15tilføjet af

lukas 21:8

v8 Han svarede: »Se til, at I ikke bliver ført vild. For der skal komme mange i mit navn og sige: Det er mig! og: Tiden er nær! Følg dem ikke!
Jehovas vidner har så travt med at sige at andre religioner er falske, og siger samtidigt at de er sande profeter.
der er to steder i biblen, der snakker om sande profeter og falske profeter, men mærkeligt nok, så hopper Jehovas vidner lige så lit over disse to steder. og finder på nye punkter som sjovt nok ikke har noget med biblen at gøre, men bare et særpræg på Jehovas vidner, som tegn på hvem der er sande kristne.
og de tosteder der snakker om sande og falske profeter, beviser jo også at Jehovas vidner er falske😉så det er jo derfor de ikke bruger dem.
5 mosesbog, du skal ikke følge profeter hvis profetier, der ikke går i opfyldelse!
og lukas evangeliget 21:8 der siger at falske jesuser skal komme frem, Jehovas vidner siger at jesus er kommet til jorden, men han er usyndelig.
der står i biblen, at når han kommer så vil alle kunne se ham, og vil ikke værei tvivl.
så kort sagt, jehovas vidner er bedrageri fra eden til anden! intet med kristendommen at gøre.
tilføjet af

Hvem er efter din mening de sande kristne?

for ifølge Bibelen kan der kun være én sand kristendom. (Efeserne 4:5)
tilføjet af

du hopper uden om ;)

v5 én Herre, én tro, én dåb; v6 én Gud og alles fader, som er over alle, gennem alle og i alle.
så det handler ikke om hvilken sekt man er i, men om at have troen på jesus, for kun igennem ham er der frelse, for til ham skal du bede ;)
Så det betyder ikke noget om du er katolik, eller protestant.
Så er man sand eller falsk, hvis man er i den ene del af kristen dommen, eller i den anden?
det mener jeg ikke.
jeg mener så ikke at i er sande kritsne, for det første, så tilbeder i vagttårnet i stedet for at finde ud af hvad biblen siger.
det er kun dig ftg og andre Jehovas vidner der laver skel imellem de kristne der er i samfundet, i siger løgn agtigt at alle andre er falske, imens så laver i om på biblens budskab!
biblen er en nåde religion ikke en lov religion, som i godt vil gøre den til.
"For vi mener, at et menneske gøres retfærdigt ved tro, uden lovgerninger" Rom 3:28
Lukas 6,27 Men til jer, som hører mig, siger jeg: Elsk jeres fjender, gør godt mod dem, der hader jer.
[28]Velsign dem, der forbander jer, bed for dem, der mishandler jer.
så det handler ikke om at hade de udstøde vel ftg ;)
og jeg ved godt du prøver at ligge had og nedgøre andre religioner, når jeg peger på en anden religion. i stedet for at se på jer selv.
tilføjet af

Hvilken tro har du selv?

---
tilføjet af

det er sagen lige gyldigt.

Vi snakker om Jehovas vidner er en sand eller en falsk religion, ikke om noget andet.
det er hvad der er lagt op til debat ;)
ikke om skoven stadig er grøn, eller om det bliver sommer til næste år.
tilføjet af

Hvis du ikke vil tale om din egen tro,

hvorfor så tale om andres? Det er noget hykleri!
tilføjet af

nej det er ikke

hykleri.. at kunne afsløre usandheder, og så ikke selv sige hvilken religion man tilhører.
VIl du dermed mene at hvis han ikke var i nogen religion, at han så ikke kunne vide besked? eller hvis han var kristen, at han så var inkompetent, og havde valgt side, og så bare sagde det de andre siger??
Hva med dig selv? hvilken religion har du selv?

lige et spørgsmål, når det nu er igennem Jesus der er frelse, betyder det så at muslimerne også er med i dette fællesskab??
Qvindfolk
tilføjet af

Du vil snakke oden om ;)

men læs nu overskriften ;)
vi snakker om hvordan Jehovas vidner snakker uden om de ting, der beviser at de selv er falske, vi snakker ikke om min religion.
men jeg kan godt forstå, hvorfor du ikke vil give dig, for du ved jeg har ret i det jeg skriver ;)
så hellere føre snakken hen i noget andet ikke ;)
tilføjet af

Er han ikke en hykler ?

Jo, det er han da i høj grad. Han taler dårligt om andre menneskers tro men vil ikke tale om sin egen. Det er noget hykleri.
tilføjet af

Prøv at være en lille smule ærlig.

Hvis din egen religion kunne tåle at komme frem i lyset, så talte du gerne om den. Nu bruger du dit krudt på at svine andre mennesker til. Hvor usselt!
tilføjet af

er det så..

.. også "usselt" når Jehovas Vidner sviner andres tro til ???
mvh JensP.
tilføjet af

Det beviser intet

Det beviser intet, andet for dig selv og dem der har samme anskuelse. På samme måde forholder det sig med Jehovas vidner.
tilføjet af

enig

der er ikke nogle sand eller falsk religion nogle er bare mere extreme end andre
tilføjet af

he he ;)

i bund og gund, så mener jeg ikke at der er nogle sande religioner.
da der ikke er nogle beviser.
jeg kan godt se det smukke i folk, kan finde kærlighed til gud, igennem biblen, men folk der siger at alle andre er falske, mener jeg kaster med sten, når de selv bor i et glas hus.
hvis man ser groft på det, så er jesus heller ikke sand i følge 5 mosesbog kapitel 18, stykke 20-22.
men jeg syndes at han kom med så meget godt, til biblen, at man ikke skal skode ham igen.
han gjorde tros alt troen til en nåede religion, i stedet for det var en lov religion.
men de bedste religioner i verden, vil jeg stadig sige er buddismen, da den er den allermest tolerante religion i verden ;)
tilføjet af

Østens visdom

"vil jeg stadig sige er buddismen, da den er den allermest tolerante religion i verden ;)"
Ja, buddhismen. Man finder ikke meget ævl og kævl i buddhisme. Synes den holder sig på jorden, uden de store opsving. Hvad med taoisme og kungfutse?, kender ikke meget til de to.
tilføjet af

nope... det har jeg ikke.

jeg har ikke studeret disse fænomener så meget, men jeg vil da undersøge det, siden du nævner dem ;)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.