29tilføjet af

tallet 666?

kan nogen sige med sikkerhed hvad dette tal står for?
Kosmos
tilføjet af

satan?

det er det eneste jeg ved.... 😕
tilføjet af

jeg ka

det r mig -
   
Skrevet af 666 - Kl 18:01, 19.sep.2010
Jehovas vidern har den svaghed at bare de gentager noget så begynder de at tro at det er sandhed, som jeg kender dem
tilføjet af

nå, det må jeg nok sige?

Det jeg tænker på er selvfølgelig her fra Johannes Åbenbaringen:
Her gælder det Visdom! Den, som har Forstand, udregne Dyrets Tal; thi det er et Menneskes Tal. Og dets Tal er 666 (Johannes Åbenbaringen kap. 13 vers 18)
Dyret, hvis tal jeg omtaler er (eller i det mindste er et ”afkom” af afgrundens Engel, Apollyon eller (Hebraisk Abaddon): Det jeg gerne vil er at finde ud af hvor Årsagen eller Guden for Dyret befinder sig.
------------------------------------------
”I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden. Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet (Hebr: thowm. Græsk: abussos), og Guds ånd svævede over vandene.” (1 Mosebog kap. 1 vers 1-2, d.aut.1992)
” …. styrtede han (JHVH) de onde gudssønner ned i ”urdybet” eller ”afgrunden”. Efter vandfloden blev afgrunden derfor til et fængsel for onde ånder. Peter og Judas skriver om denne begivenhed:
”Gud skånede jo ikke de engle, som syndede, men styrtede dem i afgrunden, hvor de holdes i mørkets lænker indtil dommen.” (2. Peters brev kap. 2 vers 4)

”Han (Jesus) blev gjort levende i Ånden, og i den gik han til de ånder, der var ifængsel, og prædikede for dem; det var dem, som var ulydige, dengang Gud ventede langmodigt i Noas dage.” (1. Peters brev kap. 3 vers 18-20)

”Og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag.” (Judas brev kap. 1 vers 6)

”Jesus spurgte ham: »Hvad er dit navn?« »Legion,« svarede han, for der var faret mange dæmoner i ham. Og de bad Jesus om ikke at befale dem atfare ned i afgrunden.” (Lukas Evangeliet kap. 8 vers 30-31)
” ….skal dyret, der stiger op af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem.” (Johannes Åbenbaringen kap. 11 vers 7)

”Dyret, du har set, var og er ikke mere, og det skal stige op af afgrunden og gå sin undergang i møde. Og de, der bor på jorden, og hvis navne ikke, fra verden blev grundlagt, står skrevet i livets bog, vil undres, når de ser dyret, som var og ikke er og vil komme.” (Johannes Åbenbaringen kap. 17 vers 8)
Johannes Åbenbaringen kap. 9:
De have ”Afgrundens” Engel til Konge over sig; hans Navn er på Hebraisk Abaddon, og på Græsk har han Navnet Apollyon.
Citat fra Bibelen slut.
------------------------------------------------
Så dyret er et ”afkom” af afgrundens Engel, Apollyon eller (Hebraisk Abaddon).
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Dyrets Tal? du ved dyret fra "afgrunden".

