8tilføjet af

tabt 2000 kr .. :(

hej, jeg vil gøre et forsg her og efterlyse de 2000 kr jeg har tabt eller glemt i ardejdernes landsbank automat i Taastrup hovedgade idag kl 13.40.
jeg kan ikke huske om jeg glemte pengene i automaten eller tabte dem ud af min lomme..
men det var altså ved taastrup hovedgade fra start og ned til jyskebank.
er du en god sjæl der fandt hører jeg gerne fra dig.
Jeg er megeeeegt ulykkelig over at have tabt dem.
hvad gør man egentlig en sådan et pengefund?
tilføjet af

Hej

har du spurgt i banken? Hvis pengene ikke bliver taget ud af automaten inden for et par minutter, vil automaten formentlig æde dem igen og sætte dem ind på kontoen. Det er da forsøget værd at tjekke din netbank i morgen?
tilføjet af

Bare ærgeligt

Vær glad for at det ikke var kortet.
Jeg glemte kortet engang i en automat i udlandet og opdagede det efter 10 minutter, løb tilbage til automaten men det var snuppet, jeg ringede så omgående til døgnvagten i min bank herhjemme og fik ´det spætrret.
Du kunne spørge om et par dage i den lokale strømershop, men chancen er 0,0000000099 % for at nogen skulle have indleveret dem.
tilføjet af

Hvis du vil have dem

Så kan du kontakte den lokale politistation, hvor
folk indlevere tabte punge mv.
Du skal købe en billig pung, for penge i
jakkelommen er ikke særlig smart.
tilføjet af

du kan

låne af mig, jeg har fået massere af skattelettelser, så jeg har meget mere end rigeligt
tilføjet af

Det var da forfærdeligt

- men jeg forstår slet ikke dit "kan ikke huske". Har du haft Dankortet med "i byen"? Det er nok mere sandsynligt du har tabt end glemt dem. Jeg mener, man skal da være mere end almindelig fuld eller skæv for at stå ved automaten og hæve penge, og så ikke tage dem med sig.
- I følge statistikken, skulle der være størst chancer for at finde kontanter på hittegodskontoret i Odense. Hvordan de identificere ejermanden er mig en gåde, men de tanker hjælper selvfølgelig ikke dig lige nu.
tilføjet af

hold op

hvor ærgeligt for dig,det lyder da som et rent mareridt.Jeg tror ikke du får dem tilbage hvis du har tabt dem og må istedet for tænke at en heldig sjæl nu får en god jul.Jeg ved ikke hvad du kan gøre andet end at melde det til policen.Held og lykke alligevel!
tilføjet af

jamen ..

det var en ret hektisk formiddag jeg havde .. Jeg havde fået en opringning om at en nær venindes mor var død og jeg stod i forvirring og skulle bruge penge til at betale indskud til bolig på 10000 kr.
jeg blev nødt til at hæve flere steder, altså i flere automater, for at få beløbet. jeg hævede 6000 kr i automaten hos min egen bank og 2 x 2000 kr i to forskellige automater og da jeg var smuttet opdagede jeg 10 min senere at jeg manglede 2000 kr.
jeg tjekkede kvitt. for de banker jeg havde været hos, og kan ikke finde en af kvitt. til en af banken, hvorfor jeg kommer i tvivl om jeg overhoevedet havde hævet men så konfus var jeg nu ikk. (ELLER?)
jeg havde lagt alle penge jeg havde hævet i min dyyyybe vinterlomme, men de var der selvfølgelig ikke. jeg tog straks tilbage i området og ledte efter dem på jorden og alle vegne. der var en del mennesker på torvet, da det var indsamlingsdag og folk skulle i danske bank for at aflevere penge. Men altså jeg går tilbage til en af automaterne og finder at min kvittering hænger ud af bankens papirholder for kvitt. Jeg kan slet ikke huske om jeg havde efterladt pengene og bare taget kortet, eller taget pengene med og efterladt kvitteringen også tabt pengene efterfølgende. Jeg har total black-out!
nu var jeg nede i banken idag og fortælle at den uheldige historie situation jeg var ude for igår og hun fik tlf i et tilfælde af at der kom en person ind og afleverede pengene.
Jeg gik også ind i en bank jeg havde været forbi for at efterlade tlf og navn. Jeg kunne jo somsagt have tabt pengene foran banken og hun grinede nærmest af mig og sagde at det ville være for godt til at være sandt til at en person kom ind med pengene igen.
jeg ville lige ligeledes anmelde tabet til nærpolitiet som ligger 200 m fra hvor jeg været og de har åbent torsdag ml. kl. 16-18. Øv Øv .. Det var ikke meget åbningstid :(
tilføjet af

Jamen hvad...

Det er dirkete tåbeligt at hæve penge til indskud, når
du kan få den overført via banken eller netbank. Desuden
kan du købe en crosset bankcheck på beløbet, så kun
modtageren kan hæve beløbet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.