19tilføjet af

snittet 300 gange

Det er en hyggelig verden vi lever i. Den bliver da mere og mere sindssyg for hver dag der går:
http://ekstrabladet.dk/112/article1655866.ece
tilføjet af

snittet 300 gange

Gud, hvor er det bare vandvittigt. Tænk, hvad folk ikke kan finde på.
Selvfølgelig er verden blevet mere skræmmende, men det skyldes nok også, at vi i dag har mulighed for at få al den information vi kunne tænke os, og derfor virker det nok også vildere.
Men den der sag er da virkelig for klam!
tilføjet af

snittet 300 gange

Altså ondskaben har hele tiden været der. Min egen mormor har fortalt om grotesk dyreplageri - udført af børn - mens hun var barn. Så intet nyt der.
Men i dag er der, som du ganske rigtigt siger, meget mere info om, hvad der foregår. Og der er adgang til bøger og information, som desværre også kan give inspiration til at gøre ondskaben mere avanceret: bl.a. satanritualer og hvad de ellers kalder det. 😖
Og så er der tale om to piger (det plejer at være drengene), som ikke er større end børn, som kaster sig ud i sex-ritualer med knive og den slags. De er sandelig fremme i skoene! Hvor er deres forældre henne? 😃
tilføjet af

snittet 300 gange

Det er en hyggelig verden vi lever i. Den bliver da mere og mere sindssyg for hver dag der går:
Nu drejer det sig altså om USA. Sådan nogle grimme kællinger ..................... Og rejse 3000 kilometer for at komme i lag med dem? Usandsynligt.
Det skrives i artiklen at det drejer sig om et satanistisk ritual. For mig kunne det lige så godt lyde som nogen der er ved at føre noget bibelsk ud i livet. Ser de ikke noget bibleske ud?
[img]http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00726/politifoto_726850m.jpg[/img]
tilføjet af

snittet 300 gange

Citat: "Ser de ikke noget bibleske ud?"
Jeg ved ikke hvad de gør. De skulle sendes på landet og muge ud ved køerne...
tilføjet af

snittet 300 gange

Desværre er dette langt fra det mest uhyggelige og triste vi oplever i dag.
Uden tvivl nogle forstyrrede børn vi har at gøre med i denne sag, og jeg vil umiddelbart også tillade mig lidt skepsis ift. den mand der fløj så langt for at mødes med den ene af disse piger.
De senste år har man gjort en del for at glorificere satanisme, eller gøre det mindre spooky. Denne side af satanismen er ofte det som folk tænker på, og jeg tror det er vigtigt at vi ikke glemmer, at hvis man bygger sit liv op efter symbolet på ondskab og lidelse, så er det et faresignal.
mvh multani
tilføjet af

snittet 300 gange

De senste år har man gjort en del for at glorificere satanisme, .........................[/quote]
Hvem er "man"?
[quote]Denne side af satanismen er ofte det som folk tænker på, og jeg tror det er vigtigt at vi ikke glemmer, at hvis man bygger sit liv op efter symbolet på ondskab og lidelse, så er det et faresignal.

Gud er i lige så høj grad symbolet på ondskab og lidelse.
Jeg ved ikke om Satan eksisterer. Jeg kan dårligt forestille mig at satan eksisterer mere end gud eksisterer, nemlig ingen andre steder end mellem ørerne på de troende.
Det eneste man kan sige med sikkerhed, er at satanisme har højere underholdningsværdi. Alt jeres jesus og helligånd er gudsjammerligt kedeligt. Satanisme har da noget kulørt at byde på.
tilføjet af

snittet 300 gange

Man er uklart skrevet, det medgiver jeg.
I religionsundervisning, blandt mange af metalmiljøerne og selv i TV er der set eksempler på at satanismen er gjort til en religion hvor det blot ganske enkelt handler om at gøre godt for sig selv og de allernærmeste.
Hvad angår dín udlægning af Gud som symbol på ondskab og lidelse, så må jeg jo bare ryste på hovedet.
Jeg ved ikke hvordan du har læst Bibelen, men dit ensporede og meget overfladiske syn på Bibelen er en hindring for at du kan deltage i en reel debat om emnet.
Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan jeg skal bruge det til noget som helst at du finde vores frelser for kedelig.
Held og lykke med det, er der vel kun at sige.
mvh multani
tilføjet af

