15tilføjet af

Ufaglærte mister 50.000 kroner næste år

Det betaler sig at tage skridtet fra ufaglært arbejdsmand til faglært tømrer.
26 kroner mindre hver time, du knokler.
Det er forskellen på, hvad en ufaglært og faglært lønmodtager i snit kradser ind, viser nye tal fra Danmarks Statistik.
Årligt taler vi om en forskel på knap 50.000 kroner før skat for fuldtidsbeskæftigede. Det er et beløb, de fleste vil kunne mærke, siger forbundssekretær i 3F Søren Heisel.
- Mange taler erhvervsuddannelserne ned. Her står det sort på hvidt, at det kan betale sig, siger han.
Ifølge Danmarks Statistik fik en ufaglært i gennemsnit 196,17 kroner i timen i 2012. En person med en erhvervsuddannelse inden for byggefagene eller kontorbranchen fik i snit 221,79 kroner.
Ja faglærte håndværkere, der møder til tiden og ikke er stof- og alkoholpåvirkede og rydder op efter sig, de kan altid finde sig et job!
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2131537.ece
tilføjet af

Ufaglærte mister 50.000 kroner næste år

Ifølge Danmarks Statistik fik en ufaglært i gennemsnit 196,17 kroner i timen i 2012. En person med en erhvervsuddannelse inden for byggefagene eller kontorbranchen fik i snit 221,79 kroner.

Jeg mener, der er noget rivende galt i samfundsmodellen, hvis tallene er rigtige. Hvis en ufaglært arbejder i gennemsnit tjener næsten 200kr i timen, så har vi jo forklaringen på, hvorfor østarbejderne har så let ved at tage arbejde i Danmark [:X] Uanset at man så medregner eventuelle pensioner.
EDIT: En ufaglært MISTER ikke 50.000 kr i 2014, men GÅR GLIP af 50.000 kr fordi han/hun ikke har nosset sig sammen til at tage sig en uddannelse. Typisk Ekstrabladet-headline 😃
tilføjet af

Så det kan betale sig at arbejde ?

Synes ellers Venstre siger det modsatte 🙂
tilføjet af

Sådan er det at være et rigt land

Vi var jo ikke rigere end polakkerne, hvis vi tjente lige så lidt som dem.
Er det noget at stræbe efter?
Arbejdsløsheden er samtidig højere i Polen, end den er i Danmark.
tilføjet af

Godt at lønnen er så høj

Det give en høj levestandard. Varerne i Føtex og afdraget på lånet bliver ikke mindre, hvis de lavestlønnede skulle ned i løn 🙂
tilføjet af

Godt at lønnen er så høj

hvad er problemet. Det er vel ok, at en udlært får mere i løn end en selvlært, til at begynde med. Hvis det så viser sig at, man arbejder lige så godt som den udlærte, så kan man da forslå/kræve den samme løn. Jeg har 2 uddannelser, men mit nuværende job er jeg selvlært i. Og jeg vil påstå at jeg er meget bedre end så mange udlærte indenfor mit fag, og derfor får jeg også en god løn. Faktisk er jeg bedre til mit ufaglærte job, i forhold til de 2 uddannelser jeg har. Men det har noget med interesse at gøre. Men man må arbejde sig op, og bevise det. Det koster jo også at tage en uddannelse. SU, og lærlingeløn, i den tid hvor den ufaglærte, tjener gode penge eks. på en fabrik med akkord løn. Hvis lønne fra start var lige høj, var der vel ikke nogen der gad at bekymre sig om en uddannelse. Vel?
tilføjet af

50.000-Kr?. selvfølgeligt skal de ned i løn.

