42tilføjet af

Stavnsbinding i 2006

Her er en mail som vi lige har modtaget på www.K10.dk fra Merete der er formand hos LAFS (landsforeningen af ledige fleksere)
Og jeg syntes da også at i lige skulle have lov at nyde denne nye afgørelse som nu giver lov til at stavnsbinde fleksere i danmark.
der er ikke anden grund til denne afgørelse end en direkte straffe aktion for den utaknemmelige flekser der tillader sig at sige sit job op for at flytte..
Denne afgørelse vil nu gøre at mennesker der er i fleksjob skal tænke sig meget godt om inden de vælger at flytte (også selv om ægtefællen evt er khm og bliver tilbudt et godt lønnede job i den anden ende af landet)
For slet ikke at snakke om alle de ressourcer og penge der skal bruges engang til for at sende en allerede konstateret syg igennem hele møllen engang til...
Men men... kommuner og stat har åbenbart nok penge når det kommer til straffeaktioner... for intet helbredsmæssigt bliver jo andlerledes om man bor i den ene by eller den anden ..

Der er netop kommet en ny afgørelse fra ankestyrelsen som kan have betydning for ansatte i fleksjob, der selv opsiger deres fleksjob ved flytning.
Meddelelse om: Flytning til anden kommune – ledighedsydelse – opsigelse i fleksjob
Afgørelsen handler om en person der flytter fra en landsdel til en anden, og i den forbindelse opsiger sit fleksjob.
Ved tilflytning til den nye kommune henvender hun sig og anmoder om at få ledighedsydelse, tilflytterkommunen afviser det, hun er selvforskyldt ledig – idet hun selv har opsagt sit fleksjob.
Borgeren klager, da hun mener det er stavnsbinding af fleksjobansatte.
Ankestyrelsen har truffet flg. afgørelse:
Afskrift fra afgørelsen:
”Det var en betingelse for at få ledighedsydelse, at der forelå en visitation til fleksjob. Kommunen kunne derfor ikke træffe afgørelse om ret til ledighedsydelse uden en afgørelse om visitation til fleksjob, truffet på grundlag af en udarbejdet ressourceprofil.
Ankestyrelsen lagde vægt på, at personer, der var ansat i fleksjob, bevarede retten til tilskud ved flytning til en anden kommune. I lovforslagets bemærkninger var det fastslået, at hvis flytningen medførte, at personen ikke kunne fortsætte i sit nuværende job og derfor måtte opsige dette, skulle der ske en fornyet visitation i tilflytningskommunen”

Jeg har kontaktet sagsbehandleren i Ankestyrelsen som har skrevet denne meddelelse, da jeg ville have præciseret hvad det betød for en person ansat i fleksjob – hvis hun / han ønskede at flytte til en anden landsdel, evt. på grund af ægtefælles arbejdsplads skulle flytte.
Jeg fik det svar, at også i den situation, vil det betyde at en person visiteret til fleksjob, som selv siger sit op for eksempelvis at flytte med sin ægtefælle til et andet sted i landet, ikke er berettiget til ledighedsydelse. Det betragtes som selvforskyldt ledig.
Det betyder man skal begynde helt forfra med ny visitation til fleksjob, evt. med nye lægeundersøgelser, nye arbejdsprøvninger, virksomhedspraktik, afklaring på revalideringsinstitution eller lignende. I den periode hvor visitation til fleksjob afklares har hun / han ikke mulighed for at modtage anden forsørgelse end kontanthjælp.
Det betyder også at ved ny visitation til fleksjob, vil forsørgelsen inden være kontanthjælp, og så fortsætter vedkommende på kontanthjælp / evt. særlig ydelse indtil man kommer i fleksjob.


Det skal lige indskydes at er man ledig og får ledighedsydelse, så er det bare at flytte, der får det ingen konsekvenser..
tilføjet af

Tjae..

Den regering er ved at bombe hele/næsten befolkningen 200 år tilbage til "Daglejer" status mm.
Æøhm... en god bog man altid kan lære af...
Animal Farm
George Orwell
ATS.
tilføjet af

13 fleksjob til 13000 ledige fleksere på jobnet...

Ledige fleksjob og job til førtidspensionsiter

Her kan du se alle de ledige fleksjob og job til førtidspensionister, der er på www.jobnet.dk lige nu.
Klik på et link og du kan læse mere om jobbet.

