42tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
"Jorden kalder Lars Løkke Rasmussen"
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Tjah!
Nu er de jo nok ca. 25 mod een.
tilføjet af

I næste uge...........

Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
"Jorden kalder Lars Løkke Rasmussen"
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?


Når der i næste uge ikke er mere at koge suppe på, begynder pressen forfra, men denne gang med Helle T.
Og så bliver indlæggene på S [sun] af en helt anden slags!
Jeg siger bare: Annanas i egen juice..........
tilføjet af

I næste uge...........

Jeg er mere interesseret i at høre, hvad du mener om Mine refleksioner ift Pressemødet.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

@ Jaguaren
Det skulle da helst ikke være et problem for en Statsminister-Kandidat!
tilføjet af

I næste uge...........

Jeg er mere interesseret i at høre, hvad du mener om Mine refleksioner ift Pressemødet.

Kan ikke kommentere, da jeg ikke har set tv.
Regner med fortløbende resumè her på [sun]
Men jeg formoder at du skriver efter bedste overbevisning, og så må det jo være rigtigt, eller hva` ❓
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Tjah!
De RØDE er som små hunde, de prøver og prøver. 😃 😃 😃
tilføjet af

I næste uge...........

Jeg er mere interesseret i at høre, hvad du mener om Mine refleksioner ift Pressemødet.


Har du problemer med caps lock?
Eller er det brain stop?
tilføjet af

I næste uge...........

og så må det være rigtigt eller hvad?, skriver du Break 17
Jeg har højt og tydeligt skrevet, at det er Mine Refleksioner!
Jeg har ingen steder skrevet, at jeg har ret.
tilføjet af

I næste uge...........

[quote="Erasmina" post=2757129]Jeg er mere interesseret i at høre, hvad du mener om Mine refleksioner ift Pressemødet.[/quote]

Har du problemer med caps lock?
Eller er det brain stop?

Næææh, jeg vil bare være sikker på at blive set.
Du kan leve med det, eller springe mine indlæg over!
Hvor svært kan det være?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Hmm!
Der skrives:
"LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014 "

Og det er der i øvrigt længe til, 1 helt år. 😃
tilføjet af

Din caps lock sidder fast

Godt du fik rettet det [sun]
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Hmm!
Der skrives:
"LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014 "

Og det er der i øvrigt længe til, 1 helt år. 😃

Jeg har altid været hurtig i vendingen, somme tider for hurtig.
Tak for din korrektion!
tilføjet af

Din caps lock sidder fast

Godt du fik rettet det [sun]

Jeg har ikke rettet noget.
Er det forbudt at bruge Caps Lock til overskrifter på Sol.dk?
tilføjet af

Hej Erasmina - ikke helt enig

Jeg vil kommenterer dit indlæg punkt for punkt 🙂
[f] Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
[sun] Det ved jeg sgu ikke. jeg kan godt FORSTÅ, at han bliver irriteret, for formålet med at stille samme spørgsmål igen og igen synes jo at være, at fremprovokerer en reaktion.
Journalisterne kan ikke lide svaret (der er ikke nok historie i det for dem) og prøver at tirre et andet frem eller i det mindste en irriteret reaktion, så de kan skrive om det i stedet.
Om det er klogt af ham??? Tjaaa
[f] Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
[sun] Selv synes jeg, at det var yderst pinligt for journalisten fra ekstrabladet. HAN var ikke mødt velforberedt op, er tydeligvis ligeså talblind som du selv siger du er, og alligevel spørger han ind til et yderst simpelt regnestykke, som han ikke selv forstår.
Men hvis det hjalp dig, er det jo øøøøhh fint nok eller noget 😉
[f] Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
[sun] Helt og aldeles uening. Journalisten spørger IKKE på bladets læseres vegne. Han spørger i håb om at at nogle svar, hvoraf han kan skrive en historie som han selv og ejerne af EB kan tjene penge på.
Og nu er det IKKE den brede befolkning der læser EB. De fleste læser heldigvis flere "rigtige" nyhedskilder og jeg vil vove at påstå, at 99% af befolkningen er i stand til at forstår det omtalte regnestykke. Den sidste 1% er så de talblinde. Det gør jer ikke dumme - bare talblinde.
Journalisten hører tydeligvis til den kategori.
[f] I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
[f] Jep Helt enig. Den typer er LLR absolut ikke. Det er der faktisk heller ikke andre topledere jeg har kendskab til, der er.
Er man ydmyg, beklagende og undskyldende bliver man ikke topchef. Hverken i politik, det offentlige eller private erhvervsliv.
[f] I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
[sun] Der har faktisk foregået en stor arbejdsindsats. Hvis DU fortolker det sådan, at han føler sig uretfærdigt behandlet, så er det jo sådan DU opfatter det. Om han gør ved jeg ikke, men INGEN vil synes, at sådan en tur i mediemøllen er sjov.
Men han har som så mange andre luksuspolitikere jo IKKE GJORT NOGET ULOVLIGT. (sådan et hylekor var der jo for 1 eller 1,5 år siden bare med et andet politisk fortegn).
Forskellen her er bare, at LLR beklager - det har man ikke hørt mange andre gøre....
[f] Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?