Det som er interessant i denne historie er, at Jehovas Vidner påstår, at Dyrets Far, er Jesus Kristus.
Det jeg tænker på er selvfølgelig her fra Johannes Åbenbaringen:
Johannes Åbenbaringen kap. 9:
De have ”Afgrundens” Engel til Konge over sig; hans Navn er på Hebraisk Abaddon, og på Græsk har han Navnet Apollyon.
---------------------------------------------------------
”Afgrundens Engel” påstår Jehovas Vidner = Jesus Kristus, som vi Kristne benævner Gud i sin menneskevorden eller inkarnation.
Altså, Dyret fra ”Afgrunden” The abyss” mener Jehovas Vidner er Satans Organisationer (hvem det så end måtte være, med mindre der menes det onde i verden der samler sig om ondskaben og forkaster Bibelen og Gud og Jesus, men man kan aldrig være sikker på Jehovas Vidner hvad de mener), nå, men altså Dyret fra ”Afgrunden” The abyss” mener Jehovas Vidner er Satans Organisationer der så er ledet af Satan, Guds modstander.
Bibelen siger klart hvem Faderen til Dyret er, menlig ”Afgrundens Engel” Satan Djævelen som altså Jehovas Vidner har en anden forståelse af for de mener det er Jesus Kristus.
----------------------------------------
Jeg kan godt forstå ordlyden af ordene her: ”Her gælder det Visdom!” (ja, nemlig).
Den, som har Forstand, udregne Dyrets Tal; thi det er et Menneskes Tal. Og dets Tal er 666 (Johannes Åbenbaringen kap. 13 vers 18)
Dyret, hvis tal jeg omtaler er (eller i det mindste er et ”afkom” eller ”produkt” af ”afgrundens Engel”, Apollyon eller (Hebraisk Abaddon): Det jeg gerne vil er at finde ud af hvor Årsagen eller Guden for Dyret befinder sig.
------------------------------------------
Jeg vil godt forklare det der med Afgrunden lidt:
”I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden. Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet (Hebr: thowm. Græsk: abussos), og Guds ånd svævede over vandene.” (1 Mosebog kap. 1 vers 1-2, d.aut.1992)
” …. styrtede han (JHVH) de onde gudssønner ned i ”urdybet” eller ”afgrunden”. Efter vandfloden blev afgrunden derfor til et fængsel for onde ånder. Peter og Judas skriver om denne begivenhed:
”Gud skånede jo ikke de engle, som syndede, men styrtede dem i afgrunden, hvor de holdes i mørkets lænker indtil dommen.” (2. Peters brev kap. 2 vers 4)
”Han (Jesus) blev gjort levende i Ånden, og i den gik han til de ånder, der var ifængsel, og prædikede for dem; det var dem, som var ulydige, dengang Gud ventede langmodigt i Noas dage.” (1. Peters brev kap. 3 vers 18-20)
”Og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag.” (Judas brev kap. 1 vers 6)
”Jesus spurgte ham: »Hvad er dit navn?« »Legion,« svarede han, for der var faret mange dæmoner i ham. Og de bad Jesus om ikke at befale dem atfare ned i afgrunden.” (Lukas Evangeliet kap. 8 vers 30-31)
” ….skal dyret, der stiger op af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem.” (Johannes Åbenbaringen kap. 11 vers 7)
”Dyret, du har set, var og er ikke mere, og det skal stige op af afgrunden og gå sin undergang i møde. Og de, der bor på jorden, og hvis navne ikke, fra verden blev grundlagt, står skrevet i livets bog, vil undres, når de ser dyret, som var og ikke er og vil komme.” (Johannes Åbenbaringen kap. 17 vers 8)
Johannes Åbenbaringen kap. 9:
De have ”Afgrundens” Engel til Konge over sig; hans Navn er på Hebraisk Abaddon, og på Græsk har han Navnet Apollyon.
Citat fra Bibelen slut.
------------------------------------------------
Så dyret er et ”afkom” af afgrundens Engel, Apollyon eller (Hebraisk Abaddon).
Det man skal lægge mærke til er, at Dyret fra Afgrundens Engel Satan jo ikke er ”samtlige mennesker i verden”. Ej heller mange der udtrykker ondskab, fordi Bibelen jo omtaler dem som følger, Johannes Evangeliet kap. 3 vers 16: Thi saaledes elskede Gud Verden, at han gav sin Søn den enbaarne, for at hver den, som tror paa ham, ikke skal fortabes, men have et evigt Liv. ...
Samler ”de onde” sig er de i det forløb dem Dyret hersker over, men flere og flere af ”de onde” tager imod Jesus og bliver ”gode”, så vi må huske at se Ordet i et forløb.
Dette forløb indgår i Ondskabens proces.
Dyrets tal 666 der i det Hebraiske bogstav alfabet har en talværdi af W, altså WWW = 666. Det handler altså om informationer, der kan udøve en form for hjernevask af mennesker, medens disse også kan forme mennesker på anden vis.
Onde informationer eller gode informationer.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Der på Hebraiske har en talværdi af WWW = 666