Dato Annonce
27-01-2006 Bogholder en dag om ugen søges DANSKE SECURITY ApS Aalborg
24-01-2006 All round medarbejder Aktiv Event v/Bent Christens Hedensted
24-01-2006 Chauffør søges JL TRANSPORT ApS Århus
18-01-2006 ALTMULIGMAND ( FLEXJOB). Anonym arbejdsplads Horsens
18-01-2006 KONTORMEDHJÆLPER ( FLEXJOB). Anonym arbejdsplads Horsens
12-01-2006 Medarbejder til regnskab Hotel Aulum Kro Per Roar Sollie Aulum-Haderup
05-01-2006 Farmors Cafè søger 2 medarbejder til Cafè køkken. Farmors Cafè Frederikshavn
05-01-2006 Hestepasser KLIM STRAND CAMPING A/S Fjerritslev
03-01-2006 Excellent søger nye medarbejdere til Kundeservice EXCELLENT DENMARK A/S Frederiksberg
21-12-2005 Reklameuddeler REALMÆGLERNE B.T. HANSEN ApS Frederiksberg
06-12-2005 Fast chauffør MADEKSPERTEN & KEISERGÅRDEN V/LISBET BRANDT KEIS Nørre-Alslev
22-09-2005 MURER Anonym arbejdsplads Horsens

Ja det går godt,umuligt at find et fleksjob
tilføjet af

ja der er mange om buddet.

Ja det går godt,umuligt at find et fleksjob
Jeg er også derinde og kigge hver dag, og utroligt nok så er de fleste fleksjob der bliver opslået i Jylland ...
Der er så EXCELLENT og det var også en jeg kiggede på med det samme jeg så at de søgte.. men jeg kan da lige komme med lidt mere oplysning til dem der evt skulle være intresseret ..
EXCELLENT
Det er på fredriksberg
Excellent søger nye medarbejdere til Kundeservice
EXCELLENT DENMARK A/S, Frederiksberg
Ansøgere skal være visiteret til fleksjob og ansættelsesaftalen skal godkendes af kommunen. Læs mere

Vi søger medarbejdere der er engagerede, ansvarsbevidste og leverer høj kvalitet i deres arbejde. Du skal være en person der udviser en vis beskedenhed og som har en saglig tilgang til opgaven. Du skal have en selvdisciplin der gør at du arbejder støt og roligt med opgaverne og som yder en grundig opgaveløsning.Og du skal kunne starte snarest.
Du er kendetegnet ved at…
· Du kan arbejde min. 30 timer om ugen - dag/aften/weekend
· Du har en positiv indstilling og du er engageret
· Du er ikke bange for at tage fat
· Du elsker at tale i telefon og har en behagelig telefonstemme
· Du brænder for at arbejde i en dynamisk og resultatorienteret virksomhed
Vi tilbyder…
· En fast timeløn med tillæg
· Fleksible arbejdstider og time antal
· Mulighed for at udvikle dig i et inspirerende miljø
· En grundig uddannelse i produkterne
· En spændende og dynamisk virksomhed centralt beliggende på Frederiksberg
Lyder det spændende, så send en fyldestgørende ansøgning samt CV til:
Excellent Denmark A/S
Att.: Human Resources
Peter Bangs Vej 30
2000 Frederiksberg
Mrk.: Kundekonsulent til Kundeservice
Eller mail til: job@exlnt.dk
der søges en medarbejder.
Jeg ved at siden www.ijobnu.dk vil prøve at lave en digital søgemaskine til flekser og arbejdsgiver der søger flekser...
Så den må vi jo håbe kommer til at fungere, og at også arbejdsgiver på sjælland ser at der er en mulighed i at ansætte fleksere.
tilføjet af

stavnsbundet...

ja det er noget underligt noget den ordning ?
Den skal laves om så man får de samme rettigheder som andre ledige.
tilføjet af

Læserbrev afsendt

det er noget forbandet svineri, som om de syge ikke har nok at se til i forvejen. Nu må det da snart høre op med disse urimeligheder.
tilføjet af

måske

man burde fjerne ordningen - da den tilsyneladende ikke virker, og desuden er alt for dyr.
Fleksjobbere får flere penge, end før de gik på fleks, ikke så sært at ordningen er "uhyre populær"
læs hvad LO og DA mener:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/01/29/230936.htm
tilføjet af