snittet 300 gange

Hej Multani
Jeg har en teori om, at det er fremmedgørelsen overfor hinanden, der er noget af problemet: http://jp.dk/aarhus/article2606024.ece
Det er som om, at alle passer deres eget - så er der også større frihed til skummel beskæftigelse!
Eller også er den den der med "lediggang er roden til alt ondt". - Altså lediggang i forhold til jobmarkedet - såvel som til fællesskaber. Jeg tror at de, som bliver marginaliserede, søger ind i bandemiljøer og andet, der ikke tåler dagens lys, fordi de ikke føler sig på bølgelængde med resten af samfundet.
Mvh
solsystem
tilføjet af

snittet 300 gange

Hej solsystem
Satanisme - okkultisme - det er roden til alt ondt.
Jeg husker også du lagde et link på et tidspunkt, hvor en havde begået et mord, fordi stemmerne havde sagt han skulle.
Vi har endnu Anders Breivik i frisk erindring - han var frimurer og hvad dertil hører..
De unge sidder og ser voldsfilm / spiller spil som handler om vold.
Nogen prøver ånden i glasset :
http://alternativ.info/doc/artikler/art2008_aanden_i_glasset.mv
Citat :
Når man sidder i en gruppe og spiller ånden i glasset eller dyrker Quija, er der i virkeligheden tale om det stik modsatte; man bliver marionetdukker for åndernes spil.
________
Det kan hurtigt gå galt
.. Men for Tony var dette ikke naboen... Han troede ikke på fænomenet da han legede det sammen med sine efterskole kamerater og jokede med at spørge, hvornår en af de andre deltagere vil dø? Inden at de nåede at blive sure på ham, fik Tony en stikken for hjertet. (Han var blevet besat.) Han begyndte at gå i kramper, lyde som om han var ved at blive kvalt. Pludselig lå han stille.
Drengene prøvede at få ham til bevidsthed ved at give ham lussinger, han for op som en helt anden person med et underligt ondt udtryk i øjnene og sagde, at han var Djævlen og at han havde kidnappet Tonys sjæl.
Tonys besættelse varede i mere end to uger.
I de to uger prøvede Tony på at sige, at han var en god ånd som ville frelse deres sjæl, de skulle bare udføre nogle ritualer.
Men når de sagde nej til ham, kastede han store ting efter dem og jagtede med kniv.
Drengene prøvede at søge hjælp ved lærer og forældre, men der var ingen der troede på dem.
Tony er aldrig blevet helt rask. Han får stadig tilbagefald af og til.
Citat slut
Andre unge hører :
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Musik/Rytmisk_musik/Genrer_og_terminologi/Black_metal
Citat :
black metal, ekstrem stilart inden for heavy metal. Stilen opstod i 1980’erne efter inspiration fra den engelske gruppe Venom, svenske Bathory og det schweiziske band Celtic Frost.
Stilen var da især hurtigt spillet heavy metal som egentlig kun adskilte sig fra death metal ved tekstuniverset, som da var satanistisk og okkultistisk.

I begyndelsen af 1990’erne opstod en black metal-scene i Norge med bands som Mayhem, Darkthrone, Emperor, Burzum, Immortal og Enslaved.

Den opnåede stor mediebevågenhed idet nogle af medlemmerne deltog i satanistisk inspirerede kirkebrændninger ligesom enkelte blev dømt for mord.
Citat slut
Satan styrer.. ser det ud til - men han kan kun det vi giver ham lov til.
Jesus har sejret over ham.
tilføjet af

300 gange bullshit

................. Jeg husker også du lagde et link på et tidspunkt, hvor en havde begået et mord, fordi stemmerne havde sagt han skulle.[/quote]
Sådan noget er en dianose indenfor psykiatrien. Hvis der bliver blandet religion ind i det, bliver det bullshit.
[quote]Vi har endnu Anders Breivik i frisk erindring - han var frimurer og hvad dertil hører.. [/quote]
Nu bliver tingene vist rodet sammen i en uigenkendelig pærevælling. Bullshit.
[quote]Satan styrer.. ser det ud til - men han kan kun det vi giver ham lov til.
Jesus har sejret over ham.