´
Dyrets tal 666 der i det Hebraiske bogstav alfabet har en talværdi af W, altså WWW = 666. Det handler altså om informationer, der kan udøve en form for hjernevask af mennesker, medens disse også kan forme mennesker på anden vis.
Onde informationer eller gode informationer. WWW = 666
- Eller ...
Onde informationer eller gode informationer? WWW = World Wide Web 😉
jalmar
tilføjet af

hm, hm, jalmar!

Hej Jalmar,
”Onde informationer eller gode informationer? WWW = World Wide Web”
Citat af jalmar slut.
Kommentar:
Det var altså ikke lige det jeg skrev.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

WWW?

Du er messiansk jøde, ikke? Opdraget med det hebraiske alfabet, ikke?
Hvordan vil du almindeligvist skrive tallet 666 på hebraisk (overført til latinske bogstaver).

mvh
Billen76
tilføjet af

alfabet

Jeg vil give dig dette link. http://www.i18nguy.com/unicode/hebrew-numbers.html
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Kombinationer

Citat http://www.i18nguy.com/unicode/hebrew-numbers.html

Hebrew Number Formation
Hebrew numbers are formed differently from Western or European numbers. In the west, only 10 digits are used, and the position of the digit indicates its value in powers of 10 beginning at 1, so the digit value is multiplied by 1, 10, 100, 1000, etc. as the position increases from right to left. (Being position-based, a zero digit is an absolute requirement.)
Hebrew numbers on the other hand, simply add the values of each letter together and the position doesn't matter. However, they are generally written from largest to smallest, which in the right-to-left Hebrew script, means the largest is right-most. For numbers greater than 799, tav (ת 400) is repeated.
Numbers are formed by choosing the hebrew letter with the largest value that doesn't exceed the number and then selecting the next largest valued letter that reduces the remainder. For example, to represent 765, the largest valued letter is tav (400 ת) leaving a remainder of 365. Adding the letter shin (300 ש) leaves 65. Adding somekh (60 ס) and he (5 ה) eliminate the remainder. So 765 is represented by tav, shin, somekh, he: תשסה.

Altså, man lægger talværdien for bogstaverne sammen, så får man tallet.
Bogstavet "vav" har talværdien 6.
Det vil sige at vav-vav-vav (WWW) giver regnestykket: 6+6+6 = 18
For at skrive det færdige tal sekshundredeogseksogtreds skal man altså finde andre kombinationer af bogstaver.
F.eks.
rash(200) + tav(400) + samekh(60) + vav(6) = 666

mvh
Billen76
tilføjet af

ja, eller seks, seks, seks.

Hej billen76,
Ja, det er helt korrekt, men der er så flere måder at udregne talkombinationer. Enten ”sekshundrede og seks og tres” eller seks, seks, seks; altså 6 tallet gentaget 3 gange.
---------------------------------------
Her er en oplysning der er interessant i forhold til den information jeg gav her:
The Number of the Man – 666
A meaning of the number 666, according to the Bible may be that the number 666 would represent the unsaved.
With the world broken into 3 parts.
(1) those who are not concerned with the word of God.
(2) those who claim to love God, but God says I know you not.
(3) those who God elected and loved before the earth was created.
Mit forslag var “informationer”.
-------------------------------------------------------------------------------------
666
The Number of the Beast is described in the Book of Revelation 13:17–18. The original Greek reads:
17 καὶ ἵνα μή τις δύνηται ἀγοράσαι ἢ πωλῆσαι εἰ μὴ ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ. 18 ὧδε ἡ σοφία ἐστίν• ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ θηρίου, ἀριθμὸς γὰρ ἀνθρώπου ἐστίν• καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτοῦ ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ.