Selvfølgelig

Laf os fjerne ordningen og så tage de 48.000 der allerede er visiteret til fleks og så kan de ...øhhh ja hvad kan de❓ja mange af dem kan jo komme på førtidspension, det er der en del af de fleksere der ville være kommet før i tiden..
Så er der grå zonen som er for syge til det ordinære markede men for ikke syge nok til førtidspension.. hvad skal vi med dem ?
Så er der alle dem der i fremtiden vil blive visiteret til fleks, hvad med dem ??
Og den undersøgelse DA og LO henviser til, hvad er det så lige den beskriver ?
Jo der er nogle mennesker der tjener mere i dag på fleks end da de var på det ordinære markede.
Der er lavet mange undersøgelser af dem, og hvem de er, og flertallet af dem, hvem er de så ??
Det er mennekser der er blevet dårligere og dårligere med årenen, og derfor er gået ned i tid for at holde til at arbejde og dem skal vi så straffe eller hvad?
Og hvad med alle de mennekser der går den anden vej, for dem er der mange flere af, sådan mennekser som jeg feks er, man er ødelagt af bla arbejdet (mange ufaglærte der får fleks) men ved du hvad❓som ufaglært kan det faktisk lykkes en at arbejde sig op på en anstændig løn ved at være en stabil pålidelig loyal og arbejdsom medarbejder.
Jeg var inden jeg blev syg oppe på en løn som jeg aldrig som flekser vil komme i nærheden af, som flekser.
Hvad med dig selv hvis du bliver syg.. ??
Afskaffe fleks og hvad ???
Det var måske en god ide med en konstuktiv plan for det inden man kommer med så asocialt foreslag.
Hvad mon det er der gør at DA og LO nu flæber..
Kan det mon skyldes at de inden for en årrække (hvis man skal tro Claus Hjort og DA og LO selv) bliver krafig brug for også fleksere på det dans ke arbejdsmarkede?
kan det tænkes at flekseres løn allerede nu skal dompes så vi kan blive en attraktiv meget billig arbejdskraft for dem ?
Hvorfor skal fleksere straffes for at være blevet syge❓Og tro mig.. Så attraktiv er fleks ikke, hver fjerde er arbejdsløs, og på en kontanthjælp eller ledighedsydelse og ingen af de dele bliver man da fed af...
Så kedelig-mand vær nu sød og kravl op på din pony igen, og vend tilbage med nogle konstruktive foreslag til hvad man skal sætte i stedet for fleks (passiv forsørgelse på førtidspension? Kontanthjælp?) eller hvad ?
Og så husk lige at ikke alle flekser arbejder med nedsat tid som skånebehov, der er også fuldtid med andre skånebehov..
Og uanset hvor god en arbejdskraft de er så kan de ALDRIG få tilskud til mere end mindstelønnen inden for det område de er ansat ...
Nogle få har været så heldig at komme fra feks forretning (92 kr i timen) til feks kontor til måske 110 i timen.
Men endnu flere er gået den anden vej...
Og det ved DA og LO godt, de har sq læst de samme undersøgleser som jeg.
Lad aldrig DA og LO få magt som de har agt..
For så er der røget endnu en del af det danske sikkerhedsnet.(som jeg altså også har været med til at betale skat til i over 25 år )
tilføjet af

:-)

sådan!
tilføjet af

Kynisk !!!

jeg kender ingen der får de høje lønninger , de får mindsteløn.
Du er sgu kynisk at høre på !!!
tilføjet af

husk nu !!

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=2&conference=47&posting=496712
jeg sætter stor pris på folk som overholder aftaler, som de selv har oprettet.
tilføjet af

Ordningen

fungerer ikke, altså er det en om´er.
Hvem ved, måske bliver den næste ordning så godt skruet sammen, at den hjælper dem der har behov, og sorterer dem fra der bare ikke gider.
tilføjet af

konstruktivt!!!

var det ikke det jeg bad om, vi kan da ikke bare side og råbe det er en om´er..
Hvis ikke man har nogle forslag at stille i stedet for.
Og undskyld mig, men engang imellem må jeg indrømme at dine indlæg kan bringe mit Pxx i kog.
Hvem er du der er udnævnt til smagsdommer ?
Man kender nogen som kender nogen som engang har kendt nogen der kendte en kontanthjælpsmodtager som ikke gad at arbejde, og straks kommer alle de hellige frem og postulere at ingen kontanthjælpsmodtager gider at arbejde..
Nu er energien og krudtet ved at være brugt op, så hvad skal vi nu finde på❓hvem skal vi nu nakke fordi vi er utilfredse med vores egen tilværelse❓
Nå ja lad os nakke de syge dem i fleks ( for vi har jo før fået konstateret at dem på førtidspension ikke gider at lave noget og ikke er syge... så nu må turen være kommet til fleksjobber...
Sotere dem fra som ikke gider at lave noget ???
HALLO!!!!!!!! fleksjobber laver noget (hvis de kan få det eftertragtet fleksjob)
Dem der skal soteres ud i må være de arbejdsgiver der presser kommunerne til at ansætte deres midlertidige syge til fleksjob fordi at arbejdsgiverne ikke vil være med til at tage ansvar... Når en medarbejder bliver syg kunne det jo også tænkes at en arbejdsgiver går ind og hjælper for arbejdsmiljøets skyl..
Der skal soteres ud i de arbejdsgiver der driver jagt på deres ufaglærte medarbejder, som ikke tænker på arbejdsmiljøet og hvad ved jeg , ting der alle kunne være medvirkendene til at de ufaglærte trives bedre og ikke bliver syge og dermed ikke fleksere ...
Til arbejdsgiver kan jeg kun sige ... DET EN OM`er
Man skal altså hele systemet igennem for at få en fleks.. og mon ikke flertallet der vil snyde sig igennem bliver fanget op her❓...
Kedelig-mand... jeg kan kun sige til dig... JEG venter STADIG på et konstruktivt forslag fra dig om hvordan vi så kan indrette et system for de syge... DET en om`er også lade alle andre om at løse problemerne.... hmmm ansvarlig medborger ??? det tror jeg nu næppe du er ....
Næ kedelig-mand... som din mor nok ville have sagt.. det er en OM´er ....

