9tilføjet af

Svenskerne' planlægger 200 Mord...

Der er kun 200 frit levende ulve tilbage i sverige, og nu vil de skydegale jægere have lov at skyde dem alle, bare for at få et skide sejers-trofæ-bevis...
Man slår altså kun ihjel for at få noget at leve af, man kan jo ikke æde de Ulve
FØJ!...
Man kunne jo nok bare lave en ulvepark mere, Sverige er jo et kæmpestort land
http://www.facebook.com/group.php?gid=206472574453
[l] 🙁
tilføjet af

Jeg tænker på alle de myg, der dræbes mod biler

Det burde også anmeldes.
tilføjet af

Svenskerne' planlægger 200 Mord...

Kan tilslutte mig modstanden. Kender ikke til begrundelsen for frigivelse af ulvejagt, hvis det er begrundet.
At mennesker skyder "giganter" i naturen for stille mennesket til trone, har ikke noget med eller får noget med sand jagt, hverken til føde eller trofæ, at gøre. Og slet ikke måden hvorpå det gøres!
Vi er fra naturens hånd ussel jægere i forhold til skabninger som ulve.
http://www.youtube.com/watch?v=WGJoACEi-8A
tilføjet af

Er det helt rigtigt?

Så vidt jeg ved, er der det problem i Sverige, at der er en gruppe mennesker, der helt vil have udryddet ulven.
Det er ikke kun jægere, det er alle mulige slags mennesker, med sære påstande om hvor farlig den er, og hvor skadelig den er for naturen.
På trods af nuværende lovgivning, prøver de aktivt at udrydde ulven alligevel.
Jeg synes måske også man skulle kigge lidt på Danmark før man begynder at pege fingre af de svenskere der mener dette er fint.
Ulvebestanden har det rigtig godt længere syd på. Så godt at den er begyndt at brede sig. Det betyder også at der kommer ulve ind over den tysk/danske grænse. Men er i DK har man besluttet, at ulve skal udryddes, for det er ikke noget man vil have tilbage i naturen.
Det var måske mere naturligt at vælge ulven, frem for at bruge krudt på projekter som at sætte bæveren ud.
tilføjet af

Er det helt rigtigt?

Der vil lyde ramaskrig fra landmænd, her i Danmark, hvis ulve begyndte lystmord på eller stjal fra deres bestand af får.
Grunden til ulve er forhadt ligger måske i grunden til den mytologisering, der ligger på den anden side af tamhundene. At vores overlevelse tilbage i, især stenalderen tildels, har været hængt op på tamhundende. Derfor, også indgået i en eller anden mytologisk/religiøs forståelse eller blot forståelse af verden og ulve.
De, ulvene, har aldrig været til meget gavn. Andet i et naturreservat, og måske noget, der hører fortiden til, ligesom historierne i folkesagn om ulve og andet mytologisering omkring ulve. En "dæmonisk og umenneskelig kraft" vi mennesker til alle tider har haft så tæt, og brugt nyttigt til overlevelse, men i naturens form har så lidt gavn af?
Tror foriøvrigt ulve ville være rigtigt godt i mod mårhunde, men det jo bare afløse et problem med et andet.
Vi skriver selvfølgelig osse om geografiske forskelle.
tilføjet af

Svenskerne' planlægger 200 Mord...

Kunne de ikke udrydde alle deres myg i samme omgang, jeg har mistet halvdelen af mit blod på to ferier derovre 😖
tilføjet af

Er det helt rigtigt?

Nu begynder ulve jo ikke bare at begå "Lystmord" på får, sådan uden videre.
Ulve er meget sky dyr, der foretrækker at holde sig helt fra mennesker, hvis det er muligt. Med fornuftig indhegning ville i nå et langt stykke vej.
Og så er ulve desuden ikke kendt for at gå amok med at slå ihjel, som man ser ved en del dyr i mårfamilien.
Men nu var pointen også mere at der sidder nogle danskere og får ondt et vist sted, over at ulven bliver jagtet i Sverige.
Man burde måske kigge et andet sted først, før man begyndte at blive sur på svenskerne.
tilføjet af

Svenskerne' planlægger 200 Mord...

Okay.. Respons lagt, uden fis.
tilføjet af

Er det helt rigtigt?

Se lidt her...
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3112819144692&id=1390806022&ref=notif¬if_t=like#!/group.php?gid=206472574453&v=photos

HOOOWWWLLL... 😉
tilføjet af

Ahvad for en nød?

Jeg stiller et spørgsmål, og du henviser mig til billede?
Ja, det er da en genial måde at tale sagen på -_-
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.