner tror.

[quote="Platoon" post=2787686]Tror Jehovas Vidner at Gud skabte lyset (Solen) på den første dag? Svaret er Ja.
Det er utroligt, at du ikke kan finde ud af hvad det er der står i Bibelen og hvad det er Jehovas Vidner skriver. [/quote]
Nej, det er hverken det Jehovas Vidner tror eller skriver. - Det er din påstand, at Jehovas Vidner tror på, at den omtale skabelse af lys i skabelsesberetningen er identisk med skabelse af solen - det er din fortolkning. Jehovas Vidner har en anden fortolkning, som er, at lyset blev tilgængeligt på jorden.

[quote="Vagttårnet, 1. januar 2004, side 28]Hvordan kunne Gud frembringe lys på den første dag hvis lysgiverne først blev skabt på den fjerde dag? Det hebraiske ord der i vers 16 er oversat med „frembringe“, er ikke det samme som det ord der i 1 Mosebog 1:1, 21, 27 er gengivet med „skabte“ eller „skabe“. ’Lysgiverne’ udgjorde en del af „himmelen“, som blev skabt længe før den „første dag“ tog sin begyndelse. Men deres lys trængte ikke igennem til Jordens overflade. På den første dag „blev der lys“ fordi diffust lys nu trængte igennem skymasserne og blev synligt på Jorden. På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) Selve lyskilderne kunne dog stadig ikke ses fra Jorden. I den fjerde skabelsesperiode skete der imidlertid en væsentlig ændring. Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“. (1 Mosebog 1:17) Gud „gik i gang med at frembringe“ dem i den forstand at de nu ville kunne ses fra Jorden.[/quote]

[quote="Platoon" post=2787686]Du tror altså, at Gud skabte planeten Jorden i vort Solsystem før Gud skabte lyset = Solen?

Jeg har på intet tidspunkt her udtalt mig om hvad jeg tror eller ikke tror!
Jeg har udtalt mig om, hvad Jehovas Vidner tror, den forskel burde du kunne se, læse og forstå.
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Tak for svar (godt ord igen).
all right sbrh. Så tager vi den derfra.
Jeg vil så følge dig i din argumentation.
At Jehovas Vidner i deres bøger og blade (som jeg har citeret) ikke mere tror på det de har skrevet og trykt og fortalt hele verden og samtlige Jehovas Vidner (også dem her på debatten), må jeg så acceptere.

Du citere Jehovas Vidners nye troslære:
"Hvordan kunne Gud frembringe lys på den første dag hvis lysgiverne først blev skabt på den fjerde dag?
Det hebraiske ord der i vers 16 er oversat med „frembringe“, er ikke det samme som det ord der i 1 Mosebog 1:1, 21, 27 er gengivet med „skabte“ eller „skabe“.

’Lysgiverne’ udgjorde en del af „himmelen“, som blev skabt længe før den „første dag“ tog sin begyndelse. Men deres lys trængte ikke igennem til Jordens overflade.

På den første dag „blev der lys“ fordi diffust lys nu trængte igennem skymasserne og blev synligt på Jorden.
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5)
Selve lyskilderne kunne dog stadig ikke ses fra Jorden.
I den fjerde skabelsesperiode skete der imidlertid en væsentlig ændring. Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“. (1 Mosebog 1:17) Gud „gik i gang med at frembringe“ dem i den forstand at de nu ville kunne ses fra Jorden.
Citat slut. (jeg har fremhævet et par punkter de skriver)
______________________________________________________
Mener du så; at Jehovas Vidner mener, at efterfølgende (sol, måne og stjerner) allerede var ”skabt”, da dette ”fænomen” skete? Er det hvad Jehovas Vidner mener?
"Der komme Lys på Himmelhvælvingen til at skille Dag fra Nat, og de skal være til Tegn og til Fastsættelse af Højtider, Dage og År og tjene som Lys på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden!