Man skal vist være uddannet teolog for at levere noget bullshit der er endnu værre. Hvad ævler du egentligt om? Andet end noget luft og nogle fantasier?
tilføjet af

altså,

hvis man skulle udrede en afhandling eller en "bog" om dine udgydelser her på debatten, hvad skulle man så bruge den til? Intet, absolut intet.
Du har nogle voldsomme meninger om alt og alle, men noget egentligt budskab eller blot informationer kan du aldrig give.
Du er blot et gammelt sludder hoved. Hvad med at sætte dig lidt ind i tingene?
http://www.newzimbabwe.com/news-4421-Lorraine%20Mbulawa%20the%20law%20and%20spirits/news.aspx
Kosmos
tilføjet af

300 gange bullshit

Altså Carlo...jeg synes dit svar til Lyjse var noget respektløst. [:|]
Det kan godt være du ikke tror på Gud, men man skal nu aldrig sige aldrig til, at der kan være mere mellem himmel og jord.
Jeg har jo afskrevet alt hvad der hedder alternativt som værende fup. Men så her, den anden aften, så sad jeg og fulgte med i en udsendelse om opklaring af mordgåder. Så var der ALLIGEVEL nogle sager, som var blevet opklaret ved hjælp af clairvoyante! Der sad de der store skeptiske kriminalbetjente og fortalte om opklaringsforløbet - de havde ikke selv kunnet finde nogen lig - faktisk havde de ledt i årevis og næsten opgivet - indtil de bad om hjælp fra en claivoyant, som kunne lokalisere stederne. Jeg ved selvfølgelig ikke, om hele udsendelsen bare var det pure opspind - om det var noget, nogen havde siddet og fundet på for at underholde befolkningen. Men jeg tror ikke, man kategorisk kan afskrive alt...
tilføjet af

300 gange bullshit

[quote="lyjse" post=2480857]................. Jeg husker også du lagde et link på et tidspunkt, hvor en havde begået et mord, fordi stemmerne havde sagt han skulle.[/quote]
Sådan noget er en dianose indenfor psykiatrien. Hvis der bliver blandet religion ind i det, bliver det bullshit.
[quote]Vi har endnu Anders Breivik i frisk erindring - han var frimurer og hvad dertil hører.. [/quote]
Nu bliver tingene vist rodet sammen i en uigenkendelig pærevælling. Bullshit.
[quote]Satan styrer.. ser det ud til - men han kan kun det vi giver ham lov til.
Jesus har sejret over ham.[/quote]
Man skal vist være uddannet teolog for at levere noget bullshit der er endnu værre. Hvad ævler du egentligt om? Andet end noget luft og nogle fantasier?

Carlo du skal ikke snakke om bullshit, du er og bliver en person der foretrækker latterlige angreb uden argumentation bare for fornøjelsens skyld.
Hvis din overbevisning er, at vi troende er så hæslige nogle mennesker, og ateisme er vejen frem, så sælger du ikke mange billetter ved at opføre dig som en uvorn unge.
mvh multani
tilføjet af

snittet 300 gange

Hej Multani
Jeg har en teori om, at det er fremmedgørelsen overfor hinanden, der er noget af problemet: http://jp.dk/aarhus/article2606024.ece
Det er som om, at alle passer deres eget - så er der også større frihed til skummel beskæftigelse!
Eller også er den den der med "lediggang er roden til alt ondt". - Altså lediggang i forhold til jobmarkedet - såvel som til fællesskaber. Jeg tror at de, som bliver marginaliserede, søger ind i bandemiljøer og andet, der ikke tåler dagens lys, fordi de ikke føler sig på bølgelængde med resten af samfundet.
Mvh
solsystem

