10tilføjet af

er ikke 100 % forelsket - hjælp mig

Jeg søger virkelig et godt råd. Jeg er en 32'årig dreng der er igang med mit indtil videre længste forhold nogensinde - det har varet godt og vel ét år nu. Jeg har altid forelsket mig meget voldsomt i nogle alt for smukke og uopnåelige kvinder. Jeg har haft forhold men som sagt ikke nogen rigtig lange (har fx aldrig boet med én).
Min nuværende kæreste er meget forelsket i mig men jeg er faktisk ikke forelsket i hende - eller i hvert fald ikke på den dér voldsomme måde. Jeg holder meget af hende, synes hun er sød og dejlig. Vi har god sex og kan frem for alt snakke og slappe af sammen. Det har jeg aldrig prøvet før. For de kvinder jeg har været forelsket før i tiden altid har fået mig til at føle mig usikker på mig selv.
Hende jeg har nu får mig virkelig til at føle mig god og jeg har det som sagt skønt.
MEN men men... hvad gør jeg med den manglende følelse af forelskelse? Jeg er jo ved at blive gammel og kan da ikke bare smide hende væk, fordi jeg ikke er fuldstændig oppe og flyve over hende... eller hvad? Jeg er virkelig i tvivl - jeg vil jo heller ikke snyde hende og lade som om jeg er ligeså vild med hende som hun er med mig. Skal jeg stoppe det og fortsætte min evige søgen efter den eneste ene, eller skal jeg give dette en chance? Og vigtigst af alt - skal jeg være ærlig over for hende og sige præcis hvordan jeg har det... det vil jo højst sandsynlig gøre at hun skrider.... hjælp mig please
tilføjet af

Jamen dog

en 32'årig Dreng ligefrem ???
tilføjet af

ja det er der da vel....

ikke noget galt med at være vel..? Men hvad med kærligheden?
tilføjet af

Store dreng!

Bliv voksen! Livet er andet en gode patter og en lækker krop.
Hvis det er det du vil ha', fint nok! Men la' vær med at føre din kæreste bag lyset. Giv hende en chance for at finde en, der elsker hende og vil hende lige så høj, som hun vil.
tilføjet af

Hmmm. har haft samme problem

Hvis du ikke er forelske så bryd forholdet.
du skal ikke leve på en løgn, men først og fremmest skal ikke lyve for hende. og det gør du ved at blive i et forhold du ikke vil ha`.
mem pas på.. du ved ikke hvad du har mistet før det er væk..
tilføjet af

Forelskelse

Det er vist sjældent at en forelskelse med alt hvad det indebærer af vilde følelser, usikkerhed og bløde knæer holder i al evighed. På et eller andet tidspunkt forandrer forholdet sig, man bliver mere sikker på hinanden og kommer til at kende hinanden bedre. Giver man det tid kan det udvikle sig til kærlighed - noget som efter min mening er meget bedre end forelskelse.
Min mand kan stadigvæk give mig hjertebanken efter mange år sammen. Det sker ikke hver gang jeg ser ham, men hver gang jeg ser ham ser jeg kærlighed, accept, respekt og venskab. Et anker, det som jeg altid har savnet uden at vide det.
Så spørgsmålet er vel om du er forelsket, om du elsker, om du ikke elsker? Siden du kalder dig selv en stor dreng i en alder af 32 og ikke har haft synderligt lange forhold indtil nu, kan det være panik/angst for at blive voksen og binde dig permanent i et forhold, der får dig til at få kolde fødder? Jeg vil foreslå, at du tænker dig godt om og bliver klar over dine egne følelser inden du melder noget ud. Lad dog være med at være for længe om det. Du skylder din kæreste, at være ærlig og elsker du hende ikke, så slip hende og lad hende komme videre med sit liv.
tilføjet af

tak rimtursen

det er nogle rigtig gode ting du siger. Jeg ER en stor dreng, og jeg er nok rimelig bange for at binde mig - men det er mest af den grund, at jeg er bange for at såre hende senere hen. Men som du siger, vil jeg tænke mig meget grundigt om, før jeg melder noget ud. Tak for det gode råd. Det er også det min fornuft siger mig.
Jeg tror nemlig at jeg elsker hende - og jeg føler, at forholdet skal have en chance. Hvis jeg inden for det næste år ikke ændrer mig, må jeg jo bryde forholdet... hvis ikke hun gør det først... øv øv - hvorfor kan man ikke bare være forelsket og samtidig tryg...? god weekend
tilføjet af

Dreng!

Du er 32 og kalder dig selv for en dreng? Måske falder lidt flere ting på plads når du bestemmer dig for at blive en mand.
Ærligt talt lyder det som om du er bange for at blive forelsket. De store forelskelser har du i uopnåelige kvinder, hvilket kan være befriende, fordi du aldrig kommer til at skulle konfronteres med de rigtige store følelser. Du kommer ikke til at se deres mindre gode sider. De er på et piedestal, de fremstår som idealet. Det er så det kvinderne af kød og blod skal kæmpe imod. De vil aldrig kunne leve op til det billede du har i dit hovede og derfor kan du ikke elske dem 100%.
tilføjet af

Tror du har fundet kærlighed!

Hejsa!
Jeg tror at det du før har set som forelskelse, nærmere har været en tilbedelse af de kvinder du var sammen med.Og tror at det du nu oplever er kærlighed og at det gør dig bange.
Har selv prøvede det sammen og jeg dummet mig rigtig meget i den sitiuation.
Jeg har lige pisset på min dejlige kæreste igennem 4 år(var sammen med hans bedste ven). jeg troede også at den der forelskelse var væk, men det var den ikke, den var blevet til kærlighed(det kunne jeg bare ikke se).Min ex-kæreste er en helt utrolig fyr og lige nu gør vi alt for at få vores forhold op at køre igen. For det har de fleste af hans venner vendt han ryggen. Se det er kærlighed! Alt opgive alt det for min skyld.
Ud fra den måde du beskrive jeres forhold, tror jeg at I har et rigtig godt forhold, og at du bare er blevet bange for ikke at være god nok. De skrive at hun får dig til at føle dig godt tilpas med dig selv, at I kan sidde og snakke og hygge sammen, alt sammen vigtige ting i et forhold og det et rigtigt forhold drejer sig om.
Så jeg tror at det du føler indeni lige nu er Ægte kærlighed.
Mit råd til dig er: PAS PÅ du ikke smider noget vidunderligt ud.
Knus Xray
tilføjet af

1000 tak for svarene !!

Jeg er MEGET taknemmelig for alle jer søde mennesker der svarer så oprigtigt - det kan jeg virkelig bruge. Jeg kan desværre ikke skrive mere i aften da jeg skal gå - men jeg håber der stadig er nogen der vil skrive noget - så vil jeg læse det og svare med glæde.. kys og kram søde mennesker
tilføjet af

det er noget lort

Hej med dig
Ja det er ikke nemt, jeg ville sige det til hende , min mand hadet det på samme måde en gang, han sage det som det var, ingen tvivl det har ikke været nemt for ham, og det var bare ikke sjovt at høre for han er den jeg vil være samme med, men jeg fik valdet og valgte at se om han kunne falde for mig. hun ved der er noget galdt sig det til hende alt andet er ikke fair. hilsen loban
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.