16tilføjet af

S og SF vil have 900 mio. fra rygerne

43 kr. - så meget kommer en pakke cigaretter til at koste hvis S og SF får magt og i lat vil de hive 900 mio. kroner fra rygerne, for at finansiere deres økonomiske plan.
900 mio. der fortrinsvis skal hentes hos den del af befolkningen som har færrest penge og som trods højere priser ikke vil stoppe med at ryge.
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-24573471:ssf-cigaretter-b%C3%B8r-koste-43-kr.html?rss
Dette følger i tråd med SF og Ss planer om at øge uligheden:
http://www.i.pol.dk/politik/ECE1162208/s-og-sf-vil-stoppe-automatisk-loenhop/
tilføjet af

I orden

Nogen skal jo betale, hvis vi skal bevare vores vilde velfærdssamfund. Og så synes jeg at det er i orden at det er ryger-svinene. Luften er forpestet og vi andre lider under disse menneskers pulsen. Gå igennem gågaden og du kan ikke undgå at få røg i hovedet.
Så jeg synes de slipper billigt. Godt gået.
tilføjet af

Ta til udlandet

og køb dem der, nå nej der koster de også vildt meget. Så tør du bare øjnene og se positivt på det, du får gratis kræft behandling når du engang ved 65+ har fået det.
tilføjet af

Fremragende

Det lyder som en fremragende ide. Er folk utilfredse kan de jo bare stoppe deres selvmordsforsøg/rygning!
Rygning skal udryddes, man burde måske hellere sørge for at al tobak bliver fjernet fra markedet.
tilføjet af

fantastisk!

så kan det være min sparsommelige kæreste endelig dropper det lort😃
tilføjet af

Øhh

Forklar venligst dette citat:
"Dette følger i tråd med SF og Ss planer om at øge uligheden"!?
Så vidt jeg kan se er det da den siddende regering som har haft travlt med at øge uligheden med deres misundelsesskat (medieskatten), deres klapjagt på ulydige borgere (som rammer alle mulige) og ikke mindst privatiseringer af alt hvad der kan privatiseres...
Hvis S-SF vil forøge uligheden, så vil VKO åbne for indvandrere... Nej vel?
tilføjet af

fint med mig

Jeg har kun ros overfor forslaget - rygning er så skadeligt og så farligt at det brude forbydes totalt og adeles.
Da den borgerlig regering ikke har nosser til at gøre, selv om de har "mod" til at frastjæle dagpenge fra de arbejdsløse og "mod" til at afskaffe efterlønnen, så må andre have "mod" til at få rygningen begrænset og allerhelst forbudt.
Det er bare trist at det er venstrefløjen der gør det, men blind høne finder vel også korn engang i mellem.
tilføjet af

Sig mig lige en gang er den pris ikke før 2010 ?

tilføjet af

S og SF s værste politik er deres had til

mænd. Dette hadet styrer meget stor af deres politik. Hvis de kommer til magten, vil de fortsætte deres politik, som har ødelagt skolegangen for drenge, med tvang bl.a. at læse så meget fiktion - enda betongfeministisk fiktion.
Dertil vil de udentvivl fortsætte med masser af undersøgelser om hvordan kvinder er bagud i systemet. Derefter skal mændene igen betale for påståede fiktive og løsrevne skævheder mellem kønnene. I virkeligheden er mænd langt bagud, Mænd får dårligere uddannelse, har større arbejdsløshed, rejser mindre i udlandet, lever kortere osv, men da det gælder det af venstresiden hadede køn ville S og SF ikke drømme om gøre nogen ekstra anstrengelser. Kigger man på 3Fs kvindeinitiaver, ser man at de er stærkt indblandet i at fabrikere had mod mænd. Dette mandehadet generelt er fascisme af værste skuffe.
tilføjet af

skiddt med det

det er iorden med forskelsbehandling....tænk på at mænd har penis. Det kan kvinder kun få kortvarigt. den forskel/mangel må det leve med
vh
onani-lars
tilføjet af

Kan andre ting

Nu har kvinder så heldigvis andre kvaliteter end de "mangler" du gør opmærksom på. Jeg kommer meget i et miljø, hvor mange kvinder er gode til både fransk og græsk. Så de skal nu ikke ærgre sig over de manglende kvaliteter.
tilføjet af

Deres had til mænd bygger sandsynligvis

på et overlagt fascistiskt menneskesyn
tilføjet af

MissFalster

Så længe behøver de ikke at vente.
tilføjet af

Er kniven

knækket.
Magen til vås skal man da lede længe efter.
tilføjet af

Lyder intr. Lars.

Hvor er det???
tilføjet af

Så bliver det 51 kroner

Jeg tror faktisk også du har ret - 51 eller 46 kroner.
tilføjet af

S og SF vil øge uligheden

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.