[sun] Selvfølgelig vil LLR da gerne have det afsluttet. Det ville ALLE mennesker i hans situation da. Og du svarer selv på det sidste - ja de prøver alt hvad de kan for at få en historie mere, der kan malkes.
Der er flere sider af denne sag.
Den ene er de faktiske forhold.
Dem er der nu gjort rede for i detaljer, bilag og redegørelse udleveret og der er blevet besvaret spørgsmål på det længste pressemøde i mands minde.
Så her tror jeg ikke, at vi ser flere historier.
Så er der det billede som de røde gerne vil have malet (og som pressen tjener penge på)
Der er ikke længere "skjulte" fakta, og pressen fik 3 timers spørgetid.
Men regeringen har naturligvis en interesse i, at der males et billede af overforbrug, luksusdyr, ude af trit med virkeligheden mv. Og pressen har samme interesse, da dette virkeligt sælger.
DETTE vil vil høre meget mere om de næste par dage.
Et godt eks. på dette var et fantastisk spørgsmål en en journalist: "Var det fedt at flyve på første klasse?"
Det spørgsmål har jo KUN til formål, at tegne et negativt billede af LLR. Og IKKE til formål at afdække fact og rapporterer, som journalister nu engang skal.
Der er jo ingen tvivl om, at pressen helst ville have hørt svar som: "Yes jeg fråsede fordi jeg kunne, og grinede hele vejen ned af gatewayen ved tanken om, at skatteyderne betaler det hele, OG jeg får et kick ud af at vide, at mit frås betyder færre ulandspenge".
Hvad tror du selv? 😉
Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
"Jorden kalder Lars Løkke Rasmussen"
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?
tilføjet af

Hej Erasmina - ikke helt enig

[quote="Altid blå" post=2757175]Jeg vil kommenterer dit indlæg punkt for punkt 🙂
[f] Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
[sun] Det ved jeg sgu ikke. jeg kan godt FORSTÅ, at han bliver irriteret, for formålet med at stille samme spørgsmål igen og igen synes jo at være, at fremprovokerer en reaktion.
Journalisterne kan ikke lide svaret (der er ikke nok historie i det for dem) og prøver at tirre et andet frem eller i det mindste en irriteret reaktion, så de kan skrive om det i stedet.
Om det er klogt af ham??? Tjaaa
[f] Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
[sun] Selv synes jeg, at det var yderst pinligt for journalisten fra ekstrabladet. HAN var ikke mødt velforberedt op, er tydeligvis ligeså talblind som du selv siger du er, og alligevel spørger han ind til et yderst simpelt regnestykke, som han ikke selv forstår.
Men hvis det hjalp dig, er det jo øøøøhh fint nok eller noget 😉
[f] Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
[sun] Helt og aldeles uening. Journalisten spørger IKKE på bladets læseres vegne. Han spørger i håb om at at nogle svar, hvoraf han kan skrive en historie som han selv og ejerne af EB kan tjene penge på.
Og nu er det IKKE den brede befolkning der læser EB. De fleste læser heldigvis flere "rigtige" nyhedskilder og jeg vil vove at påstå, at 99% af befolkningen er i stand til at forstår det omtalte regnestykke. Den sidste 1% er så de talblinde. Det gør jer ikke dumme - bare talblinde.
Journalisten hører tydeligvis til den kategori.
[f] I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
[f] Jep Helt enig. Den typer er LLR absolut ikke. Det er der faktisk heller ikke andre topledere jeg har kendskab til, der er.
Er man ydmyg, beklagende og undskyldende bliver man ikke topchef. Hverken i politik, det offentlige eller private erhvervsliv.
[f] I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
[sun] Der har faktisk foregået en stor arbejdsindsats. Hvis DU fortolker det sådan, at han føler sig uretfærdigt behandlet, så er det jo sådan DU opfatter det. Om han gør ved jeg ikke, men INGEN vil synes, at sådan en tur i mediemøllen er sjov.
Men han har som så mange andre luksuspolitikere jo IKKE GJORT NOGET ULOVLIGT. (sådan et hylekor var der jo for 1 eller 1,5 år siden bare med et andet politisk fortegn).
Forskellen her er bare, at LLR beklager - det har man ikke hørt mange andre gøre....
[f] Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?

