22tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Bogen er skrevet af W.J.Schenell født 1905
Han var slave af vagttårnet i 30 år, han arbejdede på Bethel - og bogen er oversat fra engelsk til dansk - jeg har den på dansk.
Her kan den læses på engelsk :
http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sa=X&ei=QSPkUZzqEoGYPbDRgIgI&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

Citat :
- på grund af den fordækte antikrigs-holdning, Rutherford havde ladet komme til udtryk i "Vagttårnet", blev han arresteret sammen med selskabets øvrige direktører.
De idømtes 80 års fængsel i Forbundsfængslet i Atlanta,Georgia, og selskabet blev opløst ved dom.
Så snart Amerika havde vundet krigen, foranledigede Rutherford naturligvis at hans venner indgav anmodning om, at sagen måtte blive optaget til ny prøvelse, og til sidst opnåede han ikke blot frikendelelse, men endog oprejsning.
"sagføreren" Rutherford havde klogt forstået at udnytte en tilfældig situation, så den kom til at danne en baggrund, hvorpå han kunne lette det interne tryk i organisationen.....
Citat slut
___________

Citat :
Præsterne er "Djævelens børn"
Jehovas vidner er berygtede for deres angreb på præsterne.
Hvorfra stammer dette præstehad mon ?
De kan fra et tidligere kapitel huske, at regeringen i USA opløste vagttårnsselskabet og fængslede dets ledere, sammen med "dommer" Rutherford, i krigsårene 1918 - 1919.
Efter sin løsladelse indledte "dommeren" den voldsomme fejde mod præsterne og den " organiserede kristendom", idet han tog fængselsopholdet som udgangspunkt for sit had.
_______________
Ved fornyet gennemgang af forskellige af selskabets bøger gentager min forbavselse sig over de varierede angreb på præstestanden, og - på den anden side - over at præsterne ikke traf modforholdsregler.
De kunne ofte have god grund til at tage til genmæle.
Ved at ignorere vagttårnet beskyldninger havde præsterne, på ægte kristen måde, "vendt den anden kind til" og overladt Gud at klare sagerne.
________
Jeg ved at mange af mine forhenværende kammerater, når de læser mine vagttårnscitater af angrebene på præstestanden - og når de bemærker, at præsterne ikke har taget til genmæle - vil forfærdes over, hvad dette perspektiv rummer.
Citat slut
Jeg vil anbefale jehovas vidner at læse bogen, og så komme tilbage med en kommentar.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Hvis det var mig, der var fanget i sekten, ville jeg læse bogen, der kan ikke ske andet, end I bliver klogere.
http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sitesec=reviews
Her kan I se anmeldelser - se hvad læserne skriver, hvor mange stjerner bogen har fået - og så har I muligheden for, at skrive jeres egen anmeldelse.
Men I kan selvfølgelig slet ikke udtale jer om, hvordan det var for William J. Schnell at være jv i 30 år, for så mange år siden.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

”Men I kan selvfølgelig slet ikke udtale jer om, hvordan det var for William J. Schnell at være jv i 30 år, for så mange år siden”.
Citat lyjse slut.
________________________________________________________
Kommentar:
Det må nok siges at være korrekt. Det er jo også forskelligt fra menneske til menneske og kun den der har oplevet det ved hvordan det har været rent følelsesmæssigt.
Hvis man prøver at sætte sig ind i et sådan menneskes tanker og følelser må ”skyldfølelsen” over at have bildt folk så mange løgne ind, altså skiftende løgne og så bagefter indse, at sandheden har ligget lige for og Jesus faktisk har været der hele tiden og ventet og ventet på, at sandheden skulle gå op for vedkommende, så kan man nok forestille sig både den utrolige lettelse og glæde over at have fundet Jesus, men også sorgen over, at have både spildt sin tid og forbandet så mange mennesker i Guds navn, det må virkelig rykke noget i et menneske.
Det må have været slemt at skulle erkende, men også godt.
Godt folk kommer videre og verden har faktisk brug for alle Kristne.
Platoon
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

