15tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

For at styrke holdbarheden i økonomien og sikre velfærden efter Foghs og Løkkes nedslagtning af velfærdsstaten sammen med Pia Kjærsgaard, vil S og SF satse på bedre velfærd til borgerne, de ældre, de unge og de syge med 40.000 ekstra stillinger.
Det giver også bedre økonomi, da de betaler mere i skat og øger privatforbruget, så der kommer gang i butikkerne og boligmarkedet [sun]
tilføjet af

13.600000 flere syge og fraværsdage

inden for det offentlige for de får jo fast løn uanset om de møder på arbejde eller ej.
de burde tvinges til at betale deres egne vikarer.
de har 29 min. gratis frokostpause, hvem har det på fabrikkerne, slagterierne og byggepladserne.
de får billig luxus kantinemad til langt under kostprisen, samt utallige gratis kurser i arbejdstiden.
alle burde ansættes på en en måneds kontrakt, og hvis de passer deres arbejde, så kan den forlænges en måned mere.
de offentlige ansatte er ansat på grund af nepotisme, eller fordi de ikke egner sig til arbejde i det private.
i Grækenland kræves der ingen udannelse for at blive offentlig ansat, og de går på pension som 55 årige.
vi ser noget lignende her i landet, hvis man tæller alle pjækkedagene med.
tilføjet af

Lad villyarderne rulle!

Venstrefløjens utopister tror stadig, på trods af al erfaring, at man kan ophæve de økonomiske love.
I dag har mere end 85 pct. at nationens ledende økonomer og ikke mindst nationalbanken skudt den røde mirakelkur ned.
tilføjet af

Niks, hun ævler om Nyrup niveau

Ergo skal 40.000 fyres.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten
tilføjet af

13.600000 flere syge og fraværsdage

inden for det offentlige for de får jo fast løn uanset om de møder på arbejde eller ej.
de burde tvinges til at betale deres egne vikarer.
de har 29 min. gratis frokostpause, hvem har det på fabrikkerne, slagterierne og byggepladserne.
de får billig luxus kantinemad til langt under kostprisen, samt utallige gratis kurser i arbejdstiden.
alle burde ansættes på en en måneds kontrakt, og hvis de passer deres arbejde, så kan den forlænges en måned mere.
de offentlige ansatte er ansat på grund af nepotisme, eller fordi de ikke egner sig til arbejde i det private.
i Grækenland kræves der ingen udannelse for at blive offentlig ansat, og de går på pension som 55 årige.
vi ser noget lignende her i landet, hvis man tæller alle pjækkedagene med.

Som offenlig ansat kan jeg ikke se det billide du ævler om, Jeg har flere gange oplevet ikke og have en pause på plejehjem da der var travlt og fordi jeg synes det var vigtigere og få hr/fru hansen ud i det gode vejr end at gå til pause. Det er der ofte rigelig af når de har en middagslur aligevel.
Den kantine mad du snakker om er faktisk dyrere end da jeg arbejded på slagteri og dårligere derfor har jeg madpakke.
Jeg kan ikke sige at alle er nogle engle men der hvor jeg er og mine 30 medarbejdere gør et godt stykke arbejde og hjælper de ældre meget.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten

Du glemmer at det også betyder at der er 40000 flere kunder i butikken hos div, Da man gjorde dette forsøg under clinton i usa med og ansætte flere offenlig ansatte fik de et stort overskud pga den øgede handel. Så du skal jo kigge på sideefeckten af din påstand.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

det er da muligt at det var en succes under Clinton men kan du så svare mig på hvorfor en sådan knaldende succes ikke er blevet kopieret af andre?
Fordi det var en and!
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

[quote="lily the pink" post=2400363]40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten[/quote]
Du glemmer at det også betyder at der er 40000 flere kunder i butikken hos div, Da man gjorde dette forsøg under clinton i usa med og ansætte flere offenlig ansatte fik de et stort overskud pga den øgede handel. Så du skal jo kigge på sideefeckten af din påstand.