[sun] Selvfølgelig vil LLR da gerne have det afsluttet. Det ville ALLE mennesker i hans situation da. Og du svarer selv på det sidste - ja de prøver alt hvad de kan for at få en historie mere, der kan malkes.
Der er flere sider af denne sag.
Den ene er de faktiske forhold.
Dem er der nu gjort rede for i detaljer, bilag og redegørelse udleveret og der er blevet besvaret spørgsmål på det længste pressemøde i mands minde.
Så her tror jeg ikke, at vi ser flere historier.
Så er der det billede som de røde gerne vil have malet (og som pressen tjener penge på)
Der er ikke længere "skjulte" fakta, og pressen fik 3 timers spørgetid.
Men regeringen har naturligvis en interesse i, at der males et billede af overforbrug, luksusdyr, ude af trit med virkeligheden mv. Og pressen har samme interesse, da dette virkeligt sælger.
DETTE vil vil høre meget mere om de næste par dage.
Et godt eks. på dette var et fantastisk spørgsmål en en journalist: "Var det fedt at flyve på første klasse?"
Det spørgsmål har jo KUN til formål, at tegne et negativt billede af LLR. Og IKKE til formål at afdække fact og rapporterer, som journalister nu engang skal.
Der er jo ingen tvivl om, at pressen helst ville have hørt svar som: "Yes jeg fråsede fordi jeg kunne, og grinede hele vejen ned af gatewayen ved tanken om, at skatteyderne betaler det hele, OG jeg får et kick ud af at vide, at mit frås betyder færre ulandspenge".
Hvad tror du selv? 😉
Tusind tak for dine detaljerede kommentarer til mit indlæg! :-)
At jeg værdsætter dine anstrengelser højt, gør dog ikke, at jeg kan samtykke i noget af dit forsvar for LLR.
Faktisk er der kun èn ting, jeg er enig i, nemlig: "at afdække fact og rapporterer, som journalister nu engang skal."
Bemærk venligst, at selvom jeg ikke stemmer borgerligt, så er det ikke partiet, Venstre, jeg angriber, men partiets Formand.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Det ville have set pænt ud hvis Lars havde vedlagt et bilag som fortalte han havde lånt/taget 27.000,00 kroner til en flyvebillet til datteren. Så ville man ikke værer itvivl om hans hensigt mht. at få betalt af egen lomme. Det er kriminelt at låne af kassen for alle.Havde det været en offentlig ansat der havde gjort som Lykke. Havde det kosten en fyring. og i værste fald fængsling.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Jeg som er "oplært" de RØDE ER PAMPER
Han har gravet sin egen grav. .Der er IKKE fejet noget under gulvtæppet.
Nu gider jeg sgu ikke mere småborgelig politik, selv Søren Pind -fattet ikke en pind.
Luk røgen _Ckristiansborg. RIP.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Nej det er ikke klogt af Lars Løkke at blive irriteret på journalisterne, når pressemødet skulle forestille at være en beklagelse af, at han har nydt at være ødsel. Da han først havde overstået det første pinagtige skuespil (med panikken lysende ud af øjnene) og følte at det værste nu var overstået, vandt han sin sædvanlige nedladende facon frem, som kun understøtter opfattelsen af, at han dybest set er ligeglad. Han gør hvad det passer ham - bare ærgerligt hvis det bliver opdaget. På flere afgørende punkter synes jeg, at han afslørede sin lave moral, hvilket i mine øjne er pointen i det hele, fordi det fortæller hvor lidt man ønsker ham som statsminister.
Og igen - nej det var ikke klogt af ham at blive irriteret på journalisterne. De er som et kopper hunde nu, de slipper ham ikke, og jeg håber de får gravet endnu mere frem i nærmeste fremtid. For der vil højst sandsynligt være nok at tage af. Dette pressemøde havde ham selv sørget for at styre så meget han kunne. Men fremtiden er han ikke herre over. Og folkets mening er den der tæller, og nu er tvivlen sået om hans moral. Det kan han ikke vakse af med nok så mange ubehageligt nedladende smil ....
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Nej det er ikke klogt af Lars Løkke at blive irriteret på journalisterne, når pressemødet skulle forestille at være en beklagelse af, at han har nydt at være ødsel. Da han først havde overstået det første pinagtige skuespil (med panikken lysende ud af øjnene) og følte at det værste nu var overstået, vandt han sin sædvanlige nedladende facon frem, som kun understøtter opfattelsen af, at han dybest set er ligeglad. Han gør hvad det passer ham - bare ærgerligt hvis det bliver opdaget. På flere afgørende punkter synes jeg, at han afslørede sin lave moral, hvilket i mine øjne er pointen i det hele, fordi det fortæller hvor lidt man ønsker ham som statsminister.
Og igen - nej det var ikke klogt af ham at blive irriteret på journalisterne. De er som et kopper hunde nu, de slipper ham ikke, og jeg håber de får gravet endnu mere frem i nærmeste fremtid. For der vil højst sandsynligt være nok at tage af. Dette pressemøde havde ham selv sørget for at styre så meget han kunne. Men fremtiden er han ikke herre over. Og folkets mening er den der tæller, og nu er tvivlen sået om hans moral. Det kan han ikke vakse af med nok så mange ubehageligt nedladende smil ....

