0tilføjet af

Sandheden om "Arvesynden".

Sandheden om Arvesynden.
Prøv lige at se her hvordan Jehovas Vidner mener, at man kan debattere og give åndelig forståelse vedr. et meget vigtigt emne, som Arvesynden (begreb).
ftg, Jehovas Vidner gør det på denne måde (rigtig åndeligt): ”Hvad gør du? Venlig hilsen, ftg”.
”Der mangler noget, hvis vi ikke er her”.
Citat ftg slut.
----------------------------------
Svar:
Nu vil jeg så vælge, at ignorere disse fragmenter af tomhed og i stedet for give jer ”Sandheden om Arvesynden” (begreb).
Jeg vil lægge ud med denne her:
Romerbrevet kap. 5:
Altså retfærdiggjorte af Tro have vi Fred med Gud ved vor Herre Jesus Krist, ved hvem vi også have fået Adgang ved Troen til denne Nåde, hvori vi stå, og vi rose os af Håb om Guds Herlighed;
ja, ikke det alene, men vi rose os også af Trængslerne, idet vi vide, at Trængselen virker Udholdenhed, men Udholdenheden Prøvethed, men Prøvetheden Håb, men Håbet beskæmmer ikke; thi Guds Kærlighed er udøst i vore Hjerter ved den Helligånd, som blev given os.
-----------------------------
Thi medens vi endnu vare kraftesløse, døde Kristus til den bestemte Tid for ugudelige.
Næppe vil nemlig nogen dø for en retfærdig - for den gode var der jo måske nogen, som tog sig på at dø -, men Gud beviser sin Kærlighed over for os, ved at Kristus døde for os, medens vi endnu vare Syndere.
Så meget mere skulle vi altså, da vi nu ere blevne retfærdiggjorte ved hans Blod, frelses ved ham fra Vreden.
Thi når vi, da vi vare Fjender, bleve forligte med Gud ved hans Søns Død, da skulle vi meget mere, efter at vi ere blevne forligte, frelses ved hans Liv, ja, ikke det alene, men også således, at vi rose os af Gud ved vor Herre Jesus Kristus, ved hvem vi nu have fået Forligelsen.
-------------------------------------------------
Derfor, ligesom Synden kom ind i Verden ved eet Menneske, og Døden ved Synden, og Døden således trængte igennem til alle Mennesker, efterdi de syndede alle thi inden Loven var der Synd i Verden; men Synd tilregnes ikke. hvor der ikke er Lov; dog herskede Døden fra Adam til Moses også over dem, som ikke syndede i Lighed med Adams Overtrædelse, han, som er et Forbillede på den, der skulde komme.
Men det er ikke således med ”Nådegaven” som med Faldet; thi døde de mange ved den enes Fald, da har meget mere Guds Nåde og Gaven i det ene Menneskes Jesu Kristi Nåde udbredt sig overflødig, til de mange.
Og ”Gaven” er ikke som igennem en enkelt, der syndede; thi Dommen blev ud fra en enkelt til Fordømmelse, men ”Nådegaven blev ud fra mange Fald til Retfærdiggørelse”.
Thi når på Grund af dennes Fald Døden herskede ved den ene, da skulle meget mere de, som modtage den overvættes ”Nåde og Retfærdigheds Gave”, herske i Liv ved den ene, Jesus Kristus.
Altså, ligesom det ved eens Fald blev for alle Mennesker til Fordømmelse, således også ved eens Retfærdighed for alle Mennesker til Retfærdiggørelse til Liv.
Thi ligesom ved det ene Menneskes Ulydighed de mange bleve til Syndere, så skulle også ved den enes Lydighed de mange blive til retfærdige.
Men Loven kom til, for at Faldet kunde blive større; ”men hvor Synden blev større, der blev Nåden end mere overvættes”, for at, ligesom Synden herskede ved Døden, således også Nåden skulde herske ved Retfærdighed til et evigt Liv ved Jesus Kristus, vor Herre.
Citat slut.
Kommentar:
Dette er Eksistentialisme.
Kosmos
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.