6tilføjet af

Mæ uj å jæn flyv'tur?

tilføjet af

det går jo pænt stærkt !

i mange andre lande, har man tydeligvis ikke samme fartrestriktioner i hill climb, som i Danmark !
tilføjet af

Fart er relativ

Se denne her, hvor han er oppe på 407 km/t på en bane og se forskellen på rallykøreren hvis hastighed ser større ud men næppe er halvdelen af Bugattiens.
Jeg er vild med Bugatti chaufførens kommentar sidst i klippet hvor han siger at ifølge computeren så vil dækkene være brændt af om 15 minutter men det generer ham ikke da der kun er benzin til 12 minutter.
tilføjet af

udfordringen

er jo nok ikke så stor på en bane, der vil altid være en, der kan køre bare lidt hurtigere på en bane, afhængig af gearing. Hurtig kørsel på almindelige vej er langt, langt sværere og det synes også !
tilføjet af

Smut du til Nürburgring

så har du slet ikke brug for en Bugatti Veron, langt mindre kan gøre det for at opnå fartfornemmelse. F.eks. var jeg dernede i ultimo juli og lejede en Suzuki Swift Sport - hér var fartfornemmelse for alle pengene på samtlige 20,832km af 'die Schleife' selvom Swiftens maxhastighed kun var halvdelen af din Bugattis.
Og hill climb i Spanien kan man da endda opnå samme fartfornemmelse med lavere hastighed end på Nordschleife.
tilføjet af

Og i Danmark !

se blot på Munkebjerg hillclimb !!!;-)
tilføjet af

Hehe ja

Det går dog ikke helt så hurtigt, dog hurtigere end når jeg tager "bjerget" på cykel i Grejsdalsløbet som nås 90km ude på ruten.
Jeg har været til Hill Climb for mange år siden, det var året efter, at jeg var på l'Alpe d'Huez, hvor der køres et tilsvarende klassisk hillclimb, omend med liidt mere prestige og lidt dyrere, ældre modeller, bla. husker jeg tydeligt en Bugatti Type 35 komme larmende op ad bjerget mens jeg skulle hjem, nøj det lød godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.