Jeg er fuldstændig enig i din kommentar!!!
tilføjet af

Lars Løkke er ikke usædvanlig i den henseende

du kunne finde mange andre danske politikere som også har frådset og været begærlige.
Du kunne f.eks. tage dem der arbejder nede i EU. Hvad de ikke rager til sig af diæter og rejsepenge er ikke småting. Hvem husker ikke Ritt Bjerregård.
Du kunne også tage tidligere ministre der sidder og skovler ministerpension ind på lønkontoen samtidig med at de har et vellønnet job. Her kan du tage Frank Jensen som et strålende eksempel på den praksis.
Andre goder og honorarer kan de også finde ud af at tiltuske sig. Eksempelvis kan nævnes Thor Mögers kone. Hun får 60.000 udbetalt om måneden i 2 år som fratrædelse og det selvom stort set ingen aner hvem hun er og hvad hun gjorde for SF og dansk politik i det hele taget.
Eller hvad med Thorning der har leaset en bil i Tyskland for at slippe for dansk moms og hvis mand betaler skat i Schweiz selvom han har bopæl i Danmark!!
Så at Lars Løkke har fløjet på 1. klasse og ladet sin datter flyve med på GGGI's regning, ja - det burde han måske ikke have gjort - men det kan virkelig ikke pisse mig af, for han er så langt fra den eneste griske politiker i Danmark og jeg mener til enhver tid at han ville blive en langt bedre statsminister end Helle Thorning...(men der skal vist heller ikke ret meget til 😃 )
tilføjet af

Lars Løkke er ikke usædvanlig i den henseende

du kunne finde mange andre danske politikere som også har frådset og været begærlige.
Du kunne f.eks. tage dem der arbejder nede i EU. Hvad de ikke rager til sig af diæter og rejsepenge er ikke småting. Hvem husker ikke Ritt Bjerregård.
Du kunne også tage tidligere ministre der sidder og skovler ministerpension ind på lønkontoen samtidig med at de har et vellønnet job. Her kan du tage Frank Jensen som et strålende eksempel på den praksis.
Andre goder og honorarer kan de også finde ud af at tiltuske sig. Eksempelvis kan nævnes Thor Mögers kone. Hun får 60.000 udbetalt om måneden i 2 år som fratrædelse og det selvom stort set ingen aner hvem hun er og hvad hun gjorde for SF og dansk politik i det hele taget.
Eller hvad med Thorning der har leaset en bil i Tyskland for at slippe for dansk moms og hvis mand betaler skat i Schweiz selvom han har bopæl i Danmark!!
Så at Lars Løkke har fløjet på 1. klasse og ladet sin datter flyve med på GGGI's regning, ja - det burde han måske ikke have gjort - men det kan virkelig ikke pisse mig af, for han er så langt fra den eneste griske politiker i Danmark og jeg mener til enhver tid at han ville blive en langt bedre statsminister end Helle Thorning...(men der skal vist heller ikke ret meget til 😃 )

Ved du hvad? Hvis du ønsker at debattere alle de personer, du opremser i din ovenstående kommentar, så vil jeg anbefale dig at oprette et emne om dem.
Mit emne drejer sig om LLR og mine refleksioner over dagens pressemøde.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Er det klogt af Lars Løkke at blive synligt irriteret over igen og igen at måtte forklare teknikaliteter omkring konteringer af hans udgifter i forbindelse med GGGI og Løkke Fonden?
Man kan mene mere end èn ting om Ekstra Bladet, men i denne sammenhæng er jeg, som værende seriøst talblind, dets udsendte journalist taknemmelig for, at han med uddybende spørgsmål insisterede på at få et klart svar, som VI ALLE kan forstå.
Lars Løkke glemmer vist, at journalisten spørger på bladets læseres vegne. Så når han svarer tiltagende arrogant, irriteret og nedladende og mere end antyder, at journalisten er fatsvag, så er det i virkeligheden den brede befolkning og mange af Venstres vælgere, han fremstiller som dumme.
I rollen som den ydmyge, beklagende og undskyldende bodfærdige, så er Lars Løkke Rasmussen fuldstændig fejlcastet!
I skrivende stund - 16:11 - sidder han med fugtige øjne og roser sig selv for sin arbejdsindsats og lader indirekte forstå, at han føler sig uretfærdigt behandlet.
"Jorden kalder Lars Løkke Rasmussen"
Det er tydeligt, at Lars Løkke gerne vil have afsluttet NU.
Kropssproget taler sit eget tydelige sprog!
Gad vide, om journalisterne bliver ved med at trække tiden ud og stille spørgsmål for at fremkalde et af LLRs berømte hidsighedsudbrud?


Hvis bonderøvene i svindel og fup partiet venstre vil vinde næste valg, bør de udskifte fadbumsen øjeblikkeligt.
Vi kan da ikke have en svindler og bedrager som statsminister?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Vi kan da ikke have en svindler og bedrager som statsminister?

