13tilføjet af

Kan man få kontanthjælp i fængslet?‏

Kan man få kontanthjælp, mens man sidder i fængsel?
tilføjet af

det tror jeg næppe

da man ikke er tilrådighed for arbejdsmarkedet.
men prøv at kontakte din sagsbehandler, der får du nok det rigtigste svar
tilføjet af

Du kunne også spørge om

Står du til rådighed for arbejdsmarkedet, når
du er i fængsel? Nej
Ergo kan du ikke få kontanthjælp, når
du sidder i fængsel.
Du tjener dine egne penge i fængslet ved
bla. at samle klemmer.
tilføjet af

Du er heldig

Du kan komme til at tjene dine egne penge.
Det er akkordarbejde, og er du rigtig flittig er en dagløn på 20-30 kr ikke urealistisk
Men det kræver at du opfører dig ordentlig, ellers intet arbejde.
tilføjet af

i 1968 bankede jeg en sergent og fik 40 dage

i ene celle i fængslet tæt på albani bryggeriet, og når jeg skulle på lokum skulle jeg ringe mindst 1 time før vand af gang, så jeg brugte lidt tid til at stå på toilettet og lytte til de tomme støjende flasker på bryggeriet.
jeg samlede klemmer, og tjente 6 kr. om ugen.
jeg tabte mig 10 kg. fordi vi ikke fik ret meget mad i cellen.
om søndagen kunne vi komme i kirke i fængslet, men bænkene var lavet så snedigt at hvis vi faldt i søvn, så skred vi automatisk ned på gulvet, måske en sag for menneskerets kommisionen.
tilføjet af

Ikke direkte

Imens man sidder inde administrer kommunen ens udgifter for en.... kald det borgerservice.
I fængslet får man kun udbetale lommepenge (desværre)
tilføjet af

du får en hårdfør og blød tunge

alle de store firmaer, banker, skattevæsenet, og alle der sender milioner af brevet får pakket deres breve i konvolutter i fængslerne, og du skal naturligvis fin slikke alle kuverter.
tilføjet af

selvfølgelig kan man ikke det

for at få kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og det kan man vel næppe hvis man sidder i spjældet...
tilføjet af

næ??

men man kan få gratis tandtjek, uddannelse, løsarbejde og lommepenge og så skal man så også efter end afsoning betale for kost og logi. Og som lovgivningen er nu får man ikke hverkenm førtids eller folkepension hvis man er indsat i et fængsel, så man er hjemløs når man løslades)
men der er vel fordele ved en ren straffeattest; med en ren straffeattest kan man blive politiker, man kan få lederjob i stat og kommune og generelt en god samvittighed(fordi fx sagsbehandlingsfejl i kommunale børneungesager er ikke noget som kommer på sin straffeattest, det er forbrydelser i en gråzone(selvom sagsbehandlingsfejl i børneungesager kan have fremtidige og meget langtrækkende konsekvenser, som fx livsvarig social eksklusion)).
tilføjet af

Det er da

vist kun ved forhærde kriminelle at kommunen administrer ens udgifter for en, da jeg sad i 4 mdr, ville de sgu ikke betale min husleje, måtte sgu tage et banklån for at betale mine faste udgifter og da jeg kom ud, ville de kun give mig penge til at leve for, hvis jeg betalte dem tilbage
tilføjet af

Utroligt

så mange kloge åge der tror det ved alt, måske kan man få gratis tandtjek, men hvis man skal havde lavet noget, skal man sgu selv betale, dog kun halvdelen af hvad det koste udenfor og man betale sgu ikke for kost og logi mere, når man løslades
tilføjet af

kan man så få oksemørbrad og bearnaise

ganske gratis.
man burde åbne fængslerne for turister, så de kan se hvor hyggeligt, beskyttet og fredsommeligt de indsatte lever under.
fængsels mad kræver specielle gastronomer der også kan lave udsøgte retter til personalet.
på diverse restepladser får man serveret mad på pap tallerkner, jeg formoder at den højere gastronomi kræver sølv tallerkner.
tilføjet af

tandlæge

Jeg arbejder på én tandlægeklinik og der kommer nogen gange indsatte fra fængslerne.
De betaler ikke selv deres behandling.
Regningen sender vi videre til kriminalforsorgnet eller kommunen.
Mange benytter sig af gratis tandlægebehandling, når de sidder i fængslet.
tilføjet af

Da jeg

sad inde, fik jeg at vide at man godt kunne fået lavet sine tænder hos tandlægen, men man skulle selv betale ca halvdelen selv, hvordan man skulle betale, ved jeg ikke, da jeg ikke havde nogen grund til at gå til tandlæge derinde
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.