5tilføjet af

juli 2004

sikken en dejlig sommer?
nødhjælpspenge går til terrorvirksomhed.
balkanbørn på ferie som lommetyve.
indvandrebander stjæler på tankstationer.
civilulydighed: gemmer udviste asylsøger under jorden.

hvad f..... sker der dog med dette land?
tilføjet af

Tjaa..

Sådan er det.. Men du bør også huske alle de gode ting som er sket...
Lige netop du har vel ikke lidt pga. disse nyheder? Du har ikke giver nogle penge til "nødhjælp", du har ikke været udsat for tyveri, ingen af de invandrebander har slået nogen ihjel. Du har ikke gemt nogle asyllandsøgere...
Det kan godt være at det lyder som en dårlig måned, men når det kommer til stykket så har vi Danskere det da ikke så toset.
I denne måned er der da sket følgende:
- Min kusine er blevet gift, og det var dejligt at møde familien igen.
- Jeg har fået mange nye venner. Og dem kan man jo aldrig få nok af.
- En af mine bedste venner skal forloves.
- Jeg har mødt en utrolig sød pige.
- Har haft en god tid på arbejdet.
Så jeg syntes da at det går fint i Danmark.
Prøv at tænke på de små børn som sulter, og som har midstet deres familie... Vi har det faktisk ret godt i forhold til folk i mange andre lande...
tilføjet af

Gør som Arnold ville i dit sted

Schwarzenegger ville gøre det, Gibson ville, og også Stallone. Gør som dem! - tag ned som frivillig mineryder i Irak og Afghanistan. Når du har ryddet op der, skal dine plagfulde indvandrere og asylsøgere nok rejse hjem bagefter. Hvis noget mod forventning skulle gå galt for dig dernede, og Arnold ikke når at redde dig, kommer du med sikkerhed hjem i en veltømret trækasse, omsvøbt af et dannebrogsflag.
Hav et fortsat godt liv - også i aug. måned.
tilføjet af

sådan er det?

siger du.
men behøver det at være sådan?
du ved da ikke om jeg har puttet en skilling i bøtten el. om jeg har været udsat for trudsler fra udlændinge?
glæder mig at din kusine er blevet gift og at du har mødt en dejlig pige, stort tillykke fra mig.
har lige været ude at cykle og så at der lå en flue på vejen men en resolut aktion, fra min side reddet fluen fra at blive kørt over.
jo der sker da meget godt i vores smørhul.
tilføjet af

Klog nej!

Du har vist set for meget video, rul gardinet op og kik ud af vinduet, der er en verden udenfor!
tilføjet af

Ja hvad sker der,

Svar til Anders Hansen,
Ja hvad sker der når vokse mennesker tvinger børn til at stjæle, hvilken verden lever vi i. Når vi ser børn i Afrika rende rundt med et gevær i hånden som tovl årige, og han lære at slå ihjel og er måske kun tolv eller treten år når han begår sit første drab. har han nogen sinde, lært at tænke over det at være menneske, har han nogen sinde fået lov til at være barn.
Hvad er det for mennesker der sælger våben til disse lande. Hvad er det for mennesker der ikke forstår et barns behov. Hvad er det for mennesker der ikke kan forstå andres menneskers nød. Hvad er det for nogle aviser der sælger hjerne døde historie, til foravelse til mennesker som ikke har lært at tænke dyber over tilværelsen og livet.
Mvh.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.