Hva faèn har vi da nu ?
tilføjet af

Lars Løkke er ikke usædvanlig i den henseende

du kunne finde mange andre danske politikere som også har frådset og været begærlige.
Du kunne f.eks. tage dem der arbejder nede i EU. Hvad de ikke rager til sig af diæter og rejsepenge er ikke småting. Hvem husker ikke Ritt Bjerregård.
Du kunne også tage tidligere ministre der sidder og skovler ministerpension ind på lønkontoen samtidig med at de har et vellønnet job. Her kan du tage Frank Jensen som et strålende eksempel på den praksis.
Andre goder og honorarer kan de også finde ud af at tiltuske sig. Eksempelvis kan nævnes Thor Mögers kone. Hun får 60.000 udbetalt om måneden i 2 år som fratrædelse og det selvom stort set ingen aner hvem hun er og hvad hun gjorde for SF og dansk politik i det hele taget.
Eller hvad med Thorning der har leaset en bil i Tyskland for at slippe for dansk moms og hvis mand betaler skat i Schweiz selvom han har bopæl i Danmark!!
Så at Lars Løkke har fløjet på 1. klasse og ladet sin datter flyve med på GGGI's regning, ja - det burde han måske ikke have gjort - men det kan virkelig ikke pisse mig af, for han er så langt fra den eneste griske politiker i Danmark og jeg mener til enhver tid at han ville blive en langt bedre statsminister end Helle Thorning...(men der skal vist heller ikke ret meget til 😃 )

Mærkeligt indlæg. Ved du selv hvad du mener?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Vi kan da ikke have en svindler og bedrager som statsminister?

Hva faèn har vi da nu ?


Det er kun den blå løgne propaganda maskine der hårdnakket fortsætter sit spinn angående vores statsministers private skatteforhold.
Men nu er fadbumsen altså taget med fingrene nede i kagedåsen igen igen, og selv ikke den blå løgne pressepropaganda maskine kan skjule faktum mere. At Fadbumsen er en led snylter og bedrager!!
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Nu rækker min tålmodighed ikke til at se den slags pressemøder, jeg vil hellere se et sammendrag senere, og evt læse et par konklusioner hist og her, så jeg ved jo ikke helt hvordan journalisterne har spurgt, men jeg kan da levende forestille miog at det er sådan lidt a'la:
J: Er det rigtigt at dit fornavn er Lars?
LL: Ja, mit fornavn er Lars
J: OK, det vil altså sige at du kan bekræfte at du hedder Lars til fornavn?
LL: (lettere irriteret) Ja, mit fornavn er Lars
J: Men altså, du hedder Lars til fornavn?
LL: (Nu synligt træt i ansigtet) Jeg tror vi har fastslået at mit fornavn er Lars, har du ellers nogle relevante spørgsmål?
J: På mine læseres vegne vil jeg gerne have at du bekræfter at det er Lars, du hedder til fornavn?
LL: Nu tror jeg at vi skal høre om der er andre der har spørgsmål?
J: Hov-hov! Jeg har krav på at få svar på mit spørgsmål! Er der noget du prøver skjule?
Næste dags overskrift vil så være noget i retning af:
LARS LØKKE RASMUSSEN NÆGTER AT UDTALE SIG
Og det kan en folkevalgt jo ikke tillade sig, vel?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Nu rækker min tålmodighed ikke til at se den slags pressemøder, jeg vil hellere se et sammendrag senere, og evt læse et par konklusioner hist og her, så jeg ved jo ikke helt hvordan journalisterne har spurgt, men jeg kan da levende forestille miog at det er sådan lidt a'la:
J: Er det rigtigt at dit fornavn er Lars?
LL: Ja, mit fornavn er Lars
J: OK, det vil altså sige at du kan bekræfte at du hedder Lars til fornavn?
LL: (lettere irriteret) Ja, mit fornavn er Lars
J: Men altså, du hedder Lars til fornavn?
LL: (Nu synligt træt i ansigtet) Jeg tror vi har fastslået at mit fornavn er Lars, har du ellers nogle relevante spørgsmål?
J: På mine læseres vegne vil jeg gerne have at du bekræfter at det er Lars, du hedder til fornavn?
LL: Nu tror jeg at vi skal høre om der er andre der har spørgsmål?
J: Hov-hov! Jeg har krav på at få svar på mit spørgsmål! Er der noget du prøver skjule?
Næste dags overskrift vil så være noget i retning af:
LARS LØKKE RASMUSSEN NÆGTER AT UDTALE SIG
Og det kan en folkevalgt jo ikke tillade sig, vel?

PLADDER!
Har bemærket, at der er rigtig mange rundt omkring på diverse debatplatforme, som udtaler sig uden at have set og hørt Pressemødet. De spilder vores tid!
Siden du mener, at kunne nøjes med uddrag og sammenklipninger af Pressemødet, så får jeg den tanke, at du måske også abonnerer på "Reader's Digest", på dansk, "Det Bedste", som med et snuptag forvandler en 350 sider lang roman til en 20 siders.
Mon ikke man går glip af en nuance eller to?
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Det er da i orden, når journalister går tæt på og bliver ved, det er jo deres opgave at gå efter svarene. Vi andre (borgere og vælgere i DK)kan simpelthen ikke undvære journalister,de arbejder jo i vores interesse.
Hvad end du sympatiserer for Lars Løkke eller en hvilken som helst anden politiker eller ej
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Det er da i orden, når journalister går tæt på og bliver ved, det er jo deres opgave at gå efter svarene. Vi andre (borgere og vælgere i DK)kan simpelthen ikke undvære journalister,de arbejder jo i vores interesse.
Hvad end du sympatiserer for Lars Løkke eller en hvilken som helst anden politiker eller ej

Enig! 🙂
tilføjet af

HVILKEN ARBEJDINDSATS?