Og således sket det:
Gud gjorde de to store Lys, det største til at herske om Dagen, det mindste til at herske om Natten, og Stjernerne; og Gud satte dem på Himmelhvælvingen til at lyse på Jorden og til at herske over Dagen og Natten og til at skille Lyset fra Mørket. Og Gud så, at det var godt.
Og det blev Aften, og det blev Morgen, fjerde Dag.
_______________________________________________
Fortæller du mig, at Jehovas Vidners nye troslære er, at ”skabelsesdagene” ikke er 7.000 år lange og at den 6. skabelsesdag heller ikke er 7.000 år lang?
Fortæller du mig, at Jehovas Vidner fuldstændig har fragået deres tidligere lære ang. dette; så når jeg citere deres bøger og blade, så passer deres troslære ikke med det de nu tror og at alt det jeg har citeret dem for er forkastet af dem selv?
Betyder det, at den 6. skabelsesdag hvor Gud skaber dyrene og efterfølgende Adam ikke betyder, at Gud skaber dem, men at nu kunne Adam bedre se dem?
Og at når Gud skaber planterne så er de der allerede, men nu kan de bedre ses?
og at Jehovas Vidner tror, at dyrene ikke er 7.000 år gamle, men millioner ligesåvel som Adam jo også må være millioner af år gammel og at på den baggrund passer Jehovas Vidner udregnier ikke på noget som helst, men er fri fantasi?
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det skrev Platoon ikke. bevis det
Platoon


Platoon.
Du skrev:

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1592349-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne/1592349?limitstart=0&limit=450#1592349

Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand.

At du har brugt et andet alias betyder vel ikke du ikke er den samme person.
Ellers er der tale om skizofreni.
Benægter du, at du har brugt navne som ven.af.sandheden og Kosmos.
Nu skal du tænke dig grundigt om, ellers afslører jeg også det.

Vil du benægter det er dig som person der har pralet med dette.
Jamen så bevis det dog menneske.
Du må imødese du er en taber, der vil forsøge at tale udenom, eller slet ikke svare.
Det tager jeg som udtryk for du er en hykler, og mere end det.
Ikke bindegale forklaringer tak, men saglighed.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Det er ikke hvad Jehovas Vidner skriver og det er ikke hvad der står i Skabelsesberetningen; at planeten Joden eksiterede før Solen.
Platoon

Det var heller ikke hvad jeg skrev!
Hvad jeg skrev var, at Jehovas Vidner tror:
a) at jorden kan være milliarder af år gammel.
b) at de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
... og implicit i dette:
c) at skabelsesberetningen vedr. kilden til livet på jorden og skabelsens forløb, ikke universet som sådan, ud over at himlen og jorden blev skabt "i begyndelsen" (altså mange tusinder/millioner/milliarder år forud for de begivenheder der er omtalt i skabelsesberetningen.
Jeg skrev ingen steder, at Jehovas Vidner tror at jorden blev skabt før solen - det er noget du tolker ind i det jeg skrev og det Jehovas Vidner tror.
Jeg vil på et senere tidspunkt scanne sider ind fra Jehovas Vidners ældre (danske) litteratur, hvor Jehovas Vidner redegør for deres syn på skabelsen - så har du på egen hånd mulighed for at sammenligne hvad man skrev den gang og hvad man skriver i dag, - og, at man stadig tror som beskrevet oven for.
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Ja, hvis du mener, at det er fantastisk at man man få folk til at tro, at planeten Jorden blev skabt før Solen; som sbrh fortæller dig.
Platoon

Igen, det var ikke hvad jeg skrev.
Jeg henviser her til min tidligere kommentar:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2786720-vilddyr-dinosaurus-12000-ar-gamle/2787823
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg kunne godt ønske mig du bare ville tro på det der står i Vagttårnet. Så kunne du blive skånet for den ydmygelse her.
sbrh skriver.
Nej, Jehovas Vidner tror, at jorden kan være milliarder af år gammel.
Det er de første 6 dage af den skabelsesuge der vedr. jordens forberedelse til liv og skabelsen af mennesket der strækker sig over 42.000 år, fra ca. 46.026 fvt. til ca. 4026 fvt.
Den syvende skabelsesdag forløber fra ca. 4026 fvt. til ca. 2975.
Citat af usand kommentar slut.
______________________________
Svar:
Sådan, sk. Nu er du helt på skideren. Du tror da ikke Gud skaber planeten Jorden før Gud skaber solen?
Platoon

