1tilføjet af

Kunne i købe hus i 2011-2012??

Hejsa
Min kæreste og jeg har fundet det lækreste hus til 995000,-
Og ville høre om i kunne låne til et hus trods krisen❓Hva gav i og havde i gæld i forvejen og evt til udbetalingen?
Vi tjener ca 32000 efter skat og vi har en gæld på 130000 kr til en bil og 20000 kr til udbetalingen.
Men vi er jo kun 23 og 24 år har dette osse noget at gøre med huskøb ?
Vi har altid været gode betaler og ingen rki eller noget.
Mvh Stine og Martin
tilføjet af

Kunne i købe hus i 2011-2012??

Den første betingelse er opfyldt, nemlig at for at kunne købe bolig i dag må boligens pris ikke overstige 2 års bruttoløn, mod 3 år førhen, det er dog kun en håndregel, men i disse tider er den nok gældende.
Og alderen......i princippet kan man jo købe egen bolig lige så snart man er myndig.
Der er nu (vittigt sagt) en million andre ting som kun Jeres bank kan råde om, mange banker ser også gerne et højt rådighedsbeløb efter alle faste udgifter, selv om folk bedyrer at de altså ikke bruger så mange penge på "privatforbrug" og ydermere lover at starmme livremmen ind de første par svære år, altså mindre mængder bøffer, rødvin og dyrt modetøj.
Der kommer vel også småbørn, men I er meget unge så tag det roligt de første år 😉
Udbetalingens størrelse eller financieringstypen skal jeg ikke kloges på, men der skrives om at det er lige nu det er meget favorabelt for nykøbere grundet den historisk lave rente.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.