Der er ikke meget, der tyder på, at det betyder noget for Løkke, om CO2 udslippet ødelægger menneskehedens fremtid.

Der står ellers i GGGI's formålsparagraf:
"GGGI blev grundlagt på troen på, at økonomisk vækst og miljømæssig bæredygtighed ikke blot er forenelige målsætninger, deres integration er afgørende for menneskehedens fremtid."
Hvis det ikke er GGGI's formål med arbejdet, der betyder noget for Løkke, hvad er han så overhovedet i GGGI efter?
Ære? luksus?
tilføjet af

Er det så i orden?

Løkke har brugt mere end dobbelt så meget som en dansk nutidsminister bruger på tilsvarende rejser.
Det mener du så, er næsten OK, fordi Ritt brugte lige så meget på en rejse for 40 år siden.
Er det ikke temmelig søgt?
tilføjet af

HVILKEN ARBEJDINDSATS?

Der er ikke meget, der tyder på, at det betyder noget for Løkke, om CO2 udslippet ødelægger menneskehedens fremtid.

Der står ellers i GGGI's formålsparagraf:
"GGGI blev grundlagt på troen på, at økonomisk vækst og miljømæssig bæredygtighed ikke blot er forenelige målsætninger, deres integration er afgørende for menneskehedens fremtid."
Hvis det ikke er GGGI's formål med arbejdet, der betyder noget for Løkke, hvad er han så overhovedet i GGGI efter?
Ære? luksus?

Så vidt jeg husker, blev LLR foreslået som kandidat til Formandsposten i GGGI af den nuværende regering, som et plaster på såret, da han mistede sin Statsministertitel.
Han har desværre vist sig at være en Formand, som Danmark kun kan skamme sig over at have anbefalet, om end det var i en god mening.
12.05.12: DenOffentlige.dk - "Løkke får grøn international toppost":
http://www.denoffentlige.dk/navnenoter/lars-lokke-far-gron-international-toppost
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Jeg synes at danskerne generelt går i for små sko. Den væsentligste dumhed Lars Løkke har gjort er at han har overtrådt "Janteloven". Og yderligere vil jeg sige, at hvis du er fatsvag, så er Ekstrabladet det i hvert fald også. Det blev skåret totalt ud i pap i går.
Jeg synes det bedste ved pressemødet var, at journalisterne blev ved med at stille fuldstændig tåbelige spørgsmål, som var besvaret 5 gange før. De blev ved så længe, at det til sidst kun var et spørgsmål om hvor dumme de fremstod når mødet var slut. Den anseelse de måske havde da de kom - den var totalt gået fløjten. Selv Ask Rostrup og Henrik Qvortrup gik helt i selvsving.
Nu glæder jeg mig til at se Helle Thorning i en lignende presserunde. Hun har jo snydt i skat og foreløbig sluppet godt fra det. Jeg synes at Ask Rostrup og Henrik Qvortrup næste gang de interviewer hende, skal spørge hende om ikke hun har moralske skrupler over at have snydt i skat og om ikke hendes moral byder hende at betale denne skat selv om den af formelle grunde er forældet. Hun har direkte snydt i skat. Lars Løkke har ikke snydt nogen, men holdt sig til de regler der var gældende.
tilføjet af

Er det så i orden?

Løkke har brugt mere end dobbelt så meget som en dansk nutidsminister bruger på tilsvarende rejser.
Det mener du så, er næsten OK, fordi Ritt brugte lige så meget på en rejse for 40 år siden.
Er det ikke temmelig søgt?


Jeg bliver forvirret nu, men jeg er også helt ny på Sol.dk og undskylder på forhånd for mine begyndervanskeligheder!
Hvem er din kommentar stilet til?
Jeg har i hvert fald ikke skrevet om Ritt.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Jeg synes at danskerne generelt går i for små sko. Den væsentligste dumhed Lars Løkke har gjort er at han har overtrådt "Janteloven". Og yderligere vil jeg sige, at hvis du er fatsvag, så er Ekstrabladet det i hvert fald også. Det blev skåret totalt ud i pap i går.
Jeg synes det bedste ved pressemødet var, at journalisterne blev ved med at stille fuldstændig tåbelige spørgsmål, som var besvaret 5 gange før. De blev ved så længe, at det til sidst kun var et spørgsmål om hvor dumme de fremstod når mødet var slut. Den anseelse de måske havde da de kom - den var totalt gået fløjten. Selv Ask Rostrup og Henrik Qvortrup gik helt i selvsving.
Nu glæder jeg mig til at se Helle Thorning i en lignende presserunde. Hun har jo snydt i skat og foreløbig sluppet godt fra det. Jeg synes at Ask Rostrup og Henrik Qvortrup næste gang de interviewer hende, skal spørge hende om ikke hun har moralske skrupler over at have snydt i skat og om ikke hendes moral byder hende at betale denne skat selv om den af formelle grunde er forældet. Hun har direkte snydt i skat. Lars Løkke har ikke snydt nogen, men holdt sig til de regler der var gældende.

