5tilføjet af

Spørgsmål vedr. valg 2007

Hvad tror i konsekvenserne er, af at Venstre kom til magten i igen?
Hvad har de lovet at gøre, og hvad tror i de vil opfylde?
Hvad er valgets konsekvenser for den førte politik?
Det vil gerne se hvad folkets meninger er om valgresultaterne generelt.
-tak
tilføjet af

Jeg tror at

Der fortsat vil være fremgang, penge i omløb og fast og fair udlændinge politik. Regeringen før valget gjorde det godt og jeg tror også den næste kommer til at køre godt. Men jeg betragter "sejren" som meget kneben. VKO skal virkelig passe på, hvad de gør. Jeg tror ikke det varer to år før der er valg igen, og så bliver det Onkel Willy og Moster Helle der står i gaveboden. Så skal folk bare huske at smile når regningen for indfrielsen af alle løfterne kommer. God gammel socialdemokratisk politik er jo som bekendt : svigter de økonomiske prognoser eller har vi lovet for meget så bare sæt skatter og afgifter op. Og sådan er det nok bare
tilføjet af

Erfaren mand

Konsekvensen ?
De er jo ved magten, og det har aldrig gået bedre økonomisk end det gør nu. Under den socialdemokratiske regering (Nyrup) fik vi en nu skatte/afgifts-forhøjelse hver måned. Husk det.
Villy Søvndal vil have ansat 5000 mere i den offentlige sektor. Hvor vil han skaffe dem ?
Det vil han sikkert gøre ved at tilbyde de offentligt ansatte mere i løn - fint nok. Det har de sikkert også fortjent.
Men hvis Villy nu skaffer de 5000 så mangler de jo i det private erhvervsliv - og hvor er det nu lige at pengene i det offentlige system kommer fra ?
Ja, jeg spørger bare !
tilføjet af

Åhh...

de kommer såmænd fra os, der ikke har noget imod at betale den skat, som et ordentligt offentligt apparat kræver. Hvis du gerne vil på privathospital, så er det da ok for mig, hvis du vil betale for behandling, som er baseret på profit. Så bliver der også en sengeplads på en stue i stedet for på gangen. Både for dig og mig.
tilføjet af

profit

hvad er det nu profit egentligt er? det har noget med penge at gøre ikke?
Et privat hospital er, som du skriver, baseret på en indtægt, dvs. at den / de personer der står bag hospitalet gerne vil have et afkast af deres investeringer,
Når jeg nu læser til sygeplejerske og på den måde investerer tid til en uddannelse, vil jeg da ligeledes gerne have et afkast der harmonerer med min uddannelse det samme gælder lægerne og det øvrige personaler.
Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du har investeret i, men det kunne vel også være ligemeget, men hvis du har investeret tid eller penge i et eller andet vil du vel gerne have et eller andet til gengæld. Den, eller de, mennesker der investerer deres formue i et hospital kan risikere at sætte hele formuen over styr på en enkelt fejldisposition, hvorimod et offentligt sygehus kan lave alle de økonomiske fejl de vil, regningen bliver bare skrevet ud til folket med øget skat.
tilføjet af

Du har en pointe, Leif

Det er ikke så tosset, det der Leif
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.