34tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Es 14,12-17 Tænk, at du faldt fra himlen, du strålende morgenstjerne!
Du er slynget til jorden, du som besejrede folkene. Du sagde ved dig selv: "Jeg vil stige op til himlen, højt over Guds stjerner rejser jeg min trone; jeg tager sæde på bjerget, hvor guderne samles, i det yderste nord.
Jeg stiger op over skybankerne, gør mig lige med den Højeste."
Men du er blevet styrtet i dødsriget, ned i afgrundens dyb.
I Lukas.10:18 siger Jesus : Da sagde han til dem: "Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
"sk" skrev
post=2728419
Det er korrekt, det var på den tid.
Biblen skriver:
Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri,
fordi han ved, at hans tid er kort.
Satan står bag al ondskaben i verden, og aldrig før har der været så meget krig som efter 1914. Som tegnet siger.[/quote]
Jeg spurgte :
[quote]Vil du virkelig påstå, at Satan var i himlen, sammen med Jesus - fra Jesu himmelfart, og indtil 1914
😖 [:X]
Jeg venter på et svar.....
Men efter vagttårnslæren, da skulle Satan altså have været i himlen, indtil 1914... samtidig med, at Satans dæmoner var på jorden... 😉
Hvordan er det muligt, at bilde nogen det ind, om jeg begriber det 😮 [???] 😖
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Es 14,12-17 Tænk, at du faldt fra himlen, du strålende morgenstjerne!
Du er slynget til jorden, du som besejrede folkene. Du sagde ved dig selv: "Jeg vil stige op til himlen, højt over Guds stjerner rejser jeg min trone; jeg tager sæde på bjerget, hvor guderne samles, i det yderste nord.
Jeg stiger op over skybankerne, gør mig lige med den Højeste."
Men du er blevet styrtet i dødsriget, ned i afgrundens dyb.
I Lukas.10:18 siger Jesus : Da sagde han til dem: "Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
"sk" skrev
post=2728419
[quote]Det er korrekt, det var på den tid.
Biblen skriver:
Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri,
fordi han ved, at hans tid er kort.
Satan står bag al ondskaben i verden, og aldrig før har der været så meget krig som efter 1914. Som tegnet siger.[/quote]
Jeg spurgte :
[quote]Vil du virkelig påstå, at Satan var i himlen, sammen med Jesus - fra Jesu himmelfart, og indtil 1914[/quote] 😖 [:X]
Jeg venter på et svar.....
Men efter vagttårnslæren, da skulle Satan altså have været i himlen, indtil 1914... samtidig med, at Satans dæmoner var på jorden... 😉
Hvordan er det muligt, at bilde nogen det ind, om jeg begriber det 😮 [???] 😖

Selvfølgelig begriber du det ikke.;
Du ved jo overhoved ikke hvad det er gud fortæller os, og når du påstår at det der står i biblen er løgn, ja så er der vist ingen der kan hjælpe dig til at forstå.
Det mindste man kan forlange, er jo at man selv vil forstå.
Og det har du jo tydeligt taget afstand fra.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Nu er forskellen på dig og mig jo, at jeg ikke har været gennem vagttårnest vaskemaskine.
Men nu kan du jo sikkert fortælle mig, hvordan Jesus kunne sige - mens han gik på jorden :
I Lukas.10:18 "Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Nu er forskellen på dig og mig jo, at jeg ikke har været gennem vagttårnest vaskemaskine.
Men nu kan du jo sikkert fortælle mig, hvordan Jesus kunne sige - mens han gik på jorden :
I Lukas.10:18 "Jeg så Satan falde ned fra himlen som et lyn.


Hvis du holdt op med at benægte din egen bibel, ville det være en fordel for dig. Desværre kommer det ikke til at ske.
Den siger ellers i Åb 12:9 hvor du får forklaringen.
Den blev styrtet, den store drage, den gamle slange, som hedder Djævelen og Satan, og som forfører hele verden – styrtet til jorden, og dens engle blev styrtet ned sammen med den.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Det var ikke et svar !
Jeg spørger igen :
hvordan kunne Jesus sige, at han så Satan blive kastet ud af himlen, hvis det først skete i 1914 ?
Det må du da kunne forklare mig !
v6 og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag; Judas.B.1
Det skete også før 1914 !
1.Peters.B.3
Han blev dræbt i kødet, gjort levende i Ånden, v19 og i den gik han til de ånder, der var i fængsel, og prædikede for dem;
det var dem, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Altså blev Satan ikke først smidt ud af himlen i 1914 !!
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Det var ikke et svar !
Jeg spørger igen :
hvordan kunne Jesus sige, at han så Satan blive kastet ud af himlen, hvis det først skete i 1914 ?
Det må du da kunne forklare mig !
v6 og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag; Judas.B.1
Det skete også før 1914 !
1.Peters.B.3
Han blev dræbt i kødet, gjort levende i Ånden, v19 og i den gik han til de ånder, der var i fængsel, og prædikede for dem;
det var dem, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Altså blev Satan ikke først smidt ud af himlen i 1914 !!

Jesus vidste godt hvem han selv var. OK ?
Jesus vidste han engang i fremtiden ville have et opgør med satan. Derfor er det indlysende Jesus er opmærksom på hvad der foregår. Det er overhovedet ikke mærkeligt.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Du er på røven, SK...
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg prøver igen :
v6 og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag; Judas.B.1
Det skete også før 1914 !
1.Peters.B.3
Han blev dræbt i kødet, gjort levende i Ånden, v19 og i den gik han til de ånder, der var i fængsel, og prædikede for dem;
det var dem, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Så spørger jeg dig igen :
Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen - hvornår var dette opgør ?
Eftersom Jesus gik ned til dem, (efter han døde på korset), og prædiekede for dem, kan det jo ikke først være i 1914 !

Vel "sk" ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg prøver igen :
v6 og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag; Judas.B.1
Det skete også før 1914 !
1.Peters.B.3
Han blev dræbt i kødet, gjort levende i Ånden, v19 og i den gik han til de ånder, der var i fængsel, og prædikede for dem;
det var dem, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Så spørger jeg dig igen :
Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen - hvornår var dette opgør ?
Eftersom Jesus gik ned til dem, (efter han døde på korset), og prædiekede for dem, kan det jo ikke først være i 1914 !

Vel "sk" ?


Jeg kan kun gentage mig selv. Du kender ikke din egen bibel.
De engle der er tale om er de der før vandfloden, kom ned til jorden.
1. Mosebog 6:2
så gudssønnerne, at menneskedøtrene var smukke. Blandt dem tog de sig alle de koner, de havde lyst til.
Har du en eller anden opfattelse af det var alle satans engle❓
Det skulle ikke undre, men der tager du fejl.
Om disse engle siger der i Judas brev.
Judas 1:6
og jeg vil minde om, at de engle, som ikke tog vare på deres høje hverv, men forlod deres rette bolig, holder han bundet i mørket med evige lænker indtil dommen på den store dag.
Det hele er ligetil. Jeg håber du er med på dette.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Det er tydeligt at Peter henviste til de ånder, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Satan gjorde oprør, men du mener ikke han blev smidt ud af himlen.. Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Det er tydeligt at Peter henviste til de ånder, der valgte at følge Satan i hans oprør.
Satan gjorde oprør, men du mener ikke han blev smidt ud af himlen.. Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen ?


