27tilføjet af

Kun 3 år i fængsel og 80.000,- kr. til barnet for tort...!

Tøndersagen: - Jeg ved ikke om jeg er ene i mit syn på denne dom, som en far til syv børn fra Esbjerg, blev idømt. Men skide 3 år i fængsel, for to gange at havde haft samleje med pigen?
Jeg er lidt i vildrede hvad angår denne dom, for bliver den lille pige mon 'hel' igen? = NEJ!!! Hun har ar på sjælen resten af sine dage, og så sølle 80.000,- det forslår som en skrædder i helvede.
- Jeg vil gerne udbede mig din mening, om dommen!
*FedeBritt*
tilføjet af

større fængselsstraf

og permanent udvisning....godt for hans egne børn at han skal ind og ruske, så forgriber han sig da ikke på dem imens
tilføjet af

Op and down!

Retssystemet - er efter min mening helt ude at trit!
Dette er en MEGET mild dom ift. denne pige - hvis liv er ødelagt for bestandigt.
Røveri straffes med op til 6 - 8 år så sommer sumarum: kriminalitet mod/med " døde " ting straffes hårdt - og modpolen til dette - utroligt lavt.
Det var bare lige min mening!
tilføjet af

Udvisning?

Er der tale om en udlænding?
Et eller andet er gået min næse forbi!
tilføjet af

Eller økonomisk kriminalitet

Kan kun give dig ret i dit syn det såkaldte retssystem i Danmark.
- En grundig 'ansigtsløftning' ville ingen skade gøre!
*FB*
tilføjet af

Måske han HAR forgrevet sig på dem?

Hvem ved?
*FB*
tilføjet af

Ismail Gültekin (Pizzeria-ejer)

Lidt info fra mig.
*FB*
tilføjet af

Ok.

Har ikke læst avisen idag!
tilføjet af

Det kommer?

Det er den største skandale i nyere tid, jeg vil tro - at der sker en stramning på dette område.
Tag et kik på Frankrig og Belgien - der har befolkningen fået nok!
tilføjet af

Nærmest målløs...

Og så kalder de det strengere straffe.
Erstatningen burde være af en størrelse, så den dømte aldrig nogensinde burde blive istand til at have mere end det absolut nødvendige for at kunne overleve.
Fængselsstraffen er latterlig, da han højst sandsynligt bliver løsladt efter halv tid.
Man kan kun håbe på at straffen inden for murene bliver mere "retfærdig"
tilføjet af

Hermed

er der vel oplagt til at faren få flere gange livstid.
tilføjet af

Herved FB

mener jeg at sommervarmen har fat i din hjernemasse.
du kan forresten få et bøde for bringe navnet, og værst, fænsel, for krænkelse.
Men da du er dansker slipper du vel nok.
tilføjet af

Vidste i at...

Straffen for at dyrke sex med sin partner offentlige steder, f.eks stranden eller i bilen eller på et offentlig toilet, går op til 4 års fængsel? Og her er der tale om frivillig sex mellem 2 voksne!!
Og så får han 3 år?
Man kan fristes til at tro at myndighederne enten ikke følger med, eller, hvad værre er, rent faktisk ikke er sikre på at manden er skyldig, men bare vil statuere et eksempel, og dermed er tvunget til at dømme ham.
tilføjet af

Den slags

domme er en skændsel. Det er nu 3 ½ år, han har fået, men det er stadig ikke nok.
Jeg håber, at myndighederne tjekker, hvad hans egen børn har været udsat for. For kan man gøre det med så lille en pige, så kan det osse ha foregået hos ham selv.
De skrammer, hun og hendes søster har fået, er ikke lige til at komme over. Men jeg tror, at når det er fundet ud af nu, inden de får det gemt væk, så burde der være en mulighed for at få dem igennem det. Det kræver masser af omsorg og ømhed fra de mennesker som er omkring dem.

Mvh Kleopatra :-)
tilføjet af

Navnet står alle vegne

så intet galt i det
tilføjet af

Hvem påstår hans egne børn har været udsat

for noget Nete?
Men lad os alle håbe de ikke har og hvis de havde tror jeg nu det ville været kommet frem for længst.
PS: Rart at se du er kommet tilbage
tilføjet af

hej

takker.

Det er bare en skrækkelig tanke jeg har. Dem, som er pædofili, bruger nogen gange jo osse deres egne børn.

Mvh Kleopatra :-)
tilføjet af

...

jeg skal ikke afgøre om hun er hel eller halv, har at på sjælen eller ej. hun har ikke vidst bedre før hun fik det fortalt. heldigvis blev det stoppet.
straffen er alt for kort! formentlig kommer de ikke engang i et rigtigt fængsel, hvor de kunne lærer hvad man ikke gør ved små piger og børn generelt.
pengene hun får fra de dømte, ved jeg ikke om hun kan bruge til noget, selvfølgelig skal hun have en erstatning, men hun bliver hverken mere eller mindre lykkelig af at summen bliver større eller mindre.
når det kommer til stykket vil hun nok helst have været for uden.
håber hun en dag kan komme til at stole på andre mennesker, som vil hende det bedste. eller rent faktisk er forelsket i hende, det bliver nok svært, men kan kun håbe på det bedste for hendes skyld.
-Jacob
tilføjet af

LINKET TIL SAGEN

tilføjet af

Offentligt hans navn,OKKKK

Det er helt fint at få hans navn frem.
Håber han for så hatten passer i spjældet.
Udvisning af landet for altid.Han kan passende tage sine unger og kone med sig.
tilføjet af

Den er ganske unødvendig

Tror alle godt ved hvad Tøndersagen er.
*FB* - der dig takker for link
tilføjet af

Hun har ikke vidst bedre før hun fik det fortalt

Det er eddermanme rammende godt skrevet, da det siger en hel del med så få ord.
*FB*
tilføjet af

Nete, undskyld jeg glemte 6 måneder

Det beklager jeg naturligvis, men finder dog dommen en skandale, og regeringen bør fanme stramme op nu, og det er i alle henseender hvad angår straffeloven.
Der er fanme noget galt, når du kan få 5 år for røveri, og slippe med det halve når det er pædofiler.
*FB* - hyggehilsen til Kolding fra Hvidovre
tilføjet af

I den kategori er det en hård dom

Ganske sygt, ikke?
*FB*
tilføjet af

Især Belgien

Men i lille Dannevang hvor flaget flagrer i hver en kolonihave, tager det så helvedes lang tid at få strammet op om forbedring af straffeloven.
Jeg er bange for der skal flere "lig på bordet" FØR den de vågner inde på "Borgen"!
*FB*
tilføjet af

flere gange livstid?

???
*FB*
tilføjet af

OK.

ja straffene bør være mindst det dobbelte og så bør de dømte betaler større erstatninger. Eller de bør betale for den psykologhjælp, det kræver at blive et helt menneske igen.

Det offentlige giver kun 12 timers tilskudsberittiget psykologhjælp til dem, som har været udsat for incest. Altså dem som mange år efter erkender, de har været udsat for den slags og det rækker ikke til noget. Psykologerne siger, det gør mere skade end gavn.

God dag Kleopatra :-)
tilføjet af

Jo, meget....

Og helt ude af proportioner i forhold til f.eks. Kurt Thorsens straf for at fifle lidt med tal og underskrifter.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.