PS et lille citat

En virksomhedsleder udtalte "Hvis mine ansatte ikke er slidt op efter 3 år, så har jeg ikke gjort mit arbejde godt nok"
tilføjet af

fordi

du "beder" mig om et eller andet - bør du nok ikke forvente at det er noget jeg tager særligt højtideligt.
Måske har du været så længe på overførselsindkomst, at du er blevet vænnet til bare at kræve - mere mere mere.
Havde du virkelig forventet, at jeg på nul komma fem skulle komme frem med en skudsikker guld løsning på et kompliceret problem - noget adskillige siddende regeringer har brugt årevis på, uden nævneværdigt resultat !!!!!!!!
tilføjet af

Det er nemlig rigtigt...

Ingen der har været sygemeldt kommer let til en visitering til fleksjob...det tager 1 til 2 år
Det er løgn og bedrag det der står i den artikel og kedeligmand tror blindt på dem.
tilføjet af

nej det havde jeg ikke regnet med

Nææ bare fordi jeg beder dig om noget forventer jeg såmænd ikke at du gør noget eller tænker noget konstruktivt !!
Og bare fordi jeg har siddet på overførelse indkomst i så mange år at jeg kun kan kræve mere og mere skriver du ....
Jamen herre gud... hvor mange år har jeg fået overførelseindkomst ?
kræver jeg mere og mere❓hvor har du det fra❓er emnet her ikke om hvorvidt vi skal lukke fleksjob ordningen ?
Er jeg kommet i en forkert debat❓underligt?
Og bare fordi jeg beder om noget så skal jeg ikke fovente at det er noget du tager særlig højtideligt?
Jamen det er da underligt for alt hvad du skriver jamen det tager jeg højtideligt! det lytter jeg til , det læser jeg det vender jeg inde i mit hovde! det overvejer jeg om der kunne være noget om...
Så måske du ikke tager mig så højtideligt, måske du ikke tager syge højtideligt, måske du ikke tager arbejdsløse højtideligt, måske du ikke tager Handicaprådet højtideligt måske du ikke tager LAFS højtideligt, måske du ikke tage DIS højtideligt....

Men måske netop det er problemet, vi der lever i den verden som falder dig så inderligt for brystet kan ikke tages højtideligt, ej heller af DA og LO MEN, der er altså mange af os, og man kan ikke bare sådan affærdige os ved at sige, det er en om´er og jeg kan ikke tage jer højtideligt...
Nej selvfølgelig kan du/i ikke det, for det har i alt for travlt til, travlt med at hytte jeres eget travlt med tage jer selv alt for selvhøjtideligt...
Men mon ikke en del af problemet omkring DINE SYGE medmennesker kunne løses ved hjælp af en konstruktiv debat mellem arbgiver, regeringen OG de syge....
Og så skal jeg lige fortælle dig at mange af de ansøgninger jeg har ude pt IKKE sætter mig på den grønne gren... mange af dem ligger med en mindste løn på under 15000 om månden altså ikke meget mere end overførelseindkomsten, så jeg vil arbejde ikke for at tjene mere end jeg gjorde før, men fordi jeg gerne VIL arbejde...
Ogsådan har fletallet af fleksere det, måske man ikke skulle være så hurtigt ude med riven fordi DA og LO siger noget....
Jeg har bedt dem om at fortælle mig hvilke tal det er de henviser til (de snakker om 30%) men gæt om de gør det ... nej vel...
KÆRE KEDELIG-MAND med dine egene ord det er en OM´er ... verden er ikke ved at gå at lave, jeg er ikke ude efter dine eller arbejdsgivernes penge, jeg vil bare gerne have lov til at bruge min rest evne på arbejdsmarkede og samtidig kunne tillade mig at give mine børn tøj på kroppen og en biograftur...
Nøjagtig som inden jeg blev syg.... (ps. jeg bryder mig ikke om din livsanskuelse, men alligevel ville jeg nu ikke håbe det værste for dig, lige som du gør for knap 50.000 mennesker hvor du syntes at fleksjobordningen skal fjernes) så jeg håber ikke for dig at du en dag kommer i samme situation som os andre og er nød til at bede om hjælp fra medmennesker og samfund ...du ville ikke kunne lide det ...

obs...
vidste du at en fleksjobber ikke må sige sit job op.
vidste du at en fleksjobber ikke måtte flytte til en anden del af landet
vidste du at ledighedsydelsen er 91% af dagpenge satsen
vidste du at alle de penge flekser har betalt til fagforeningen igennem årene de er bare væk
vidste du at hver anden flekser ikke får den lovkrævet opfølgnign..
ved du overhovdet noget om det at være flekser ??
tilføjet af