Du fatter det ikke!
Ikke underligt med alt det sludder du læser om kristendom på vanvittige hjemmesider.
Tror du også på gengangere ?
Det drejer sig om tartaros. Det ER ligetil.
2. Peter 2:4
4 Det er afgjort at når Gud ikke skånede de engle som havde syndet, men kastede dem i Tar′taros og derved overgav dem til det tætte mørkes gruber for at de skulle bevogtes til dom, 5 og når han ikke skånede en gammel verden, men bevarede Noa, en forkynder af retfærdighed, sammen med syv andre, da han bragte en vandflod over en verden af ugudelige.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg prøver igen :
Satan gjorde oprør, men du mener ikke han blev smidt ud af himlen.. Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg prøver igen :
Satan gjorde oprør, men du mener ikke han blev smidt ud af himlen.. Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen ?

Så "koger jeg det ned" :
Blev Satan smidt ud af himlen, da han gjorde oprør ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg prøver igen :
Satan gjorde oprør, men du mener ikke han blev smidt ud af himlen.. Hvornår blev de ulydige engle, og Satan smidt ud af himlen ?

De faldne engle der blev ophav til nefilim, vendte aldrig tilbage til himlen, men blev bundet i tartaros.
Satan gjorde oprør allerede i Adam og Evas tid, men forblev i himlen indtil han blev smidt ud i 1914.

Tror du på gengangere ???
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

"sk" skrev :
Satan gjorde oprør allerede i Adam og Evas tid, men forblev i himlen indtil han blev smidt ud i 1914.

Du er så forført og bedraget, så det er uhyggeligt !
Hvordan i al vidseste verden, kan du forestille dig, at efter Jesus sejr på korset - over Satan, skulle fare til himmelen - op til SATAN 😖 [:X] 😮 😖 😮
Den er helt gal "sk" 😖
Du tror dette skete i 1914 :

Dette siger Gud Herren:
Du var seglet på fuldkommenhed,
fyldt med visdom og af fuldendt skønhed.
v13 Du var i Eden, i gudshaven.
Alle slags ædelsten sad på din dragt:
rubin, topas og månesten,
krysolit, shoham og jaspis,
safir, granat og smaragd;
udhamret og dekoreret kunstarbejde i guld
blev anbragt på dig, den dag du blev skabt.
v14 Du var en salvet kerub,
jeg gjorde dig til beskytter;
du var på det hellige gudebjerg,
du vandrede blandt funklende sten.
v15 Du var udadlelig i din færd,
fra den dag du blev skabt,
til der blev fundet uret hos dig.
v16 Ved al din handel
fyldtes du med vold og syndede.
Så forstødte jeg dig fra gudebjerget,
fra de funklende sten,
jeg ødelagde dig, du beskyttende kerub.
v17 Dit hjerte blev hovmodigt over din skønhed,
du fordærvede din visdom og strålende glans.
Jeg kastede dig til jorden,
gav dig hen til konger,
så de kunne fryde sig over dig. Ez.28
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Ezekiels bog er skrevet ca. 590 fvt.
Hvornår tror du Åbenbaringens bog er skrevet ?
Åb 12:7
Og der udbrød krig i himmelen: Mikael og hans engle kæmpede mod dragen, og dragen og dens engle kæmpede, 8 men den fik ikke overtaget, og der fandtes heller ikke mere noget sted for dem i himmelen. 9 Så blev den store drage kastet ned, slangen fra fortiden, der kaldes Djævelen og Satan, som vildleder hele den beboede jord; han blev kastet ned til jorden, og hans engle blev kastet ned sammen med ham. 10 Og jeg hørte en høj røst i himmelen sige:
Hvornår tror du det her skete ?
Før Jesus kom tilbage til himlen ?
Tror du på gengangere ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Johs.Åb. handler både om noget der er sket - og noget der vil ske !
Men du må gerne vise mig, hvor i Bibelen du læser, at Satan kom ned på jorden, i 1914 !
v30 Jesus sagde til dem: »Den røst lød ikke for min skyld, men for jeres skyld.
v31 Nu fældes der dom over denne verden, nu skal denne verdens fyrste jages ud. v32 Og når jeg er blevet ophøjet fra jorden, vil jeg drage alle til mig.« Johs.12
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg stillede 3 spørgsmål. Men som sædvanlig svarer du ikke.
Jeg kan godt oplyse dig hvorfor du ikke gør.
Du skriver en udlægning/syn på biblen som er en envejskommunikation.
Postulatet giver kun mening hvis nogen tror på det, uden at få oplyst baggrunden for udtalelsen.
Satans navn er Lucifer! Hvis du siger det vil nogen måske tro det. Også selvom om det slet ikke passer. Det er et eksempel hvor din udlægning falder med det samme, hvis du skal forklare det. Sådan er det med langt det meste du skriver.
Du gør det, du springer over med et modspørgsmål, for at få opmærksomheden drejet hen på noget andet. Jeg skal svare og svare. Hver gang tror du ikke på det. Og det er lige fra det ene til det andet. Hvor mange gange snart har du ikke taget fejl, og er blevet korrigeret. Det er at tale for døve ører. Jeg vil egentligt ikke blande mig i din uoverensstemmelse med Sebl om navnet Lucifer, men nu er det så oplagt.
DU TAGER FEJL LYJSE - IKKE SEBL, MEN DIG.
Spørgsmålet er så vil du forstå det. Det tror jeg ganske enkelt ikke du vil, for du er så forblændet i din overtro at intet trænger igennem. Du argumenterer heller ikke logisk sagligt for det du siger, men kommer med noget der er helt ude af trit med biblen.
På samme måde som i teaterstykket skærmysler, hvor der siges.
Månen har den farve måner skal have..........

Tilbage til hvornår satan blev fordrevet fra himlen. For det første tror du satan er en Lucifer gedebukkedæmon med horn og det hele. Det tror jeg i hvert fald du forestiller dig.
Du viser også det ene billede efter det andet.
Det vil i så fald være det rene vås. Satans tilstedeværelse i himlen, er på det åndelige plan. Når han fordrives er det væk fra Guds sfære, på en måde vi ikke helt kan sætte os ind i. Men satan får ikke længere foretræde for Gud. Noget i den retning forestiller jeg mig det.
Hvis Sebl læser med her, vil jeg sætte pris på hans forklaring. Du kan i hvert fald ikke komme med et in-put Lyjse.
Til sagen:
Johs.Åb. handler både om noget der er sket - og noget der vil ske !
Men du må gerne vise mig, hvor i Bibelen du læser, at Satan kom ned på jorden, i 1914 !
v30 Jesus sagde til dem: »Den røst lød ikke for min skyld, men for jeres skyld.
v31 Nu fældes der dom over denne verden, nu skal denne verdens fyrste jages ud. v32 Og når jeg er blevet ophøjet fra jorden, vil jeg drage alle til mig.« Johs.12