”Men I kan selvfølgelig slet ikke udtale jer om, hvordan det var for William J. Schnell at være jv i 30 år, for så mange år siden”.
Citat lyjse slut.
________________________________________________________
Kommentar:
Det må nok siges at være korrekt. Det er jo også forskelligt fra menneske til menneske og kun den der har oplevet det ved hvordan det har været rent følelsesmæssigt.
Hvis man prøver at sætte sig ind i et sådan menneskes tanker og følelser må ”skyldfølelsen” over at have bildt folk så mange løgne ind, altså skiftende løgne og så bagefter indse, at sandheden har ligget lige for og Jesus faktisk har været der hele tiden og ventet og ventet på, at sandheden skulle gå op for vedkommende, så kan man nok forestille sig både den utrolige lettelse og glæde over at have fundet Jesus, men også sorgen over, at have både spildt sin tid og forbandet så mange mennesker i Guds navn, det må virkelig rykke noget i et menneske.
Det må have været slemt at skulle erkende, men også godt.
Godt folk kommer videre og verden har faktisk brug for alle Kristne.
Platoon

Hej Platoon
Jeg citerer fra bogen:
Fuldstændig overgivelse
Ved læsning af Guds ord, uden bedøvende Vagttårns-tilsætning, genvandt jeg gradvis balancen.
Jo større min kristne forståelse blev, jo tydeligere indså jeg nødvendigheden af at afsløre og advare mod det frygtelige uhyre, som i de sidste halvfjerds år var vokset frem og nu truede med at ødelægge de kristne samfund !
Og jeg følte, at Helligånden ville give mig kræfter til det.

Citat slut
Og det gjorde Helligånden - og så mange år efter, kan vi læse bogen på nettet.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Bogen er skrevet af W.J.Schenell født 1905
Han var slave af vagttårnet i 30 år, han arbejdede på Bethel - og bogen er oversat fra engelsk til dansk - jeg har den på dansk.
Her kan den læses på engelsk :
http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sa=X&ei=QSPkUZzqEoGYPbDRgIgI&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

Citat :
- på grund af den fordækte antikrigs-holdning, Rutherford havde ladet komme til udtryk i "Vagttårnet", blev han arresteret sammen med selskabets øvrige direktører.
De idømtes 80 års fængsel i Forbundsfængslet i Atlanta,Georgia, og selskabet blev opløst ved dom.
Så snart Amerika havde vundet krigen, foranledigede Rutherford naturligvis at hans venner indgav anmodning om, at sagen måtte blive optaget til ny prøvelse, og til sidst opnåede han ikke blot frikendelelse, men endog oprejsning.
"sagføreren" Rutherford havde klogt forstået at udnytte en tilfældig situation, så den kom til at danne en baggrund, hvorpå han kunne lette det interne tryk i organisationen.....
Citat slut
___________

Citat :
Præsterne er "Djævelens børn"
Jehovas vidner er berygtede for deres angreb på præsterne.
Hvorfra stammer dette præstehad mon ?
De kan fra et tidligere kapitel huske, at regeringen i USA opløste vagttårnsselskabet og fængslede dets ledere, sammen med "dommer" Rutherford, i krigsårene 1918 - 1919.
Efter sin løsladelse indledte "dommeren" den voldsomme fejde mod præsterne og den " organiserede kristendom", idet han tog fængselsopholdet som udgangspunkt for sit had.
_______________
Ved fornyet gennemgang af forskellige af selskabets bøger gentager min forbavselse sig over de varierede angreb på præstestanden, og - på den anden side - over at præsterne ikke traf modforholdsregler.
De kunne ofte have god grund til at tage til genmæle.
Ved at ignorere vagttårnet beskyldninger havde præsterne, på ægte kristen måde, "vendt den anden kind til" og overladt Gud at klare sagerne.
________
Jeg ved at mange af mine forhenværende kammerater, når de læser mine vagttårnscitater af angrebene på præstestanden - og når de bemærker, at præsterne ikke har taget til genmæle - vil forfærdes over, hvad dette perspektiv rummer.
Citat slut
Jeg vil anbefale jehovas vidner at læse bogen, og så komme tilbage med en kommentar.

