1tilføjet af

Problem med Citrix-forbindelse

Hej
Jeg har via mit arbejde adgang til en webbaseret Citrix-løsning (webinterface), hvor jeg har adgang til de programmer jeg bruger på arbejdet hjemmefra.
Jeg har installeret Citrix-klienten Citrix Online plug-in - Web fra www.citrix.com > Download > Citrix Clients > Citrix Online Plug-in - Version 11.2
Jeg bruger Windows Vista Home Premium og Internet Explorer 8 og Firefox 3.5.
Når jeg går ind på den Citrix-løsning jeg har adgang til og vil åbne et eller flere programmer via det, sker der meget ofte det, at programmerne ikke vil åbne.
Ikonet til Citrix Connection Center kommer ikke frem nede ved uret, og der bliver ikke skabt forbindelse til programmerne.
Jeg har prøvet at deaktivere firewall og antivirus, men det ændrer ikke noget.
Jeg har hver gang kun kunnet løse det ved at afinstallere Citrix klienten og installere den igen. Men det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal gøre det hver gang.
Kan der mon være noget i Windows eller andet der blokerer for adgangen til Citrix-forbindelsen eller kan der være andre bud på, hvorfor det ofte ikke virker?
Jeg har flere gange for nyligt haft min PC skannet for diverse "utøj" i anden sammenhæng, så jeg tror ikke umiddelbart, at der ligger snavs, der kan blokere eller konflikte, men jeg kan måske ikke helt udelukke det.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Martin
tilføjet af

Mulig løsning

Hej
Jeg tror, at jeg har fundet en løsning på problemet
her: https://www.silkeborgdata.dk/download/276012.asp
Klikker man på punktet "Opstartsproblemer med Citrix",
kan man hente og køre programmet regdel3.exe.
Programmet skal køres som administrator.
Det må være et program, som Silkeborgdata har udviklet,
og det sørger vel "bare" for at ændre den pågældende indstilling
i Windows-nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing .
Mvh. Martin
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.