4tilføjet af

Kawasaki z400 problem

Hej. Jeg har lige købt en billig kawasaki z400 til et renoveringsprojekt. Jeg ville lige se om jeg kunne få liv i den inden jeg begyndte at adskille den. Ingen strøm så kunne kun lige trække den rundt et par gange. Prøvede at kick starte uden resultat men det lykkedes mig at løbe den igang. Den gik fint i tomgang, men jeg kunne kun give en lille smule gas. Hvis jeg gav for meget gik den ud. Reagerede også langsomt på gassen. Det var også helt umuligt at køre på den da den slet ikke kunne trække noget. Jeg tænkte jo straks på karburatorene, måske for fed blanding? Nu har jeg skilt mc en ad men er kommet til at tænke på om det kan være batteriet der er problemet? Umiddelbart tænker jeg at når den først er startet skulle det ikke være et problem, som med en bil.. Men mindes at have læst noget engang om at batteriet skal være ladet op. Kan nogen fortælle mig om det kan være problemet?
tilføjet af

z400 problem

Hej. Ud fra din beskrivelse lyder det som om den har stået stille længe. Batteriet mener jeg bare skal give strøm til de elektriske dele incl. starter, men når den først er startet, burde den kunne køre, det burde altså ikke have nogen indflydelse om der er strøm på batteriet, men andre kan jo have en anden mening. Som du skriver har den stået stille nogen tid og jeg tror derfor mest på at der er snavs eller ir i karburatorerne og eller evt. dårligt brændstof, som jo også kan være nogle år gamle.
Held og lykke med maskinen 🙂
tilføjet af

Kawasaki z400 problem

Lad batteri, og så noget æter direkte i luftfilteret wroom så kører den
tilføjet af

Kawasaki z400 problem

Noget sent at komme med en løsning efter 3 ½ år.

Lad batteri, og så noget æter direkte i luftfilteret wroom så kører den
tilføjet af

Kawasaki z400 problem

Lad batteri, og så noget æter direkte i luftfilteret wroom så kører den


Her "elsker" vi jo at svare på tudsegamle indlæg [(:] men jeg må lige advare Marquien og andre om at æter ind i systemet slider voldsomt på cylinder og stempel da æter OVERHOVEDET ikke smører en dyt!
Det er muligt motoren starter med det samme men risiko for rivninger af vitale dele er voldsomt til stede ... 😖
JEG har med held brugt siliconespray der er lige så let antændeligt som æter men som også samtidigt smører motoren i de første kritiske sekunder ... 😉

[sub][sup]Det hjælper fint når man har en gammel petroleumstraktor med koldstartsproblemer[/sup][/sub] ... [(:]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.