65tilføjet af

100 evakueret pga hensynsløs ryger

'Ulmende cigaretskod sandsynligvis årsag til brand, der tvang politiet til at evakuere 100 beboere i Holbæk'
http://ekstrabladet.dk/112/article1061455.ece
Stop rygningen, før den stopper dit liv
tilføjet af

Stop nu selv !

Der er ikke nogen som gider læse om din hetz mod rygere - så stop mens legen er (forholdsvis) god !
tilføjet af

Hvad med at vente...

...til de tekniske undersøgelser er færdige, med at udspy din galde? Det ville klæde dig, der altid praler med at have fakta som basis for dine indlæg, at prioritere det faktuelle.
tilføjet af

Det får dem ikke til at stoppe

Som du kan se af reaktionerne her, så er rygerne skide ligeglade med hvem de rammer. Bare de får deres stof. Ikke engang når de selv bliver ramt af giften, vil de stoppe. Min eksmand er ryger, har rygerlunger, men stopper ikke. "Kan ikke" siger han. Og mener så forøvrigt, at lægerne sikkert sagtens kan gøre noget for ham.
Jeg beundrer din ildhu. Men desværre er den fuldkommen spildt på SOL'ens rygere. De har intet til overs for andre, og kun så meget til overs for dem selv, at de vil tilfredsstille afhængigheden.
Tænk engang at have så lidt respekt for ens eget liv, at man hellere vil ryge sig selv ihjel, en forsøge at skabe de bedste betingelser for livet. Komplet ufatteligt.
tilføjet af

Stalin var ryger

Og hvad så❓- Dit debatniveau viser hvor hule I hensynsløse rygere er.
tilføjet af

Kollegas far er netop indlagt med lungekræft

En mand i hans bedste alder, hans børnebørn er mellem 4 og 5 og dem ser han ikke vokse op. Han er naturligvis storryger, en af de rigtige machomænd.
tilføjet af

Hvorfor stopper du ikke med at læse mine indlæg?

😮
tilføjet af

ja ja ja

og min mormor var kæderyger, hun døde godt nok tideligt, hun blev 90 år af en hjerneblødning og havde hun ikke røget hele sit liv, så ville hun ifl: undersøgelser om hvor meget rygning forkorter livet nok været blevet 140 år, fandens hun røg
tilføjet af

hallodu selvglade

Du er da den mest hjerneskadede person der er så selvglad at det grænser til psykose. Det kan ikke hjælpe at du går til psykriater foe denne vil løbe skrigende bort inden du havde fuldført den første sætning
tilføjet af

Vi har mistet 3 ikke rygere af lungekræft

fra røgfri hjem under 60 år, og det er den pure sandhed - de kunne alle ikke forstå hvordan de kunne få det.
P.S jeg er eks ryger
tilføjet af

Ringe debat uden reelt indhold!

hallodu prøver at nå ind til rygerne med stærke argumenter! Hvad sker der så? Jo, rygerne går grassat og overfalder hallodu med tåbelige påstande og dermed dårlige argumenter. Denne debat burde ligge på et betydeligt højere niveau, hvor man diskuter de skadelige virkninger og de gener, der påføres ikke-rygerne,fra rygerne tobaksrøg, i så høj grad, som tilfældet er.
Rygerne vil gerne være de undertrykte, der kræver deres ubetingede ret til at ryge, hvor og når de måtte have lyst her. De glemmer bare, at jeg osse har min ret til at være FRI for deres tobaksrøg! Den ret vil de ikke respektere!
Et område rygerne ikke vil debattere er, at der er et stort antal personer, der lider af sygdomme, som kan forenes med tobaksrøg! Personer med f. eks. astma, allergikere, og ikke mindst børn og (en glemt gruppe): dyrene! Her tages intet hensyn!
tilføjet af

halliday eks ryger???