Tør du læse bogen ftg ?
tilføjet af

link til Time magazine + et forbryder billede

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,730814,00.html
hvor de skriver at grunden til at han kom i fængsel var fordi han provokerede alt for meget.
og han bliv arresteret for "sedition" wikipedia forklare hvad det er her.
“In law, sedition is overt conduct, such as speech and organization that is deemed by the legal authority to tend toward insurrection against the established order. Sedition often includes subversion of a constitution and incitement of discontent (or resistance) to lawful authority. Sedition may include any commotion, though not aimed at direct and open violence against the laws. Seditious words in writing are seditious libel. A seditionist is one who engages in or promotes the interests of sedition. […]”

Her kan vi se hans forbryderbillede
tilføjet af

link til Time magazine + et forbryder billede

det er typisk, at jv "stikker halen mellem benene", når de får serveret sandhederne sort på hvidt...
tilføjet af

link til Time magazine + et forbryder billede

det er typisk, at jv "stikker halen mellem benene", når de får serveret sandhederne sort på hvidt...


Hvad er sandheden så Lyjse.
Blev Rutherford løsladt fordi sagen mod ham var grundløs ?
Ja eller nej.
Da du helt igennem er uærlig og dine beskyldninger bundrådne, kommer det ikke et ordentligt svar. Gør der vel.
tilføjet af

Læs bogen - så får du svaret *

http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sa=X&ei=QSPkUZzqEoGYPbDRgIgI&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
Og når du har læst den, kan du kommenterer - nævn bare hvilken side - du kommenterer.
tilføjet af

Læs bogen - så får du svaret *

Her er svaret Lyjse ikke vil give.
Det er ret indlysende hvorfor.
Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Jehovah's_Witnesses
On June 21 seven of them, including Rutherford, were sentenced to 20 years' imprisonment. They were released on bail in March 1919 after an appeals court ruled they had been wrongly convicted and in May 1920 the government announced all charges had been dropped.[97]
tilføjet af

Læs bogen - så får du svaret *

Jeg har svaret, du kan bare læse bogen, så får du sandhederne, men det tør du jo ikke !
Dit link virker ikke..
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Jehovah
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Du kan vel godt forstå at man som et kristent menneske, må tage afstand fra præster der, åbent oplyser at de ikke tror på gud overhovedet.
Du kan vel også forstå at lesbiske og bøsser ikke burde kunne blive præster i en kristen organision.
Og ligeså præster der tager hedenske traditioner med ind i kirken, de kan da ikke tillade sig at kalde sig selv kristne.
Lige som huset hvor sådanne okulte handlinger foregår, ikke kan kalde sig kristne kirker.
De er jo i virkeligheden tilbedelsessteder for satans diciple.
Kan du da virkelig ikke se det?
Ja så må du være total og aldeles blind.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Hej Bjarne,
Ja, det kan Lyjse godt forstå, men der er så, så mange andre ting hverken Lyjse, jeg selv eller andre "godt kan forstå".
Derfor skriver vi her på debatten både for at fortælle hvad vi "godt kan forstå" og spørger indtil det vi "ikke godt kan forstå".
Desværre ser det ud til, at I Jehovas Vidner ikke kan se behovet for en debat.
Med hensyn til dine indvendinger her, så er jeg enig med dig. Imidlertid må jeg så indrømme, at der er flere mennesker med "afvigende" holdninger, vaner og synspåunkter og meninger end jeg kan klare.
Se nu de indvendinger du her kommer med. Hvorfor er det så ikke relevant at spørge indtil Jehovas Vidners sekt?
Vi lever i en stooor verden og der er flere end 7 milliarder mennesker på Jorden, hvad havde du tænkt dig?
Nu er Kirken så sæt og vis en institution og præster der er ansatte til hvad? Til at være præster på godt og ondt.
Man kan jo så sige, at i det Gamle Israel, har du i dag næsten 3000 års historie hvor hverken præster eller folk gjorde det Gud forventede af dem og sådan er det faktisk også i dag.
Alligevel "godkendte" Gud dem, idet Gud "ofrede" sig for os mennesker. Ikke fordi vi var sååå gode, men fordi vi havde et sååådan behov for frelse; mest fra os selv.
Hvor lang tid? Hvornår hører Guds overbærenhed op? Hvornår erklære Gud os for perfekte?
Hem kan sige til en "ugudelig" præst; jeg er bedre end dig?
Platoon
Platoon
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Hej Bjarne,
Ja, det kan Lyjse godt forstå, men der er så, så mange andre ting hverken Lyjse, jeg selv eller andre "godt kan forstå".
Derfor skriver vi her på debatten både for at fortælle hvad vi "godt kan forstå" og spørger indtil det vi "ikke godt kan forstå".
Desværre ser det ud til, at I Jehovas Vidner ikke kan se behovet for en debat.
Med hensyn til dine indvendinger her, så er jeg enig med dig. Imidlertid må jeg så indrømme, at der er flere mennesker med "afvigende" holdninger, vaner og synspåunkter og meninger end jeg kan klare.
Se nu de indvendinger du her kommer med. Hvorfor er det så ikke relevant at spørge indtil Jehovas Vidners sekt?
Vi lever i en stooor verden og der er flere end 7 milliarder mennesker på Jorden, hvad havde du tænkt dig?
Nu er Kirken så sæt og vis en institution og præster der er ansatte til hvad? Til at være præster på godt og ondt.
Man kan jo så sige, at i det Gamle Israel, har du i dag næsten 3000 års historie hvor hverken præster eller folk gjorde det Gud forventede af dem og sådan er det faktisk også i dag.
Alligevel "godkendte" Gud dem, idet Gud "ofrede" sig for os mennesker. Ikke fordi vi var sååå gode, men fordi vi havde et sååådan behov for frelse; mest fra os selv.
Hvor lang tid? Hvornår hører Guds overbærenhed op? Hvornår erklære Gud os for perfekte?
Hem kan sige til en "ugudelig" præst; jeg er bedre end dig?
Platoon
Platoon