Platoon, da du henviser til det jeg skrev, er jeg nødt til at henvise til min tidligere kommentar for at korrigere din anvendelse af mit udsagn:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2786720-vilddyr-dinosaurus-12000-ar-gamle/2787823
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Følgende er skrevet af Bjarne2411
Hvorfor, handler alt herinde om at nedgøre jehovas vidner?
Og nej jeg er ikke et jehovas vidne, men det skræmmer mig at være vidne til, hvordan mange herinde forfølger og håner nogle medmennesker, kun fordi de er medlem af en bestemt gruppe.
Hvorfor kan man ikke stille et eneste spørgsmål her på debatten, uden at det øjeblikkelig bliver gjort til hån mod jehovas vidner.
Hvad er der galt i at man vil diskutere biblen, for at lære at forstå den bedre og bedre.
Forfølgelse_af_Jehovas_Vidner kan da ikke være en kristen adfærd, hvorfor kan nogen der kalder sig selv for kristne ikke indse dette.
-------------------------
Jeg spørger bare - hvad får du ud af at nedgører andre - er du ikke kristen
er platoon Jehovas Vidne - hvis nej så er det ikke kun Jehovas vidner der bliver nedgjort
du er da også god til at nedgøre
hvorfor opretter du et debatoplæg om at du synes at en gruppe bliver nedgjort, når du er en af de få stykker der er dygtigst tilnedgørelse af andre
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Hej sbrh.
Jeg forstår godt din indvending. Mit svar var ikke for at pådutte dit svar noget du ikke har skrevet, men for at tydliggøre det umulige i en sådan tese.
Nu er det jo ikke din forståelse eller min tro (og forståelse) vi diskutere, men Jehovas Vidners troslære, som jeg kan forstå på dine udmeldinger de ikke tror mere på (jfr. de bøger og blade jeg har citeret), men at der er kommet "nyt lys".
Det vil (skal nok vise sig senere hen), at Jehovas Vidner har muligvis enten indskrænket eller udvidet deres troslære på visse punkter, men vil alligevel ende op med at sige, at "det tror de skam stadig på" at ?
Imidlertid er en sådan troslære I direkte modstrid med Bibelen (også selv om du forsøger at holde dig neutral og holde dig til kendsgerningerne), så er Bibelen hel klar og tydelig. Jeg vil derfor citere følgende vedr. Skabelsesberetningen, hvad der blev skabt og hvornår.
Kap. 2. "Således fuldendtes Himmelen og Jorden med al deres Hær. 2 På den syvende Dag fuldendte Gud det Værk, han havde udført, og han hvilede på den syvende Dag efter det Værk, han havde udført; 3 og Gud velsignede den syvende Dag og helligede den, thi på den hvilede han efter hele sit Værk, det, Gud havde skabt og udført.
4 Det er Himmelens og Jordens Skabelseshistorie.
Da Gud Herren gjorde Jord og Himmel
citat slut.
____________________________________________________

Kommentar:
Altså, Gud havde skabt (gjort) 1) "Jord og 2) Himmel" "med 3) al dens hær" på 6 skabelsesdage.
Det bør du heller ikke have noget problem med, for det er jo for det første hvad der står, men også, at vi der ikke bekender Jehovas Vidners troslære, Vagttårnet ikke er bundet af hverken 1 år, tusind år eller 7.000 år perioder for de enkelte "skabelsesdage".
Vi forstår, at Bibelens skabelsesberetning "uge" strækker sig over Universet 15 milliarder + og Galaksen Mælkevejen (altså, vort solsystem) 5 milliarder.
Platoon
tilføjet af

Et kort svar ...

Hej afa,
Jeg har lidt overskud i dag til dig.
Kvinder? Du kan jo se hvordan det går i Folketinget.
Platoon
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Platoon har skrevet under navne som:
Enoch ben Enoch, lille stemme, ven.af.sandheden,Kosmos og nu Platoon.
Selvom ham der kalder sig Platoon har ændret navn er det den samme person.
Personen der nu kalder sig Platoon skrev:

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1592349-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne-nyt-emne/1592349?limitstart=0&limit=450#1592349

Jeg gentager, dersom jeg ikke kan bevise ud fra Jehovas Vidners egne bøger og blade, at Jehovas Vidner underviser og lære at 3enighedslæren er sand og Bibelsk, trækker jeg mig fra Debatten, som en slagen mand.

