36tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

🙁
Jeg har det fra en stensikker kilde, Bibelen og gode Kristne mennesker -
Og NEJ det er da ikke for sjov det her - Det står jo i Bibelen
Det siger 14 amerikanere der ved sådan noget, Og nej de er ikke JV'ere!
http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2384569.ece 😕
Pænt farvel til jer allesammen
Altså hvis det går som disse søde menneskekærlige kristne har sagt, de har solgt alt hvad de ejer for at rejse Jorden rundt for at fortælle deres "glædesbudskab" - Ja jeg glemte jo at skrive: »Tror man på det samme som disse 14 amerikanere, bliver man selvfølgelig frelst, løftet op til Himlen hvor man får en himmelsk krop i stedet for den man har nu« - manner det må være himmelsk!
Lige indtil i aften,
Her er et "Verdensur", så kan I selv regne ud hvornår det sker, nemlig når det er den 21 maj i hele verden uden untagelser. Jeg skal blankt erkende det er jeg sgu alligevel for dum til!
jalmar
tilføjet af

lol takker for et godt grin :)

det er da godt nok en "kærlig" gud de tilbeder der vil slå så mange mennesker ihjeld :)
men ja ja, folk kan åbenbart godt lide at tilbede det onde.
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Nu er der jo bare det minus, at ham der har sagt det, tror på treenigheden! Ja, jeg ved godt vi ikke er enige Jalmar (fred være med det)....men så.....ja, du kender min holdning.
tilføjet af

Jesus sagde at ingen kender dagen og timen,

og dette gælder også for Guds Børn, eller The Family, men som du kan se på videoen, er de oprigtige i deres tro, og det kan sagtens ende med, at de finder den sande tro.
Det håber jeg, at de gør.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Sjovt er det jo, at Mr. Harold før har profeteret jordens undergang, nemlig i 1994 men det skete jo ikke. Grundet en regnefejl. Hvor er det lige vi har hørt det før [???]
Njaeee den falder vist ingen for, udover altså dem, der har solgt alt. Iøvrigt kender Mr. Harold vist ikke sin Bibel ret godt, for den siger tydeligt at kun Gud kender dagen. Den vil komme som et lyn når man mindst venter det. Disse mennesker her er alt for velforberedte. Såeeeeee vi kan vist roligt se frem til en dejlig søndag i den danske sommer. :)
Dog mere interessant er det at læse Moses Hansens udtalelser, det kunne let holde mere stik. Selvom jeg ikke er forsker udi universet så lyder det mere troværdigt. Dog forstår jeg ikke, hvad han mener med det nederste i artiklen:
Interessant er det at bemærke, at september er måneden, hvor FN vil fremtvinge en deling af Israel og Jerusalem og godkende et nyt land, Palæstina. Noget som Barack Obama bekræftede i sin tale i aften, da han talte om det “arabiske forår”. Jeg er overbevist om, at Gud vil ryste denne jord så kraftigt, som det måske aldrig er sket før, hvis nationerne deler Israel endnu engang.

Men læs selv hele artiklen her:

http://gonews.dk.msn.com/indland/artikel.aspx?cp-documentid=157645072
Mange hilsner
Manjana
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Nu er der jo bare det minus, at ham der har sagt det, tror på treenigheden! Ja, jeg ved godt vi ikke er enige Jalmar (fred være med det)....men så.....ja, du kender min holdning.

Jeg skriver jo også at det ikke er JV 😉 ...
♦ Johs.14:18 ♦
"Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer."
*******
Sjovt nok er JW'ernes fader "jehova" (og Moderen JW'Org.) og de er faktisk mere korrekte i deres:
"Johs, 14:18": -
Jeg vil ikke efterlade jer forældreløse. Jeg kommer til jer.!
Og så går jeg da 100% ind for "Den Treenige Gud" eftersom jeg forsvarer Ham med næb og klør, at jeg så kun gør det, fordi det uden for enhver diskussion er det eneste der passer med historien i Bibelen, er jo en hel anden sag. Detter er jo temmelig tydeligt i NWT, at man er nødt til at skrive Bibelen om, hvis Kristus Jesus, Gud og ånden ikke går op i en højere "Treenhed", det viser fakta jo, bare underligt man kan blive så fuck up, at man ikke kan se der er noget galt her:

• Hvem er:
→ Alfa & Omega?
→ Den Første & Den Sidste?
→ Herrernes Herre?
→ Hvem lever i evighedernes evigheder?
→ Hvem har al magt i Himlen og på Jorden?
• Det er selvfølgelig:
VOR HERRE GUD DEN ALMÆGTIGE ER:
→ Alfa & Omega - Johs.Åbenb.1:8
→ Den Første & Den Sidste - Esajas 41:4
→ Herrernes Herre - 5.Mosebog 10:17
→ Hvem lever i evighedernes evigheder - Johs.Åbenb.4:10
→ Hvem har al magt i Himlen og på Jorden - 1.Krønike 29:11

• Det er selvfølgelig:
VOR HERRE OG FRELSER KRISTUS JESUS
→ Alfa & Omega - Johs.Åben.22:13
→ Den Første & Den Sidste - Johs.Åben. 1:17
→ Herrernes Herre? - Johs.Åben.17:14
→ Hvem lever i evighedernes evigheder - Johs.Åben.1:18
→ Hvem har al magt i Himlen og på Jorden - Matthaeus 28:18
jalmar
tilføjet af

Jesus sagde at ingen kender dagen og timen,

Han har også sagt kl. 18.00, hvilket er at forudsige timen, som der står, man ikke kan. Men er det kl. 18.00 amerikansk tid, Australsk tid...eller hvor?
Nytårsaften foregår jo på forskellige tidpunkter hele jorden rundt.
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

🙁
Jeg har det fra en stensikker kilde, Bibelen og gode Kristne mennesker -
Og NEJ det er da ikke for sjov det her - Det står jo i Bibelen
Det siger 14 amerikanere der ved sådan noget, Og nej de er ikke JV'ere!
http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2384569.ece 😕
Pænt farvel til jer allesammen
Altså hvis det går som disse søde menneskekærlige kristne har sagt, de har solgt alt hvad de ejer for at rejse Jorden rundt for at fortælle deres "glædesbudskab" - Ja jeg glemte jo at skrive: »Tror man på det samme som disse 14 amerikanere, bliver man selvfølgelig frelst, løftet op til Himlen hvor man får en himmelsk krop i stedet for den man har nu« - manner det må være himmelsk!
Lige indtil i aften,
Her er et "Verdensur", så kan I selv regne ud hvornår det sker, nemlig når det er den 21 maj i hele verden uden untagelser. Jeg skal blankt erkende det er jeg sgu alligevel for dum til!
jalmar

Øv jeg havde håbet på at se Caroline Wozniacki vinde en Grand Slam, men det kan jeg så forstå, at vi ikke når.
mvh multani
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Hej Jalmar 🙂
Jeg ved du husker den juleaften for mange år siden, da jorden skulle gå under kl. 12 midnat.
Var det Ortved...det var vist omkring Ringsted - Roskilde de havde gravet sig ned for at overleve ?
Selvom de kalder sig kristne.. så er der mange der danner sekter.
Jeg er nu helt rolig, for Bibelen forbyder os at tage varsler.
Há´en dejlig dag - vi ses i morgen 😃 [f]
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Hej Manjana 🙂
Ja jeg læser også Moses Hansens dommedagsvarsler..... 😖 og jeg har også mindet ham om hvad Bibelen siger om det.
Hvis ikke de går i opfyldelse kommer de fra falske profeter.
Jesus sagde ingen kender timen - tag en da af gangen, hver dag har nok i sin plage.
Bibelen forbyder os at tage varsler - sol og måne og planeter....
Há en dejlig dag 🙂 [f]
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

Hej Manjana 🙂
Ja jeg læser også Moses Hansens dommedagsvarsler..... 😖 og jeg har også mindet ham om hvad Bibelen siger om det.
Hvis ikke de går i opfyldelse kommer de fra falske profeter.
Jesus sagde ingen kender timen - tag en da af gangen, hver dag har nok i sin plage.
Bibelen forbyder os at tage varsler - sol og måne og planeter....
Há en dejlig dag 🙂 [f]

Hej Lyjse,
Ja jeg tager det også helt roligt. Det kan kun være falske profeter der ikke kender deres Bibel godt nok. Igen ser vi en leder, der leder i blinde. Man må da håbe de får øjnene op, imorgen. :)
Også en dejlig dag til dig. :)
tilføjet af

Jordens undergang aflyst ind til videre!

