0tilføjet af

Kl:22:00, i 1984 i dag.

Der regnede det, det var 5-Gr varme, jeg tog fri fra rabejdet Kl:20:00, og kørte ud for at købe noget mad til min mor og far, bare noget læggert til aftens kaffen, men Kl:22:00, der sagde jeg til min mor og far, jeg smutter lige op til Kim, Kim var en af mine venner, nu var han så bare lige flyttet til norge, men PYT, det er jo bare at køre nord på, såmå man vel ramme Kim.
Jeg har skrevet det tidligere, jeg gik med politikken om morgenen da jeg var "lille"/13-14-15-år, og da jeg blev konfimeret, der fik jeg politikens verdensatlas af politikken, i det havde Kim slået et kryds midt i norge, han sagde at DER boede han, så var det jo nemt, det var jo bare at fise op til krydset, også måtte Kim jo være der, og det gjore jeg så.
Men, et skide kryds midt på politikkens verdens atlas, det fylder altså en hel del i virkeligheden, selv i norge, såjeg fandt først Kim Kl:10:00- om morgenen D:31/12-1984, det var 5-Gr varme da jeg startede i Hundested, da jeg stoppede min bil i norge, UF, der var det 40-Gr FROST, jeg havde ligget de sidste 6-700-Km og kørt i sne, rigtigt SNE, nå, men jeg kom så op til Kim, det første han sagde var, " Har du ØL med", ØB og BØV, gu fanden havde jeg ikke ØL med, så vi kørte ud for at købe "ØL", puhabad og ekstra bad hvor det norske "Øl" smagte, en Ks, "ØL" 475-Kr, og der var kun 24 stk af 0,25-L, så Kl: 16:00 sagde jeg til Kim, nu smutter jeg hjem igen.
Og det gjore jeg så, Kl: 23:55-var jeg i Helsignør, sammen med en eller anden mærkelig svensk pige jeg havde samlet op midt på motorvejen Ca 600-Km nord på, hende satte jeg af på togstationen i helsignør, også kørte jeg "hjem" til min mor og far og sagde GODT NYTÅR, der var Kl: 00:15/:20 da jeg så var i Hundested igen, også kørte jeg hjem i seng, der gik 2 dage inden jeg kunne sove, jeg var "overtræt", jeg var startet på arbejdet Kl: 07:00 D: 30/12-1984, og pludseligt var der gået 2½ døgn uden søvn.
Da jeg kom til Danmark D:31/12-1984 i helsignør, der lå der Ca 2½-Cm sne på vejen, alle folk "luskede" afsted med 20-30-Kmt, nu havde jeg ligget de sidste 5-6-timer og kæmpedet mig vej igennem 0,5-Meter sne igennem sverige, så da jeg mødte den LILLE BITTE SMUGLE sne, så var jeg glad, OK, i 1984 var 15.000-Kr nok lidt mange penge, men jeg havde altså købt SNEDÆK til min bil for 15.000-Kr, så fra helsignør og til hundested der "bulrede" jeg derud af med 100/120-Kmt, samtideligt med at jeg hørte på Kim Larsen "vi drøner derud af og overhaler en svensker",.,.
Det var så lige 2.500-Km på Ca 2 døgn, senere døde Kim, han var min bedste ven, vi gik for at være brødre, ved gud hvor jeg savner ham, se det er minder, de kommer hvert eneste år ved denne tid.
Men om Ca. små 30- timer så starter vi forfra, også er der et NYT år, og ved denne lejlighed vil jeg lige minde jer om søens folk, lad os tænke på dem,,,,,,og lad os så komme vidre med livet 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.