2tilføjet af

Sodium LWD400-SI ???????

Jeg står her på helt bar bund og skal købe et LCD tv.
Er faldet over denne model:
Sodium LWD400-SI. (40")
Specifikationer
Panel vender og type: SAMSUNG LTA400WS-L03/LTA400WT-L11
LCD panel a-Si TFT-LCD
Display Size 885.168x497.664mm2
Opløsning 1366x768 pix. RGB
Dot Pitch 0.648 x 0.216mm
Maximum farver: 16,777,216
Horisontal frekvens: 44KHz-53KHz
Vertikal frekvens: 48Hz-66Hz
Brightness: 500 cd/m2
Kontrast: 1000:1
Responstid: 8ms
TV Tuner & Color System Tuner x 1
Videosystem: PAL/SECAM/NTSC-3.58,NTSC-4.43,PAL-60
Lyssystem: B/G, D/K, I,L,L',M.N
.... Men jeg aner intet om det. Har kigget på diverse sider med gode råd men synes det er ret uoverskueligt at finde ud af. Håber meget der er nogle der kender modellen eller kan og vil råde mig ud fra ovennævnte.
tilføjet af

Ved ikke, men....

Jeg kender ikke den nævnte model, men jeg ved at Samsung laver udmærkede pc-skærme (har selv en) så mon ikke deres tv også er af god kvalitet.
Det eneste virkelig gode råd jeg kan give dig er: Kig på skærmen før du køber den. Bed om at se den vise tv - og helst samme slags tv-signal som du har derhjemme.
Overvej yderligere om du har brug for en 40". Hvor langt sidder du fra din skærm i stuen?
Kast evt. et blik på denne side: http://www.flatpanels.dk
De er dygtige. Der kan du lære en masse om fladskærme, og måske har de endda testet lige præcis din model.
Kig også gerne her: http://www.recordere.dk
tilføjet af

Sodium 40

Hej
Jeg har selv et Sodium/Samsung 40 tv.
Jeg er rigtig godt tilfreds med det, man skal lige arbejde lidt med menuerne til farveindstilling, samt kontrast, hvorved man opnår et rigtigt godt og roligt billede.
Grunden til at jeg har skrevet / Samsung, er den at Panel vender /type er fra producenten Samsung, som jo er en af de førende på markedet, det vil sige al indmaden er Samsung. Det samme panel bliver brugt i flere Sony LCD TV. Kan samtidig tilføje at HD (HIGH DEFINISION) delen fungerer upåklageligt.
Designet er ok, Det medfølgende bordstand er godt og solidt.
Vær opmærksom på at der medfølger vægbeslag, hvilket gør at man sparer fra 1000 - 2000 kr. Hvis jeg skal tilføje et minus , er det lyden i selve tv. Men nu om dage er det nærmest irellevant, da man kører lyden ud igennem sit eget anlæg.
Hvis du har flere spørgsmål kan du ringe på TLF 60659389.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.