Du læser Johannes som de blinde slås.
Hvis vi nu tager Åbenbaringens bog kap 1 i DIN EGEN BIBEL
Der står:
Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin engel til sin tjener Johannes.
Johannes skrev åbenbaringens bog efter han fik den åbenbaret i ca. år 96.
Da havde Jesus været i himlen i adskillige år.
Hvornår skrev Johannes så Johannesevangeliet ?
Svar uden at slå det op - kan du det ?
Vi ser kap 12:7
Og der blev krig i himlen. Mikael og hans engle gik i krig med dragen, og dragen og dens engle tog kampen op, v8 men kunne ikke stå sig, og de havde ikke længere deres plads i himlen. v9 Den blev styrtet, den store drage, den gamle slange, som hedder Djævelen og Satan, og som forfører hele verden – styrtet til jorden, og dens engle blev styrtet ned sammen med den. v10 Og jeg hørte en høj røst i himlen sige:
Nu er frelsen og magten og Riget vor Guds
og herredømmet hans salvedes,
for vore brødres anklager er styrtet,
han som dag og nat anklagede dem for Gud.
v11 De har besejret ham ved Lammets blod og ved deres vidnesbyrds ord.
De havde ikke livet for kært til at gå i døden.
Jeg fremhæver det du bør notere dig.
Der står satan kastes ud af himlen efter de kristne incl. Jesus har forkyndt og er gået i døden for troen. Det gjorde Jesus Kristus som bekendt. Uden dette offer ingen sejr over satan.
Den bibel jeg henviser til - folkekirkens bibel da 92, er også på dette sted dårligt oversat og direkte misvisende i forhold til grundskriftet.
Der står:
Now is come (5633) salvation, and strength, and the kingdom of our God, and the power of his Christ:
Det er også Jesus styrke/kaft/myndighed på det tidspunkt der overvinder satan.
Fornægter du Jesus og hans offer Lyjse❓Hvem gør det. Jesus disciple eller satans
Du må indse du ikke har Guds ånd, derfor kommer du aldrig til at forstå det her. Derfor begår du den ene fejl efter den anden.
Jeg spurgte dig:
Tror du på gengangere❓Det vil jeg gerne har besvaret, så skal jeg nemlig vise dig en ting.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Nu var det altså mig, der åbnede tråden, og stillede dig spørgsmålet, hvor I Bibelen du læser, at Satan blev smidt ud af himlen i 1914 !
Det har jeg ikke fået svar på endnu !
Du har selv svaret på - hvorfor :
Du gør det, du springer over med et modspørgsmål, for at få opmærksomheden drejet hen på noget andet[/quote]
"sk"skrev :
[quote]Satans navn er Lucifer! Hvis du siger det vil nogen måske tro det. Også selvom om det slet ikke passer. Det er et eksempel hvor din udlægning falder med det samme, hvis du skal forklare det. Sådan er det med langt det meste du skriver.[/quote]

Vær venlig at dokumentere hvor jeg har skrevet : "Satans navn er Lucifer"

"sk" skrev:
[quote]Jeg vil egentligt ikke blande mig i din uoverensstemmelse med Sebl om navnet Lucifer, men nu er det så oplagt.[/quote]
Har vi en uoverensstemmelse vedrørende navnet [???]

"sk" skrev:

[quote]Hvis Sebl læser med her, vil jeg sætte pris på hans forklaring

Sebl tror slet ikke på, at Satan findes...

_______________
Hvor I Bibelen læser du, at Jesus - efter han havde sejret over Satan på korset, og faret til himmelen, at Satan stadigvæk befandt sig i himlen..
Det er jo fuldstændig sindsygt !!
v14 Siden børnene alle er af kød og blod, måtte han også blive det ligesom de, for at han med sin død skulle gøre ham magtesløs, som har dødens magt, nemlig Djævelen, v15 og befri alle dem, som af frygt for døden hele livet igennem havde været holdt nede i trældom. Heb.B.2

v14 Han slettede vort gældsbevis med alle dets bestemmelser imod os; han fjernede det ved at nagle det til korset; v15 han afvæbnede magterne og myndighederne, stillede dem offentligt til skue og førte dem i sit triumftog i Kristus. Kol.B.2
Men du tror, Satan stadigvæk var i himlen 😖
tilføjet af

lyjse spurgte Skete dette i 1914 ? sUk JA .. lyjse

😖
spørger hvor står det ...... sUk skynder sig at smide spørgsmål på banen ...... lyjse spørger igen var SATAN i himlen i 1914 og hvor står det ...... sUk skynder sig at brokke sig over alle de spørgsmål lyjse ikke har besvaret😮 ...... Men 1914 spørgsmålet forbliver ubesvaret!
Et eller andet sted kom en strofe til mig:
"Ja, sådan er det jo" eller som jeg husker den: "Så'en erd't jo" - Men hvem sang den?



[/quote]
[quote="sand kristen" post=2728863]Skete dette i 1914 ?
Jeg stillede 3 spørgsmål. Men som sædvanlig svarer du ikke.
Jeg kan godt oplyse dig hvorfor du ikke gør.
Du skriver en udlægning/syn på biblen som er en envejskommunikation.
Postulatet giver kun mening hvis nogen tror på det, uden at få oplyst baggrunden for udtalelsen.
Satans navn er Lucifer! Hvis du siger det vil nogen måske tro det. Også selvom om det slet ikke passer. Det er et eksempel hvor din udlægning falder med det samme, hvis du skal forklare det. Sådan er det med langt det meste du skriver.
Du gør det, du springer over med et modspørgsmål, for at få opmærksomheden drejet hen på noget andet. Jeg skal svare og svare. Hver gang tror du ikke på det. Og det er lige fra det ene til det andet. Hvor mange gange snart har du ikke taget fejl, og er blevet korrigeret. Det er at tale for døve ører. Jeg vil egentligt ikke blande mig i din uoverensstemmelse med Sebl om navnet Lucifer, men nu er det så oplagt.
DU TAGER FEJL LYJSE - IKKE SEBL, MEN DIG.
Spørgsmålet er så vil du forstå det. Det tror jeg ganske enkelt ikke du vil, for du er så forblændet i din overtro at intet trænger igennem. Du argumenterer heller ikke logisk sagligt for det du siger, men kommer med noget der er helt ude af trit med biblen.
På samme måde som i teaterstykket skærmysler, hvor der siges.
Månen har den farve måner skal have..........

Tilbage til hvornår satan blev fordrevet fra himlen. For det første tror du satan er en Lucifer gedebukkedæmon med horn og det hele. Det tror jeg i hvert fald du forestiller dig.
Du viser også det ene billede efter det andet.
Det vil i så fald være det rene vås. Satans tilstedeværelse i himlen, er på det åndelige plan. Når han fordrives er det væk fra Guds sfære, på en måde vi ikke helt kan sætte os ind i. Men satan får ikke længere foretræde for Gud. Noget i den retning forestiller jeg mig det.
Hvis Sebl læser med her, vil jeg sætte pris på hans forklaring. Du kan i hvert fald ikke komme med et in-put Lyjse.
Til sagen:
[quote="lyjse" post=2728801]Johs.Åb. handler både om noget der er sket - og noget der vil ske !
Men du må gerne vise mig, hvor i Bibelen du læser, at Satan kom ned på jorden, i 1914 !
v30 Jesus sagde til dem: »Den røst lød ikke for min skyld, men for jeres skyld.
v31 Nu fældes der dom over denne verden, nu skal denne verdens fyrste jages ud. v32 Og når jeg er blevet ophøjet fra jorden, vil jeg drage alle til mig.« Johs.12[/quote]

