4tilføjet af

Skal du se Touren 2007?

Jeg stiller spørgsmålet i neutral tidszone, hvor cykelsæsonen er gået på hæld.
Skal du se Tour de France anno 2007? Skal du evt. selv derned og heppe på rytterne?
Eller er det blevet for meget for dig med dopingafsløringer af Festinaholdet, Virenque, Brochard, Zülle, Dufeaux, Massi, Pantani, Gotti, Dario Frigo, Santiago Perez, Roberto Heras, David Millar, Tyler Hamilton, Floyd Landis og nu Jesper Skibbys bekendelser (foruden mange flere)?
Jeg selv ved godt, hvad jeg vil: jeg skal ned på de franske landeveje og heppe på gutterne :-)
Hvis du forkaster cykelsporten nu og vil boycutte den, så husk nu ikke at lede dig i fristelser af TV2's reklamer for Touren når de begynder at poppe op i maj-juni måned - det vil jo være dobbeltmoralsk, ikke? ;-)
tilføjet af

tja mon ikke

jeg skal formentlig arbejde i det tidsrummet de kører, men jeg vil følge med i radioen.
vil gerne høre hvordan CSC klarer sig, men ellers er jeg ikke så interesseret - medmindre der kommer nogle danskere med fra andre hold.
er kyllingen blevet rask igen?
mh Jacob
tilføjet af

Kyllingen er i bedring, ja

Og han er hjemme og træne, du kan læse mere på hans egen dagbog her:
http://www.feltet.dk/michaelrasmussen/news.php?extend.76
Dog er jeg lidt skeptisk, det var et kompliceret brud, som på mange måder mindede om Joseba Belokis meget uheldige styrt i 2003, hvor han gav Lance udfordring som aldrig før. Men siden ved vi jo alle, hvordan det gik Beloki. Sådan håber jeg ikke det går Kyllingen fra Tølløse....
tilføjet af

beloki var god

det var så syn for beloki! tror virkelig at han kunne have taget trøjen fra ham, om nogen!
desuden syntes jeg stadig at han fik fordele ved at købe over marken istedet for at følge vejen..
i det hele taget har touren altid slikket godt og grundig røv på lance, han var dygtig, men man behøver jo ikke feje vejen for ham...
mh Jacob
tilføjet af

Sporten er ødelagt

Jeg mener cyklesporten skal kulegraves af diverse doping agenturer, politi o.s.v. Så for vi se hvor mange ryttere, trænere, læger som er tilbage. sporten er da så fordærvet af doping. I gamle dage var det kendt at rytterne tog stoffer, for at kunne klare strabadserne. Det har da ikke ændret sig en pind, bortset fra at de idag tager andre former for medikamenter. Med den store skandale sidste år, mener jeg at indtrykket må være, "Alle de store vindere har gennemført deres største bedrifter, efter at have gennemgået doping behandling". Landis blev fældet. Tour kongen Armstrong blev aldrig fældet, men jeg nægter at tro det var ren råstyrke somm gjorde ham til vinder 7 gange i træk. Basso var tæt på. Ullrich er stoppet i tide (måske). Hamilton har været der. Og ja selv vores egen BJARNE RIIS, da han vandt touren i 96, mon ikke han havde indtaget noget han ikke burde?? Så nej ud med cykelsporten, disse mennesker er store idoler for mange håbefulde unge mennesker, hvad nytter det så at; nærmest udsende signaler; om at du skal have foretaget blodtransfusion og være på EPO, for at vinde løb..
På trods af mit raseri mod cykelsporten, ender jeg nok med at sidde klistret til skærmen, når touren starter, som jeg har gjort det siden 93.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.