In the Old Testament, both 1 Kings 10:14 and 2 Chronicles 9:13 state that Solomon collected "six hundred threescore and six" talents of gold each year.
John's reference to "wisdom" and "understanding" might also point toward Proverbs 1 and 2, where understanding, discernment, wisdom and insight are explained and advised by King Solomon.
In the Greek manuscripts, the number is rendered in Greek numerical form as χξϛ`, or sometimes literally as ἑξακόσιοι - ἑξήκοντα - ἕξ ; hexakósioi hexēkonta héx, "six hundred and sixty-six".
Most scholars believe that 666 refers to Roman Emperor Nero[ (whose name, written in Aramaic, can be valued at 666, using the Hebrew numerology of gematria), a manner of speaking against the emperor without the Roman authorities knowing.
Also "Nero Caesar" in the Hebrew alphabet is נרון קסר – “ N R W N - Q S R ”, which when used as numbers represent 50 200 6 50 - 100 60 200, which add to 666.
Citat slut. http://en.wikipedia.org/wiki/Number_of_the_Beast
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Kære ven ...

´
... men du kan jo ikke benægte at WWW gør det muligt at udsprede de
Gode oplysninger, der forhåbentlig på et tidspunkt får bugt med WWW = Det onde! 😉
jalmar
tilføjet af

her på denne debat

Hej jalmar,
Jeg må sige, at jeg faktisk synes denne debat ikke er så dårlig. Det er faktisk gode og relevante oplysninger og informationer man debattere her.
jalmar, tak for din kommentar.
” ... men du kan jo ikke benægte at WWW gør det muligt at udsprede de Gode oplysninger, der forhåbentlig på et tidspunkt får bugt med WWW = Det onde!”
Citat af jalmar slut.
Svar:

Hvis jeg skal sige helt klar og skarpt hvad jeg mente med min ”hentydning” (nogen mener) så er det: Informationer ! Hvis jeg skal sondre i dit svar må det være:
WWW gør det muligt at udsprede WWW =” de Gode oplysninger”, der forhåbentlig på et tidspunkt får bugt med WWW = Det onde! (oplysninger)”.
Informationer generelt.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Og her kan sdu læse hvorfor mit udsagn ikke passer

´
... Og at billen76 har ret 🙂
http://www.av1611.org/666/www_666.html
jalmar
tilføjet af

ikke forstået

det må du nok forklare hvad du mener.

Kosmos

WWW gør det muligt at udsprede WWW =” de Gode oplysninger”, der forhåbentlig på et tidspunkt får bugt med WWW = Det onde! (oplysninger)”.
tilføjet af

