4tilføjet af

Mark 13,31 - 33. omkring, og Johs. Åb kap.14

Sangen om Lammets pris.
Jeg så: Se Lammet stod på Zions bjerg, og hos det stod èt hundrede og firefyrre tusind, som havde dets navn og dets faders navn skrevet på deres pande!Og jeg hørte en lyd fra himlen som lyden af vældige vande og som lyden af voldsom torden,
og den lyd lød som harpespillere, der slår på deres harper.1 Og de synger en ny sang foran tronen! og fra v.4
De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet, og der fandtes ikke løgn i deres mund, de er uden fejl.
Hvis Jerusalem ikke når til jorden og den er så stor, at der ikke er plads til. den fordi vi stadig har vores gamle jord, som nogen vil påstå, jammen så er det da utroligt, hvis der kun skulle bo 144.000 i Jerusalem.
Nej alle ( herunder dem fra den store hvide skare Åb.7. og, dem som kommer får dommen og bliver godkendt pgr. af deres gode gerninger)frelste fra fortabelsens evige lidelser, kommer til at spise af livets træ, som vi gerne skulle være indskrevet på, som jo står i Jerusalem, når vi får den omtalte nye jord og nye himmel, dem som klamrer sig til jorden her går sin undergang imøde sammen med jorden, som forsvinder.
tilføjet af

Gode tanker.

Sangen om Lammets pris.
Jeg så: Se Lammet stod på Zions bjerg, og hos det stod èt hundrede og firefyrre tusind, som havde dets navn og dets faders navn skrevet på deres pande!Og jeg hørte en lyd fra himlen som lyden af vældige vande og som lyden af voldsom torden,
og den lyd lød som harpespillere, der slår på deres harper.1 Og de synger en ny sang foran tronen! og fra v.4
De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde for Gud og Lammet, og der fandtes ikke løgn i deres mund, de er uden fejl.

Hvis Jerusalem ikke når til jorden og den er så stor, at der ikke er plads til. den fordi vi stadig har vores gamle jord, som nogen vil påstå, jammen så er det da utroligt, hvis der kun skulle bo 144.000 i Jerusalem.
Nej alle ( herunder dem fra den store hvide skare Åb.7. og, dem som kommer får dommen og bliver godkendt pgr. af deres gode gerninger) frelste fra fortabelsens evige lidelser, kommer til at spise af livets træ, som vi gerne skulle være indskrevet på, som jo står i Jerusalem, når vi får den omtalte nye jord og nye himmel, dem som klamrer sig til jorden her går sin undergang imøde sammen med jorden, som forsvinder. ”
Citat slut.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Protestanten.
Du skriver:
1) ................. Se Lammet stod på Zions bjerg
2) .....Hvis Jerusalem ikke når til jorden og ”den er så stor, at der ikke er plads til den” fordi vi stadig har vores gamle jord, ”som nogen vil påstå”, jammen så er det da utroligt, hvis der kun skulle bo 144.000 i Jerusalem.
3) .... Nej alle ( herunder dem fra den store hvide skare Åb.7. og, dem som kommer får dommen og bliver
godkendt pgr. af deres gode gerninger) frelste fra fortabelsens evige lidelser, kommer til at spise af livets træ, som vi gerne skulle være indskrevet på, som jo står i Jerusalem, når vi får den omtalte nye jord og nye himmel,...
4) ..... dem som klamrer sig til jorden her går sin undergang imøde sammen med jorden, som forsvinder. ”
citat slut.
Ad 1) Ja, Lammet stod på Zions bjerg. Der er Guds og Lammets trone i ”himmelen”, hvor det så end måtte være.
Ad 2) Jerusalem, ikke når til jorden, .....den er så stor, at der ikke er plads til den......
OK det ser ud til, at du har talt med Jehovas Vidner om ”størrelsen” af ”Det ny Jerusalem” som ”kommer” ned fra himmelen.................
Ad 3) Korrekt, alle både den lille skare på 144.000 samt den store skare, står foran Guds trone i himmelen og tilbeder og lovsynger.
Ad 4) Ja, åbenbart tales der m ”jorden” skal forsvinde (rulle sammen som en bogrulle).
Interessante tanker du har gjort dig.
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Duel?

Jeg troede det var en debat.
tilføjet af

Du mener den gamle verden?

Dem der klamrer sig til den nuværende verdensorden vil forgå. Jeg tror vi anvender ordene forskelligt, du og jeg. Du siger jorden og jeg siger verden, men uanset hvad, så siger Daniel 2:44:
"Men i de kongers dage vil himmelens Gud oprette et rige som aldrig vil blive ødelagt. Og riget vil ikke blive overdraget til noget andet folk. Det vil knuse og gøre ende på alle disse riger."
Som du kan se, så står der at det er regeringerne Guds rige vil gøre ende på, ikke selve jordkloden.
Iøvrigt ville mønsterbønnen 'Fadervor' heller ikke have nogen mening hvis jorden blev tilintetgjort, for hvordan skulle Guds vilje så kunne ske på jorden ligesom den sker i himmelen?
Nej, de nye himle er det nye Jerusalem og den nye jord det nye menneskesamfund.
tilføjet af

Komme dit rige" i fadervor," er inde i os selv

JEG kan ikke debatere, duelere, om det der for mig er sandheden, nemlig
det skrevne Guds Ord, så godnat sov godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.