Jeg kan se at der er mange ting

i flex ordningen som du syntes er for dårlig.
Hvorfor har du så noget imod at ordningen evt. blev lavet om så den fungerede bedre❓så den var mere retfærdig❓så den var mere fleksibel ?
Jeg har aldrig påstået at folk der ikke kan klare sig selv ikke skal have hjælp - tværtimod - men når jeg ser en ordning som ikke fungere - som er attraktiv for snyderne (dermed skadelig for de svage), og tilmed er dyr - tjaaa så ser jeg mig i min ret til at mene ordningen skal skiftes ud med noget bedre, eller evt. justeres til det bedre.
Når man hver måned bliver mindet om, at man lever i landet med verdens højeste skattetryk - så vil man gerne i det mindste bevare illusionen om, at pengene bliver brugt hvor de gør mest gavn.
Vi lever i et prioriterings samfund - pt. påtænker man på at lukke cancer scannere ned, for at få råd til en ny dyr medicin, som giver gode resultater i behandlingen af brystkræft.
Når der skal tages den slags prioriteringer - er der efter min mening ikke plads til at kaste penge efter nytteløse ordninger - som skriger på at blive udnyttet, af dem der har alt for lidt respekt for AFP (Andre Folks Penge).
tilføjet af

hej D.K

jeg tror ikke han/hun aner noget om Ordningen og som sædvanligt tror kedeligmand at alle bare snyder og bedrager ?
Måske er det fordi det gør KM selv...;-)
tilføjet af

Kedelig Mand med flere

lider af at de selv ville udnytte et givet system til det yderste og så tror de at alle andre er som dem, tyv tror hver mand stjæler syndromet.
tilføjet af

Skriger efter at blive udnyttet

skriver du.. hvor typisk. Det vi andre ser som en hjælpeforanstaltning, ser du som en mulighed for undyttelse.
Det er HER hunden er begravet. Tyv tror hver mand stjæler.
tilføjet af

bare se al hans snak om..

verdens højkeste skattetryk. Det eneste der interesserer ham er hvordan HAN slipper billigst ud af alting og så op røven emd de syge, de ledige og alle andr end ham selv.
Tyv tror hver mand stjæler.
tilføjet af

ja ja

klemmer skoene igen Kedelig mand?
tilføjet af

Enig!

Ja jeg ser en fleksordning som ikke fungere optimalt, men jeg tror nu ikke at det er de samme forbedringer vi ser.
Jeg syntes heller ikke at man skal kaste nytteløse penge efter projekter der ikke virker, men efter min mening er fleksordningen genial, i min omgang med flekser møder jeg folk i fyrrene der aldrig har været i et reelt job, de har altid været på kontanthjælp, de har været i utallige job de ikke har kunne klare, de har været i aktivering som de heller ikke kunne klare, mange af dem er nu visiteret til fleksjob og mange af dem har fleksjob og er gladere end nogensinde...
Før vi fik fleksjob, var der en såkaldt grå zone i kontanthjælpen, den bestod af mennesker der ikke kunne få og bibeholde et job, mange gange fordi de led af div sygdomme men dog ikke var syge nok til at få en førtidspension.
Disse mennesker blev så kaldt arbejdssky elementer.
Idag har de mennesker mulighed for at komme i fleksjob og dermed komme ud af køen af ugidelige kontanthjælpsmodtager... er det ikke en god chance for dem ???
fortjener de ikke den chance ???
Og ja jeg syntes at vi har en fleksordning der ikke fungere som den skal, og jeg syntes at der skal gøres noget, men det noget jeg syntes der skal gøres er ikke nødvendigvis det noget som DA LO syntes (eller som du skrev i første indlæg fjerne den helt)
Jeg kan se problemerne helt andre steder, jeg syntes for det første at reglerne skal strammes gevaldigt op, dem der kan klare det skal have en revalidering sådan at de kan gå på det ordinære markede og tage et job de kan HOLDE til, de mennekser der har en rest arbejdsevne på under 10 timer om ugen, de skal have førtidspension.
Så er der de nye tilkommene, ja der skal kommunerne bruge de værktøjer de har til at hjælpe disse mennesker, de skal sætte hurtiger ind, finde ud af hvad der skal til for at hjælpe de mennesker, og ikke som idag tænke i kroner og øre og hvad der bedst kan betale sig for kommunen..
faktisk er de værktøjer kommunerne har gode ( i det store og hele) men det forudsætter at de bruger dem, feks havde jeg selv været på sygedagpenge i ca et år før min kommune gjorde noget, først bagefter fandt jeg ud af at det var da mine sygedagpenge begyndet at koste hos kommunen at de gjorde noget...
Og bare for at komme det hele i forkøbet JEG HENVENDTE MIG SELV ADSKELLIGE GANGE. Dog uden at kunne få kommunen til at reagere.
Der er jo ikke noget underligt i at vi to ser forskelligt på tingene, du er den der er rask og har dit gode arbejde (og åbenbart en rimlig god løn at dømme over dine foragelser over skatten), jeg derimod vil klart se det på en anden måde, da jeg jo sidder i flekserens sko, feks er det først for nyligt gået op for mig at man som flekser ikke må flytte selv om man har en rigtig god grund...
Det vil sige at man nu skal tænke sig rigtig godt om inden man siger ja til et job, selv er jeg i den situation at jeg ikke heller ville noget end at have et job, men da jeg samtidig har en søn på 16 år der udsættes for trusler om vold og for dødstrusler, ja så vil jeg måske på et tidspunkt (hvis ikke han kan fortsætte på sin efterskole i 10 klasse) være nød til at skulle flytte til den anden ende af landet...
og sådan er der så mange der har en god grund til at flytte, undskyld mig, men for mig er mine børn vigtiger end job og skat..
Og tro mig, uddanelser det SKAL mine børn have og det VIL de have, skulle jeg lade min søn gå ud til ufaglært arbejde fordi jeg ikke kan flytte hvis det er den sidste mulighed jeg har for at få ham ud af suppedasen...
Så klart skal en flekser da have lov til at sige sit job op, hvis det er en god begrundelse.
så jeg tror ikke lige at det er den samme måde vi to kunne tænke os at få lavet fleksjob om på.
Og heldigvis er jeg istand til at tænke selv om jeg er blevet syg ( og tro mig fordommene om netop sådan nogen som jeg, er massive,, jeg har nemlig en skjult sygdom, som ikke ses og ikke høres for det meste) så jeg er nok en af dem du ville sige at jeg ikke gad at arbejde og så mulighed for et godt lønnede deltidsjob (anede ikke hvad fleks var før efter to års sygdom og alle andre muligheder var udtømt)
Jeg ville give meget for at have mit helbred og mit gode gamle job tilbage (samt mine kollegaer som jeg stadig savner og mødes med jævnligt)
Så forbedre fleksordningen ikke fjern den, så bliver jeg tilfreds ;-)
Og vi lever i et prioteringssamfund , ja det skal jeg love for, men det er ikke hele tiden nødvendigt at priotere de velhavende i samfundet... Så lad os krydes fingere for et regeringsskifte, sådan at også syge og arbejdsløse kan få en værdig tilværelse ..
tilføjet af