Alternativt

Alt sådanne ting kommer helt an på hvad kreatørerne har haf i tanke.
Ellers, hvis man holdr det internt i Åbenbaringsbogen:
Åb. 3:7-13
v7 Og skriv til englen for menigheden i Filadelfia:
Dette siger den Hellige, den sanddru, han som har Davidsnøglen, og som lukker op, så ingen lukker i, og lukker i, så ingen lukker op: v8 Jeg kender dine gerninger. Jeg har lukket en dør op for dig, som ingen kan lukke i, og jeg ved, at du kun har svage kræfter og dog har holdt fast ved mit ord og ikke fornægtet mit navn. v9 Men jeg vil give dig nogle af dem fra Satans synagoge, som påstår at være jøder og ikke er det, men lyver; jeg vil få dem til at komme og kaste sig ned for dine fødder og indse, at jeg elsker dig. v10 Fordi du har bevaret mit ord om udholdenhed, vil jeg også bevare dig i prøvelsens time, som skal komme over hele jorderig for at prøve dem, der bor på jorden. v11 Jeg kommer snart. Hold fast ved det, du har, for at ingen skal tage din sejrskrans. v12 Den, der sejrer, vil jeg gøre til en søjle i min Guds tempel, og han skal aldrig mere fjernes, og på ham vil jeg skrive min Guds navn og navnet på min Guds by, det ny Jerusalem, der kommer ned fra himlen fra min Gud, og mit nye navn. v13 Den, der har øre, skal høre, hvad Ånden siger til menighederne.
Åb. 6:12-17
v12 Og jeg så: Da Lammet brød det sjette segl, kom der et stort jordskælv, og solen blev sort som en sæk, og hele månen blev som blod, v13 og himlens stjerner faldt ned på jorden, som et figentræ taber sine frugter, når stormen rusker i det. v14 Og himlen blev trukket væk, som en bogrulle rulles sammen, og hvert bjerg og hver ø blev flyttet fra deres plads. v15 Og jordens konger og stormænd og hærførere og rigmænd og magthavere og hver træl og fri skjulte sig i huler og klippekløfter. v16 Og de sagde til bjerge og klipper: »Fald ned over os og skjul os for ham, som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17 For nu er deres vredes store dag kommet, og hvem kan da bestå?«
Åb. 9:13-21
v13 Den sjette engel blæste i sin basun, og jeg hørte en røst fra de fire horn på guldalteret foran Gud v14 sige til den sjette engel med basun: »Løs de fire engle, som står bundet ved den store flod Eufrat.« v15 Og de fire engle, som holdtes rede til den time og dag og måned og år, blev løst, så de kunne dræbe en tredjedel af menneskene. v16 Tallet på rytterhærene var to gange ti tusind titusinder. Jeg fik tallet på dem at høre. v17 Og således så jeg hestene i mit syn og dem, der red på dem: De havde ildrøde og dybblå og svovlgule brynjer på, og hestenes hoveder var som løvehoveder, og ud af munden på dem stod ild og røg og svovl. v18 Med disse tre plager dræbtes en tredjedel af menneskene, med ilden og røgen og svovlet, som stod ud af munden på dem. v19 For hestenes magt ligger i deres mund og i deres hale; deres haler ligner slanger, og de har hoveder, og det er med dem, de gør skade. v20 Men resten af menneskene, som ikke blev dræbt af disse plager, omvendte sig ikke fra deres hænders værk, så at de holdt op med at tilbede dæmonerne og afgudsbillederne af guld og sølv og kobber og sten og træ, som hverken kan se eller høre eller gå, v21 og de omvendte sig ikke fra deres myrderier og trolddomskunster og utugt og tyveri.

Åb. 16:12-16
v12 Den sjette engel hældte sin skål ud over den store flod Eufrat, og den udtørredes for vand, så der blev banet en vej for kongerne fra solens opgang. v13 Og jeg så, at der ud af munden på dragen og ud af munden på dyret og ud af munden på den falske profet kom tre urene ånder, der så ud som frøer. v14 For de er dæmonånder, og de gør tegn. De går ud til kongerne i hele verden for at samle dem til krigen på Gud den Almægtiges store dag. v15 – »Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der våger og vogter over sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans skam.« – v16 Og han samlede dem på det sted, der på hebraisk hedder Harmagedon.
tilføjet af

Ja, det er rigtigt

Åb. 3: ” …på ham (hans pande) vil jeg skrive min Guds navn og navnet på min Guds by, det ny Jerusalem, der kommer ned fra himlen fra min Gud, og mit nye navn”.
Åb. 9: ” de ikke måtte skade Græsset på Jorden, ej heller noget grønt eller noget Træ, men kun de Mennesker, som ikke have Guds Segl på deres Pander”.
Åb.16: ” de er dæmonånder, og de gør tegn”.
----------------------------------------------------------
Kosmos
tilføjet af

Nu har jeg aldrig lagt skjul på at mit engelske kunne

😉

... være meget bedre, men det jeg får ud af linket er,
at en hebræer ikke på hebraisk ville bruge VAVVAVVAV som 666.
Men med vores tankegang og talforståelse er det selvfølgelig muligt!
Derfor har billen76 ret i hans udsagn re.: "666", på samme måde som jeg har
uret i. at World Wide Web/WWW forkortelsen tilsigtet eller utilsigtet kan bruges i
forbindelse med "The Wild Beast"!
Jeg har set HEBRAISK kaldt for et "STORY"-Language
Og vestens Sprog = Engelsk, Dansk m.fl. for "Information-Languages"
Det man ser på i WWW/666 er nøjagtig det problem man ofte render ind i,
når man som lægmand prøver at lege oversætter, som vi ex. ofte ser JW f.eks. gør,
når de laver en direkte lineær oversættelse - det er simpelthen umuligt, hvis man ikke kender en hel række oplysninger om det pågældende Sprog/sprogområdes årstal, vaner og kultur -