Hvis du er statistiker, så prøv at underbygge dine oplysninger.
Det vrøvl, som du skriver, er jo kun underbygget af noget du hører, eller læser i tilfældige underlødige blade etc.
Det vil klæde dig, som debattør, at fremvise fakta, i stedet for at fremfuse med noget, som du egentlig ikke ved noget om.
Jeg har, i min familie,11 personer som er ramt af kræft, men ikke lungekræft, er der noget der maner dig til eftertanke???
Mæ siel
tilføjet af

Stop lige en halv , der har aldrig før

været så mange allergikere som nu og der forventes endnu en stor stigning - dermed siger jeg ikke at man skal ryge i nærheden af dem men det er ikke rygernes skyld at der er den store stigning, nu hvor der kun er ca. 25% rygere og der for 20 år siden var 50 rygere,- det er ikke det at hallodu skriver det er den debatform hun bruger, og selv overfor hensynsfulde rygere for dem er der flest af, jeg kan godt fortælle dig at vi har en læge der virkelig har succes med at hjælpe folk der ønsker at stoppe med en helt anden fremgangsmåde, hvis du lægger mærke til det her i debatten er der mange ikke rygere der bestemt ikke sympatiserer med hallodu.
tilføjet af

Hmmmmmmmmmmm

God idé. Så har man en idé om, hvordan man rydder JV´s førerbunker i Holbæk. Må virke næsten på samme måde😃.
MalteFnalte
tilføjet af

Fordi...

...jeg gang på gang på gang på gang på.. overraskes over, hvor lille din verden må være siden du hetzer ryger på den måde du gør !
Kald det afhængighed (ligesom en ryger skal have en smøg) - jeg MÅ bare skimme dine indlæg igennem; hovedrystende vel at mærke.
Bliv dog voksen !'
tilføjet af

Javel ja

Jeg hæfter mig ved ordene "sandsynligvis" og "formodentlig" - altså ikke endegyldigt bevis på det var et cigaretskod.
"Hensynsløs ryger" : nu har jeg ikke læst hele artiklen men var det en ryger som stod UDENFOR og røg ?
Hvordan kan man så være hensynsløs ?
Ja jeg spørger bare
tilføjet af

ja og der

blir dræbt flere i trafikken hver dag, pga. unge menneskers uforsvarlige kørsel, du er garanteret en af disse- pisse dobbelt moralsk🙁
tilføjet af

Kan da stikke den

Vi kender jo alle den oldefar på 120 der kæderyger og har en kondi som en på 60 og aldrig en sygedag 😃
tilføjet af

Skodder

Underligt nok er der mange brande der startes pga manglende omtanke fra rygere der bare kaster deres skodder fra dem.
tilføjet af

Ikke rygere kan også få lungekræft

Men er det et argument ?
tilføjet af

Ja - men ikke nær så sansyligt

som at en ryger får det.
Og nej - det er ikke et argument. Der er mange ting man kan bliver syg af, og netop derfor bør man så vidt muligt undgå alle de ting man med sikkerhed ved er højrisiko.
tilføjet af

Nå nå

Du skal lige lære at skelne mellem facts og rygter:
"Underligt nok er der mange brande der startes pga manglende omtanke fra rygere der bare kaster deres skodder fra dem"
Det er en fordom du beskriver her - ikke facts.
Bare lige så du ved det.
tilføjet af

nåå det var

Nok et sterinlys hva
det havde du nok ikke regnet med HVA
tilføjet af

Fakta?

Hvornår er der nogensinde kommet fakta fra hallodu?
Når hallodu og de andre fanatiske rygerhadere bliver bedt om fakta kommer der jo blot en spand bortforklaringer og personangreb.
tilføjet af

Du mener....

hun snød dig for at være i familie med verdens ældste? :-D
tilføjet af

Hvis du.