Ja det kan Jesus og hans far, men ingen anden tror jeg.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Nu ligger dette præstehad tilbage til 1918 - 1919 ... du kan ikke sammenligne dem, med visse præster i dag !
Kristne står selv til ansvar for, hvem vi vil lytte til - hvilken kirke vi vil tilhører.
Det er straks værre med jehovas vidner, de er fanget i vagttårnet, og skal tro på det - der kommer derfra, også når vagttårnet bestemmer, at nu skal de tro på, at Jesus er Ødelæggeren der kommer på vederstyggelighedens vinger, og det varer, indtil den ødelæggelse, der er besluttet, vælder frem mod ødelæggeren selv. Dan.9
Jehovas vidner tror altså, at ødelæggelsen, vil vælde frem, mod Jesus Kristus, der har al magt i himmel og på jord.
For det siger vagttårnet, og så "sluger de den råt".

Disciples of Abaddon Airsoft #2727939
lyjse skrev:

Så "koger vi det ned":
Jehovas vidner tror Abaddon = Jesus
Ja
Nej[/quote]

[quote="sand kristen" post=2727957]
ja!


http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727813-disciples-of-abaddon-airsoft/2727957

Her er Abaddon
http://www.google.dk/search?q=abaddon&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_JTmUcyNJcSEO-u6gfAI&ved=0CD4QsAQ&biw=1454&bih=692
og jehovas vidner er Abaddons disciple !
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Nu ligger dette præstehad tilbage til 1918 - 1919 ... du kan ikke sammenligne dem, med visse præster i dag !
Kristne står selv til ansvar for, hvem vi vil lytte til - hvilken kirke vi vil tilhører.
Det er straks værre med jehovas vidner, de er fanget i vagttårnet, og skal tro på det - der kommer derfra, også når vagttårnet bestemmer, at nu skal de tro på, at Jesus er Ødelæggeren der kommer på vederstyggelighedens vinger, og det varer, indtil den ødelæggelse, der er besluttet, vælder frem mod ødelæggeren selv. Dan.9
Jehovas vidner tror altså, at ødelæggelsen, vil vælde frem, mod Jesus Kristus, der har al magt i himmel og på jord.
For det siger vagttårnet, og så "sluger de den råt".

