10tilføjet af

Solkurver (DSB)

Hmmm.. køre jævnligt med DSB og det er da godt de passer på os og ikke vil køre for hurtigt når der nu kan komme de de der solkurver.. men.. hvorfor kommer de først nu?
Synes bestemt ikke jeg hørte om det i 80'erne og 90'erne, vi skulle helt frem til ca. 2005 før jeg hørte om det første gang.
Er det slidtage?
tilføjet af

Magnet tog..

Jeg har mange år ønsket at DSB kigget på Magnet tog, da skinne problemerne ville blive løst.. :-)
Tror altid der har være problemer med skinnerne.. da stål slår ~ sig og udvider|-->|sig, men do har ret i at det er blevet værre.. men tror det skyldes flere ting ! 1. Togne køre stærker end for år tilbage.. 2. Skinnerne er gamle.. 3. Der er næste inge togførre pga. arbejds forhold og løn er for dårlige.
Til sidst vil jeg sige at det kunne godt værre at DSB skulle kigge i det franske hvor TGV'en flyver... der må være et eller ande DSB har over set.
Update
tilføjet af

Problemet eksisterede også dengang

Men tiden er anderledes nu.
Hastighederne regner jeg med er steget, selvom jeg ikke har undersøgt det.
Reglerne for passagerernes og ikke mindst DSBs ansatte er skærpede, så man nu om dage slet ikke kører, hvor man før i tiden bare nøjedes med at sætte hastigheden ned.
Der er flere folk der pendler længere hver dag, og de mærker de jo hårdt hvis de ikke kan komme på arbejde, eller bare er forsinkede.
Folk finder sig i mindre, og bliver naturligvis arrige over ikke at kunne komme på arbejde/på ferie, når de nu betaler til DSB både via biletten og via skatten.
Mediedækningen af den slags ting er kontant og lige på, hvor det før i tiden bare var sådan det var på grund af varmen.
Slitagen har ikke meget at sige ved solkurver, da selv helt spritnye skinner vil slå sig ved opvarmning. Dog kan forankringen i svellerne have lidt at sige, men det er minimalt.
tilføjet af

Det har altid

været sådan, men det er først blevet gjort til et problem i de senere år!
I 80´erne regnede man ikke lidt slingrende toge for noget... sådan var det bare og derfor var det ikke noget problem!
Nu har man fundet ud af at der er en usansynlig minimal risiko for at toget kører af skinnerne hvis det slingrer, og derfor er det blevet et problem!
Det er ren hykleri og pop! -Desuden er der politiske og økonomiske interesser i, at lade banenettet fremstå som fejlbehæftet og nedslit!
tilføjet af

svar

tog føren tjekker biletter så det kan ikke være deres skyld
tilføjet af

Griner sku..

Det er ham der styre toget der mangler mange gange, ikke ham der tjekker billeter.. toget kan godt køre uden ham der tjekker billeter, men ikke uden ham der styre toget
Update
tilføjet af

svar

det hedder lokomotiv fører, tog føreren tjekker biletter.
tilføjet af

Måske

men tror nu også at de er blevet slebet til mange gane siden 1980
tilføjet af

Dsb

Togbetjenten klipper eller sælger billetter.Lokoføren styre toget.
tilføjet af

svar

det er så heller ikke togføren der gøre det :)
tilføjet af

Det er ikke kun pga. dårlige skinner,

det er ligeså meget fordi de er en flok amatører inde DSB. Ikke nok med det, nu risikerer de forsinkede passagerer også bøder. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7237119.html
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.