Du læser Johannes som de blinde slås.
Hvis vi nu tager Åbenbaringens bog kap 1 i DIN EGEN BIBEL
Der står:
Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin engel til sin tjener Johannes.
Johannes skrev åbenbaringens bog efter han fik den åbenbaret i ca. år 96.
Da havde Jesus været i himlen i adskillige år.
Hvornår skrev Johannes så Johannesevangeliet ?
Svar uden at slå det op - kan du det ?
Vi ser kap 12:7
Og der blev krig i himlen. Mikael og hans engle gik i krig med dragen, og dragen og dens engle tog kampen op, v8 men kunne ikke stå sig, og de havde ikke længere deres plads i himlen. v9 Den blev styrtet, den store drage, den gamle slange, som hedder Djævelen og Satan, og som forfører hele verden – styrtet til jorden, og dens engle blev styrtet ned sammen med den. v10 Og jeg hørte en høj røst i himlen sige:
Nu er frelsen og magten og Riget vor Guds
og herredømmet hans salvedes,
for vore brødres anklager er styrtet,
han som dag og nat anklagede dem for Gud.
v11 De har besejret ham ved Lammets blod og ved deres vidnesbyrds ord.
De havde ikke livet for kært til at gå i døden.
Jeg fremhæver det du bør notere dig.
Der står satan kastes ud af himlen efter de kristne incl. Jesus har forkyndt og er gået i døden for troen. Det gjorde Jesus Kristus som bekendt. Uden dette offer ingen sejr over satan.
Den bibel jeg henviser til - folkekirkens bibel da 92, er også på dette sted dårligt oversat og direkte misvisende i forhold til grundskriftet.
Der står:
Now is come (5633) salvation, and strength, and the kingdom of our God, and the power of his Christ:
Det er også Jesus styrke/kaft/myndighed på det tidspunkt der overvinder satan.
Fornægter du Jesus og hans offer Lyjse❓Hvem gør det. Jesus disciple eller satans
Du må indse du ikke har Guds ånd, derfor kommer du aldrig til at forstå det her. Derfor begår du den ene fejl efter den anden.
Jeg spurgte dig:
Tror du på gengangere❓Det vil jeg gerne har besvaret, så skal jeg nemlig vise dig en ting.
tilføjet af

lyjse spurgte Skete dette i 1914 ? sUk JA .. lyjse

Hej Jalmar 🙂
Det er typisk jv - se også Bjarne - hvor "klog" han er - og når man så stiller ham et spørgsmål, så kommer "sk" og hjælper ham - hvis man kan kalde det hjælp... 😖 😕
Du tænker vist på :
http://www.festabc.dk/A/Jeg%20er%20degn%20i%20N%C3%B8rre%20Bjert?dbid=8ff62675-b492-44a7-ac8b-1e826d3a22d4&type=1
Præsten siger: ”Amen!”, og velsigner deres pagt.
Gommen han er fra’en a’, han nikker kun i takt.
Han har allerede ikke no’et a’ sku’ ha’ sagt.
Sådan er’et jo, ja, det er’et jo!

🙂
tilføjet af

Til Jalmar ...

tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Det står lysende klart du ikke vil stå til ansvar for dine egne holdninger.
Du forsøger på alle måder at undgå det.
Du vil heller ikke indse du er ude af stand til at forstå hvad der bliver lagt frem, som er bibelsk og kristen lære.
Lyjse.
Nu var det altså mig, der åbnede tråden, og stillede dig spørgsmålet, hvor I Bibelen du læser, at Satan blev smidt ud af himlen i 1914 !
Det har jeg ikke fået svar på endnu !
[/quote]
Hvis du kun vil stille spørgsmål i en form der er rigid og påstålig, er det et tydeligt tegn på du ikke ønsker dialogen, som du er dømt til at tabe.
Du spørger:
"hvor I Bibelen du læser, at Satan blev smidt ud af himlen i 1914 !"
Så får du et svar magen til. Jeg læser ingen årstal i biblen.
Men hvis du gerne vil vide hvordan man ellers kan se det, vil jeg foreslå du læser og forstå Daniels profeti. Hvilket for dig vil være det samme som du aldrig får et svar, da du ikke fatter det.
Du har fået en oplysning fra din egen bibel, som du fornægter, idet du kan se hvad der står om satans fordrivelse fra himlen, som ligger efter Jesus vendte tilbage som du har modsat dig.
Åb 12:7
Og der blev krig i himlen. Mikael og hans engle gik i krig med dragen, og dragen og dens engle tog kampen op, v8 men kunne ikke stå sig, og de havde ikke længere deres plads i himlen. v9 Den blev styrtet, den store drage, den gamle slange, som hedder Djævelen og Satan, og som forfører hele verden – styrtet til jorden, og dens engle blev styrtet ned sammen med den. v10 Og jeg hørte en høj røst i himlen sige:
Nu er frelsen og magten og Riget vor Guds
og herredømmet hans salvedes,
for vore brødres anklager er styrtet,
han som dag og nat anklagede dem for Gud.
v11 De har besejret ham ved Lammets blod og ved deres vidnesbyrds ord.
Så fryd jer da, himle, og I, som har bolig i dem!
Men ve over jorden og havet,
for Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri,

Hebræerne 9:14
Så må Kristus, der i kraft af en evig ånd frembar sig selv som et lydefrit offer til Gud,
Jeg tror ikke du overhovedet er i stand til at forstå hvad Jesus offer er og hvad det indebærer, selvom din egen bibel skriver Jesus frembærer sit offer overfor Gud i himlen. Det er den værdi der frelser og fjerner satans verden.
Dette her er noget af det vigtigste i den kristne tro. Derfor vil du ikke vide af det, du har som satans discipel har valgt at tjene ham. Uanset hvad du siger.
Der er absolut og 100% ingen tvivl om Satan først fordrives fra himlen efter Jesus død og opstandelse.
[quote]
"sk"skrev :
Satans navn er Lucifer! Hvis du siger det vil nogen måske tro det. Også selvom om det slet ikke passer. Det er et eksempel hvor din udlægning falder med det samme, hvis du skal forklare det. Sådan er det med langt det meste du skriver.
Vær venlig at dokumentere hvor jeg har skrevet : "Satans navn er Lucifer".[/quote]
Jamen det skal jeg gerne gøre. Så vil du sikkert på bedste kujonagtige vis, påstå det har du aldrig skrevet.
Javel, hvorfor henviser du til en tekst du ikke ønsker at stå ved, eller implicit tilslutter dig. Jeg ved du ikke svarer, for det er pinligt.
Men du skrev dette:

[quote]
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727699-hvad-siger-biblen-om-at-vaere-satans-discipel#2727893
Satan
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Satan (græsk Σατάν Satán, hebræisk שָׂטָן Śāṭān) er i kristendommen den øverste i dæmonernes rangorden.
I forskellige kontekster omtales han også som Lucifer,
Ahriman, Antikrist, Belial, Beelzebub, Abaddon, Fanden, Mørkets fyrste og Djævelen (græsk Διάβολος Diábolos).
Citat slut
[/quote]
[quote]
Hvor I Bibelen læser du, at Jesus - efter han havde sejret over Satan på korset, og faret til himmelen, at Satan stadigvæk befandt sig i himlen..
Det er jo fuldstændig sindsygt !!
[/quote]
Hvis det er fuldstændig sindssygt, er det din egen bibel du kalder for sindssyg for det er der jeg fandt oplysningen. Åb 12:7-
det står klart du fornægter Jesus som den herre der har købt dig, ved du ikke tror Jesus
er den der besejrer satan, selvom det er profeteret (1.Mosebog 3:15)
Du er allerede dømt.
Mattæus 10:32
den, der fornægter mig over for mennesker, vil jeg også fornægte over for min fader, som er i himlene.
[quote]
v14 Siden børnene alle er af kød og blod, måtte han også blive det ligesom de, for at han med sin død skulle gøre ham magtesløs, som har dødens magt, nemlig Djævelen, v15 og befri alle dem, som af frygt for døden hele livet igennem havde været holdt nede i trældom. Heb.B.2

v14 Han slettede vort gældsbevis med alle dets bestemmelser imod os; han fjernede det ved at nagle det til korset; v15 han afvæbnede magterne og myndighederne, stillede dem offentligt til skue og førte dem i sit triumftog i Kristus. Kol.B.2
Men du tror, Satan stadigvæk var i himlen 😖

Det giver ingen mening.