[quote]Disciples of Abaddon Airsoft #2727939
lyjse skrev:

Så "koger vi det ned":
Jehovas vidner tror Abaddon = Jesus
Ja
Nej[/quote]

[quote="sand kristen" post=2727957]
ja!


http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727813-disciples-of-abaddon-airsoft/2727957

Her er Abaddon
http://www.google.dk/search?q=abaddon&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_JTmUcyNJcSEO-u6gfAI&ved=0CD4QsAQ&biw=1454&bih=692
og jehovas vidner er Abaddons disciple ![/quote

Jeg er nu ret sikker på at jehovas vidner har et andent syn på den sag.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Jeg troede faktisk, at du slugte alt, hvad der kom fra "sk" :
Jehovas vidner tror Abaddon = Jesus
Ja
Nej
____________
sand kristen skrev:
ja!
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Bogen er skrevet af W.J.Schenell født 1905
Han var slave af vagttårnet i 30 år, han arbejdede på Bethel - og bogen er oversat fra engelsk til dansk - jeg har den på dansk.
Her kan den læses på engelsk :
http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sa=X&ei=QSPkUZzqEoGYPbDRgIgI&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

Citat :
- på grund af den fordækte antikrigs-holdning, Rutherford havde ladet komme til udtryk i "Vagttårnet", blev han arresteret sammen med selskabets øvrige direktører.
De idømtes 80 års fængsel i Forbundsfængslet i Atlanta,Georgia, og selskabet blev opløst ved dom.
Så snart Amerika havde vundet krigen, foranledigede Rutherford naturligvis at hans venner indgav anmodning om, at sagen måtte blive optaget til ny prøvelse, og til sidst opnåede han ikke blot frikendelelse, men endog oprejsning.
"sagføreren" Rutherford havde klogt forstået at udnytte en tilfældig situation, så den kom til at danne en baggrund, hvorpå han kunne lette det interne tryk i organisationen.....
Citat slut
___________

Citat :
Præsterne er "Djævelens børn"
Jehovas vidner er berygtede for deres angreb på præsterne.
Hvorfra stammer dette præstehad mon ?
De kan fra et tidligere kapitel huske, at regeringen i USA opløste vagttårnsselskabet og fængslede dets ledere, sammen med "dommer" Rutherford, i krigsårene 1918 - 1919.
Efter sin løsladelse indledte "dommeren" den voldsomme fejde mod præsterne og den " organiserede kristendom", idet han tog fængselsopholdet som udgangspunkt for sit had.
_______________
Ved fornyet gennemgang af forskellige af selskabets bøger gentager min forbavselse sig over de varierede angreb på præstestanden, og - på den anden side - over at præsterne ikke traf modforholdsregler.
De kunne ofte have god grund til at tage til genmæle.
Ved at ignorere vagttårnet beskyldninger havde præsterne, på ægte kristen måde, "vendt den anden kind til" og overladt Gud at klare sagerne.
________
Jeg ved at mange af mine forhenværende kammerater, når de læser mine vagttårnscitater af angrebene på præstestanden - og når de bemærker, at præsterne ikke har taget til genmæle - vil forfærdes over, hvad dette perspektiv rummer.
Citat slut
Jeg vil anbefale jehovas vidner at læse bogen, og så komme tilbage med en kommentar.


Jeg genopfrisker lige tråden her 🙂
Hvis jeg åbner en tråd om Oliebjerget, fordi alle andre tråde, bliver forurenede af "sk" med spørgsmål til Oliebjerget - så begynder han at skrive om dette :

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2738942-svar-pa-sporgsmalet-om-oliebjerget-2/2739592
[quote]"søde" Lyjse.
Du skal bare fremvise rets udskriftet der bestemmer vagttårnselskabet er opløst.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

[quote="lyjse" post=2727456]Bogen er skrevet af W.J.Schenell født 1905
Han var slave af vagttårnet i 30 år, han arbejdede på Bethel - og bogen er oversat fra engelsk til dansk - jeg har den på dansk.
Her kan den læses på engelsk :
http://books.google.dk/books?id=lqKR10GW1qgC&printsec=frontcover&dq=inauthor:%22William+J.+Schnell%22&hl=da&sa=X&ei=QSPkUZzqEoGYPbDRgIgI&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

