17tilføjet af

Matthæus 4:10

"Da sagde Jesus til Ham (Djævelen): Vig bort, Satan!
Du skal tilbede Herren din Gud og tjene Ham alene."
Alle de, som tilbeder Sønnen (Jesus) vender sig fra Faderen (Herren) og er derved lig Satan der frister.
Sådan opfatter jeg Jehovas Vidner.
tilføjet af

Det er sjovt du siger det,

for Bibelen siger: "Hør Israel, Jehova vor God er én Jehova." Jehova er den eneste sande Gud. Jesus Kristus er Jehovas søn. (Johannes 17:3)
Med venlig hilsen
tilføjet af

Du sdkrev ellers i din sidste tråd ..........

´

....... ftg du skrev:
....... jehovas vidner er Jesus Vidner ergo er
....... Jesu Vidner = jehovas vidner ergo må du mene at:
....... JEHOVA OG JESUS ER "et fedt .......

Ellers giver din overskrift ingen mening ftg

jalmar
tilføjet af

Mit svar var skrevet til bladanblanderen

Jeg er sikker på at han kan forstå hvad jeg skriver.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

MEN mit spørgsmål var til DIG ftg .........

´
....... jeg ved godt DU ikke kan Debattere -
Men du kan vel svare på et spørgsmål - DU skrev jo selv at:
"jehovas vidner" var "JESU Vidner" Érgo skriver DU selv at Jesus er lig Jehova?
Hvorfor vil DU ikke kommentere hvad du selv har skrevet ftg ?
Og forøvrigt - HVORFOR tør du IKKE svare på
Hvornår ENGLENE "jehova guds egne Sendebude" blev SKABT ?
Du som ellers er så Bibel"kyndig", må da kunne svare på et så simpelt Spørgsmål ?

med vemlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Hvad hjælper det at svare når du ikke kan forstå?

For at kunne forstå må viljen være til stede.
Venlig hilsen, ftg
tilføjet af

altså Igen et spørgsmål DU ftg ikke tør svare på ............

´
....... Der har været masser af spørgsmål du hverken har kunnet eller har villet svare på,
alene fordi DU ftg er bange for at komme til kort - Hvorefter du SLETTER. Jo jo Intet nyt under solen!
Det er det sædvanlige, kan man IKKE klare sig på den ene måde, tager man andre måder i brug - som bl.a.:
>>>>>>> "Hvad hjælper det at svare når du ikke kan forstå?" <<<<<<<
Men problemet er nok bare din manglende Bibelkundskaber !

Med vemlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Selv sjovt du siger det

for det er nemlig løgn hvad du siger:
Joh. 17:3
Og dette er det evige liv, at de kender dig, den eneste sande Gud, og ham, du har udsendt, Jesus Kristus. ( www.bibelen.dk )
Som sagt før nævner Bibelen ikke Jehova noget sted overhovedet. Navnet findes end ikke i Bibelen.
Kun i jeres opdigtede kopipræparat for småtbegavede hallelujafreaks findes det.
tilføjet af

Jeg vil gerne henvise til Bibelen

tilføjet af

Du har aldrig nogensinde forsøgt

at forstå det, jalmar.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg kan forstå Kristendommen ftg - Men

´
....... jeg kan IKKE forstå, at svage personer absolut
skal betale i dyre domme for at følge et amerikansk Forretningscirkus !
Og så kan du kalde det "Frivillige Bidrag" 100000000000 gange
eller mere - Det er bare en genial omgåelse af skattereglerne!
Med vemlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Ja, sandt nok

satans navn er kendt over hele verden, for nu at bruge dine egne ord.
Vor Herres navn er åbenbaret MANGE steder i NT. Kræver at du sætter dig ind i grundteksterne, og ikke kun blindt tror på hvad NWT skriver. Eksempel: hvad står i Joh. 18:6 ifølge de græske grundtekster?
Prøv for en stund at lægge Vagttårnet til side og studér skrifterne ud fra andre kilder, grundskrifterne er et godt sted. Det er godt ment. Dig med så stor nidkærhed for Gud er en skam at du er så ensidigt vildført. Tjek om NWT's udsagn stemmer med grundteksterne i NT.
tilføjet af

Jeg er i besiddelse af min egen bibel, trues

Det er alle Jehovas vidner. Både Guds navn og Satans navn er kendt over hele verden, dog er Satans navn det mest kendte. Har du nogen sinde tænkt på hvorfor?
Det der gør Vagttårnet til noget særligt, er at det holder sig til Bibelen. Det holder øje med verdensbegivenhederne og sammenholder dem med Bibelens profetier.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvad ville du dog gøre uden "youtube" ftg ...

´
....... så måtte du jo eneten bruge
tænkeren, eller svare helt hen i vejret som du plejer !
mvh
jalmar
tilføjet af

Hvad er størst

I svaret til trues siger du (ftg) at Vagttårnet er noget særligt fordi det holder sig til Biblen. Hvad er størst af de to? For "Rigets Tjeneste" september forbyder JV'er at studere biblen på egen hånd, eller undersøge grundteksterne. Al studie må kun ske efter selskabets anvisninger som disse er skrevet i Vagttårnet. Så Vagttårnet er størst??
Hvilken frygt tror du ledelsen af WTS har om at nogle jv'er undersøgte de hæbraiske og de oldgræske grundtekster.
tilføjet af

Hen i vejret

JV's YouTube indslag er da også helt hen i vejret, husk det jalmar.
Det er ikke kun ftg der kan lave "helt hen i vejret" indlæg.
tilføjet af

ikke tilbedelse

Jehovas vidner tilbeder ikke Jesus, det ville være en kæmpesynd. De ledes, udover Vagttårnet selvfølgelig, af en ærkeengel. Men tilbeder ham, nej.
Venlig hilsen Dirk
tilføjet af

Forkert oversættelse

Der står ikke "Jehovas søn". Det er en vending, som så meget andet i Vagttårnsselskabets egen oversættelse, som blev "oversat" af en håndfuld mænd, der ikke havde nogen sproglig-videnskabelig baggrund til at kunne gøre det. De brugte så yderst tvivlsomme kilder, så at skriften kom til at lyde, som man mente, i for vejen, at den burde lyde. Derfor er "oversættelsen" totalt vildledende utallige steder. Steder, som er afgørende for, om man kan betragte sig som kristen, er et makværk.
Venlig hilsen Dirk.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.