Lad os se på vores begreb "VERDEN" = Græsk κόσμου = kosmou/kosmos - STRONG 2889
Som jeg før har lagt frem, så er det "grønne" område = "KOSMOS" = "VERDEN" på JESU tid.
http://scriptures.lds.org/da/biblemaps/8
Og ifølge Paulus har han udbredt "ORDET TIL ALLE FOLK"! (2.Tim.4:17)
Hvilket ifølge vores VERDENS målestok, er et noget minimeret antal mennesker:
http://scriptures.lds.org/da/biblemaps/13
jalmar
tilføjet af

6 6 6

Hej jalmar,
Det der med 666 du forsøger at forklare hvad, det forstå jeg stadig ikke, men det korte af det lange er:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2157114
den ene version er en sammenlægning af bogstaver / eller 3x det samme bogstav / tal.
Så enten tager man udgangspunkt i en sammenlægning af bogstaveringen for at opnå tallet seks hundrede og seks og tres eller også tager man udgangspunkt i 3 x 6 = W W W eller 6 6 6.
Som du kan se i mit indlæg er der andre der har kommet til det ”resultat”, at det kan ha` noget at gøre med informationer. Som sagt, kan det så være gode informationer eller ”onde” informationer.
Kosmos
tilføjet af

777

Det Modsatte af GUD ;)
tilføjet af

Hej Kosmos - det er bedøvende ligegyldigt

´
... om du forstår det, for jeg kan ikke foirklare det bedre.
Men der er to nye spørgsmål re.: Dyrets tal:
1)
Er Dyrets tal a) tre 6'taller - eller b) sekshundredeseksogtres?
Re.: a) Hvis a) 666 - bør det skrives 6 6 6 -
for hvis du bare skriver ווו og ikke ו ו ו
vil en Hebræer vel automatisk lægge dem sammen til 18, som billen skriver
Re.: b) 666 = sekshundredeseksogtres? ville man vel skrive: תר ?
2)
Fra gamle fragmenter fra det 3'århundrede, er der noget der
tyder på at Dyrets tal slet ikke er 666 - men 616 - ved du noget om det?
http://www.religionnewsblog.com/11134/beasts-real-mark-devalued-to-616
jalmar
tilføjet af

nå,

Så vidt jeg kan se skrives der først 600, så 60 og så 6.
Αριθμος – αυτου – χξς
It is therefore more certain, and less hazardous, to await the fulfilment of the prophecy, than to be making surmises, and casting about for any names that may present themselves, inasmuch as many names can be found possessing the number mentioned; and the same question will, after all, remain unsolved.
For if there are many names found possessing this number, it will be asked which among them shall the coming man bear.
It is not through a want of names containing the number of that name that I say this, but on account of the fear of God, and zeal for the truth: for the name Evanthas (ΕΥΑΝΘΑΣ) contains the required number, but I make no allegation regarding it.
Then also Lateinos (ΛΑΤΕΙΝΟΣ) has the number six hundred and sixty-six; and it is a very probable [solution], this being the name of the last kingdom [of the four seen by Daniel].
For the Latins are they who at present bear rule: I will not, however, make any boast over this [coincidence]. Teitan too, (ΤΕΙΤΑΝ, the first syllable being written with the two Greek vowels ε and ι, among all the names which are found among us, is rather worthy of credit
We will not, however, incur the risk of pronouncing positively as to the name of Antichrist; for if it were necessary that his name should be distinctly revealed in this present time, it would have been announced by him who beheld the apocalyptic vision.
For that was seen no very long time since, but almost in our day, towards the end of Domitian's reign.
http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=103151
---------------------------------------
Det er jo en interessant tanke, at nummer bogstavværdien kan gælde på indtil flere navne. På den anden side er det jo ikke navnet, men gerningerne at udføre der er tale om. (hvoraf vel alle er døde, men åbner for nye)
Så ang. 6 6 6 (666) WWW er et godt bud på ”gerninger at udføre” eller kommunikation af god eller ond karakter.
Ja, jeg kender godt den der med 616.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

tallet 666?