Citat :
- på grund af den fordækte antikrigs-holdning, Rutherford havde ladet komme til udtryk i "Vagttårnet", blev han arresteret sammen med selskabets øvrige direktører.
De idømtes 80 års fængsel i Forbundsfængslet i Atlanta,Georgia, og selskabet blev opløst ved dom.
Så snart Amerika havde vundet krigen, foranledigede Rutherford naturligvis at hans venner indgav anmodning om, at sagen måtte blive optaget til ny prøvelse, og til sidst opnåede han ikke blot frikendelelse, men endog oprejsning.
"sagføreren" Rutherford havde klogt forstået at udnytte en tilfældig situation, så den kom til at danne en baggrund, hvorpå han kunne lette det interne tryk i organisationen.....
Citat slut
___________

Citat :
Præsterne er "Djævelens børn"
Jehovas vidner er berygtede for deres angreb på præsterne.
Hvorfra stammer dette præstehad mon ?
De kan fra et tidligere kapitel huske, at regeringen i USA opløste vagttårnsselskabet og fængslede dets ledere, sammen med "dommer" Rutherford, i krigsårene 1918 - 1919.
Efter sin løsladelse indledte "dommeren" den voldsomme fejde mod præsterne og den " organiserede kristendom", idet han tog fængselsopholdet som udgangspunkt for sit had.
_______________
Ved fornyet gennemgang af forskellige af selskabets bøger gentager min forbavselse sig over de varierede angreb på præstestanden, og - på den anden side - over at præsterne ikke traf modforholdsregler.
De kunne ofte have god grund til at tage til genmæle.
Ved at ignorere vagttårnet beskyldninger havde præsterne, på ægte kristen måde, "vendt den anden kind til" og overladt Gud at klare sagerne.
________
Jeg ved at mange af mine forhenværende kammerater, når de læser mine vagttårnscitater af angrebene på præstestanden - og når de bemærker, at præsterne ikke har taget til genmæle - vil forfærdes over, hvad dette perspektiv rummer.
Citat slut
Jeg vil anbefale jehovas vidner at læse bogen, og så komme tilbage med en kommentar.[/quote]

Jeg genopfrisker lige tråden her 🙂
Hvis jeg åbner en tråd om Oliebjerget, fordi alle andre tråde, bliver forurenede af "sk" med spørgsmål til Oliebjerget - så begynder han at skrive om dette :

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2738942-svar-pa-sporgsmalet-om-oliebjerget-2/2739592
[/quote]
[quote]"søde" Lyjse.
Du skal bare fremvise rets udskriftet der bestemmer vagttårnselskabet er opløst.


Som jeg skrev:
"søde" Lyjse.
Du skal bare fremvise rets udskriftet der bestemmer vagttårnselskabet er opløst.
Eller vise hvor et medie som Wikipedia oplyser at selskabet blev opløst. Det må være fair at få beskyldningen bekræftet fra anden saglig side.
Denne W.J.Schenell må lide af psykiske traumer, og tvangsneuroser, når han ude i det blå hævder at selskabet blev opløst.
Hvordan kan det gå til.
1) Der var ingen likvidation af selskabet, eller midler, indestående i banker m.v der blev konfiskeret eller udbetalt.
2) Arbejdet med trykning og kontakt til menigheder rundt omkring ophørte som bekendt ikke.
3) Ingen måtte fraflytte betel.
4) Ingen bygninger blev solgt.
5) Jehovas vidner, som burde være de nærmeste til at vide besked, har nøje beskrevet hvordan Rutherford og det styrende råd, uretmæssigt blev fængslet, men der er ikke er ord om en re-etablering af selskabet.
(Jeg bemærker selskabet fungerer i bedste velgående, havde det været opløst havde det været nødvendigt at re-etablere det, med fornyet registrering hos myndigheder m.v. Hvordan det så skulle kunne foregå, hvis selskabet var opløst ved dom.
Rutherford blev desuden valgt som præsident. Hvordan kunne han være valgt for et selskab der var opløst. Der mangler en del svar på indlysende spørgsmål.
Som lyjse givetvis ikke forestiller sig, jeg selvfølgelig stiller. Det med at overveje konsekvenser af sine udtalelser, er vist ikke din stærkeste side.
Det står klart for mig denne W.J.Schenell ikke alene som frafalden søger at skade sit tidligere trossamfund ved at sprede løgnens gift, sådan som vi lige har set det. Men må være hævngerrig over et eller andet.
Hvordan nogen kan tro på dette her, og om de selv har problemer, skal jeg lade være usagt.
Men det kunne være godt at få en forklaring på, hvordan man kan tro et opløst selskab, kunne fortsætte som om intet var hændt.
Forklaringen får vi naturligvis aldrig, idet beskyldningen er afsindig.
Det er utroligt man kan ignorere det, hvis man hævder at være normalt begavet, og ikke have psykiske lidelser.
tilføjet af

"Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918" 2

Her er vel sandheden at Vagttårnet på den tid genomgik en stoor krise og omvæltning af åndelig karakter, men at det forretningsmessige forblev intagt. 1-1 - uafgjort - til soldaterne i Lyjse - SK-krigen.
tilføjet af

Nonsens

Uha, nu bliver jeg snart beskyldt for at være hjernevasket af JV ..............
Lysje, fordi det står i en (1) bog at Vagttårnets Selskab blev opløst behøver det jo ikke at være sandt. Og ti så stille, indtil du har fundet en mere troværdig kilde end en gammel russelit ..........................
tilføjet af

Nonsens

Uha, nu bliver jeg snart beskyldt for at være hjernevasket af JV ..............
Lysje, fordi det står i en (1) bog at Vagttårnets Selskab blev opløst behøver det jo ikke at være sandt. Og ti så stille, indtil du har fundet en mere troværdig kilde end en gammel russelit ..........................

Er du da ikke det Carlo .. altså "hjernevasket" .. du har i hvert tilfælde travlt med, at forsvare sekten 😕
Måske du skulle se at blive helt fri af den sekt, det må da snart være på tide.. jeg tror du har en lille "orm der sidder og gnaver" et eller andet sted..
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727456-qvagttarnsselskabet-blev-oplost-i-1918q-2/2739824
tilføjet af

Nonsens

[quote="wizcarlo" post=2739852]Uha, nu bliver jeg snart beskyldt for at være hjernevasket af JV ..............
Lysje, fordi det står i en (1) bog at Vagttårnets Selskab blev opløst behøver det jo ikke at være sandt. Og ti så stille, indtil du har fundet en mere troværdig kilde end en gammel russelit ..........................[/quote]
Er du da ikke det Carlo .. altså "hjernevasket" .. du har i hvert tilfælde travlt med, at forsvare sekten 😕
Måske du skulle se at blive helt fri af den sekt, det må da snart være på tide.. jeg tror du har en lille "orm der sidder og gnaver" et eller andet sted..
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727456-qvagttarnsselskabet-blev-oplost-i-1918q-2/2739824



Det er underligt du altid farer i flint når du bliver præsenteret for en nøgtern betragtning, helt nede på jorden. Hvorimod skrupskøre kugler som "griisebassen" Willy med sine dæmoner , eller en tidligere bilforhandler der holder helbredelsesshows, tungetale og dæmonuddrivelser og mere af samme skuffe klapper du begejstret i hænderne over.
I stedet for den jammerkommode, så må selv du vel kunne forstå, at en person der siger han har været i et slags fængsel i 30 år, ikke kan være rigtig klog, når han ikke for længst er smuttet.
Den slags han kommer med, må efterprøves og det er alt hvad jeg beder om, du dokumenterer med saglige, lødige beviser. En person der er blevet så forbitret over sit tidligere trossamfund, han giver sig til at skrive bøger, er nok ikke noget naturligt sandhedsvidne.
Hvis ikke der var fordi sagen er afsindig, kunne jeg sende en e-mail til Holbækkontoret og få dem til at bekræfte selskabet aldrig har været opløst, men som nogen skriver, forlod en stor del af menighedens medlemmer organisationen, men fordi nogen melder sig ud af folkekirken, er det ikke ensbetydende med den er ophørt. Er du - helt ærlig -for dum til at forstå det.
Du burde kunne indse når ingen aktivitet ophørte, og der ingen likvidation fandt sted, så har du en sag der ikke holder.
Du har et sygeligt had til Jehovas vidner. Jeg har gang på gang opfordret dig til at ophøre med dine ubegrundede angreb og løgne. Som der er blevet til nogen stykker af.
Den eneste du har været tvunget til at tilstå var det med Johannes Greber.
Hvad med de andre.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.