Vil du benægter det er dig som person der har pralet med dette.
Jamen så bevis det dog menneske.
Du må imødese du er en taber, der vil forsøge at tale udenom, eller slet ikke svare.
Du vil sikkert forsøge at sige det ikke har med tråden at gøre.
(det har den slags aldrig, når du er konfronteret med dit eget ævl og nonsens)
Du kan selvfølgelig ikke bevise dit eget forrykte postulat, men vil stikke halen mellem benene som en taber, og slå nogen kolbøtter.
Det tager jeg som udtryk for du er en hykler, og mere end det.
Ikke bindegale forklaringer tak, men saglighed.
Ps.
Anser du dig selv for at være:
A) Et geni, vi alle skal beundre.
eller
B) jævnt begavet som de fleste af os.

Til alle.
Der kommer IKKE noget bevis, ikke en gang et logisk og sagligt svar.
Jeg gentager mit spørgsmål som jeg har stillet hver gang Hr. platoon har fået et af sine flip med vi alle sammen er dumme, han er den eneste der for alvor ved noget om Jehovas vidner og al den litteratur der har været skrevet.
Biblen, skabelsen ect.
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

Jeg vil på et senere tidspunkt scanne sider ind fra Jehovas Vidners ældre (danske) litteratur, hvor Jehovas Vidner redegør for deres syn på skabelsen - så har du på egen hånd mulighed for at sammenligne hvad man skrev den gang og hvad man skriver i dag, - og, at man stadig tror som beskrevet oven for.

Som lovet links til to af Jehovas Vidners ældre publikationer, hvor Jehovas Vidner redegør for deres tolkning af den bibelske skabelsesberetning:

Udgivet på dansk 1958, siderne 9-18.

Udgivet på dansk 1955, anden udgave, siderne 174-175.
- Første udgaven blev udgivet 1946 og på dansk i 1948. Den engelske udgave blev revideret i 1952.
Når jeg finder første udgave, bliver siderne herfra lagt online.
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

[quote="sbrh" post=2787823]Jeg vil på et senere tidspunkt scanne sider ind fra Jehovas Vidners ældre (danske) litteratur, hvor Jehovas Vidner redegør for deres syn på skabelsen - så har du på egen hånd mulighed for at sammenligne hvad man skrev den gang og hvad man skriver i dag, - og, at man stadig tror som beskrevet oven for.[/quote]
Som lovet links til to af Jehovas Vidners ældre publikationer, hvor Jehovas Vidner redegør for deres tolkning af den bibelske skabelsesberetning:

Udgivet på dansk 1958, siderne 9-18.

Udgivet på dansk 1955, anden udgave, siderne 174-175.
- Første udgaven blev udgivet 1946 og på dansk i 1948. Den engelske udgave blev revideret i 1952.
Når jeg finder første udgave, bliver siderne herfra lagt online.
/sbrh

Jeg har med stor glæde læst dine artikler, og jeg må sige at de egentlig lyder meget fornuftige, måske lige bortset fra længden af dagene, dem kan jeg ikke lige finde ud af om de er regnet rigtig ud.
Men ellers lyder resten da logisk nok,og det er jo korrekt ifølge biblen, så det må jo være sandheden.

Tak fordi du ville dele artiklerne med os andre.
tilføjet af

Jeg er forvirret ?

😮😕[???]
Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote]
Min fremhævelse.
Den kan jeg sgutte sluge, for vi skal adskillige år frem - flere henrettelser og endnu flere fængslinger før Hierarkiet gik med til at Jorden roterede så vidt jeg husker af min historiebog og min meget ivrige lærer hvad angår dette stof.
Men vi skal så også over 50/55 år tilbage så det kan sagtens være min hukommelse.
Men jeg har disse:
Ca.500BC - Pythagoras antager jorden Roterer.
Ca.360BC - Herakleides foreslår Jorden roterer om sin akse
Ca.499AD - Aryabhata fastslår at Jorden roterer om sin akse
Men et er hvad Grækere og en Inder fastslår noget andet var vist hvad de religiøse lærde mente om den sag, var det ikke noget helt andet❓
Mit umiddelbare udbrud er, at den roterende ○ må være en anden end den Jordiske, og opstået enten i 607BC - AD1874 - 1914 - 1918 eller 1919😉

[quote]Sbrh
Jeg har på intet tidspunkt her udtalt mig om hvad jeg tror eller ikke tror!
Jeg har udtalt mig om, hvad Jehovas Vidner tror, den forskel burde du kunne se, læse og forstå.