nu læste debatten igennem ville du kunne se at den der med hensynsløs rygning er påstande der kommer fra hallodu&Co.
Der er ingen af os, rygere, der har fremsat krav om at måtte ryge ikke-rygerne op i hovedet hvor og hvornår det passer os.
Selv når vi, rygerne, kommer med konstruktive forslag til hvordan problemerne kunne løses på en måde som begge parter kunne acceptere bliver vi sablet ned.
Og jeg skriver bevist at 'vi' bliver sablet ned. Det er nemlig ikke så meget forslagene der sables.
For det er efterhånden gået op for mig at det er rygerne mere end rygningen hallodu&Co hader.
tilføjet af

Ja palle

Jeg har endnu ikke fået kørekort, men 17 årige kangodt køre bil og vi jagter rygere når vi ser dem på fortovet og mejer dem ned ! 😃😃😃😃😃
tilføjet af

En anden gang var det...

en hensynsløs madspiser der havde glemt at slukke sit komfur.
Stop madspisningen før den stopper dig.
tilføjet af

Ja de fede ar farlige

Der er utallige rapporter om at passiv fedme er skadelig 🙂
tilføjet af

Hvilke fakta mangler du finn?

???
tilføjet af

hetz

Jeg var sammen med en ikke ryger i tirsdag`s. Hun fortalte om et bryllup, hvor over halvdelen af gæsterne var rygere. På grund af rygeforbudet, måtte de jo ud at ryge.
Hun fortalte, det var det mest kedelige bryllup, hun havde været med til. Hele festen var ødelagt fordi rygerne stod ude på gaden, det meste af tiden.
Jeg har ikke noget imod at tage hensyn til jer ikke rygere, men det kan også blive for meget af det gode, når der konstant skal køres hetz mod os.
tilføjet af

Fakta, ikke

fiktive tal fra div. talmagiske "undersøgelser".
Det har ingen endnu bragt på banen.
Og husk at evindelige gentagelser af den samme mantra ikke gør den sand.
tilføjet af

ja, pas....

på jeg ikke kommer og sætter mig på dig. ;-)
tilføjet af

Det passer jo ikke

Bevis det 😃😃😃
tilføjet af

Nemmerlig

der er intet som en tom tarm...
...og et tomt hoved😃
tilføjet af

Bevis på farlig passiv fedme!

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om du har adgang til oplysende programmer, men hvis du har, så burde du se et program lavet af National Geographic Channel med titlen "Dødvægt".
Denne udsendelse handler om et flystyrt hvor piloterne havde beregnet brændstof og Cargo korrekt og alligevel styrtede det!
Årsagen var enkel...
Havde en del af passagererne ikke været kraftigt overvægtige, så havde flyet aldrig overskredet dets lasteevne!
Med passagerer der ofte er optil 50 kilo overvægtige, så skal man ikke gå i skole ret længe for at regne ud at det giver i de største fly en vægtforskel på optil 40 tons!
Det er forskellen på liv og død!
Vil du også forbyde dig ud af denne stigende livstrussel mod flypassagerer?
Tendensen ses også på vejene!
Bilerne er meget store, men deres egnede vægt i forhold til bremser beregnes og godkendes som hovedregel til 5 passagerer på hver 80 kg og næsten tom tank.
Forestil dig hvordan en sådan bil reagerer på glat vej med 5 i på hver 120 kg + 80 kg brændstof!
Alle børn ved at de ca. 250 kg ekstra vægt på bilen ændrer dens køreevner og bremselængde og at det derfor uvilkårligt koster både flere død og kvæstede!

Så måske skulle du ændre dit slogan til:
"Stop rygningen og fedmen, før den stopper dit liv"

Passiv fedme dræber i høj grad, hver dag og endnu mere ofte i fremtiden...

Mon ikke også at man "tager fat" når man er færdig med rygerne?
tilføjet af

Tja så er der gang

i den igen altid os ryger det går ud over og sjovt nok der er aldrig nogen der skriver om nu er der nogen der er døde pga en bilulykke eller fordi kaffemaskinen har sat ild eller co2´en vokser fordi flere får opvaskemaskiner eller et luftrensningsanlæg så luften er til at indånde i sit hus fordi luften er forurenet pga af de rensningsanlæg alle skal have nu Samme folk brokker sig over at man ryger en smøg råber efter en når de køre forbi i deres store biler som altså også ryger men det er lige meget fordi i deres biler bliver luften renset og at det så bruger lidt mere brændstof betyder ikke noget folk skal bare ikke ryge
tilføjet af

Og mon Hallobu...