Der gik koks i udregningerne og fortolkningen
af bibelversene, - men den 89 årige Harold Camping
fra Family Radios dommedagsforudsigelse
fik da stor opmærksomhed fra alverdens medier!
tilføjet af

Jesus sagde: Af den grund må I være parate,

for Menneskesønnen kommer i en time I ikke forestiller jer. (Matt.24:44)
Vi skal altså være parate.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi får se!

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du har ret!

Hvordan skulle jorden kunne gå under, og under hvad?
Der kommer en ny verdensorden.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Harmagedon kommer nøjagtigt

når Guds tid er inde.
tilføjet af

Harmagedon kommer nøjagtigt til tiden,

men det er ikke os der bestemmer hvornår Gud skal gribe ind i verdensforholdene.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi får se!

Jalmar skal måske vide at det var 1966 at "1975 profetien "blev
søsat i for bindelse med bogen "Evigt liv i guds børns frihed"
blev frigivet. Jeg glemmmer det aldrig,: Århus stadion sommeren
1966 hvor R. E. Abrahamson står med bogen i hånden som er forfattet af
F. Franz.
MVH
tilføjet af

Hvis du gerne vil forstå Bibelen,

Hvorfor lytter du så til Jalmar?
Jalmar tror ikke engang på Bibelen, Lyjse, og han forstår den endnu mindre. Ved at lytte til ham fører du dig selv bag lyset.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Vi får se!

Jalmar skal måske vide at det var 1966 at "1975 profetien "blev
søsat i for bindelse med bogen "Evigt liv i guds børns frihed"
blev frigivet. Jeg glemmmer det aldrig,: Århus stadion sommeren
1966 hvor R. E. Abrahamson står med bogen i hånden som er forfattet af
F. Franz.
MVH


Jeg tror at der er nogle mennesker der ville ønske jeg vidste mindre,
men tak for oplysningerne de bliver/er lagret! 😉
tilføjet af

Vi får se! .............. PS ....................

[???]
_?_ På mig virker "Evigt liv i guds børns frihed" næsten sarkastisk, når man ved hvilket trælle-arbejde der ligger begravet i de forskellige menigheder verden over og hvor mange døde det har kostet, uden at nogen har kunnet garantere JW's Frelse!
🙁
jalmar
tilføjet af

Hvis du gerne vil forstå Bibelen, Ftg

Burde du faktisk lytte og læse alt hvad Jalmar skriver.
Han virker troværdigt.
Det gør du ikke
Nick
tilføjet af

Jordens undergang aflyst ind til videre!

Ja, - endnu en sekt som prøver at slå mønt af menneskers religiøse trang.
Gud ved hvor mange familier der har solgt alt hvad de ejede og havde denne gang?
politikeren
tilføjet af

Jesus sagde !

Hvis jeg husker rigtigt så er udsagnet om at "ingen kender dagen og timen" noget der vedrører Messias´komme, og har ikke noget med Harmageddon at gøre
tilføjet af

Profeti

Nu må det snart være gået op for alle ( vi mangler nok bare lige ftg ), med god hjælp fra bl.a. Jalmar, at Jehovas vidner mange gange har "profeteret" bl.a. Harmageddons komme i deres guds navn !
Det er stadig ikke gået i opfyldelse !
Hvad sker der med dem der profetere i guds navn og det ikke går i opfyldelse❓? ?
tilføjet af

God ide, undersøg hvad der står.