Det har jeg personligt ikke et øjeblik tvivlet på - Men hvordan i alverden man får formodentlig almindelig skolede mennesker til at acceptere den der roterende ○ er mig en gåde.
jalmar
tilføjet af

Jeg er forvirret ?

😮😕[???] Jeg er forvirret ?
Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote]
Min fremhævelse.
Den kan jeg sgutte sluge, for vi skal adskillige år frem - flere henrettelser og endnu flere fængslinger før Hierarkiet gik med til at Jorden roterede så vidt jeg husker af min historiebog og min meget ivrige lærer hvad angår dette stof.
Men vi skal så også over 50/55 år tilbage så det kan sagtens være min hukommelse.
Men jeg har disse:
Ca.500BC - Pythagoras antager jorden Roterer.
Ca.360BC - Herakleides foreslår Jorden roterer om sin akse
Ca.499AD - Aryabhata fastslår at Jorden roterer om sin akse
Men et er hvad Grækere og en Inder fastslår noget andet var vist hvad de religiøse lærde mente om den sag, var det ikke noget helt andet❓
Mit umiddelbare udbrud er, at den roterende ○ må være en anden end den Jordiske, og opstået enten i 607BC - AD1874 - 1914 - 1918 eller 1919😉

[quote]Sbrh
Jeg har på intet tidspunkt her udtalt mig om hvad jeg tror eller ikke tror!
Jeg har udtalt mig om, hvad Jehovas Vidner tror, den forskel burde du kunne se, læse og forstå.

Det har jeg personligt ikke et øjeblik tvivlet på - Men hvordan i alverden man får formodentlig almindelig skolede mennesker til at acceptere den der roterende ○ er mig en gåde.
jalmar
tilføjet af

Jeg er forvirret ?

😮😕[???] Jeg er forvirret ?
[quote]Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote]

Jeg forstår ikke, hvad det er der giver anledning til du bliver forvirret. Der må du forklarer nærmere.
Med hensyn til det citerede oven for, "den roterende jordklode", så er det ikke noget jeg skriver, formuleringen stammer fra det citat jeg har hentet fra Vagttårnet (desværre fik jeg ikke med hvilken udgave, men mener det var fra 2006), som beskriver/forklarer 1 Mosebog 1:1-3, 5.
Det Vagttårnet/Jehovas Vidner forklarer er, at det der sker den første skabelses dag er, at lyset (fra solen) bliver synligt på jorden, at der sker ændringer i fortætningen af gas/luft/støv-masser der omgiver jorden, som betyder at lysmængden der trænger igennem disse masser opnår en sådan styrke, at de bevirker at man kan skelne mellem dag og nat, fordi jorden er roterende. Disse gas/luft/støv-masser er dog stadig så fortættede, at solen ikke kan iagttages som lyskilde.
Det der den forklaring der gives.
/sbrh
tilføjet af

Vilddyr, Dinosaurus 12.000 år gamle?

... måske lige bortset fra længden af dagene, dem kan jeg ikke lige finde ud af om de er regnet rigtig ud.

Der ligger heller ikke nogen logik som sådan til grund for fastlæggelsen af en skabelsesdag til 7.000 år, det bygger alene på en antagelse, der er baserer sig på fortolkninger af forskellige tidsforløb i bibelen, samt fortolkninger af forskellige profetier.
Nu er det skabelsesdage på 7.000 år ikke noget hverken Russell eller Jehovas Vidner har "opfundet".
Noget forenklet kan man sige, at Russell's - og siden hen Jehovas Vidners kronologi og dermed endetidsforventninger bygger tanker fra "Bibelns Verdenskronologi" udformet af den engelske præst Christopher Bowen, som adventisten Barbour arbejde ud fra. Det var også fra Christopher Bowen's beregninger, der senere lå til grund for Russells antagelse om menneskes skabelse i 4129 fvt.
I denne sammenhæng skal også nævnes englænderen John Aquila Brown, der er arkitekten bag udregningen om de syv tider og 2520 år, baseret på år-dag-princippet, fra 604 fvt. til 1917. Det er imidlertid Barbour der ændrer 604 fvt. til 606 fvt., og derved sætter udløbet af hedningerne tider til efteråret 1914. Det var imidlertid ikke Brown, men Miller og andre, der forbandt hedningerne tider til Lukas 21:24, som nu har et væsentligt fokus for Jehovas Vidner omkring endetidsforventninger.
Naturligvis kan en lang række af andre teologer og præster også nævnes, som har haft vital indflydelse på den kronologi som Russell udformede og som Jehovas Vidner har videreført. Og i forlængelse af dette bør det også nævnes, at Jehovas Vidner i dag ikke ene om denne kronologisk forståelse og fortolkning.
/sbrh
tilføjet af