Jeg tror at KM har et hjerte af guld

:-O
Jeg er af den opfattelse at ikke mange mennesker ønsker deres medmennesker ondt, og tror heller ikke at kedelig mand ønsker nogen mennekser ondt.
Jeg tror bare at KM måske ikke kender nogen der skal kæmpe i en hverdag som feks flekser, udefra ser alt åbenbart nemt ud, se nu bare LO og DA hvad mon der sker med en af deres pampere bliver syge....
Mange mennesker har den fornøjelse at hytte deres eget, kig på DI .. ikke en lyd fra dem om nogen tegniger før de selv kunne mærke det på pengepungen, og km ja han kan nok mærke skattetrykket, men skulle han en dag blive syg (gud forbyde det) så ville han elske det sikkerhedsnet som vi andre kæmper så hårdt for at beholde...
Lad os oplyse KM han ved nok ikke bedre :-)
he he
tilføjet af

Har oplyst og oplyst

og oplyst.. til ingen verdens nytte. Som Claus Hjort ser han kun det han kan genkende i sit eget liv, alt andet kunne lige så godt være det pure opspind. Desværre.
Jeg er dog klar over at Kedelig Mand og CLaus Hjort ikke er onde mennnesker (derfor bliver jeg faktisk endnu mere vred på dem, en psykopat kan trods alt ikke gøre for det), selvom det indimellem kan virkes sådan.
De formår bare ikke at forstå at ikke alle er som de selv, at alle ikke bare kan tage sig sammen og få et job, blandt andet fordi der ikke er jobs nok til alle og for nogens vedkopmmende fodi de har dybe problemer, nogen med sygdom, nogen med misbrug og nogen med økonoimen.
De sidstnævnte har Kedelig Mand og Claus Hjort ingen medfølelse for eller indsigt i. Det de helt klart mangler er tilstrækkelig menneskelig indsigt til at se klart (det som alle undersøgelser verden over fortæller os om fattigdommens psykologiske mekanismer)og tydeligt at presser man mennesker der er ledige på deres øjonomi fjerne man deres overskud, det overskud som en arbejdsgiver kan have ganv af, det overskud som den ledige eventuelt kan tage en uddeannelse med og så videre.
De to fatter bare ikke at mennesker, der er superpresset økonomisk, bliver deprimerede, handlingslammede og mister overblikket over livet , i særdeleshed deres eget liv.
De vil bare ikke fatte at det intet hjælper at skære i kontanthjælpen, under devisen, incitament til at søge arbejde, for de fjerner den rest af overskud den ledige har, fordi han/hun har rigeligt at se til med at klare dagen og vejen, husleje, tøj og mad til ungerne, så de små ikke skal lide under at mor og far er ledige.
De fatter bare ikke at fattigdom er med til at øge chancen for at den ladige aldrig finder vej til arbejdsmarkedet igen og at det er en arv de giver videre til deres børn.
Den dag de fatter dette vil de forhåbentlig holde op med deres hånlige bemærkninger og regler og stoppe deres nedladende tåbeligheder, som rent faktisk ikke engang giver økonoomisk mening.
Faktisk er det de 10% fattigste i dette land der stpår for 70% af samtlige udgifter i sundhedssektoren.. dette burde vække stof til eftertanke, her er nemlig milliarder at spare, i stedet vil de indføre brugerbetaling for de syge, flot ikke sandt.
Det burde også vække til eftertanke at aktivering som det ser ud i dag, med IKKE målelig effekt koster samfundet 20 milliarder.
Hvis vi taler ud fra ren og skær økonmi for alle og skattetrykket er det faktisk fuldstændig idiotisk at lave flere fattige, som belaster sundhedsektoren og videregiver den sociale arv til kommende generationer.
Jeg kune blive ved, men jeg orker ikke overfor Kedelig Mand for han VIL IKKE fatte det om jeg så skar det ud i pap og bøjede det i neon, for intet andet end det der foregår i hans eget lile univers kan/vil han fatte.
tilføjet af