Det omtales i johannes åbenbaring som jesus fjende og dyret, men ikke det diverse troldmænd der udføre / udførte såkaldt sort magi mente, men derimod ud fra nedenstående tabel: The ancient Greek word for "the Latin speaking man" is LATEINOSL = 30 lambda
A = 1 alpha
T = 300 tau
E = 5 epsilon
I = 10 iota
N = 50 nu
O = 70 omicron
S = 200 sigma
------------
666
Altså 666=mand ifølge Aleister Crowley, men tror nu mere på teorien om at dommedag bliver 21.12 som mange mener men altså først om ca. hundrede år da tværsummen af
datoen 21.12 år 2112 kl. 21:12 = 666 :)
tilføjet af

tallet 666?

Hej Jan,
Det er snart et år siden jeg skrev om det, men fint du har fundet det frem. Der har været mange bud på 666 og jeg ved så ikke lige om du har skannet mine indlæg igennem.
Med hensyn til din udregning, så passer det jo, men .............. der kan så være tale om både / eller en dato og eller der er noget dybere billedligt der ligger under det.
Kosmos
PS. Jeg skal til at ha` dejlig morgenmad.
tilføjet af

666 er et godt tald. Jeg elsker jer alle!

Der findes intet i verden som er ondt og som Gud vil ødelege. Al skrift om Harmagedon, domedag og slige forferdelige hendelser er KUN en spøg fra Gud for at skræme jer! Han må også ha det lidt festligt! Jesus elsker alle børn på vor jord. Og dere er alle Guds børn. Det v ar kun en lille spøg at Han lod Bibelen nedskrive. Jesus elsker ftg og ale dere øvrige.
Venlig hilsen ftgp (venlig pinseven)
tilføjet af

tallet 666?

Ikke ud over at der har vaeret saa mange spaadomme om at dommedag skulle ligge den 21.12 allerede 2012 og jeg er foest lige begyndt at interessere mig for emnet i forbindelse med noget sort magi og sammenfaldet i navnene paa alle store maend som Bill Gates, Salman Rushdie, Aleister Crowley har alle mange af tallene fra den tabel fra det tidligere indlaeg og derfor faldet over mange pudsigheder, hvilket har med astrologi osv. at goere ogsaa da det jo i virkeligheden er der kraften hentes navnet skal jo bare passe til det og jo ikke lige sikkert ens foraeldre var saa kloge da de skulle vaelge navn :D
tilføjet af

tallet 666?

Det der dommedag profetier, er baseret på falske fakta,så man kan ikke rigtigt få noget fornuftigt ud af dem.
men mennesket hjernen har jo alttid prøvet at få symatri ud af enkelte tinge, noget med at rydde op som en autist, og holde orden i det hele, nogle gange kan det gå hen og blive en sygeligt mani, så alt med måde siger man jo ;)
tilføjet af

tallet 666?

Hej jan,
Ja, det er spændende. Bare lad os vide hvad du finder ud af.
Kosmos
tilføjet af

tallet 666, djævlens tal?

Hej
For mange mange år siden var 2 kvindens og djævelen tal. Fordi de stod under manden, gud, solen og guld, som har tallet 1.
666 er dyrets talt. Det stammer fra Johannes åbenbaringen. Han siger: Lad den der har forstand udregne dyrets tal; thi det er et menneskes tal og det tal er 666.
Satanister mener at satan er et dyr, eller at vi er dyr og satan er i os / en del af os.
Derfor tillægger de satan tallet 666.
tilføjet af

tallet 666, djævlens tal?

Hej og tak for dit svar. Ja, jeg er tilbøjelig til at mene du7 i hvert fald er inde på noget interessant.
Har du læst disse tanker:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2156096-tallet-666/2156372
Kosmos
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.