Har startet dagen med et bad i neutrale produkter og allerede kørt et lignende manifest imod alle parfumeprodukter?
I så fald tilhører han de under 1% der vælger denne løsning til morgen...
Rsten af ikkerygerne vil skide både højt og flot på om parfumeallergikerne har samme problem med parfume, som de selv hae´r med røg!
tilføjet af

Fedmebekæmpelse er da let

Man sætter passagerne op på en vægt inden rejsen, og der betales efter vægt. Sådanne planer har allerede været fremme hvis du ellers følger med 😉
tilføjet af

Hvem skal så med?

To tynde eller en fed?
tilføjet af

Og iøvrigt...

Hvorfor skal en tyk passager kunne betale sig fra hans misbrug og få adgang til maskinen på bekostning af en der ikke har misbruget og derfor efterlades?

Det svarer jo til at man lavede rygerrestaurenter i DK og det kan man da ikke have!

Dobbeltmorale?
tilføjet af

Det kommer jo an på antallet pladser

Nogen fede optager jo to pladser, fordi de er så brede.
tilføjet af

Betale sig for sig misbrug?

I givet fald ville sådan en ordning jo kun være til sikkerhed for at flyene ikke flyver med overvægt.
Husk det var dig der startede med det eksempel ?
Nej, rygerestauanter vil være svære at indrette, da man ikke kan bygge afdelinger med udsugning som er effektiv nok. Tænk dog på de ansatte istedet for evnetuelle fanatiske rygere.
tilføjet af

Helt ærligt!

Der er tre sæder tilbage...
Flyet må max lastes med yderligere 200 kg.
De tre passagerer vejer 90, 90 og 120 kg.
Hvem af dem skal blive tilbage?

Passiv fedme er ligeså farligt som passiv rygning!
tilføjet af

Næ hov! Dit forslag...

Om at man bare kunne betale for vægt!

Hvis der er tre sæder, og tre passagerer...
De vejer 50, 50 og 155 kg, men flyet må kun laste yderligere 200 kg...
Hvis den fede betaler for overvægten af sig selv, så efterlader han ikke bare en, men to som ikke har hans eget misbrug der jo er skyld i problemet!

Det handler om sikkerhed og om så han lagde en million, så ville det ikke give flyet bæreevne nok til alle tre!
Hans fedme mener du så at han skal kunne betale sig fra?

Og hvis at denne overvægtige mand så kom ombord og flyet nødlandede...
Tror du så at dine chancer for at komme ud i tide blev større eller mindre af at stå bag ham?
tilføjet af

Betaler de...

efter vægt eller antal? ;-)
tilføjet af

Ville det ikke være dejligt.

Hvis man gik ud fra at en ganske lille del af tjenerne og kokkene også røg?
Tænk hvis man som privat arbejdsgiver måtte ansætte disse og så ellers lave en rygerrestaurant...
Hvis man skiltede med at der gerne måtte nydes tobak i lokalerne, så kunne ikke-rygerne gå videre til en anden restaurant!
Det rygende personale behøvede derfor heller ikke at skulle gå ud i gyden en kold vinteraften, men nyde smøgen indendøre uden den evige frygt for pludselige dødsfald iblandt gæsterne!

Tænk hvis man kunne vælge, eller vælge fra...

Ville du have noget imod at gå forbi en rygerrestaurant?
Og ville du have noget imod at andre valgte at bruge den?
tilføjet af

hvordan.....