Tror du på gengangere ?
Hvornår blev åbenbaringens bog skrevet ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

"sk" skrev:
Du har fået en oplysning fra din egen bibel, som du fornægter, idet du kan se hvad der står om satans fordrivelse fra himlen, som ligger efter Jesus vendte tilbage som du har modsat dig.[/quote]
Jeg har lagt beviser på, at Satan blev smidt ud af himlen længe før - Gud kom i kød til jorden, det var derfor Jesus kunne sige, at han så Satan blive kastet ud af himlen !
Du påstår jeg har skrevet det her :
[quote]http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727699-hvad-siger-biblen-om-at-vaere-satans-discipel#2727893
Satan
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Satan (græsk Σατάν Satán, hebræisk שָׂטָן Śāṭān) er i kristendommen den øverste i dæmonernes rangorden.
I forskellige kontekster omtales han også som Lucifer,
Ahriman, Antikrist, Belial, Beelzebub, Abaddon, Fanden, Mørkets fyrste og Djævelen (græsk Διάβολος Diábolos).
Citat slut


Linket viser et af dine indlæg !
Men jeg har citeret fra Wikipedia - det har du ret i, jeg markerede Adaddon !!!
Du fusker igen, og markerer Lucifer !!!!
FØJ !
Satans fald kan vi læse i :
Ezekiels.B.28 12:19
Esajas.B.14 12:14
2.Peters.B.2 4
Satans fald var et direkte resultat af hans selvforherligelse, som blev manifesteret i hans stolthed, den første synd :
1.Tim.3
v6 Han må ikke være nyomvendt, for at han ikke skal blive hovmodig og falde ind under Djævelens dom.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

http://www.gotquestions.org/Satan-fall.html
Jeg fandt dette - jeg har google-oversat :
Satans fald fra himlen er symbolsk beskrevet i Esajas 14:12-14 og Ezekiel 28:12-18 .
Mens disse to passager refererer specifikt til de konger af Babylon og Tyrus, de også referere til åndelig kraft bag de konger, nemlig Satan.
Disse passager beskriver, hvorfor Satan faldt, men de siger ikke specifikt, hvornår faldet indtraf.
Hvad vi ved, er dette: englene blev skabt før jorden ( Job 38:4-7 ).
Satan faldt inden han fristede Adam og Eva i haven ( Første Mosebog 3:1-14 ).
Satans fald må derfor have være opstået et sted efter det tidspunkt, hvor englene blev skabt, og før han fristede Adam og Eva i Edens Have.
Hvorvidt Satans fald opstod et par minutter, timer eller dage, før han fristede Adam og Eva i haven, er Skriften ikke specifikt med at sige.
Jobs Bog fortæller os, at for en tid i det mindste, Satan stadig havde adgang til himlen og til Guds trone. "En dag englene kom til at præsentere sig selv for HERREN, og Satan kom også med dem.
HERREN sagde til Satan: "Hvor kommer du fra?" Satan svarede HERREN: Fra roaming gennem jorden og gå frem og tilbage i det "( Job 1:6-7 ).
Tilsyneladende på daværende tidspunkt var Satan stadig bevæger sig frit mellem himmel og jord, taler til Gud direkte og besvare for sine aktiviteter.
På hvilket tidspunkt Gud ophørte denne adgang er ukendt.
Hvorfor Satan falde fra himlen?
Satan faldt på grund af stolthed. Han ønskede at være Gud, ikke for at være en Guds tjener.
Bemærk de mange "Jeg vil ..." udsagn i Esajas 14:12-15 . Ezekiel 28:12-15 beskriver Satan som en overordentlig smuk engel.
Satan var sandsynligvis den højeste af alle engle, den smukkeste af alle Guds skabninger, men han var ikke tilfreds med sin stilling.
I stedet ønskede Satan at være Gud, i det væsentlige "kick Gud off hans trone" og overtage den regel af universet.
Satan ønskede at være Gud, og interessant nok, det er, hvad Satan fristede Adam og Eva med i Edens ( Første Mosebog 3:1-5 ).
Hvordan kan Satan falde fra himlen? Faktisk, et fald er ikke en præcis beskrivelse. Det ville være langt mere præcist at sige Gud kastede Satan ud af himlen ( Esajas 14:15 , Ezekiel 28:16-17 ).
Satan faldt ikke ned fra himlen, men snarere, blev Satan skubbet ud af himlen.
Read more: http://www.gotquestions.org/Satan-fall.html#ixzz2ZabZ1kiY
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Du fornægter din egen bibel Lyjse !
Citat af Lyjse:
Du påstår jeg har skrevet det her :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2727699-hvad-siger-biblen-om-at-vaere-satans-discipel#2727893
Satan
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Satan (græsk Σατάν Satán, hebræisk שָׂטָן Śāṭān) er i kristendommen den øverste i dæmonernes rangorden.
I forskellige kontekster omtales han også som Lucifer,
Ahriman, Antikrist, Belial, Beelzebub, Abaddon, Fanden, Mørkets fyrste og Djævelen (græsk Διάβολος Diábolos).
Citat slut[/quote]

Linket viser et af dine indlæg !
Citat af Lyjse slut.

Hvis du klikker på indlægget, vil du se det er dit indlæg,. Du citerer mig for at spørge efter bevis på vi er Adadons disciple. Du skriver så gerne, og viser en tekst fra Wikipedia. Teksten er noget du har fundet. Der ser du gengiver satan som Lucifer.
Du kan vel nok få ind i dit underlige hoved, at jeg ikke bruger en tekst hvor satan hedder Lucifer. Det er dog dybt godnat af dig Lyjse.
Men hvis du ikke vil være ved det, hvorfor så skrive det. Hvorfor bruge en tekst du ikke efterfølgende vil stå ved. Hvorfor lave citatfusk Lyjse. Fordi du er en af satans disciple.

Lyjse:
Men jeg har citeret fra Wikipedia - det har du ret i, jeg markerede Adaddon !!!
Du fusker igen, og markerer Lucifer !!!!
FØJ !
SK. Er det fusk at fremhæve hvad du selv gengiver, for at vise dig det du ikke selv vil være ved du har skrevet. Godt her er Lucifer uden fremhævelse - hjalp det dig.
Lyjse;
[quote]
Satans fald kan vi læse i :
Ezekiels.B.28 12:19
Esajas.B.14 12:14
2.Peters.B.2 4
Satans fald var et direkte resultat af hans selvforherligelse, som blev manifesteret i hans stolthed, den første synd :
1.Tim.3
v6 Han må ikke være nyomvendt, for at han ikke skal blive hovmodig og falde ind under Djævelens dom.