Jeg tror en stor del af problemet skabes af forældrene.
Jeg har set mange eksempler på enten omsorgssvigt eller en tendens til at forgylde og gøre vores børn til konger og dronninger.
Begge dele er meget skadelige og jeg tror vi skal til at sætte lidt mere fokus på forældre og deres opdragelsesmønstre.
Uden den rette stimulering kan et spædbarn på 14-20 dage tage så meget skade at det kan udvikle ADHD eller Autisme.
De forældre der ikke formår at se deres børn i øjnene og stimulere deres børn, har ofte et problem med at behovsudsætte. Så jeg tror der er noget i det du siger.
mvh multani
tilføjet af

snittet 300 gange

Hej Multani
Der er bare det MEN...at ondskaben, som vi ser den i dag, er spredt til alle aldersgrupper! 🙁 Hvis man læser avisoverskrifter, bliver kriminalitet og lyssky ting også begået af ældre årgange (35 og op efter), (og de ældre generationer blev jo, som bekendt, opdraget efter andre metoder)....Det kan godt være, du ikke har lagt mærke til det, men det er faktisk rigtigt.
Nutidens forældre til teenagere må stå for skud til rigtig meget skæld ud. Men forældre i dag er også meget mere usikre fordi der er brudt med de normer, som var engang, - og hvad skal de erstatte det med? - Der er ligesom ikke rigtigt noget pejlemærke - ud over en masse teorier, som den enkelte må tage stilling til. Det er FORBUDT at tæske sit barn som man gjorde i gamle dage. Det giver en politianmeldelse. Man sender heller ikke sine børn i brunkulslejre når de er 7 år for at arbejde. Det giver også politianmeldelse, da det er børnearbejde. Ergo må man, som forældre, erstatte de gamle metoder med andre ting, som man selv må finde på....men det er nemt at placere ansvaret hos forældrene (sådan som vi ser, det bliver gjort i medierne), for syndebukken skal jo placeres et sted!
Til gengæld kan der ikke være meget tvivl om, at medieverdenen fylder os med meget møg...og jeg har faktisk en mistanke om, at det er meget derfra forråelsen kommer....
tilføjet af

Nå ja.!

Det er jo ikke andet end en sexfantasi der gik lidt over gevind, det er der jo ikke noget nyt i.
Den slags er set før, folk bliver enige om at udleve nogle fantasier, det går vildt for sig, og vupti pludseligt er det en skandale.
Der er vel ingen der rejser 3000 km. uden at ville det selv.
Og endelig, alle overlevede jo, så vidt vides.
tilføjet af

snittet 300 gange

Multani: 5. mosebog om forbandelserne er rystende læsning.
Og der er mange beretninger fra Gamle Testamente som er voldsomt blodige og fyldt med lidelse. Ægyptens plager er et eksempel, men der er mange andre.
Jeg tror, det er det, Carlo tænker på.
tilføjet af

Nå ja.!

Næh...bizart sex er der sikkert masser af.
Men prøv og forestil dig hvordan du ville se ud efter 300 snit med en kniv? En hullet si..... [:X]
tilføjet af

300 gange bullshit

Jeg har jo afskrevet alt hvad der hedder alternativt som værende fup. Men så her, den anden aften, så sad jeg og fulgte med i en udsendelse om opklaring af mordgåder. Så var der ALLIGEVEL nogle sager, som var blevet opklaret ved hjælp af clairvoyante![/quote]
De fortæller ikke om alle de tilfælde hvor politiet er blevet ledt på vildspor og har spildt en masse tid på grundlag af henvendelser fra påstået clairvoiante. Dansk politi har ihvertfald den holdning at de ikke vil efterforske påstande fra påstået clairvoiante. Det er faktisk ret simpelt at afprøve clairvoiance.
Det er sådan at clairvoiance ikke holder vand ved kontrolleret afprøvning.
[quote].......................... Men jeg tror ikke, man kategorisk kan afskrive alt...

Selvfølgelig ikke, men det er den der fremsætter en exeptionel påstand der bør understøtte den. Ikke skeptikeren der bør modbevise den, al den stund et negativt bevis er umuligt. Når nogen f eks hævder at der er en nisse på loftet, så bør de begrunde/understøtte påstanden. For man kan jo aldrig modbevise at der skulle ære en nisse på loftet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.