Hvis danskerne generelt går i for små sko, efter din mening, så kan det måske skyldes, at de ikke har råd til at betale kr. 2000,00 for et par større?
Hvis du synes, at Ask Rostrup og Henrik Qvortrup burde stille spørgsmål til Helle Thorning Schmidt, så kommer der ikke meget ud af at skrive det til mig.
Må jeg anbefale, at du skriver en mail til de to herrer, der omhandler dit vidtløftige forslag?
tilføjet af

Vi var alle forvirrede i starten



Jeg bliver forvirret nu, men jeg er også helt ny på Sol.dk og undskylder på forhånd for mine begyndervanskeligheder!
Hvem er din kommentar stilet til?
Jeg har i hvert fald ikke skrevet om Ritt.

Oppe mellem de to røde "bjælker", er der en lys blå "knap", som hedder "flad" eller "trådet".
Hvis du trykker på "trådet", kan du se, hvem der svarer hvem.
Hvis du trykker på "flad", kommer de seneste svar nederst.
tilføjet af

Vi var alle forvirrede i starten

[quote="Erasmina" post=2757454]

Jeg bliver forvirret nu, men jeg er også helt ny på Sol.dk og undskylder på forhånd for mine begyndervanskeligheder!
Hvem er din kommentar stilet til?
Jeg har i hvert fald ikke skrevet om Ritt.[/quote]
Oppe mellem de to røde "bjælker", er der en lys blå "knap", som hedder "flad" eller "trådet".
Hvis du trykker på "trådet", kan du se, hvem der svarer hvem.
Hvis du trykker på "flad", kommer de seneste svar nederst.

Tusind tak skal du have! [sun]
Den tråd-funktion så lidt uoverskuelig ud ved første øjekast, men nu tror jeg, at jeg forstår systemet og logikken i det.
Igen, mange tak for din nyttige info!
tilføjet af

Pladder?

[quote="dduck" post=2757693][quote="Erasmina" post=2757386][quote="dduck" post=2757343]
SNIP
[/quote]
Tak for din uddybende kommentar, dduck! :-)
Personligt bryder jeg mig ikke om en Virkelighed, som er redigeret af andre - That's For Sure!
Jeg stoler kun på mine egne ører og øjne og er fuldstændig fascineret af kropssproget, som ofte fortæller noget helt andet end de talte ord.

Hvis jeg anser et 'issue' for tilstrækkeligt vigtigt, så bruger jeg gerne 3 timer og 43 minutter på sagen. For mig var det så heldigt, at Pressemødet blev afholdt på en søndag, hvor jeg kunne tage mig den tid.

Hej Erasmina,
Jamen det tager jeg da hatten af for.
Jeg ville kede mig ihjel på rekordtid, men sådan er vi så forskellige.
Jeg tager altid nyhederne med et gran salt, for som du selv siger, så er de altid redigeret, men skal man være helt realistisk, så var Hr. Løkke Rasmussens lange tale nok heller ikke helt hans egne ord; jeg er temmelig sikker på at alt har været gået igennem med tættekam før han er blevet sluppet løs...
tilføjet af

HVILKEN ARBEJDINDSATS?


Så vidt jeg husker, blev LLR foreslået som kandidat til Formandsposten i GGGI af den nuværende regering, som et plaster på såret, da han mistede sin Statsministertitel.
Han har desværre vist sig at være en Formand, som Danmark kun kan skamme sig over at have anbefalet, om end det var i en god mening.

Nææe hør hov, Erasmine..
Det var tidligere Udviklingsminister Søren Pind (V) som fik LLR i fedtefadet ift GGGI.
Pind vidste udemærket godt at der var korrupte forhold i GGGI da DK kom med i den organisation. Pind var tavs om det MEN måske derfor vi så hvordan han forsøgte at 'redde' Løkke ifm rejsesagen og de 2 uger ca. hvor Løkke var tavs.?
Linket: [url=http://politiken.dk/politik/ECE2110372/danida-topfolk-der-var-truffet-politisk-beslutning-om-stoetten-til-gggi/[/url]
I det link du satte ind, kan man læse dette:
"Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) glæder sig over Løkkes toppost.
- Jeg er meget tilfreds med, at Lars Løkke Rasmussen med regeringens fulde opbakning i dag er blevet udpeget til bestyrelsesformand for GGGI. Jeg opfatter det som en stor anerkendelse af Danmarks indsats for at sætte fokus på grøn vækst, siger hun."

