10tilføjet af

ring 70300150

hør'dagligt ordet det er personligt til dig, dersom du tager imod og tror, og endda også selvom du ikke tror, for endnu hedder det, lever vi i nådens tid........
tilføjet af

Du bør nok oplyse at der ringes til "Indre Mission"

´

... Er det gratis, el. almindelig telefontakst, for det er ikke alle 70'numre der er
lige billige at ringe til - Og især dem med Mobil, bør tænke sig om med 70 og 90 numre!
Altså bare for en god ordens skyld.
Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvor meget tid DU bruger på din Tro, men nu har jeg levet et glimrende
liv i snart 65 år, hvor jeg bl.a. har brugt den tid du har brugt på din GUD, til at hjælpe mine medmennesker.
Samt selvfølgelig til at sikre min kone og mine børn et godt liv ...

Jeg har ikke nogen at takke for mit liv - Til gengæld kan jeg så heller ikke brokke mig over
de ting der er gået skævt, for det var ikke Herrens skyld, det var alene Herren i husets skyld 😉

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Den ikketroende kan få nåde?

Hvis man ikke tilbeder gud, giver han dig altså nåden alligevel? Nye boller på suppen må man sige. Uddyb venligst ????????[:|]?????????
MalteFnalte - hvem havner da i den evige fortabelse, så?
tilføjet af

svar til malfef

Endnu lever vi i nådetiden, ikke for evigt, men endnu er der tid til, at tage imod Guds store Nåde.
Den som dør i Kristus, blir hentet op i skyen til Jesus, og skal der være med til at dømme levende og døde i tusind år, ikke troende, blir så dømt ud fra deres gerninger, om hvor gode eller slette mennesker, de har været, mens de gik på jorden. Det er dem der skrives om, der kommer for dommen,
Dem som så ikke er indskrevet i livets bog, er dem som går fortabt.
Men Paolus skriver i Romerne 8, Så der nu ingen fordømmelse for dem der er i Kristus, for de har livets lov indskrevet hjerterne, og er derved gået fra døden over i livet.
tilføjet af

alm. takst , det har de fleste råd til

Men det er udmærket, at du er dit ansvar bevidst, det bør enhver vel være, Men der kunne jo komme situationer, hvor du måtte erkende din afmagt, og der er det så, at Guds kraft
kan, udfolde sig, dersom du netop i din erkendelse, om afmagt, og ønsket om Guds hjælp er det eneste håb, du har. Det er jo det Evangeliet handler om, Ville du da ikke gerne,
være sammen med dine kære, for evigt, i fald, at det kan lade sig gøre ?
Mig uforståeligt hvis nogen ikke har det håb. ( Det evigelivs håb )
Der står skrevet " tro er fast tillid, på ting man håber på, en overbevisning om ting man ikke ser ". Men du forsøger jo også at frelse, nogen ud af deres fangenskab, Kunne du som er så indsigtsfuld i netop denne gruppe ej afsløre, toppen, af denne sekt. Måske er det netop dit kald. Mvh.
tilføjet af

der findes mange andrer numrer til samme,

kommer senere, har dem ej her.
tilføjet af

Er det muligt at

blive frelst gennem éns handlinger alene, hvis de bare er gode nok? Sådan forstår jeg dit indlæg. Vel lidt svært, når man nu er født😮 som synder........
MalteFnalte
tilføjet af

sts sts

salig er den der har lod og del i den første opstandelse, dem har den anden død ingen magt over. læs også Romerne kap 8.
Bedre er der at være i Kristus, så man er med i bortrykkelsen, når den dag den kommer. Men hvis du ikke er inde i skrifterne, bør du måske læse det nye testamte, fra den autoriserede bibel.
tilføjet af

Der kan komme situationer og erkende sin afmagt

´

... Du skriver:
Men der kunne jo komme situationer, hvor du måtte erkende din afmagt, og der er det så, at Guds kraft
.... SVAR:
Jeg kan faktisk ikke umiddelbart se, hvilken situation der kan være værre, end dem jeg har stået i - Netop det spørgsmål er jo et direkte spørgsmål om, hvordan ens intellekt takler sine Problemer i forhold til omverdenen ...
Forøvrigt har jeg prøvet at være i situationen. Men Gud og Præsten "tabte" til logik og sund fornuft!

... Du skriver:
Ville du da ikke gerne,
være sammen med dine kære, for evigt, i fald, at det kan lade sig gøre❓
.... SVAR:
Nu er det jo en ubevist påstand, der har bragt alt for mange ulykkelige mennesker i armene på diverse Dommedags-sekter ala jehovas vidner - Samt ødelagt familier og dermed også ofte bragt menneskelig ødelæggelse med død/selvmord til følge, så for mig er løftet om "EVIGT LIV" et af de uhyggeligste "HÅB" som bliver brugt og alt for ofte MISBRUGT i prælaternes sjælejagt.

... Du skriver:
Mig uforståeligt hvis nogen ikke har det håb. ( Det evigelivs håb )
.... SVAR:
Mange Troende fornægter sig håb i levende live - I håbet om "noget" efter døden - Hvilket jo faktisk svarer til spørgsmålet:
"Spyt i din ene Hånd og hold "Evigt liv" i din anden hånd - Se så hvor du har mest i levende live!

... Du skriver:
" tro er fast tillid, på ting man håber på, en overbevisning om ting man ikke ser ".
.... SVAR:
Problemet er bare, at mange med en stærk Tro på deres Gud, har en mindre stærk Tro på
deres medmennesker - Men det er trods alt deres medmennesker i live der er nær - resten er Tro! -
Og uanset hvad, så er det altså ikke nok at Tro, for du lever og overlever kun i kraft af det du ved!

... Du skriver:
Men du forsøger jo også at frelse, nogen ud af deres fangenskab, Kunne du som er så indsigtsfuld i netop denne gruppe ej afsløre, toppen, af denne sekt.
... SVAR:
Problemet her er, at der er mennesker med større indsigt og flere kræfter end undertegnede, der også slås for at afsløre dem, og har gjort det i mange år - Men du slås mod en af verdens absolut økonomisk stærkeste Multinationale Koncerner, som har perfektioneret religiøs Indoktrinering af deres "arbejdere" til det fuldkomne - MED GUDS ORD!

Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

Tjaeh

Det var jo dig, der skrev, at det ikketroende menneske skulle dømmes ud fra sine handlinger i livet. Dette må jo betyde, at intet er givet på forhånd. Alle har en chance. Ellers havde du vel skrevet, at ALLE de ikketroende blev udslettet, ikke?
MalteFnalte
Sikke en masse plads vi får, når I er skredet ved bortrykkelsen. Huspriserne må jo styrtdykke😃
tilføjet af

Du skriver faktisk - at dumme svin skal bare Tro ....

´

... på Jesus, så kan de for den sags skyld være de værste svin der kan gå på TO ben - Så beklager jeg - for så tror jeg faktisk ikke jeg har lyst til at komme op til Jesus - For der sidder min gamle "Tør" så lige i nærheden, for han kunne høre Profeterne fise og Englene fnise og er der én jeg ikke har lyst til at møde igen, så er det ham den lede SATAN - For så er jeg sgu bange for at jeg mister besindelsen.

... Ovenståënde er svar, fordi DU bl.a. skrev:
> "Så der nu ingen fordømmelse for dem der er i Kristus!" <

Med venlig hilsen
jalmar
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.