Hvordan skal jeg bevise det. Jeg kan jo ikke invitere min fars kusine, på sol-debatten bare fordi du ikke vil tro, hvad jeg siger.
tilføjet af

Du skal på matematikkursus dommer

Ellers er det håbløst at debattere med dig.
Du siger at der er registeret flyuheld fordi man tager fede mennesker med i fly.
Okay, lad os sige at max last er 500 kg og der er 4 pladser, så det er 125 kg. pr. passager.
Der kommer 4 der vil med, den ene vejer 200 kg, de andre tre 125. Så er der overvægt hvis alle fire skal med. Hvis den første der stod ved skranken var den overfede, kan kun to af de andre fede komme med og der står et flysæde tomt.
Hvis flyselskabet ønsker mak antal kunder, kunne de graduere flyprisen, så de fede og overvægtige betalte efter deres vægt.
Keep it simple judge 😃😃
tilføjet af

Sig mig har du ikke noget bedre at tage dig til?

Det ser ud som om du konstant poster indlæg om rygning og hvor slemt og farligt det er. hvorfor? har du ikke noget bedre at give dig til? og tror du virkelig rygerne bekymre sig om hvad du mener?
tilføjet af

Teknikken findes faktisk ikke dommer

Det er i øvrigt meget dyrt at indrette rygerafdelinger. Derfor vil HORESTA også have at forbuddet gælder alle steder og ikke kun de lokaler der er over 40 m2.
tilføjet af

54% er imod

i Horesta mod et rygeforbud
men forbud kan vi da få nok af
jeg mener at det skal være forbudt at
kører i bil hvis du er alene
have en hund hvis den er større end en huskat
fyrer med brænde hvis du ikke har filter på din skorsten
male med ikke vandbaseret maling
bruge mere en 100 kv i hver hustand
have mere end en komputer i hver hustand
at se tv mere end 3 timer dagligt
spise hvidløg dagen før du skal på arbejde
larme mere end 20 db på din radio
dele reklamer ud alle slags
total forbud mod solarier
det skal være forbudt at kører på cykel uden hjelm
slik må man max få 200 gr af om ugen
det skal være forbudt at spise mere end 100 gr fastfood om ugen
unge under 21 må ikke kører bil
unge under 21 må ikke drikke alkohol
man må kun grille i haven mellem kl 8 og 10 om før middag
total forbud mod alkohol på hverdage
skatebord forbudt alle steder
det var bare en promille af hvad der skal laves om på
tilføjet af

Nu er.....

det ikke "dommer" der skriver og som du svarer.
Men jeg kan se at du ved INTET om hvad der findes af teknik til udluftning.
Det er ingen problem at lave en udluftning så du, som ikke-ryger, kan sidde på den ene side af et bord, mens jeg, som ryger, kan sidde på den anden side, uden at du kan mærke noget til min røg.
I den dyre ende kan det lade sig gøre at lave udluftning så du kan sidde på stolen ved siden af mig uden at kunne mærke min røg.
Teknikken til det har eksisteret i mange, mange, år. Det er bare aldrig blevet moderne at bruge den.
tilføjet af

Rygelov er kostbar

"177.663.957 kroner.
Så meget regner Horesta, hotel-, restaurant- og turisterhvervets brancheorganisation, med, at den nye rygelov kommer til at koste hele branchen.
Landets restauranter, diskoteker og caféer skal punge ud for at indrette rygerum, rygekabiner og udendørs rygefaciliteter, så de kan leve op til de nye rygeregler, der træder i kraft 15. august i år."
http://politiken.dk/indland/article277496.ece
Blot fordi der er nogen rygere der ikke kan smutte udenfor og ryge deressmøg eller tage et nikotintyggegummi.
tilføjet af

Mener du rygerkabiner ?

