7tilføjet af

købe/bytteloven-bukser købt i BIKBOK

Hej.
Jeg har brug for hjælp ang. min reklamationsret. Det er ikke lykkedes mig at finde noget konkret på nettet, så nu prøver jeg her.
Jeg har i november 07 købt et par bukser i bikbok til 1100 kroner. Det er mine dyreste bukser nogensinde og så forventer jeg selfølgelig også at kvaliteten er iorden. Det er den desværre bare ikke, da de nu har været til skrædder 4 gange. 2 gange pga lynlåsen og 2 gange pga syningen var gået op forskellige steder. Jeg vil bare gerne have mine penge tilbage nu og gider ikke have de lortebukser mere!!
Hvad er mine rettigheder i forhold til dette? Jeg har stadig kvitteringen. Jeg synes jeg har hørt et sted, at efter tredje gang ved skrædder fik man pengene tilbage. Men da jeg kom ind med dem fjerde gang, var de ikke enige med mig. Har nogen evt.et link til en hjemmeside så jeg kan blive klogere på dette❓
På forhånd tak.
tilføjet af

prøv at

google forbrugerrådet,Købeloven,forbrugerklagenævnet mm.
Sidstnævnte kan du da prøve at ringe til.Men jeg tror du skal til at skynde dig lidt,hvis det da passer du har købt dine bukser i Nov.2007. Ellers kan det hurtigt fremstå som alm. daglig slid som er årsagen.
Men har du adgang til nettet som du jo åbenlyst har,så prøv dig frem selv.
Tror desværre ikke du har en god sag.
tilføjet af

hmmm

Du kan ikke få dine penge retur
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/
Sælger har gjort sin pligt, og repareret, og yder dig stadig service, jeg vil give dig ret i det er for dårligt, men der er jo ikke forretningens skyld, eller medarbejdernes, som står i butikken😉
derudover ville jeg da syntes det var trels, men ville ik selv bede om pengene retur for et par bukser som er 1½ år gamle, moden skifter jo også, og de kan jo ikke være sikre på dine intentioner, da de jo ik kender dig personligt, 1100 er mange penge for bukser, og ville ik selv give så meget.
desværre hænger det i tøjverdenen langt fra sammen med pris og kvalitet, selve mærket har meget at sige også, havde det været elektronik, eller lignende, som er større ting, havde snakken nok været lidt anderledes, men igen afhænger det hvad det er og hvad der er indgået for aftaler ved køb, hvor lang tids reklemationsret osv...

men morer dog lidt over man har en bon i 1½ år for et par bukser 😃
uanset hvordan og hvorledes kan du næppe gøre meget, hjælper sjældent at vifte med papirer om købeloven, har selv prøvet det engang hvor jeg blev snydt af en dyreforretning, og endte med hun bad mig medbringe købeloven, fandt den og printede ud og stregede under, og hun afslog og blev tosset, fik kun ud af det, at jeg spildte min tid, men skæbnenså åbenbart anderledes på det, da hun havde lukket meget kort tid efter, hun solgte ikke nok til at få det til at løbe rundt 😉
tilføjet af

enig

synes nu det virker som om de har været søde og hjælpsomme, og reparere dine bukser flere gange, for tøj bliver jo hurtigt slidt, og kommer jo an på meget, hvor sømmene er i stykker hvor meget osv 😉
tilføjet af

som jeg læser det

er det ikke butikken der har prøvet at udbedre fejlene-hvilket jo ikke (tværtimod) gør kundens stilling bedre..
tilføjet af

Formentligt ombytningsret, men...

Med de nye regler med 2 års reklamationsret har du formentligt ret til et par nye bukser på papiret, men efter de første 6 mdr. er det dig som har bevisbyrden.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-i-de-foerste-to-aar/
sælger har ret til at forsøge at udbedre en fejl eller mangel, men hvis det er sælger der har repareret bukserne 4 gange, er det klart for meget, og de burde for længst have givet dig nye bukser.
I praksis vil det være svært og omstændigt for dig at køre en sag ved sag ved forbrugerklagenævnet, og svært at påvise, at det ikke skyldes slid.
Hvis det er en anden skræder du har været hos end sælgers, er det naturligsvis endnu sværere at dokumentere, at den oprindelige fejl var en fabrikationsfejl.
Mit råd: Drop det, og brug istedet energien på at spare op til et par nye bukser 😉 Spred budskabet om at foretningen sælger skodbukser, og lad vær med at handle der igen...
tilføjet af

jeg forstår ik hvad du mener

kunden har jo fået repareret bukserne når kunden er kommet med dem, og er blevet gjort flere gange, vi ved jo heller ik hvordan og hvor meget de er gået op i syningerne, om det er slitage, fejl i fabrikationen eller kundens egen fejl...
uanset hvad synes jeg da det lyder som om butikken har prøvet at hjælpe kunden ved at prøve at udbedre fejlen
tilføjet af

RE:

Undskyld.Måske min fejl.Jeg læste det som om kunden har haft bukserne til rep. hos en skrædder udenfor butikken.(Lidt svært at tolke ud fra teksten).
Men uanset hvad bør vedk. rette henv. til forbrugerklagenævnet hurtigst muligt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.