Jeg er forvirret ? - Sorry - skulle selvfølgelig

😖
Have præciseret at jeg udmærket var klar over, at det ikke var dit Sbrh's ordvalg "den roterende jordklode".
Desuden må jeg have været mere træt end jeg selv vidste, gr. en dårlig nat tors-fredag for kort tid efter faldt jeg i søvn foran PC'en og blev "senere smidt i seng" af konen 😃
Men efter en god nats søvn kan jeg så udvide mit indlæg
Re. forvirret:
Det er roterende fis i en hornlygte (eller andet sted) at sætte en roterende jordklode ind i skabelsesberetningen, især når man ved at en del "soldater" tager alt generalen indformerer om for pålydende - Fakta er at vi skal et godt stykke ind efter år 0 før man med sikkerhed vidste at jordkloden roterede. (iflg. mine undersøgelser).

1) - 1. Mosebog 1:1-3, 5
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5)[/quote]
Det kunne få nogle af GB's soldater til at Tro på, at man allerede dengang var klar over at jorden roterede (hvis man tager andre af deres postulater in mente)

[quote]2) - 1.Mosebog 1:7
Gud sagde: »Jorden skal grønnes: Planter, der sætter frø, og alle slags frugttræer, der bærer frugt med kerne, skal være på jorden.« Og det skete; v12 jorden frembragte grønt, alle slags planter, der sætter frø, og alle slags træer, der bærer frugt med kerne. Gud så, at det var godt.[/quote]
Og 3. dag er slut.
Det er da helt fint, altså hvis fotosyntese havde været mulig, men det bliver jo først mulig næste dag = 4. dag

[quote]3) - 1 Mosebog 1:17
Selve lyskilderne kunne dog stadig ikke ses fra Jorden. I den fjerde skabelsesperiode skete der imidlertid en væsentlig ændring. Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ [/quote].
Og så lægger man en roterende jordklode ind, men: Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ - Her burde man jo skrive, at Solen lyser v/ca. 6000° - Og stjernerne i snit ved ca. 3000° - Og at månen "bare" reflekterer Solen.
jalmar

[quote][/quote]
[quote="sbrh" post=2788156][quote="jalmar" post=2788144]😮😕[???] Jeg er forvirret ?
[quote]Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote][/quote]
Jeg forstår ikke, hvad det er der giver anledning til du bliver forvirret. Der må du forklarer nærmere.
Med hensyn til det citerede oven for, "den roterende jordklode", så er det ikke noget jeg skriver, formuleringen stammer fra det citat jeg har hentet fra Vagttårnet (desværre fik jeg ikke med hvilken udgave, men mener det var fra 2006), som beskriver/forklarer 1 Mosebog 1:1-3, 5.
Det Vagttårnet/Jehovas Vidner forklarer er, at det der sker den første skabelses dag er, at lyset (fra solen) bliver synligt på jorden, at der sker ændringer i fortætningen af gas/luft/støv-masser der omgiver jorden, som betyder at lysmængden der trænger igennem disse masser opnår en sådan styrke, at de bevirker at man kan skelne mellem dag og nat, fordi jorden er roterende. Disse gas/luft/støv-masser er dog stadig så fortættede, at solen ikke kan iagttages som lyskilde.
Det der den forklaring der gives.
/sbrh
tilføjet af

Jeg er forvirret ? - Sorry - skulle selvfølgelig

ja ja, men du er ikke vågen endnu Jalmar.
VÅGN OP!
Mener du med det forvirrede snik snak, det er forkert at antage jorden roterede på den tid der omtales i 1. Mosebog ?
Har du andre interessante astronomiske fænomener du kan forklare.
Eller hvad med arkæologiske? Jeg venter stadigvæk på at se dit FAKTA om der findes arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet, eller i det mindste hvad du personligt mener.
Findes der efter din mening arkæologisk bevis for det?