Jeg spørger dig om hvornår Åbenbaringens bog blev skrevet. det vil du ikke svare på.
Fordi du så er afsløret. Åbenbaringens bog blev skrevet i året 96. Lang tid efter Jesus opstandelse til himlen, hvor Johannes får åbenbaret hvad der skal ske. At satan skal kastes ud af himlen. Det er ikke til at komme uden om.
Du henviser til Ezekiels bog. Den blev skrevet ca. år 590 fvt.
Lang tid før kristendommen.
Hvorfor svarer du ikke på du tror på gengangere, det må være fordi du ikke ønsker at nogen skal se det direkte, men det er hvad du åbenbart tror på - ikke.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Nu skal vi prøve noget.

Lyjse mener du satan hedder Lucifer, eller mener du satan ikke hedder Lucifer.
Tror du på gengangere.
Ved du hvad jeg tror. Jeg tror ikke du svarer, fordi du ikke ønsker at blive afsløret.
Du ved jo du tager fejl og forsøger at sprede falsk religion.
Det er overordentligt simpelt at svare om du tror på dette her. Der er intet besværligt eller odiøst i spørgsmålene.
Men du vil alligevel ikke svare, for det er ikke din dagsorden at stå på mål for det du selv kommer med i debatten.
Du tror satan hedder Lucifer, men ikke være ved det.
Du tror på gengangere men vil ikke være ved det.
Har jeg ret ?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Du har ingen ret til, at sidde og markere en tekst - når jeg ikke har markeret !
Jeg markerede Abaddon !
og dit link viser et indlæg af dig !
Sebl har slet ikke skrevet i tråden !
Jeg har læst at Åbenbaringsbogen hviler på Det Gamle Testamentes brede fundament.
Af dens 404 vers henviser de 276 til Det Gamle Testamente.
Det Gamle Testamente lægger grunden til en forståelse af Johannes’ Åbenbaring.

http://www.taulovkirke.dk/Bibelmaraton/Introduktioner%2 0og%20L%C3%A6senoter/Johannes'%20%20%C3%85benbaring.asp x

Teologerne har altid vidst, at Johannes’ Åbenbaring, eller Apokalypsen, som den bare er blevet kaldt, fra oprindelsen var et håbløst indviklet stykke litteratur, fuldt af billeder, som nødvendigvis skulle tolkes.
Nogle billeder var åbenlyse at forstå, andre mere dunkle og nogle var ganske uforståelige. Nogle billeder var helt tydeligt set andre steder i Bibelen – nogle lignede andre Bibelske billeder –
og nogle igen var nærmest en slags tolkning eller overførsel af kendte bibelske fortællinger. Alting var bare temmelig uoverskueligt.
I nyere tid er det blevet lettere at overskue tekster, fordi man nu med datamaskinerne kan søge på ord og udtryk.
Så viser det sig, at sandsynligvis ALT i Åbenbaringen: ord, billeder, sammenstillinger, konstruktioner, rammer – alting – findes i forvejen i de bibelske eller de apokryfe skrifter.
Forfatteren til Johannes Åbenbaring har haft både alle de bibelske og de apokryfe tekster til rådighed og helt præsent.

Citat slut
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg bruger lige dine egne ord :

Ved du hvad jeg tror. Jeg tror ikke du svarer, fordi du ikke ønsker at blive afsløret.
Du ved jo du tager fejl og forsøger at sprede falsk religion.
Det er overordentligt simpelt at svare om du tror på dette her.[/quote]
Det er åbenbart umuligt for dig at svare på, hvorfor du tror Satan var i himlen, efter Jesus himmelfart - du går meget op i hvad han kaldes, det gør jeg ikke - denne tråd handler ikke om, hvad satan bliver kaldt, men Abaddon betyder Satan, den debat ligger i andre tråde.


[quote="lyjse" post=2728969]http://www.gotquestions.org/Satan-fall.html
Jeg fandt dette - jeg har google-oversat :
[quote]Satans fald fra himlen er symbolsk beskrevet i Esajas 14:12-14 og Ezekiel 28:12-18 .
Mens disse to passager refererer specifikt til de konger af Babylon og Tyrus, de også referere til åndelig kraft bag de konger, nemlig Satan.
Disse passager beskriver, hvorfor Satan faldt, men de siger ikke specifikt, hvornår faldet indtraf.
Hvad vi ved, er dette: englene blev skabt før jorden ( Job 38:4-7 ).
Satan faldt inden han fristede Adam og Eva i haven ( Første Mosebog 3:1-14 ).
Satans fald må derfor have være opstået et sted efter det tidspunkt, hvor englene blev skabt, og før han fristede Adam og Eva i Edens Have.
Hvorvidt Satans fald opstod et par minutter, timer eller dage, før han fristede Adam og Eva i haven, er Skriften ikke specifikt med at sige.
Jobs Bog fortæller os, at for en tid i det mindste, Satan stadig havde adgang til himlen og til Guds trone. "En dag englene kom til at præsentere sig selv for HERREN, og Satan kom også med dem.
HERREN sagde til Satan: "Hvor kommer du fra?" Satan svarede HERREN: Fra roaming gennem jorden og gå frem og tilbage i det "( Job 1:6-7 ).
Tilsyneladende på daværende tidspunkt var Satan stadig bevæger sig frit mellem himmel og jord, taler til Gud direkte og besvare for sine aktiviteter.
På hvilket tidspunkt Gud ophørte denne adgang er ukendt.
Hvorfor Satan falde fra himlen?
Satan faldt på grund af stolthed. Han ønskede at være Gud, ikke for at være en Guds tjener.
Bemærk de mange "Jeg vil ..." udsagn i Esajas 14:12-15 . Ezekiel 28:12-15 beskriver Satan som en overordentlig smuk engel.
Satan var sandsynligvis den højeste af alle engle, den smukkeste af alle Guds skabninger, men han var ikke tilfreds med sin stilling.
I stedet ønskede Satan at være Gud, i det væsentlige "kick Gud off hans trone" og overtage den regel af universet.
Satan ønskede at være Gud, og interessant nok, det er, hvad Satan fristede Adam og Eva med i Edens ( Første Mosebog 3:1-5 ).
Hvordan kan Satan falde fra himlen? Faktisk, et fald er ikke en præcis beskrivelse. Det ville være langt mere præcist at sige Gud kastede Satan ud af himlen ( Esajas 14:15 , Ezekiel 28:16-17 ).
Satan faldt ikke ned fra himlen, men snarere, blev Satan skubbet ud af himlen.
Read more: http://www.gotquestions.org/Satan-fall.html#ixzz2ZabZ1kiY[/quote]
OG DU SVARER :

[quote="sand kristen" post=2728978]Nu skal vi prøve noget.

Lyjse mener du satan hedder Lucifer, eller mener du satan ikke hedder Lucifer.
Tror du på gengangere.
Ved du hvad jeg tror. Jeg tror ikke du svarer, fordi du ikke ønsker at blive afsløret.
Du ved jo du tager fejl og forsøger at sprede falsk religion.
Det er overordentligt simpelt at svare om du tror på dette her. Der er intet besværligt eller odiøst i spørgsmålene.
Men du vil alligevel ikke svare, for det er ikke din dagsorden at stå på mål for det du selv kommer med i debatten.
Du tror satan hedder Lucifer, men ikke være ved det.
Du tror på gengangere men vil ikke være ved det.
Har jeg ret ?


