12tilføjet af

Motorcykel til en på 195 cm ??

Jeg er i gang med at tage kørekort til MC, men har måtte erfare at når man er 1.95 så er det absolut ikke alt man sidder godt på. Jeg har prøvet 4 forskellige motorcykler: Kawazaki VN (Harley agtig lav sag), en Kawazaki ER5 samt en mindre Kawazaki og en Yamaha (model ???). Sagen er at på alle 4 maskiner sad min knæ ud til siden, ER5 var klart den værste, men på ingen maskiner sad jeg godt. Er der nogen tips til valg af motorcykel når man er over gennemsnitshøjde ?
Hilsen Henrik
tilføjet af

min veninde var

alt for lille, så hendes mand sænkede den kan man ikke gå den anden vej mon
tilføjet af

Hvor?

Det var da træls... Må man spørge hvor du tager kørekortet? Og hvad prisen er?
Vil nemlig gerne selv igang...
Katz
tilføjet af

Du skal ud og se på

tilføjet af

Det kommer an på hvad du vil

Vil du have en cruiser, en tourer, en sportsmaskine eller en til lidt af hvert.
Generelt har du mere plads på en stor maskine. Omkring 400-500ccm er de alle lidt små. Du skal højere op i klassen, min. 600ccm og opefter. Husk du skal selvfølgelig kunne klare cyklen. Man kan altid lave lidt om på cyklen bagefter. Ændre sædehøjden, styret og fodhvilere, så du skulle nok finde dig til rette. Køb dog en cykel af et kendt navn, ellers kan du ikke få stumper til den.
tilføjet af

KTM rejseenduro eller motard

kunne være et godt alternativ. Er selv 180 og kan knapt nå jorden på den type maskiner. Men de kører forrygende, specielt i byen.
Jeg mener ikke de har en dansk importør, men den kan vel skaffes.

Se link: www.ktm.at
tilføjet af

Lille kørekort ??

Kender problemet fra mig selv da jeg kørte. Løsningen for mig var en "Vandbøffel" - en gammel Suzuki 750, men det er jo mange år siden og dengang man kunne starte på hvad som helst.
De fleste landevejs maskiner er for små til skandinavere og det er altså bare ikke fedt at køre langt hvis man skal krølle benene for meget. En løsning kunne måske være en off-roader - de er skide sjove at køre på, off-road og en plage på asfalt, med mindre det er en endurocykel - men de er som regel i den store klasse.
Held og lykke med det.
1-2-3
tilføjet af

Buell Ulysses

hej
Jeg er 202cm, og den er helt perfekt til mig, men nu ved jeg sevfølgelig ikke hvor meget du vil ofre på en cykel, men besøg din HD forretning i nærheden, og se den.
www.buell.com
tilføjet af

Svar på hvor

Inges Køreskole i Hillerød - pris 8.500
tilføjet af

Tak for de mange svar

Tak for de mange svar, jeg må ud at se mig om.
tilføjet af

Guzzi

Hvis du vil køre på brugt MC kunne en Moto Guzzi Quota også være et emne.
Af nye Guzzier kunne evt. anbefales en California.
Se evt. hjemmesiden www.motoguzzi.dk for yderligere inspiration. Importøren af Moto Guzzi er på www.aprilia.dk
Hilsen kassereren i Moto Guzzi Klub Danmark
tilføjet af

V-Max - Yamaha

Passer perfekt
tilføjet af

V-Max

En nybegynder kan da ikke klare en V-Max.Tænk dig lidt om inden du råder folk!!!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.