8tilføjet af

Skoleopgave om vinteren 2010

Hejsa, håber I kan hjælpe mig med en lille skoleopgave. Jeg har fået spørgsmålet; "Hvordan kan det være at vintrene i Danmark siges at blive varmere når sidste vinter var den koldeste i Danmark i 14 år?"
Efter at have researchet hele nettet må jeg nu håbe, der sidder nogle kloge hoveder der vil hjælpe en dreng med sin opgave 🙂Fortsat god dag!
Jonas
tilføjet af

Den er nem.

Det skyldes at man har forfalsket alle undersøgelser angående den globale opvarmning, så man kunne laegge nogle høje skatter på folks forbrug af energi, og det kalder man vist grøn afgift, kort beskrevet.😉
tilføjet af

Hvordan vil du så forklare lille-

Troldmand, at vejret i Danmark er blevet mere ekstremt med storme, skybrud i stedet for regn og massive oversvømmelser??? 😮
tilføjet af

Sidste vinter

Den var streng grundet at vindene og vejrbælterne kom fra nordøst, dvs. Sibirien.
Det var uhørt idet vi jo er vant til at få det fra nordvest, og faktisk var vejret i perioder bedre på Grønland sidste vinter.
tilføjet af

Hvem ved,

måske skyldes det vejrguderne, og ud over det har det ikke min store interesse, da jeg er mere optaget af at nyde livet og alt hvad det har at byde på i fulde drag, og overlader det til andre om at bekymre sig om fremtiden, for jeg har ikke taenkt mig at skrue ned for blusset på noget tidspunkt.
Jeg har jo vaeret så fornuftig ikke at investere i efterkommere, så jeg har råd til at vaere osende ligeglad, hvis du forstår hvad jeg mener.😉
tilføjet af

De gamle i min familie påstår

vi får turen hvert 14. år og det ser egentlig ud til at passe.
tilføjet af

Du bliver genfødt

i Sibirien 😃😃
tilføjet af

Håber så

at det bliver som en isbjørn.😉
tilføjet af

Hej du kan se lidt om vinteren her >>

Vinteren lev kold fordu den North atlantic oscillation (forkortet NOA) i vinters var den lav - forklaring her:
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-33479525:derfor-blev-vinteren-s%C3%A5-kold-og-med-s%C3%A5-meget-sne.html
Så man kan sige at trods vi er i en varm periode nu kan kolde vintre sagtens forrekomme og vi vil meget sikkert igen se en line vinter som sidst.

Håber det kan bruges 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.