2tilføjet af

Støjsvag HD5850?

Jeg synes kølerdesignet på HIS, XFX, ASUS og Sapphire ligner hinanden, dvs. "batmobilen", hvor designeren har placeret udsugningshullerne ved strømindtagene og kapacitorer. Yderst ubetænktsomt, og jeg kunne ikke forestille mig andet, end at det giver "larm i huset" under load.
Men er der nogle af jer, der har købt sådan et? Og hvordan er støjen fra standardkøleren egentlig? Jeg har læst lidt om Zalmans nye VF-3000, den ser cool ud.
(Grunden til, at jeg tænker på HD5850, er at mit HD4890 larmer for meget, endda med specialkøler og ATI5XXX serien kører jo på 40nm teknologi modsat 4XXX-serien, som kører 55nm).
tilføjet af

vandkøling

smid vandkøling i computer så kan man blive fri for det meste larm og varme
tilføjet af

HD5850

Jeg har ikke oplevet noget videre vildt støjende ved grafikkortet. Dog er mit kabinet næsten for småt til det så jeg skal have låget af, ellers bliver den for varm og stopper 🙁
Men før du beslutter dig for at gå efter sådan en svaber skal du nok lige tjekke det her ud: http://www.tomshardware.com/news/ATI-Radeon-Gray-Screen-Crash,9529.html
Jeg oplever det også på min ved f.eks. i CoD4 at Windows 7 pludselig melder at "Skærmkort driveren holdt op med at virke". Skide lækkert kort, jeg kører alle spil jeg har i max opløsning med max detaljer og det kører bare!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.