Ingen må udtale sig om hvornår Messias kommer igen eller hvornår Harmagedon kommer, det er noget KUN Gud ved ikke engang Sønnen ved det
tilføjet af

Bibelen er ikke svær at forstå,

men det kræver selvfølgelig at man lærer den at kende.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

skulde komme fra dig af?

du ved jo ikke selv hvad det er du snakker om!
tilføjet af

Jesus sagde:

"Men om den dag og time ved ingen noget, hverken himlenes engle eller Sønnen, kun Faderen alene." (Mattæus 24:36)
Det var altså det nøjagtige tidspunkt (dagen og timen) Jesus ikke kendte. Det gør vi heller ikke i dag.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Kender du dagen og timen

for Harmagedon?
Det gør jeg heller ikke.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Om hvad ?

" Det var altså det nøjagtige tidspunkt " om HVILKEN begivenhed ??????
tilføjet af

Åben øjnene, kære jvere !

Anonym har ret du LYVER i mod bedre vidende. For du har vel undersøgt din sekts historie ?
Eller det tør du måske ikke ?
Jehovas vidner har både udtalt ( profeteret ) om Messias´ genkomst OG Harmagedons komme
tilføjet af

Det sorte er bogstaver !

DU, ftg, citere et skriftsted som du tror omhandler Harmagedon, min påstand er at skriftstedet omhandler Messias´ genkomst.
Jeg har ikke lige en bibel men du kunne for alles interesse vel lægge hele kapitlet her :
tilføjet af

du kan bruge den officielle

ftg, bruger hans sekt bible, og den er ikke særlig tro over for det der stod i de gamle tekster.
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx
skal du søge noget i biblen, så brug denne side.
http://old.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
og kommer du helt ind og kikke på grund teksterne.
så brug denne side.
http://www.studylight.org/isb/bible.cgi?query=ac+2%3A46§ion=0&it=nas&oq=ac%25202%3A46&ot=bhs&nt=na&new=1&nb=ac&ng=2&ncc=2
men nu er det jo nok med vilje at ftg, ikke hiver et skriftsted frem, for tit og oftes, hvis du læser et helt kapitel, i uden at have vagttårnet ved din side, så får du en helt anden opfattelse af teksten, end hvis du bare læser det vers vagttårnet peger på.
tilføjet af

ja da

Jesus kom i 1914, siger de 😮
tilføjet af

Så er det i dag - JORDEN GÅR UNDER 21/5-2011 !

🙁
Jeg har det fra en stensikker kilde, Bibelen og gode Kristne mennesker -
Og NEJ det er da ikke for sjov det her - Det står jo i Bibelen
Det siger 14 amerikanere der ved sådan noget, Og nej de er ikke JV'ere!
http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2384569.ece 😕
Pænt farvel til jer allesammen
Altså hvis det går som disse søde menneskekærlige kristne har sagt, de har solgt alt hvad de ejer for at rejse Jorden rundt for at fortælle deres "glædesbudskab" - Ja jeg glemte jo at skrive: »Tror man på det samme som disse 14 amerikanere, bliver man selvfølgelig frelst, løftet op til Himlen hvor man får en himmelsk krop i stedet for den man har nu« - manner det må være himmelsk!
Lige indtil i aften,
Her er et "Verdensur", så kan I selv regne ud hvornår det sker, nemlig når det er den 21 maj i hele verden uden untagelser. Jeg skal blankt erkende det er jeg sgu alligevel for dum til!
jalmar

Hvis det har din interesse, så er der en gut der er gået undercover blandt de folk der troede på undergangen d. 21. Han har filmet dem i flere måneder op til og under d. 21 og fortsætter med fordi datoen nu er blevet udsat til oktober. Planen er at lave en dokumentar. Har lavet en "ask me anything" for folk på reddit, hvor der er kommet nogle sjove detaljer frem. Hvis du ikke kender reddit er det ham der er makeret med blåt som er trådstarter og undercover: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/hicpc/i_am_making_an_undercover_documentary_about/
tilføjet af

Mattæus 24

Mattæus 24 v41 " To kvinder skal male på samme kværn; . . . . "
havde de motorcykler dengang ?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.