Come on - Det kan du da gøre bedre finn 😃
tilføjet af

Nej jeg....

mener ikke rygerkabiner.
Men jeg kan se at det er nytteløst at forklare dig noget. Det går mod din mantra og så kan det bare ikke passe.
Men til forskel fra dig ved jeg faktisk noget om det jeg skriver. Så kan du kalde det løgn lige så tosset du vil, det bliver det ikke mindre rigtig af.
tilføjet af

ting kan ses

Ting kan ses og anskues på mange måder, bl.a. på den helt fejlagtige måde som du har valgt. Du ville hvis du sad og skul rådgive ud fra statistikker nok også sige vi skulle have de ædru bilister væk fra vejene at dømme ud fra dit indlæg, det er jo dog trods alt de ædru bilister der er impliceret i flest uheld
tilføjet af

ta' en smøg

og lad idioten rase videre, og er han/hun ikke færdig når du slukker smøgen, så ta' en til ! ..... Men husk nu at slukke den ordentligt, for eller skal vi igennem hele møllen igen, og det er for meget for så lidt.
tilføjet af

Ja du har

ret, arbejder selv sammen med en der ikke kan tåle stærke dufte og jo vi tager hensyn til hende ex når jeg skal på vagt med hende undlader jeg at "bade" mig i dufte og det er ikke så svært at vise hensyn ligesom vi ryger også gør bare træt af den hetz når der er mere i verden der er farligere end tobaks røg - luftforurening fra biler og fabrikker, men det skal der være plads til og her kan ingen vælge den røg fra, det kan man trods alt fra tobak, man kan jo bare lade være med at gå de steder der bliver røget, men nej man skal opsøge rygerne for at lade sit dårlige humør gå ud over dem.Og ja jeg bruger neutrale produkter i den udstrækning det kan lade sig gøre 😉
tilføjet af

Så bevis det finn

Er det ikke altid det du siger❓🙂
tilføjet af

Bevise hvad?

At du ikke ved hvad du skriver om?
Det behøver jeg ikke bruge tid på. Det klarer du ganske udmærket selv.
Hvis det er omkring udluftning du mener jeg skalbevise noget kan jeg da oplyse dig om at det, med tidens teknik, lader sig gøre at lave udluftning fra hver enkelt stol omkring et bord, så der kan sidde ryger på hver anden plads uden at genere dem med, f.eks. asmatisk bromkitis, der sider på de øvrige pladser uden at de generer hinanden.
Den model vil koste kassen. Men mindre kan også gøre det.
En udluftning så der kan sidde rygere på den ene side af et bord uden at de generer asmatikerne der sidder på den anden side af bordet koster kun det ekstra at der faktisk laves mekanisk udluftning.
Og så selvfølgelig den svære; At dem der designer udluftningen bruger de små grå til andet end at sidde på.
Jeg kan i øvrigt informere dig om at den teknik der kan løse opgaven med at udlufte hver stol for sig blev opfundet for mange, mange, år siden til brug i svinestalde. ;-)
tilføjet af

;-)

http://www.dbi-net.dk/Default.asp?Id=2884
Forbyd brugen af adventskranse, før de stopper dit liv - det kan kun gå for langsomt!
[f][s]
dr100
tilføjet af

En svinestald ?

Kan du ikke forklare hvorfor denne vidunderindretning ikke har været på markedet i årevis❓😉
tilføjet af

Den HAR.....

været på markedet i årevis, ja endda i rigtig mange år.
Den har bare aldrig været brugt i rum beregnet til mennesker.
Men det er det jeg påstår den kunne, endda med rigtig god resultat.
tilføjet af

Lige præcis der vil jeg gerne hen

- de restauratører der vælger at drive en restaurant, hvor rygere er velkommne er for mig lige så meget okay som de der vælger rygerene fra. Det vigtigste i den sammenhæng er for mig, at en restauratør selv skal have lov at bestemme, hvordan han vil drive sin forretning. Bådog skulle også være en mulighed og udsugning. Så er vi vist ved at være der. Det bliver svært at føle sig genert af hinanden efter den model.
- At det frie valg er ophævet her i landet af en liberal regering, må da få nogen til at slå sig på lårene af grin. 😃
tilføjet af

Og det skulle komme

fra dig, ha!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.