Jeg hørte en "sjov" debat i går i TV, kommunalpolitikkerne vil havde en lønforhøjelse på 50.000-Kr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, OM MÅNEDEN.
Og da de ikke kan lægge flere afgifter over på de svage i samfundet, så må de jo skaffe pengene på en anden måde.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Få går ind for ens løn

Der er muligvis nogen i Enhedslisten, som går ind for, at alle skal have den samme løn, men alle andre går ind for, at man skal lønnes efter, hvad man er værd.
- dog skal alle kunne eksistere, så det er rimeligt med en mindsteløn, så alle kan eksistere uden at udvikle sygdomme på grund af fattigdom, som det var almindeligt i gamle dage, og som det stadig er i mange lande.
Hvis man laver det samme f.eks. på et samlebånd, bør man have ens løn, men ellers ikke.
En kok, der laver noget mad, som er efterspurgt, bør have mere i løn end den kok, som laver noget hundeæde.
tilføjet af

Få går ind for ens løn

Nemlig. Omvendt er penge ikke alt. Jeg vil hellere have et job, som jeg gerne går på "frisk" hver gang, eller hver anden 😉 og få mindre i løn. End et højtlønnet job, jeg ikke befinder mig godt i. Jeg elsker mit job, og ved at jeg ALDRIG nogensinde bliver fyret, så skal det gå konkurs. Men når jeg har 2 fridage eller ferie, syntes jeg det er dumt at komme på arbejde igen, men det er kun den første time. Jeg får den løn virksomheden har råd til, og hvis jeg har lyst til at yde mere, så vil de gerne give mere. Men jeg har det ok, med mine 29 timer, og ikke lyst til mere. Nogle uger arbejder jeg 50-60 timer, og andre 25 timer. Det er det man kalder fleksibel. Jeg er der, når der er noget at lave. Og når der er mindre at lave, nyder jeg at arbejde i 3 gear, i stedet for 5 gear. Og min indstilling giver pote en gang imellem. "Man får hvad man giver". 🙂
Der er muligvis nogen i Enhedslisten, som går ind for, at alle skal have den samme løn, men alle andre går ind for, at man skal lønnes efter, hvad man er værd.
- dog skal alle kunne eksistere, så det er rimeligt med en mindsteløn, så alle kan eksistere uden at udvikle sygdomme på grund af fattigdom, som det var almindeligt i gamle dage, og som det stadig er i mange lande.
Hvis man laver det samme f.eks. på et samlebånd, bør man have ens løn, men ellers ikke.
En kok, der laver noget mad, som er efterspurgt, bør have mere i løn end den kok, som laver noget hundeæde.
tilføjet af

Hvorfor sidder du så her

og kværulerer non stop??
tilføjet af

Hvorfor sidder du så her??

Der er nok ingen arbejdsgivere der vil ansætte spytkrøllen ... 😉 [(:]
tilføjet af

Det var da dejligt

at der således tages gode og velmenende initiativer for at opdrage befolkningen til at tage en uddannelse. Den slags skal vi da skam alle tider værne om.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Det var da dejligt

at der således tages gode og velmenende initiativer for at opdrage befolkningen til at tage en uddannelse. Den slags skal vi da skam alle tider værne om.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Alle de tusind der uddannes og aflæres de er kommen på parkeringsskoler og institution i
dk man har ligesom ikke fundet ud af skævheder i samfundsmodeller og i politisk system i kbh tænk på tusind de får ikke brugt sin uddannelse og aflært de har spildt sine år læse
og aflære i parkeringsskoler og institution.
v.h. H.B.H Torshavn
tilføjet af

Det var da dejligt

Altså din tossede færing. Det er jo ej muligt at forstå, hvad du skriver. Du må altså lige starte med at lære sproget 😃 😃 😃
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Sådan er det at være et rigt land

Ha! Godt indlæg sat på en spids. Smukt! 🙂
tilføjet af

Det var da dejligt

Der vil altid være en risiko forbundet med at tage en uddannelse uanset op- og nedgangstider, ligesom der også altid være en stor eller lille arbejdsløshed i op- og nedgangstider. Heldigvis er vi en homogen befolkning, der konstant flytter rundt på os. Du skal også huske på, at der altid vil være en ledig arbejdsstyrke for arbejdsgivere at tage af, og heldigvis for det. I opgangstider kan det dog være at den ledige arbejdsstyrke er så lille, at vi må hente massivt ind på green cards og hive gæstearbejdere til. Der er altid minusser og plusser i enhver given situation. Jeg synes i øvrigt ikke, at man spilder sin tid ved at tage to eller flere uddannelser. Der er jo ofte tværfaglige eller semitværfaglige fag, som man jo tager med sig.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.