øhhh..ja...;-)

jeg syns han er så hård , men du laver også lidt sjov ;-)...oplyse og oplyse ...ja, bølgerne har gået højt her på debatten,prøv at læse de skærpede regler på forsiden ...ham med fingeren...jeg tror bare ikke KM forstår ...hvordan det er at være på røven...men ..Ja...
tilføjet af

Man tænker ikke

med hjertet - og kedelig-mand er ikke til debat.
Jeg kender der er på fleks - kun den ene har et job
Hvad er der galt i, at man ønsker at skattepengene bliver brugt så effektivt som muligt ?
Jo mere effektiv en udnyttelse af skattepengene jo bedre service kan samfundet tilbyde borgerne.
At bevidstløs pumpe flere penge i et område, er ikke ensbetydende med at det bliver bedre.
Se på vores sygehusvæsen, hvor vi bruger betydeligt flere kroner pr. patient, end de gør i Frankrig - alligevel er det Franske sygehusvæsen mere effektivt - det er den vej vi skal efter min mening.
Hvis det betyder, at vi skal sparke nogen i røven - så for min skyld ingen alarm.
tilføjet af

Hej Tomas

Du oplyser ikke - du messer.
Bare man gentager det samme vrøvl ofte nok, er der nogen som bider på krogen.
tilføjet af

indimellem

er jeg hård !!!!
tilføjet af

ups!

jeg kender 4 der er på fleks
tilføjet af

I rest my case

... det er jo netop her hunden er begravet. Alt hvad jeg siger er vrøvl i dine øjne og du er så klog så klog og ved alt. Synd du ikke hedder Pinochio, så ville din næse være lang nok tl at du kunne se lidt mere af verden og virkeligheden som den ser ud for andre end dig selv.
tilføjet af

til din oplysning

er det ikke næsen man ser med - men den er god at have, hvis man skal lugte sig frem til hvor råddenskaben er.
tilføjet af

Din næse

og din hjerne hænger godt sammen for det eneste de kan se og lugte er rådne mennesker alle vegne. Alle er i din verden kun ude på at snyde og bedrage hvis de kan slippe afsted med det og intet got kan du se i andre, det viser dine indlæg om ledige i debaten med al ønskelig tydelighed.
Ved du hvad, jeg har faktiks lidt medlidenhed m ddig, tænk at leve i en verden der er fuld af råddenskab , løgn og bedrag (selvom det hele kun foregår inde i dit hoved) det brude ingen fortjene.
Vågn lidt op og se dig omkring, mennesket er faktisk slet ikke så dårligt som du tror, hold op med at læse Ekstra Bladet, du kan ikke tåle det. :-)
tilføjet af

hov!

har du hørt at man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus?
silverfoxdk
tilføjet af

Man tænker ikke med pungen heller..