CITAT SLUT

Er det varmen 😮 eller hvad sker der for dig 😃
tilføjet af

Til Jalmar ... Hej afa - Takker

🙂
Det var nøjagtig den melodi jeg tænkte på.


http://www.youtube.com/watch?v=xoS8eu1BE_M
Måske det kan bruges?
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Du har ingen ret til, at sidde og markere en tekst - når jeg ikke har markeret !
Jeg markerede Abaddon !
og dit link viser et indlæg af dig !
Sebl har slet ikke skrevet i tråden !
Jeg har læst at Åbenbaringsbogen hviler på Det Gamle Testamentes brede fundament.
Af dens 404 vers henviser de 276 til Det Gamle Testamente.
Det Gamle Testamente lægger grunden til en forståelse af Johannes’ Åbenbaring.

http://www.taulovkirke.dk/Bibelmaraton/Introduktioner%2 0og%20L%C3%A6senoter/Johannes'%20%20%C3%85benbaring.asp x

Teologerne har altid vidst, at Johannes’ Åbenbaring, eller Apokalypsen, som den bare er blevet kaldt, fra oprindelsen var et håbløst indviklet stykke litteratur, fuldt af billeder, som nødvendigvis skulle tolkes.
Nogle billeder var åbenlyse at forstå, andre mere dunkle og nogle var ganske uforståelige. Nogle billeder var helt tydeligt set andre steder i Bibelen – nogle lignede andre Bibelske billeder –
og nogle igen var nærmest en slags tolkning eller overførsel af kendte bibelske fortællinger. Alting var bare temmelig uoverskueligt.
I nyere tid er det blevet lettere at overskue tekster, fordi man nu med datamaskinerne kan søge på ord og udtryk.
Så viser det sig, at sandsynligvis ALT i Åbenbaringen: ord, billeder, sammenstillinger, konstruktioner, rammer – alting – findes i forvejen i de bibelske eller de apokryfe skrifter.
Forfatteren til Johannes Åbenbaring har haft både alle de bibelske og de apokryfe tekster til rådighed og helt præsent.

Citat slut


Det er utroligt simpelt Lyjse.
Du viste denne tekst:
Satan
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Satan (græsk Σατάν Satán, hebræisk שָׂטָן Śāṭān) er i kristendommen den øverste i dæmonernes rangorden.
I forskellige kontekster omtales han også som Lucifer, Ahriman, Antikrist, Belial, Beelzebub, Abaddon, Fanden, Mørkets fyrste og Djævelen (græsk Διάβολος Diábolos).
Citat slut
Om navnet Lucifer er fremhævet eller ej ændrer ikke en tøddel på det er det du gengiver.
OG DET ER IKKE MIG DER FINDER DET FRA WIKIPEDIA.
Lad være med at give det indtryk.
Men vi kan gøre det meget let.
Mener du satan hedder Lucifer eller mener du det ikke.
Så er det bare at svare, men det vil du jo ikke.
I stedet kommer du med alt muligt udenomssnak, for at undgå at måtte stå inde for det du selv henviser til.
Et det ikke rigtigt Lyjse, eller svarer du denne gang.
Jeg spørger også hvorfor tror du på gengangere ?
Åbenbaringens bog har vi diskuteret flere gange og du forstå det ikke.
Men du er vel i stand til at forstå Jesus kom i himlen ca år 33, og åbenbaringens bog er skrevet ca år 96. Den beskriver DET DER SKAL SKE
Er det korrekt eller er det ikke korrekt ?
Så skal der ikke meget til at forstå satan ikke blev fordrevet før Jesus som tilbage til himlen.
Ellers Lyjse, Så forklar du det, med LOGIK og SAGLIHED, med 100% korrekt henvisning til biblen. God fornøjelse.

Du svarer ikke det ved jeg godt.
tilføjet af

Skete dette i 1914 ?

Jeg henviser til din egen bibel. Jeg forstår den, men du fornægter den.
Se dog hvad der står i Åb. kap 12. Men bevares.....
Så kommer du aldrig nogensinde til at forstå din egen bibel. Du har heller ikke Guds ånd til det.
Så det ser sort ud.
tilføjet af

lyjse spurgte Skete dette i 1914 ? sUk JA .. lyjse

🙂
Jamen det er jo også netop det der er med en troll, han skal som alter ego agere næsten klog mens hans primære opgave som alterego er jo at rose sit primo ego, når troll'en "kommer i knibe" og det gør han i sagens natur glimrende.
Og Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken udgave af: Såådn er't jo jeg har hørt lige efter tidernes morgen, men det skal da ikke undre mig om jeg har hørt begge på plader og radio der efter 1954 i "fjernsynet".
jalmar


[/quote]
[quote="lyjse" post=2728923]Hej Jalmar 🙂
Det er typisk jv - se også Bjarne - hvor "klog" han er - og når man så stiller ham et spørgsmål, så kommer "sk" og hjælper ham - hvis man kan kalde det hjælp... 😖 😕
Du tænker vist på :
http://www.festabc.dk/A/Jeg%20er%20degn%20i%20N%C3%B8rre%20Bjert?dbid=8ff62675-b492-44a7-ac8b-1e826d3a22d4&type=1
[quote]Præsten siger: ”Amen!”, og velsigner deres pagt.
Gommen han er fra’en a’, han nikker kun i takt.
Han har allerede ikke no’et a’ sku’ ha’ sagt.
Sådan er’et jo, ja, det er’et jo![/quote]
🙂
tilføjet af

gud, kan ikke læse biblen.

han er nemmelig en meget svag alvidende gud.
så det er først i 1914 han opdager at satan besatte judas, og fik ham til at bedrage jesus i luke 22v3
eller også vidste han det, og sagde, hey satan, jeg ved vi skal være fjender i frem tiden, men skal vi ikke bare have det sjovt ind til da? vi er venner ikke?
men ja, det kan da godt være at gud er lidt langsom? og ikke den hurtigeste knallert på havnen.
tilføjet af

Skete dette i 1914? sUk du har ikke svaret på 1914

🙂
. . . Og så burde du nok anvende et link til din beskyldning re. Lucifer i stedet for alt dit personfnidder

---------------------------------
Forøvrigt kan du da aldrig forholde Sebl noget jeg har skrevet, og Sebl figurerer slet ikke i den tråd sUk - Og jeg skriver ikke det du linker for - Det er også en form for citatfusk)
JALMAR skrev:
Det er beviseligt ikke Bibelen du helst læser ftg, og med god grund, da Bibelen jo
danner Grundlag for den Kristne Tro du dagligt forfalsker. For Kristus Jesus er ikke og
bliver heller ikke, den himmelske KRIGER-GENERAL og CHEF for himlens postbude = MICHAEL!
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1276430-et-sporgsmal-til-jalmar#1276724
Og Hvis du mener det Burde betyde noget, så er MIKAEL Krigerenglen
Han leder Kampen mod Lucifer og er staten Israels Beskytter -
[/quote]
Oversat kort:
Ærkeenglen Mikal er Himlens general
Kristus Jesus er Ærkeenglen Michaels Chef i kampen mod Satan.

