8tilføjet af

Hvordan så indretningen ud i 1960erne??!

Heeej
Jeg er igang med af skrive projektopgave, men jeg har et lille problem. Jeg har om indretningens udvikling fra 1960erne til nu. Men jeg har problemer med af finde oplysninger om hvordan det så ud i 1960erne.
Er der ikke nogen der kan beskrive hvordan 1960ernes indretning så ud,?? F.eks. med farvevalg, møbler, træsorter o.s.v.
Det ville hjælpe mig rigtigt meget!
tilføjet af

Biblioteket -

Det kan du da låne bøger om på biblio... !!
Meget nemmere - der kan du se billeder og alting - Eller gå i arkiverne og find uge blade fra dengang - de viser jo den præcise trend -
Lån film fra dengang - viser dig også - og giver dig et godt billed af det du søger...
tilføjet af

jggkgn

hej jeg er indretningskonsullent..og indretningen dengang var præget af masser af tapeter i mønstrede farver...brun, orange, grøn.

meget i brunt. og fliser over vasken og bade vær. i samme farver...og tilhørende wc, badekar. Men du kan aldrig sige at DET var stilen, nogle har flere penge end andre og havde store tunge møbler, imens andre ikke havde så mange havde møbler med mindre kram i. Men gennemgående fliser, brunt, brunt og atter brunt..og tapeter.
tilføjet af

Fra de glade tressere

Mosaik vinduer, teaktræs møbler, sofabord med kakler, gulvtæppe væg til væg, gardiner med mønster, persienner, lysekrone, masser af potteplanter, konsolTV, kaffestel med blomster.
Man passede på tingene dengang, der var ikke noget med køb og smid væk.
Mon jeg har glemt noget?
tilføjet af

Teaktræ

Det var træsorten som blev meget populær, det var tidens trend for arbejder klassen i al fald.
Der var Linoleum på gulvene, og voksduge på spisebordet som blev rullet op på en træstok
tilføjet af

I Horsens

Hejsa
I Horsens har de et "museum" hvor en hel husstand er indrettet i årtierne fra 1940 og frem til nu. Jeg ved ikke hvor du bor, men det er interessant at besøge.
Mvh *SG*
tilføjet af

Den med linoleummen og

voksdugen er vist fra sidst i fyrrerne eller i halvtredserne.
tilføjet af

belæg

undrer mig bare over at du spørger her på debaten. skal du ikke have belæg for dinne argumentationer i din opgave? hvis det er tilfældet er det ikke nok at spørge hvordan det så ud. tag på biblioteket, som det tidligere er blevet forslået. mendu kan også spørge din lære/ vejleder hvad og hvordan du skal skrive opgaven held og lykke.
tilføjet af

Kan du hjælpe os med andre tidsaldre,.

Heeej,.
1000 tak for hjælpen med hvordan det så ud i 1960'erne,.
Vi har også om 1970erne, 1980erne og 1990erne, kan du evt. hjælpe os med det??
Vi har nemlig været på bibloteket og der var ikke det store at hente,.
Vi skal i morgen på nogle udstilliger og snakke med nogen der har forstand på emnet,.
M.v.h.
De 4 der har projektuge
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.