😖
Have præciseret at jeg udmærket var klar over, at det ikke var dit Sbrh's ordvalg "den roterende jordklode".
Desuden må jeg have været mere træt end jeg selv vidste, gr. en dårlig nat tors-fredag for kort tid efter faldt jeg i søvn foran PC'en og blev "senere smidt i seng" af konen 😃
Men efter en god nats søvn kan jeg så udvide mit indlæg
Re. forvirret:
Det er roterende fis i en hornlygte (eller andet sted) at sætte en roterende jordklode ind i skabelsesberetningen, især når man ved at en del "soldater" tager alt generalen indformerer om for pålydende - Fakta er at vi skal et godt stykke ind efter år 0 før man med sikkerhed vidste at jordkloden roterede. (iflg. mine undersøgelser).

[quote]1) - 1. Mosebog 1:1-3, 5
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5)[/quote]
Det kunne få nogle af GB's soldater til at Tro på, at man allerede dengang var klar over at jorden roterede (hvis man tager andre af deres postulater in mente)

[quote]2) - 1.Mosebog 1:7
Gud sagde: »Jorden skal grønnes: Planter, der sætter frø, og alle slags frugttræer, der bærer frugt med kerne, skal være på jorden.« Og det skete; v12 jorden frembragte grønt, alle slags planter, der sætter frø, og alle slags træer, der bærer frugt med kerne. Gud så, at det var godt.[/quote]
Og 3. dag er slut.
Det er da helt fint, altså hvis fotosyntese havde været mulig, men det bliver jo først mulig næste dag = 4. dag

[quote]3) - 1 Mosebog 1:17
Selve lyskilderne kunne dog stadig ikke ses fra Jorden. I den fjerde skabelsesperiode skete der imidlertid en væsentlig ændring. Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ [/quote].
Og så lægger man en roterende jordklode ind, men: Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ - Her burde man jo skrive, at Solen lyser v/ca. 6000° - Og stjernerne i snit ved ca. 3000° - Og at månen "bare" reflekterer Solen.
jalmar

[quote][/quote]
[quote="sbrh" post=2788156][quote="jalmar" post=2788144]😮😕[???] Jeg er forvirret ?
[quote]Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote][/quote]
Jeg forstår ikke, hvad det er der giver anledning til du bliver forvirret. Der må du forklarer nærmere.
Med hensyn til det citerede oven for, "den roterende jordklode", så er det ikke noget jeg skriver, formuleringen stammer fra det citat jeg har hentet fra Vagttårnet (desværre fik jeg ikke med hvilken udgave, men mener det var fra 2006), som beskriver/forklarer 1 Mosebog 1:1-3, 5.
Det Vagttårnet/Jehovas Vidner forklarer er, at det der sker den første skabelses dag er, at lyset (fra solen) bliver synligt på jorden, at der sker ændringer i fortætningen af gas/luft/støv-masser der omgiver jorden, som betyder at lysmængden der trænger igennem disse masser opnår en sådan styrke, at de bevirker at man kan skelne mellem dag og nat, fordi jorden er roterende. Disse gas/luft/støv-masser er dog stadig så fortættede, at solen ikke kan iagttages som lyskilde.
Det der den forklaring der gives.
/sbrh[/quote]
tilføjet af

Jeg er forvirret ? - Sorry - skulle selvfølgelig

😃
Nej men det skulle da ikke undre mig om der var en af dine forfædre der var mere end overbevist om at jorden stod bomstille og hele universet roterede om jorden.



[/quote]
[quote="sand kristen" post=2788321]ja ja, men du er ikke vågen endnu Jalmar.
VÅGN OP!
Mener du med det forvirrede snik snak, det er forkert at antage jorden roterede på den tid der omtales i 1. Mosebog ?
Har du andre interessante astronomiske fænomener du kan forklare.
Eller hvad med arkæologiske? Jeg venter stadigvæk på at se dit FAKTA om der findes arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet, eller i det mindste hvad du personligt mener.
Findes der efter din mening arkæologisk bevis for det?