----------------------
Re. Lucifer:
------------------------

LUCIFER / Kristus Jesus er en gedigen fejltagelse og har intet med hinanden at gøre.
Lucifer er en romersk afgud og bliver sandsynligvis indskrevet i Bibelen grundet uvidenhed? (eller snuhed?) af en romersk skriver.
[quote]wikipedia skriver re Lucifer:
Lucifer (latin: lysbringeren) er oprindeligt en romersk gud i drengeskikkelse. Han er søn af Aurora, daggryet. En selvstændig kult i antikken havde han ikke. I romersk mytologi identificeredes Lucifer med morgenstjernen Venus, der netop kan ses før daggry.
Vulgata [redigér]
[/quote]
[quote]Ved oversættelsen af Vulgata-versionen af Biblen anvendtes det latinske ord/navn "Lucifer" LUX = LYS:
2.Peter 1:19
"Og des mere stadfæstet have vi det profetiske Ord, hvilket I gøre vel i at agte på som på et Lys, der skinner på et mørkt Sted, indtil Dagen bryder frem, og Morgenstjernen (Lucifer) oprinder i eders Hjerter"
I den tidlige kirke var det et symbol for Kristus, som Sankt Lucifer, biskop på Sardinien (død 370).
[/quote]
2.Peter 1:19 .... Da92
Så meget mere fast står profeternes tale for os, og den gør I ret i at være opmærksomme på som på en lampe, der skinner på et mørkt sted, indtil dagen bryder frem, og morgenstjernen stiger op i jeres hjerter.
*******
Lucifer betyder "lysbæreren" og var gud for Morgenstjernen Venus hvilket skabte en række Bibelske misforståelser ......
Det er desværre mere end tydeligt, at man talte for lidt sammen i den tidlige Kirke, Romerne var hjemmevandt med de gamle Guder og hvad var mere naturligt end at kalde Kristus Jesus, menneskes lys for Lucifer den gryende morgenstjernes [Venus] Lys, (Joh.1:5 - Matt4:16 o.m.fl. samt nedenstående)
2.Petersbrev 1:19
Så meget mere fast står profeternes tale for os, og den gør I ret i
at være opmærksomme på som på en lampe, der skinner på et mørkt sted, indtil
dagen bryder frem, og morgenstjernen stiger op i jeres hjerter.

*******
Johannes Åbenb.22:16
Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i
menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne
*******
Alle disse omtaler af at "komme med lyset" være "menneskes lys" og Jesu egen udtalelse ovenstående får de Romerske Kristne til at sammenligne Kristus Jesus med Lysets engel Lucifer .... Så Lucifer i en tidlig Romersk fejltagelse .........
=0=0=0=0=0=0=0=0=0
Vi finder "Lucifer" for første gang i kopier af Vulgatas Esajas 14:12 (Traditionelt men Fejlagtigt forbundet med Nebuchadnezzar, (630-562) - Esajas levede i 8. årh. (årstal rimer ikke)) Hvor en for mig ukendt Konge [en af nedenstående❓ bliver hånet for storhed og fald.
Esajas 14:12
Tænk, at du faldt fra himlen,
du strålende morgenstjerne!
Du er slynget til jorden,
du som besejrede folkene.
*******
Eroberen, undertvingeren i det 8. årh. = Djævelen i "egen høje person" blev slynget til Jorden ....... kunne også være en af dem fra det 9. århundrede.
Hvem ved jeg ikke. Men denne Konge der gik fra storhed til fald blev i [nogle?] Vulgata til Lucifer = Djævlen, Abaddon og da så Jesus i Johs.Åb. kalder sig selv Morgenstjernen og det han omtales "som komme med lyset, er Kristus nok også = Djævelen - NÅH NEJ Lucifer
http://en.wikipedia.org/wiki/Kings_of_Babylonia
FAKTA blev desværre vrøvl på vrøvl på vrøvl .... (Re. De Bibelske teksters fejl efter ca. AD380)
A)
SANDT: Den Romerske Gud for Morgenstjernen Venus hedder LUCIFER.
B)
SANDT: Ukendt KONGE Esajas 14:12 er ikke Lucifer (se C)-)
C)
SANDT: SATAN/DJÆVLEN har mange navne, MEN ikke Lucifer (Misforståelse formodentlig begået af Romersk skriver ved Kopiskrivningen af Hieronimus Vulgata - se B).
D)
SANDT: KRISTUS JESUS er ikke Lucifer -
En misforståelse begået gr. Joh.1:5 - Matt4:16 - J.Åb.22:16 og 2.Peter 1:19







[quote="sand kristen" post=2729024][quote="lyjse" post=2728997]Skete dette i 1914 ?

Du har ingen ret til, at sidde og markere en tekst - når jeg ikke har markeret !
Jeg markerede Abaddon !
og dit link viser et indlæg af dig !
Sebl har slet ikke skrevet i tråden !
Jeg har læst at Åbenbaringsbogen hviler på Det Gamle Testamentes brede fundament.
Af dens 404 vers henviser de 276 til Det Gamle Testamente.
Det Gamle Testamente lægger grunden til en forståelse af Johannes’ Åbenbaring.

http://www.taulovkirke.dk/Bibelmaraton/Introduktioner%2 0og%20L%C3%A6senoter/Johannes'%20%20%C3%85benbaring.asp x

Teologerne har altid vidst, at Johannes’ Åbenbaring, eller Apokalypsen, som den bare er blevet kaldt, fra oprindelsen var et håbløst indviklet stykke litteratur, fuldt af billeder, som nødvendigvis skulle tolkes.
Nogle billeder var åbenlyse at forstå, andre mere dunkle og nogle var ganske uforståelige. Nogle billeder var helt tydeligt set andre steder i Bibelen – nogle lignede andre Bibelske billeder –
og nogle igen var nærmest en slags tolkning eller overførsel af kendte bibelske fortællinger. Alting var bare temmelig uoverskueligt.
I nyere tid er det blevet lettere at overskue tekster, fordi man nu med datamaskinerne kan søge på ord og udtryk.
Så viser det sig, at sandsynligvis ALT i Åbenbaringen: ord, billeder, sammenstillinger, konstruktioner, rammer – alting – findes i forvejen i de bibelske eller de apokryfe skrifter.
Forfatteren til Johannes Åbenbaring har haft både alle de bibelske og de apokryfe tekster til rådighed og helt præsent.

Citat slut[/quote]

Det er utroligt simpelt Lyjse.
Du viste denne tekst:
Satan
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Satan (græsk Σατάν Satán, hebræisk שָׂטָן Śāṭān) er i kristendommen den øverste i dæmonernes rangorden.
I forskellige kontekster omtales han også som Lucifer, Ahriman, Antikrist, Belial, Beelzebub, Abaddon, Fanden, Mørkets fyrste og Djævelen (græsk Διάβολος Diábolos).
Citat slut
Om navnet Lucifer er fremhævet eller ej ændrer ikke en tøddel på det er det du gengiver.
OG DET ER IKKE MIG DER FINDER DET FRA WIKIPEDIA.
Lad være med at give det indtryk.
Men vi kan gøre det meget let.
Mener du satan hedder Lucifer eller mener du det ikke.
Så er det bare at svare, men det vil du jo ikke.
I stedet kommer du med alt muligt udenomssnak, for at undgå at måtte stå inde for det du selv henviser til.
Et det ikke rigtigt Lyjse, eller svarer du denne gang.
Jeg spørger også hvorfor tror du på gengangere ?
Åbenbaringens bog har vi diskuteret flere gange og du forstå det ikke.
Men du er vel i stand til at forstå Jesus kom i himlen ca år 33, og åbenbaringens bog er skrevet ca år 96. Den beskriver DET DER SKAL SKE
Er det korrekt eller er det ikke korrekt ?
Så skal der ikke meget til at forstå satan ikke blev fordrevet før Jesus som tilbage til himlen.
Ellers Lyjse, Så forklar du det, med LOGIK og SAGLIHED, med 100% korrekt henvisning til biblen. God fornøjelse.

Du svarer ikke det ved jeg godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.