8tilføjet af

København er fortabt

Man kan undres over at Ritt Bjerregaard fra Socialdemokratiet nu har genopfundet Søren Pind´s (V) ide om, at København skal plastres til med højhuse. Det giver anledning til en del forundring. For hun gik til valg på netop at skyde Søren af pinden.
Men Brøndum og Bjerregaard trioen vil altså nu have disse skyskrabere i vores hårdt prøvede København.
Det giver mere trafik, flere trafikpropper, mere spildtid i bilkøerne, mere tomgang når vi står stlle - og dermed mere CO2.
Hvis man hertil lægger, at det vil komme til at blive aldeles dyrt at bo i disse højhuse, tjah...
Hvordan syntes du København klarer sig med Trioen på rådhuset i København?
tilføjet af

Det var duoen - ikke trioen jeg mente

...
tilføjet af

Det bliver ude i Ørestad

Pesonligt bekymrer det mig ikke så meget inde i centrum må der ikke bygges højhuse, så de bliver holdt ude på Ørestad.
Men jeg deler din bekymring over bilosen. Jeg synes det ville være ganske glimrende om man i stedet udbyggede den offentlige trafik i centrum og så simpelthen forbød biler.
Det gjorde man i en by jeg boede i i Spanien og det virkede vildt godt.
København er en dejlig og charmerende by og det ville være en skam hvis den blev overøset af os :-/
tilføjet af

Enig men

hvis noget af byen bliver bilfri, saa skal i bare hore et ramaskrig fra mange andre.
Hver gang der kommer bare lidt restriktioner saa kan man ikke dit og dat, menneskerettighederne kommer ind og jeg ved ikke hvad.
Mange andre lande kan gore diverse ting uden saa meget ballade, men ikke i DK....
danskerne er MEGET forkaelede.
tilføjet af

DET har du ret i !!!

Danskere er sindssygt forkælede. Der er ikke den ting de ikke kan brokke sig over, det er helt pinligt !!! :-(
tilføjet af

Ikke nødvendigvis.

Det behøver jo ikke at gå så galt og København kan udmærket løse deres trafik problemer ved at forlange folk betaler en pris for at køre ind i byen.
Man jo lave mange tiltag der forbedre miljøet i København og hvis bare vores regering kunne finde ud af fritage moms på El Cykler og almindelige Cykler, og gøre buskørsel gratis i indre by og prisen for at køre i bil ind i København kunne sagtens dække den udgift til gratis buskørsel i det indre København.
Men ellers tror jeg ikke der går mere en mellem 6 og 10 år, så vil der være busser der køre på EL og ikke sviner byen til og ødelægger folks luftveje.
Men ellers er der alt for mange biler i København og den tid folk bruger på side fast i traffiken svare til 36 tusinde fuldtidstillinger om året og tænk på når skal have håndværkeren ud så betaler man for 2 timer hvor han sider fast i traffiken.
Eller den mere pris som betaler på vare på grund af øgettransport omkostninger nej der alt muligt grund til få gjort noget ved vores trafik problemer i landet.
Mvh
tilføjet af

Ja, man undres.....

over at der er så mange der vil bo der, for det er jo derfor det er nødvendigt med højhuse og derfor der er så mange biler mm. København burde flyttes ud på landet, så der blev rart at være her!
;-))
tilføjet af

Da jeg var i Brasilien.

Jeg var i Brasilien her først på året dernede skal bilerne til syn hvert andet år og bilerne bliver testen for hvor meget udstødnings gas den lukker ud og virkeligheden er at man bliver ikke iretteret over bil ossen på samme måde, som når man færdes i København eller Vejle hvor jeg bor.
Hvor det på vise tidspunkter af dagen kan være lige så slemt som i København men jeg tror nu hvor folk har opmærksomheden rettet imod tobak og man har fået indført rygeregler de fleste steder vil befolkningen begynde at rette opmærsomheden imod forudregningen og larmen fra trafikken.
Samt tror jeg også i løbet af de næste år vil se El- bilen begynder at komme og selvom vi sovet i timen angående den vedvarende energi tror jeg der begynder at sked noget nu og bevistheden om miljøet og det have billige energi vil vi få en større forståelse for.
Mvh
tilføjet af

Hvem ønsker at bo i højhus

Det eneste der kan forbygge affolkning af land områderne i landet er vi får højhastigheds toge og på Taiwan har fået det og har resulteret i folk flytter tilbage til mindre byer, som medvirker skabe vækst i tyndt befolkende områder.
Men over alt i verden er det problem med alle folk søger ind imod de store byer højhastigheds tog ville kunne afhjælpe dette problem som er meget større andre steder i Verden end i her i Danmark.
For i virkeligheden ved et udviklet jernbane net ville man kunne komme fra Ålborg til København på 40 minutter Langeland København 20 minutter København Berlin en time København Prag 1 en halv time men det kræver bare ret store investeringer men dog forurener det meget mindre end med fly som udleder meget mere CO 2 end tog gør.
Men der tvivl om i de næste mange år vil det forsætte med folk søger imod de store byer og de konsekvenser det har med hensyn til kriminalitet fattigdom og ensomhed i håbet om finde lykken i de store byer.
Men jeg har flere gange forslået en nedsættelse af skatten i visse områder af Danmark og tror forsat på denne model til at skabe vækst andre steder i landet end omkring København Århus og 3 kants området.
Specielt Lolland og Langeland ligger geografisk godt i forhold til handle med de østeuropæiske lande og ved nedsættelse af skatten på 7 til 8 % vil man helt sikkert kunne få området til at blomster, men eller kunne man jo også bruge øerne til bygge vindmøller som vil være en lige så god ide medhensyn til forsat at kunne forsyne Danmark med energi og med mulighed for salg til Polen og Tyskland. Som i et skak spil har flere muligheder for fortage et valg der lige godt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.