Det ser jeg ikke som et plaster på såret fra siddende regering.
Jeg tror faktisk slet ikke politikere tænker på 'plastre på nogle sår' ift oppositionen.
HTS viste blot ingen hån eller på anden måde hoveren ift at have vundet valget.
Det de (regeringen) ikke vidste, var at GGGI var et plumråddent foretagende.... ifølge Danida 😮
Det startede ifm CUP15 i Kbh og senere tog det fat... Arbejdet med det katastrofe ramte GGGI.
Jeg tvivler på at vi fortsat skal støtte GGGI efter 2014, når støtte-aftalen udløber.
tilføjet af

Vi var alle forvirrede i starten

[quote="anklageren" post=2757527][quote="Erasmina" post=2757454]

Jeg bliver forvirret nu, men jeg er også helt ny på Sol.dk og undskylder på forhånd for mine begyndervanskeligheder!
Hvem er din kommentar stilet til?
Jeg har i hvert fald ikke skrevet om Ritt.[/quote]
Oppe mellem de to røde "bjælker", er der en lys blå "knap", som hedder "flad" eller "trådet".
Hvis du trykker på "trådet", kan du se, hvem der svarer hvem.
Hvis du trykker på "flad", kommer de seneste svar nederst.[/quote]
Tusind tak skal du have! [sun]
Den tråd-funktion så lidt uoverskuelig ud ved første øjekast, men nu tror jeg, at jeg forstår systemet og logikken i det.
Igen, mange tak for din nyttige info!


Logik?? ... Her på sol [sun] ... [(:]
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Adskillige topfolk udtaler sig ikke om, at det er at gå i for små sko - men måske har flertallet af os danskere for tiden kun de små sko at gå i, så det forventer vi da også LLR gør, når han oven i købet vil skære 2,5 milliard i samme område.
Helle Thornings sag er vist kulegravet tilstrækkeligt på Venstres foranledning, og denne sag handler jo ikke om hende og hendes mands sag - du forsøger vist at aflede tror jeg 😉
Desuden er jeg træt af visse Venstre folk, her iblandt LLR's drengede grin over deres ansigter (Lyngbys borgmester f.eks)og LLR selv.
Jeg synes at danskerne generelt går i for små sko. Den væsentligste dumhed Lars Løkke har gjort er at han har overtrådt "Janteloven". Og yderligere vil jeg sige, at hvis du er fatsvag, så er Ekstrabladet det i hvert fald også. Det blev skåret totalt ud i pap i går.
Jeg synes det bedste ved pressemødet var, at journalisterne blev ved med at stille fuldstændig tåbelige spørgsmål, som var besvaret 5 gange før. De blev ved så længe, at det til sidst kun var et spørgsmål om hvor dumme de fremstod når mødet var slut. Den anseelse de måske havde da de kom - den var totalt gået fløjten. Selv Ask Rostrup og Henrik Qvortrup gik helt i selvsving.
Nu glæder jeg mig til at se Helle Thorning i en lignende presserunde. Hun har jo snydt i skat og foreløbig sluppet godt fra det. Jeg synes at Ask Rostrup og Henrik Qvortrup næste gang de interviewer hende, skal spørge hende om ikke hun har moralske skrupler over at have snydt i skat og om ikke hendes moral byder hende at betale denne skat selv om den af formelle grunde er forældet. Hun har direkte snydt i skat. Lars Løkke har ikke snydt nogen, men holdt sig til de regler der var gældende.
tilføjet af

LARS LØKKES RASMUSSENS PRESSEMØDE - 20.10.2014

Jeg synes at danskerne generelt går i for små sko. Den væsentligste dumhed Lars Løkke har gjort er at han har overtrådt "Janteloven". Og yderligere vil jeg sige, at hvis du er fatsvag, så er Ekstrabladet det i hvert fald også. Det blev skåret totalt ud i pap i går.
Jeg synes det bedste ved pressemødet var, at journalisterne blev ved med at stille fuldstændig tåbelige spørgsmål, som var besvaret 5 gange før. De blev ved så længe, at det til sidst kun var et spørgsmål om hvor dumme de fremstod når mødet var slut. Den anseelse de måske havde da de kom - den var totalt gået fløjten. Selv Ask Rostrup og Henrik Qvortrup gik helt i selvsving.
Nu glæder jeg mig til at se Helle Thorning i en lignende presserunde. Hun har jo snydt i skat og foreløbig sluppet godt fra det. Jeg synes at Ask Rostrup og Henrik Qvortrup næste gang de interviewer hende, skal spørge hende om ikke hun har moralske skrupler over at have snydt i skat og om ikke hendes moral byder hende at betale denne skat selv om den af formelle grunde er forældet. Hun har direkte snydt i skat. Lars Løkke har ikke snydt nogen, men holdt sig til de regler der var gældende.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.