jamen hvis du kender nogen der er på fleks, er de så arbejdsky... eller er det kun dem du ikke kender der er det...
Der er intet galt i at man bruger skattepengene effektivt... men din effekitivet er ikke nødvendtig det samme som jeg kalder effektivt...
Og det du kalder bevidstløs pumpen penge i systemet, er jo ikke nødvendigvis det vi ander kalder nytteløst... og IGEN glemmer du at jeg ikke på et eneste tidspunkt har skrevet i den her debat at vi skal have flere penge til fleksere, jeg skriver at vi skal bruge systemet bedere end vi gør, og jeg efterlyser rettigheder til mennesker der er blevet syge (mange af dem endda syge af det arbejde de har haft) ved at lade være med at stavnsbinde mennesker er det jo ikke sådan at det bliver et dyre flekssystem.
For mellem 14000 og 20000 kan man få folk ud at arbejde, det er da en god ting, ja det offentlige lægger nogle penge oveni, men tag de 20.000 og en arbejdsevne med ½ refunderet af det offentlige, så betaler arbejdsgiverne altså de 10.000
Hvis du afskaffer det som du skriver, ja så vil alle de syge mennesker (for vi kan vel være enige om at de ikke bliver raske af at få et los i røven) koste samfundet mindst 11300 i kontanthjælp,Hvad er samfundet bedst tjent med.
For som du skriver så er det jo samfundet du holder på og ikke arbejdsgiverne..
Så fleks må siges at være en effektiv ting for systemet og for de syge og såmænd er der rigtig mange kollegaer rundt om i landet der er glade for deres flekskollegaer.
Hvad ang sygehusvæsnet, jamen der kan du såmænd ikke blive uenig med mig, det er sindsygt at vi har så dårligt et sygehusvæsen og skole med for den sagsskyld...
Men det kan vi jo næppe klandre de syge eller arbejdsløse vel❓de er der ikke...
Næææ der er nogle pampere med deres på det tørre der skulle have et los i røven ud af deres kontore, ud i arbejdsløshedskøen.
Og lade andre komme til, for dem i danmark der er højst lønnede, de er åbenbart dem der er dårligst til at gøre deres arbejde, vi skal have nogle flere arbejdsløse ind i servicesektoren og hospitalsvæsnet og skolerne ...
Sådan at dem der har deres lange (og for samfundet dyre) og højt betalte lønninger, kan egene deres tid og ressourcer der hvor de skal.
Og der skal uddanes langt flere mennesker i danmark til sygehusvæsnet, ingen grund til at lade udlændige komme og tage job i danmark, tag istedet for og brug noget mere på uddanelse.
Det er plat, at bare råbe op om at alting er for dårligt, og alt er fordi der findes dovne mennesker som kalder sig syge eller siger at de ikke kan få job...
For det passer IKKE ... men alle vil vel gerne have løn for det de laver, du er vel heller ikke villig til at lave dit arbejde for en kontanthjælp ?
Dem der arbejder i dk piver over at de har for travlt dem der er arbejdsløse piver over at de ikke kan få arbejde, arbejdsmiljøet er for dårligt og gør mennekser syge hver dag.
Men hvem er det der holder igen.. Det er Arbejdagiverne, for de kan ikke få stort nok overskud, TIL DEM SELV...
Og det er fint at de skal tjene penge, men så skal de ikke bagefter sidde og pive over at de skal være med til at betale til det samfund og de mennesker de selv har været med til at gøre syge...

Og til sidst KEDELIG_MAND er IKKE til debat :-O
Nååå nu tror jeg ikke lige vi havde tænkt os at lave en debat om dig ;-) (navlebeskuende at tro det ikk❓)
Men nu du selv nævner det, jamen så kunne det da være intressant at finde ud af hvad der har gjort dig så bederevidene omkring de arbejdsløse, de syge, fleksere osv...
Du er måske uddanede læge❓sagsbehandler? jobkonsulent ?
Eller er du blot endnu en af de individer der er så bange for at deres egen lille verden skal falde sammen om ørene på dem, hvis de vågner op og opdager hvilket ulige samfund de har været med til at opbygge? og for hvem JEG tanke gangen er nok... Så længe JEG har det godt, så længe JEG kan få penge ud af det, så længe JEG ikke bliver syg, så længe JEG osv osv....
Nå bare et par strø tanker, men dem vil jeg overlade til mere egnet psykologer at bore i :-)
Hav en god dag, det vil jeg have... Jeg vil nemelig sætte mig ned og bombadere et par pampere med et par breve og et par politikkere med et par spørgsmål...
9 ud af 10 gange kommer der intesigende svar fra dem, så jeg ved godt at det ikke hjælper ... Men kors hvor er det dejligt at være skide irreterende :-)

(syntes du ikke❓)
tilføjet af

Ekstra bladet

tilføjet af

Misundelse er en grim ting

de bringer faktisk 90% af alt hvad jeg sender dem. :-)
Jeg har 100 læserbrevsjubilæum med et læserbrev og kommer det i har jeg haft 91 læserbreve i EB på 4 mdr.
Hvad gør du ved din utilfredshed med tingene? andet end at blamere dig herinde med din uvidenhed?
tilføjet af

jamen

kan du selv have en god dag.
tilføjet af

Mundlam?

er det alt hvad du har at sige til D.-K.'s indlæg.
Kom nu KM. Du kan mere end det.
tilføjet af

hov hov

først skal jeg stoppe med at læse ekstra bladet - da det ødelægger mit menneskesyn - derefter er jeg pludseligt misundelig på at du har fået optaget et par læserbreve i selv samme møgsprøjte - puds nu lige glorien, og spis brød til.
Du er da selvskreven til at få optaget læserbreve i EB, hele den avis er jo skrevet i det negatives ånd - så i mine øjne er du en rigtig EB mand.
Hvis du absolut gerne vil vide det, har jeg før skrevet et par læserbreve, og blandt andet fået et par stykker i BT - og hvad så, er der noget specielt i det ?
tilføjet af

Det har du ret i

jeg kan meget mere - jeg kan endda indse, hvornår man ikke kommer længere i en debat - ofte fordi modparten har et rødt slør for øjnene bare de ser et bestemt nick.
tilføjet af

Nåå hvor er du døgtig

:-)
Det er dig der ofte citerer EB herinde og bringer links derfra for at understøtte dine synspunkter.
Så nu er jeg ude, kan du ha det hyggeligt, nogle af os må rent faktisk lave noget for at få løn.
tilføjet af

Fordomme har du nok af

Du udtaler dig om DK uden at ane en skid. tsk tsk.. det kan du gøre bedre, eller rettere det burde du kunne gøre bedre.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.