Nej, det betyder 40.000 færre i butikkerne, da deres løn skal opkræves i skat.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

Nå, men det vil så forhåbentlig bare sige, at man faktisk begynder at betale et par stykker af dem, der arbejder m løntilskud i dag [:X]
tilføjet af

Sikke dog et naivt ønske

Du styre da lige ind i en mega skuffelse, så virkeligheden rammer dig. 😕
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten

Hvis Villy kan få blot de 27 tusinde somalier der har opholdt sig i DK igennem mange år,uden een dags arbejde.så vil jeg og mine børnebørn stemme på Villy ! Og han skal ikke importere fler fra mellemøsten,da de alligevel ikke har tid til at arbejde.5 daglige bønner af 1½ times varighed,spise varm mad mindst 3 gange i tiden hvor der ellers skulle arbejdes,og så ellers få stoppet QAT importen,der virker sløvende på brugerne.
Zigeunerne der har været i europa igemmen 200 år,er fritaget for at udføre et normalt arbejde.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

[quote="Alex smith" post=2400367][quote="lily the pink" post=2400363]40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten[/quote]
Du glemmer at det også betyder at der er 40000 flere kunder i butikken hos div, Da man gjorde dette forsøg under clinton i usa med og ansætte flere offenlig ansatte fik de et stort overskud pga den øgede handel. Så du skal jo kigge på sideefeckten af din påstand.[/quote]
Nej, det betyder 40.000 færre i butikkerne, da deres løn skal opkræves i skat.

Hvad for noget sludder? da jeg var på kontant hjælp havde jeg ca 300kr om ugen til sjov. efter husleje mad forsikringer osv osv osv. Efter at jeg har fået arbejde har jeg både RÅD til ordenlig mad og nyt tøj mulighed for og gå ud og spise osv osv. brug nu lidt logik ikk.
tilføjet af

Sikke dog et naivt ønske

Næ - det var nu ironisk ment, så blåøjet er jeg heller ikke 😃
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

[quote="Anonym" post=2400379][quote="Alex smith" post=2400367][quote="lily the pink" post=2400363]40000 betaler skat, lad os sige 50% og lad os sige af 300000kr = 6000000000 skattekroner lige ned i lommen på skattefar, det lyder dejligt! og dog.
de 40000 skal have løn = 12000000000 kr + 12% ferie + 12% pension og en del mere
udgiften for den offentlige sektor vil altså blive omkring 15000000000 kr
altså skal der spares tilsvarende i den offentlige sektor og vanen tro bliver det de varme hænder der ryger.
Hokus pokus som kun SF og S kan trylle op af hatten[/quote]
Du glemmer at det også betyder at der er 40000 flere kunder i butikken hos div, Da man gjorde dette forsøg under clinton i usa med og ansætte flere offenlig ansatte fik de et stort overskud pga den øgede handel. Så du skal jo kigge på sideefeckten af din påstand.[/quote]
Nej, det betyder 40.000 færre i butikkerne, da deres løn skal opkræves i skat.[/quote]
Hvad for noget sludder? da jeg var på kontant hjælp havde jeg ca 300kr om ugen til sjov. efter husleje mad forsikringer osv osv osv. Efter at jeg har fået arbejde har jeg både RÅD til ordenlig mad og nyt tøj mulighed for og gå ud og spise osv osv. brug nu lidt logik ikk.

Du viser således også manglende forståelse.
De offentligt ansatte skal have løn og det kan de kun få ved at der opkræves det ekstra i skat hos skatteyderne, der således må skære tilsvarende ned på deres forbrug.
tilføjet af

SF vil øge den offentlige beskægtigelse med 40.000

det er da muligt at det var en succes under Clinton men kan du så svare mig på hvorfor en sådan knaldende succes ikke er blevet kopieret af andre?
Fordi det var en and!

Fordi der sidder en folk fjolser som siger Uha Uha der er ansat X flere i det offenlige og det koster X derfor skal vi fyrer for og sparer.
Det der så sker er at der er flere menesker som står uden arbejde under en Økonomi hvor der er rigelig med arbejdsløse og når de menesker mister arbejdet og ikke finder noget nyt så sparer de penge. Og så er der ikke ligeså mange penge til div butikker og de bestiller færer varer og det betyder at firmat som sænder de varer ud ikke har brug for ligeså mange medarbejdere Og så er det flere uden arbejde og så skal vi sparer endnu mere på offenlig ansatte og sådan kører det hele vejen rundt.
Det er vel ikke noget hemmelighed at for hver 1Kr som der blev brugt i danmark usa england osv på offenlig ansatte fik man 1,2kr tilbage igen netop pga af forbrug eller genoptræning i Eks ældreplejen som betyder mindre besøg og derfor færer vikarer.
Det kræver ikke det vilde og se logiken i det hele synes jeg.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.