[quote="jalmar" post=2788316]😖
Have præciseret at jeg udmærket var klar over, at det ikke var dit Sbrh's ordvalg "den roterende jordklode".
Desuden må jeg have været mere træt end jeg selv vidste, gr. en dårlig nat tors-fredag for kort tid efter faldt jeg i søvn foran PC'en og blev "senere smidt i seng" af konen 😃
Men efter en god nats søvn kan jeg så udvide mit indlæg
Re. forvirret:
Det er roterende fis i en hornlygte (eller andet sted) at sætte en roterende jordklode ind i skabelsesberetningen, især når man ved at en del "soldater" tager alt generalen indformerer om for pålydende - Fakta er at vi skal et godt stykke ind efter år 0 før man med sikkerhed vidste at jordkloden roterede. (iflg. mine undersøgelser).

[quote]1) - 1. Mosebog 1:1-3, 5
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5)[/quote]
Det kunne få nogle af GB's soldater til at Tro på, at man allerede dengang var klar over at jorden roterede (hvis man tager andre af deres postulater in mente)

[quote]2) - 1.Mosebog 1:7
Gud sagde: »Jorden skal grønnes: Planter, der sætter frø, og alle slags frugttræer, der bærer frugt med kerne, skal være på jorden.« Og det skete; v12 jorden frembragte grønt, alle slags planter, der sætter frø, og alle slags træer, der bærer frugt med kerne. Gud så, at det var godt.[/quote]
Og 3. dag er slut.
Det er da helt fint, altså hvis fotosyntese havde været mulig, men det bliver jo først mulig næste dag = 4. dag

[quote]3) - 1 Mosebog 1:17
Selve lyskilderne kunne dog stadig ikke ses fra Jorden. I den fjerde skabelsesperiode skete der imidlertid en væsentlig ændring. Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ [/quote].
Og så lægger man en roterende jordklode ind, men: Solen, Månen og stjernerne kom nu „til at lyse på jorden“ - Her burde man jo skrive, at Solen lyser v/ca. 6000° - Og stjernerne i snit ved ca. 3000° - Og at månen "bare" reflekterer Solen.
jalmar

[quote][/quote]
[quote="sbrh" post=2788156][quote="jalmar" post=2788144]😮😕[???] Jeg er forvirret ?
[quote]Sbrh
På den roterende jordklode begyndte det på den måde at skifte mellem dag og nat. (1 Mosebog 1:1-3, 5) [/quote][/quote]
Jeg forstår ikke, hvad det er der giver anledning til du bliver forvirret. Der må du forklarer nærmere.
Med hensyn til det citerede oven for, "den roterende jordklode", så er det ikke noget jeg skriver, formuleringen stammer fra det citat jeg har hentet fra Vagttårnet (desværre fik jeg ikke med hvilken udgave, men mener det var fra 2006), som beskriver/forklarer 1 Mosebog 1:1-3, 5.
Det Vagttårnet/Jehovas Vidner forklarer er, at det der sker den første skabelses dag er, at lyset (fra solen) bliver synligt på jorden, at der sker ændringer i fortætningen af gas/luft/støv-masser der omgiver jorden, som betyder at lysmængden der trænger igennem disse masser opnår en sådan styrke, at de bevirker at man kan skelne mellem dag og nat, fordi jorden er roterende. Disse gas/luft/støv-masser er dog stadig så fortættede, at solen ikke kan iagttages som lyskilde.
Det der den forklaring der gives.
/sbrh[/quote][/quote]
tilføjet af

Et kort svar ...

Platoon skrev:
Hej afa,
Jeg har lidt overskud i dag til dig.
Kvinder? Du kan jo se hvordan det går i Folketinget.
Platoon


[f]
Hej Platoon ... tak for dit svar.
Jeg mener ikke, det er relevant at inddrage Folketinget i denne sammenhæng.
Derimod mener jeg, man som troende bør kigge indad og tænke på, begge køn har fået livets gave af Gud ... samt at vi hver især er ansvarlige for de valg vi træffer dagen lang med den frie vilje.
Jeg ønsker dig alt godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.